2000
|
|
Puntu honetan mitoen, identitatearen, elementu subjektiboen eta, azken batean, kulturaren gaineko eztabaida sartu da. Honez gain, razionaltasun/ irrazionaltasunaren dialektikaren markoan kokatu izan dute batzuk eztabaida eremua, hori guztiaulertzeko modu bitxiak ere azaltzen direlarik9 Nazionalismoari irrazionaltasunaegozten
|
dioten
diskurtsoek kontzeptu hori argiki definitzeko gaitasuna agertu behardute, filosofian jokabide eta izaera desberdinak dituzten razionaltasun modu desberdinak daudela gauza onartua baita. Zabalo-k Breuilly ri jarraitzen dio puntuhonetan10:
|
2001
|
|
Hauteskunde Auto  nomikoen kanpaina bitartean, argudio zikinenak edo atzerakoienak bultzatu eta azpimarratu zituzten batez ere (euskal jatorrikoa ez zen jendeak maletak egin zituela eta abar) eta inolako erreparorik gabe goraldu zituzten hauteskunde haiei" plebiszito" izaera eman zietenen hitzak. Lotsa izpirik gabe, haize eman diote" euskaldun guztion multzoak bere etorkizuna erabaki" ahal izateak Euskadin gizarte haustura dakarrelakoa eta Espainiako Estatuko demokrazia arrisku bizian jartzen duelakoa
|
dioen
diskurtsoari. Hedabideen jokabide editorialaren lehen printzipio izan behar zuenari axolarik gabe, ezerezean utzi dituzte hauteskundeetako emaitzak eta gehiengoen ekimen bateratua antidemokratikoa dela argudiatu dute.
|
2002
|
|
Orain artean, abstentzioarekin, zelofanezkoa dela
|
diozun
diskurtso hori aurrera ateratzen lagundu duzue. Ezetza ere eman diezaiokezue.
|
2004
|
|
Goizegi da zer eragin mota izango duen jakiteko, baina epe motzean eragina izango du. Hasteko, Madrilgo hedabideek gatazkaren irtenbidea bide polizialetik etorriko dela
|
dioen
diskurtsoa indartu dute berriz ere. Ikuspuntu horretatik, ETAren aurkako operazioa traba da elkarrizketa politikorako.
|
2007
|
|
Jakina, bazterketa eta ezaugarria ez dira kausa objektibo baten emaitza, egoeraren definizioaren ondorioak baizik, eta definizioa diskurtso jakin baten arabera egin da. Diskurtso horrek dio ezaugarri hura norbait baztertzeko arrazoi nahikoa dela (emakumea, txiroa, euskalduna, beltza eta abar baztertu behar direla
|
dioen
diskurtsoa, zentro sinbolikoak nolakoa behar duen izan dioen diskurtso bera da). Azterdezagun ordulari berezi honen ibilbidea:
|
|
Jakina, bazterketa eta ezaugarria ez dira kausa objektibo baten emaitza, egoeraren definizioaren ondorioak baizik, eta definizioa diskurtso jakin baten arabera egin da. Diskurtso horrek dio ezaugarri hura norbait baztertzeko arrazoi nahikoa dela (emakumea, txiroa, euskalduna, beltza eta abar baztertu behar direla dioen diskurtsoa, zentro sinbolikoak nolakoa behar duen izan
|
dioen
diskurtso bera da). Azterdezagun ordulari berezi honen ibilbidea:
|
|
Ornatus delakoak, diskurtsoaren edertasunak, kausaren defentsari eragin behar dio, bai eta entzulearen gozamenari ere. Hala ere,
|
diogun
diskurtsoaren edertasunak neurtua behar du izan, ez du betegarri suertatu behar. Gainera, arrunkeria saihestu behar du.
|
2008
|
|
Beraz, zein da euskaraz eskain dezakeen berezitasuna? Buelta eman behar
|
diogu
diskurtsoari: euskara maite badugu ez da, hain justu, noranahikoa delako, etxean bezala sentiarazten gaituelako baizik.
|
|
Ondoren, ikasleria prozesu honen helburu pribatizatzaile, elitizatzaile eta homogeneizatzaileen inguruan informatzen eta mobilizatzen hasi zenean, unibertsitateko agintariek Bologna Prozesuaren inguruko informazio apologetikoa hedatzeari ekin zioten. Ez zien fruitu handirik eman, izan ere ikasleok ez genuen Bologna Prozesuak onurak baino ekarriko zituela
|
zioen
diskurtsoa sinetsi. Ikasleria konbentzitzeko gai ez direla ikusita, hasi dira dagoeneko ikasle borroka kriminalizatu eta erreprimitu nahian.
|
2010
|
|
Orain artean inplizituki onartu dugu diskurtso ororen iturburuan enuntziatzaile bakarra dagoela, hau da, enuntziatu bakoitzak autore bakarrera eramaten gaituela, esatariarekin identifikatzen den autorera, Ducroten terminologiaz esateko, Ni esaten duen horretara. Haatik, polifonia eta dialogismo nozioek, bi biek,
|
diote
diskurtso oro beste> diskurtso batzuetatik datorrela, haien emari gisa.
|
|
Errebeldeak komenentziaren mugak gorde behar ditu, kontserbadoreak errebelde papera egin behar du espektakuluari giro apur bat emateko. Egiatiak gezurren bat soltatu behar du ez desentonatzeko, gezurtiak egiaren batzuen bidez eutsi behar
|
dio
diskurtsoari. Ez dira bereizten errazak.
|
2011
|
|
Arrazoi osoa dute, zulora sartu zutenean ere gauza berdinak esaten baitzituen. Agian gutun bat idatzi genioke Arnaldori,
|
esanez
diskurtsoa aldatu lukeela, zulotik atera nahi badu behintzat.
|
2012
|
|
Azken finean, arazoa sakonean dagoela deritzo Larrañagak. Konpetentziak edo gaitasunak landu behar direla
|
dioen
diskurtsoa geroz eta hedatuago dago egungo curriculumean eta iraultza handia da metodologikoki, baina praktikan ez omen da ematen. " Lehen testuingururik eskaini gabe agintzen genizkien ariketak ikasleei, adierazi gabe zertarako eta zergatik izango zaizkien lagungarri bizitzan, eta oraindik ere eskema horrekin funtzionatzen da sarri.
|
2013
|
|
lehenengo eta behin kritika poetikoaren bitartez, egoera epikoaren seriotasunak(, gravedad?) eta pertsonaien mailak eskatzen duen decoruma hautsi delakoan; eta bigarrenik comparatio anplifikatzaileren bitartez, Eneidako pasarte horrek aukera ezin hobea eskaintzen duenez gero olagizon euskaldunen nagusitasuna erakusteko antzinate klasikoak burdingintzaz sorturiko irudikapenen parean, eta bide batez moralaren alorrean ere. Aldi berean olagizon euskaldunek arropa gutxi erabiliko zutela
|
zioen
diskurtsoari (esate baterako Covarrubias, 1611, s. v., azero?) ere erantzuten ari zen Larramendi.
|
2015
|
|
Amonarrizen aburuz, ez da Euskal Herrian bakarrik erabiltzen argumentazio hori; Galesen, Katalunian eta bertako hizkuntzen normalizazioan lanean ari diren taldeei berehala aurpegiratzen diete inposizioarena. " Erdaldunei begira, euskara inposatu egiten dela
|
dioen
diskurtsoa argitu egin behar da eta aurre egin behar zaio".
|
|
Elkarretaratze hartan ere 30.000 lagun espero zituzten, eta azkenean 10.000 baino gutxiago izan ziren.Zergatik agertzen dira fenomeno hauek Alemania ekialdean. Tira, mendebaldeko sei estatu federatutan ere aurki dituzte hauteskundeak, eta ikusteko dago han zer lortzen duen AfDk. Dena den, egia da ekialdean errazago finkatzen direla «kanpotar gehiegi» daudela
|
dioten
diskurtsoak. Eta politikarekiko etsipena ere handiagoa da:
|
2017
|
|
Bestalde, honakoa argi uzten duen froga enpiriko bat ere bada: lehenbailehen eraitsi beharreko falazia hutsa dela hegemonikoak ez diren hizkuntzak besteak baino ‘ezgaiagoak’ direla
|
dioen
diskurtsoa. Izan ere, boterearen falazia suntsitzaile horrek aliantzak hausten ditu eta mundua beste oinarri batzuen gain eraikitzea eragozten du.
|
2018
|
|
«Gorputza» «askatasunetik» banatuta eraikitzen duenez diskurtsiboki, Beauvoirrek ez du ikusten gogo/ gorputz bereizketa hori bera dagoela generoan, teorian argitu lukeena genero asimetriaren iraupen tematia. Ofizialki, Beauvoirrek
|
dio
diskurtso maskulinistan gorputz emea markatua dela, eta gorputz arra, aldiz, unibertsalarekin bat eginda dagoenez, ez markatua dela. Irigarayk argi dio bai markatzailea eta bai markatua esanahiaren paradigma maskulinistaren barruan kokatuta daudela, eta hor gorputz emea «marratua» dagoela nolabait esateko, adierazi daitekeenaren eremutik ezabatua.
|
|
Formazio diskurtsibo euskaldun honi dagokion subjektuak bere buruaren diferentzia azpimarratzen du, baina bere asmakizunean sinetsiko ez balu bezala. Gainera Larramendik idatziriko euskara horretan bertan erabat onartua dago Euskal Herria burdinaren aroko burdinaren lurraldea zela
|
zioen
diskurtsoa, Antzinako Erregimenean zehar subjektu inperial hispaniarrak garaturikoa, eta horrekin batera subjektu euskaldunaren egoera subordinatu subalternoa ere bai.
|
2019
|
|
Areago, iruditzen zait datozen urteotan berriz ere middle age belaunaldi bat atzera berriz txapelketako oholtza gainean ikusteko abagunea izan genezakeela, azken urteotan bide bazterretik begira aritu ondoren. Sumatu dut bertsogintzak txapelketan eskaini ez
|
dion
diskurtso bat beretik sortzera itzuliko den jende bat datorrela bueltan. Ez dator despetxuz, ez dator minetik, ez dator alboratua izan denaren amorraziotik.
|
|
Emakumeek, gizonen moduan," lan sail guztietan" presente eta aktibo izan behar direla
|
dioeneko
diskurtsoa, diskurtso gaiztotua da," lan sail" horietan, hots merkatu lanetan paratzen baititu begiak eta gogoak, ez baititu begiak eta gogoak elkar zaintzan, haurrengan... bizitzan inportanteak diren zeretan ipintzen.
|
|
Zuk hala
|
badiozu
Diskurtsoaren lehen zatia irakurtzeari egokiago deritzogu.
|
2021
|
|
Esan dezagun, azkenik, ostera eta osterantzean ez direla nahasi behar. Ikus azkeneko honetaz
|
dioguna
diskurtso markatzaile hautakarien atalean (§ 42.20.3).
|
|
Hartara, transmisioak horrelako eztabaidagaiak argudio iturri gisa baliatu beharrean, sarritan, oztopo bihurtzen bukatzen dute. ...imendu falta nabarmen handitzen joan da azken hamarkadetan, eta profesionalek nahiz gurasoek irakurketa porrotaren kontrako bermetzat jotzean, alabaina, gazteenengan eragin" maltzurra" duela ohartarazten du, irakurketa, eta hedaduraz, literatura nahitaezko jardun bilakatzen delako ikasleen begietara," irakurri behar dela edota, oraindik txarrago, irakurtzea desiratu behar dela"
|
dioten
diskurtsoei eutsiz.
|
|
Esan gabe doa, lagun honek jakinduria Interneten edo aurkitutako artikulu pare bat irakurri ondoren eskuratu duela, (iturriak aztertu ote dituen ez dago garbi, baina ez du ematen, beraz, iturrien fidagarritasunari buruz ezer gutxi). Artikulu horiek
|
diotena
diskurtso koherentean buruz eta hitz teknikoekin esateko gai da eta halaxe bota die kafekideei. Gainerakoak aho zabalik daude, aho txuloari begira, dedio ze ongi hitz egiten duen!
|
|
" Azken urteetan, gatazkaren mamiari sendo heldu ez
|
dioten
diskurtsoak egin dira, irtenbide gabe isolamendu zorrotzena aldarrikatuz. Orain, ordea, ELAk Estatuari egin dio kritika, eta Alternatiba Demokratikoaren proposamena eztabaida politikoaren erdian kokatu da.
|
2022
|
|
Honenbestez, beste garai batzuetan baino askoz ere argiago aztertu liteke 2000 hamarkadetan hartzaile/ behatzaile inplizituaren figurak nolabaiteko feminizazio bat jasan izana. Hartzaile/ behatzaile inplizituaren kategoriak ez ezik, aztertu ditugun beste kategorien bidez ere,
|
esaterako
diskurtsoaren despolitizazio, infantilizazio eta, neurri batean leuntasunak ere, euskararen errepresentazioa feminitatearekin lotzea ekarriko luke.
|
|
Erantzunik errazena eta logikoena izango litzateke
|
esatea
diskurtso horiek eskuin muturrak normalizatzen dituela. Migratzailea gizartearen gaitz guztien erruduna dela diote.
|
|
...lka ekitea baino, ezer ez izatetik hurre dago puta bat, eta zernahi gisaz mundu guztiak esaten du, horretarakoxe daude putak, eskolara bidean neska gazteak inork ez bortxatzeko, etorkizuneko emazteen inozentzia babestu egin behar da, baina mundu guztiak esaten duenari ez zaio kasurik egin behar, zeren behar baino gehiagotan ergelkeria baita mintzo, beren txakal goseari eskubide estatutua eman nahi
|
diotenen
diskurtsoa duzu, ezerk ez du galaraziko gizonek inguru guztia beren sexuarekin markatzea, eta ezerk ez du galaraziko neska gazteek inork bortxatzea ez nahi izatea eta oroz gain eskolara bidean direnean, bortxatuko dituztela espero ez dutelako itxura eginez, ezerk ez du galaraziko hau guztiau etengabe errepikatzea, zeruan idatzirik dago, eguzkia irteten eta izarrak lehertzen diren bezala, munduko ...
|
|
Adimen artifiziala termino ekonomikoetan izugarri hazten ari den eta hazten jarraituko duen industria da; arriskuak baino, onurak izango dira nagusi, gure egunerokoan gero eta gehiago integratu ahala. Hori
|
dio
diskurtso ofizialak.
|
2023
|
|
Behar dugun tresna zorrotza hizkuntza da, jakina, ahozko hizkuntza baliabideak, zehazki, gizarte harremanak eraikitzeko hartu eman gehien gehienak ahozkotasunean oinarritzen direlako1 Beraz, adierazkortasuna, umorea, ironia, esaerak, metaforak, hitz jolasak eta abar komunikazioren arrakastarako, hau da, gure sare pertsonaletan nor izateko lanabesak dira. Joxerra Garziak honela
|
dio
diskurtsoaren formulazio egokia lantzeko azalpen mamitsuan:
|
|
Horregatik Riechmannen hitzak nahiago ditut, eta ez ezinegonez betetzen nauten beste diskurtso batzuk, egungo eredua ezertan ez edo aho txikiarekin bakarrik aldatzea proposatzen dutenak. Are gutxiago krisiaren aurrean pertsona batzuk sobera daudela
|
dioten
diskurtsoak, oraingoz eskuin muturraren ahoan bakarrik entzuten direnak. Bizitza duina zer den birdefinituko duten kontsentsu berriak eraikitzeke daude eta desarrollismotik eta teknologiaren sakralizaziotik urrun eta humanismotik gertu adostu nahi baditugu, gaia kontuan izan dugu bai gertuko hauteskunde eta gatazka politiko guztietan, bai hedabideetatik datozkigun mundu mailako bilakaerez hausnartzean.
|
|
Min emozional eta mentala duzu, baina bizitza normala egiten duzu, horregatik gertatzen da suizida gehienek ez diruditela suizidak. Etsipena da min horrek konponbiderik ez duela
|
dioen
diskurtso nihilista hori; depresio nahasmenduak dituztenengan oso ohikoak dira egiten dutena egiten dutela ere aterako ez direla pentsatzea, inork ezin diela lagundu, ez dagoela konponbiderik eta horrela egongo direla beti (horrela hitz egiten badigute, kontuz, pertsona horrek etsipenetik hitz egiten du-eta; eta, kontuz, gure txikiei horrela hitz egitearekin). Zamaren pertzepzioa iraunkortasunik ezaren sentimenduarekin lotzen da, exisistitzeari utzi diot, zama bat naiz, ez dut ezer aportatzen, ezer gehitzen, ez du errotze sentimendurik, hutsune oso arriskutsua da.
|