2000
|
|
Poesia sozialari bezala poesia existentzialari uko eginez eta sentimentalismoari bezala baikortasunari bizkar emanda, jardun poetikoari berari buruzko jarrera berri bat zekarren Etiopiak: poeta ez da mintzo lehen pertsonan, sentimenduak gorde edo intelektualizatu egiten ditu inozotasuna ekiditearren; inguruarekiko behakoa urruna du, ez ordea insolidarioa, maite ditu baztertuak eta derrotatuak;" dena
|
esana
balego bezalako" zuhurtzia hotzak ez darama isiltasunera, baizik eta egunkarietako, liburuetako eta filmeetako erreferentziak ekartzera ingurua deskribatu eta ulertzeko collagearen teknikaz, gure oroimen kolektiboa aberastu eta osatzeko. Liburu hartan, mendeetako gai eta paisaia tradizionalak behingoz utzita gure literaturak konkistatu nahi zuen" kalea" edo" hiria" baino, mundua da oparitzen zaiguna.
|
2001
|
|
Ahulegia da, gainera, arma jaurtigai gisa politikan erabiltzeko. Hau guzti hau ondo
|
esanda
dago, eta nahikoaargumentu bada. Baina iruditzen zait, ez dakit zergatik, alferrik samar dela egungo politikaren zurrunbiloan.
|
2003
|
|
Kultura hitza mintzatoki eta aho mihi guztietan ageri da. Kulturari buruzko edozein diskurtso, prediku edo plangintzatan, nekeza da zer esaten duenulertzea, arrakasta handia litzateke esalea renpen tsamen duasumatzea eta inola ere ez dago argitzerikzein xederekin
|
esana
dagoen. Azken hori, igarleentzako lana litzateke diskurtsoaren aurreko eta ondoko ekintzek argituko ez balute.
|
2004
|
|
Subjektuaren alde etiko praktikoaren lehentasun horrek esan nahi du, alde batetik, gizakien arteko harremanak ezin direla teknikaren arabera antolatu, baizik eta gizakien arteko egiazko komunikazioa aintzat hartuz; eta beste aldetik, zientziak eta teknikak gizarte antolamenduaren
|
esanetara
egon luketela. Ezagutzeko ekimenean askatasuna agertzen bada baldintza gisa, orduan ezin da Kanten arabera erabateko bereizketa ezarri zientzia teknikaren eta kulturaren artean.
|
2006
|
|
Horiek izango lirateke nolabait
|
esatearren
dagoenekoz ezagunak ditugun ezaugarriak euskal literaturan, baina badu berrikuntzarik Epaltzaren Billiek; hasteko esango genuke neska hau beltza dela. Esan behar da nobela hau nolabait pertsonaia nobela eta giro nobela arteko nahasketa dela.
|
|
Ondo
|
esana
dago.
|
2007
|
|
|
Esana
dago 1951ko gatazkak, langile grebak, izan zirela. Ezaguna baita Gasteizen egindakoan EAJk oraindik parte hartu zuela, haren deialdian eta garapenean eragina izanez.
|
|
ereduan (%47), ikasle guztien %27k gainditu zuen proba, eta ereduan (%24), berriz, %7k.
|
Esana
dago A ereduko ikasle bakar batek ere ez zuela proba gainditzea lortu. Horrenbestez, hiru ereduetako ikasle guztien %34k (27+ 7) soilik lortu zuen proba gainditzea, eta DBHko 4 mailako neska mutilen %66 gainditze marraren azpitik ibili zen.
|
2008
|
|
Esan bezala, goi mailako hezkuntzaren pribatizazio prozesua ez da berez gertatzen. Korporazioen
|
esanetara
dauden gobernuek dena erraztu dute. Horretarako, ezinbesteko baldintza sektore publikoa ahultzea da, eta hori finantziazio eskasarekin eta lan baldintza okerrekin lortzen da.
|
2011
|
|
Oroz lehen, aitortza bat: neke da gauza berriak esatea Jakin en bost urteko epealdi horretaz; aurretik ere gehienak eta garrantzizkoenak
|
esanak
baitaude. Halere, Jakin i begiratzean Euzko Gogoa eta Egan i ere begiratuz gero —Jakin ez baitzen erabateko kultur basamortuan jaio, nahiz Euskal Herriko hainbat fraide komentu eta apaizgaitegietan barreiaturik ziren euskaltzale taldetxoak nahiko ingurune arrotzean sentitzen ziren edo senti zitezkeen euskal kultura lantzeko giroaz zen bezainbatean—, azken bi horiek 1956tik Euzko Gogoa hil arte bizi izan zuten lehiari arreta jarriz gero, gauza berri batzuk ere nabarmendu daitezke, aurretik esandakoekin batean.
|
|
1957 urte hasieran gutuna bidali zuen Zaitegik Euskaltzaindiko idazkaritzara, idazle elkarte murritzaren berri emanez, eta Euskaltzaindiaren
|
esanera
zeudela jakinaraziz. Alfontso Irigoienek berehala jakinarazi zion berria A. Arrueri, Zaitegi mantsotua eta otzandua zelako bere sentipen atsegina ezkutatu gabe; eta horretaz gainera aurreratzen zitzaion A. Arrueri eta bere ustetan Euskaltzaindiak zer egin behar zuen ematen zion aditzera:
|
2014
|
|
Datu horrekin dena
|
esanda
dago.
|
2015
|
|
Estatu aparaturik gabeko demokrazia tribala zela esan daiteke. Antolaketa politiko anarkikoa zela ere
|
esatea
badago: sultanarentzat Siba zen noski, beraren agintea ametitzen ez zutelako, eta europarrentzat ere ‘desorden’ hutsa zen, azefaloa zelako.
|
2018
|
|
Barruan gaude, estrategia ezin da lotura kausal eta aldagai gutxi batzuen arabera aldez aurretik taxutu; beti izaten da, arazo praktikoetan behin eta berriro erabaki zailen segida. Sistema, hala
|
esaterik
badago, aspaldi sakabanatu zen elkarri eusten dioten hamaika sistematan, eta beroriek ere beste horrenbestetan.
|
2020
|
|
Bosten artean %96, 3 hartzen dute. Horrekin dena
|
esanda
dago. Eta, horien barruan, lehen biek dute indar handiena, irakaskuntzaren bueltakoek, alegia:
|
|
Euskal kulturak bere filosofia propioa garatu du. Azurmendi ez da izan hori egiten lehena azkena ere ez da izango, baina
|
esaterik
dago bere ekarpena bereziki oparoa eta emankorra izan dela. Joxe Azurmendi Katedraren sorrera bera eta 2019ko abenduan Donostiako San Telmo Museoan Azurmendiri buruz antolatutako kongresua horren isla baino ez lirateke.
|
|
Esan dizuet hasieran ez nuela Hizkuntza, etnia eta marxismoa irakurri. Gai horietan apur bat gogaituta nengoen, Otto Bauerrek eta Josip Stalinek, Krutwigek eta Txillardegik, Manu Escuderok eta enparauek
|
esandakoekin
nengoen gogaituta.
|
|
Berak, ordea, ez du ezer egingo. Besteek zer egin behar duten eta zer ez duten egin behar
|
esateko
dagoena ez da ezeren arduraduna, baizik eta garai bateko maisu edo gaur egungo apaiza da.
|