2009
|
|
Argitu dezagun euskararen eta hizkuntza bizikidetzaren aurkako diskurtsotzat, esplizituki edo inplizituki elebakartasun soziala aldarrikatzen duten mezuak baino ez ditugula kontsideratzen, hots, bi hizkuntzen estatus berdinkidetasunaren helburuaren zilegitasuna ukatzen dutenak. Deigarria da gaztelaniaren ondoan ingelesari lekua egiteko prest egonik, euskarari, ordea, bizi giro apalena ere ukatzen
|
dion
diskurtsoa nola eraiki dezaketen bakan batzuek, non eta euskararen lurraldean, non eta gehiengoak gizarte elebidunaren alde egiten duen erkidegoan. Ez goaz diskurtso zaharkitu horren erabateko desegokitasunaz ezer berririk eranstera.
|
|
Plebeari. Eta historialariak plebeari eskaintzen
|
dion
diskurtsoak antz handia du demagogoaren diskurtsoarekin: " inor ez da zuek baino gehiago" esaten du azken horrek, eta" zuek garaitzeko asmoa lukeena —zuek onak baitzarete— maltzurra da"; eta historialariak, demagogoaren doblea baita, oihartzuna egiten dio:
|
2011
|
|
Baina existitzen ez den gauzei buruz ari garenean, existitzen ez diren egoerak, eszenatokiak, markoak eta demokrazia borobilak, esan behar da nola iritsiko garen mundu horietara. Estrategia bati jantzia emango
|
dion
diskurtso falta izugarria dago.
|
2012
|
|
Trauma horiek ezagutzeak lagundu egiten du arazoaren larritasunaz jabetzen. Mezu zuzen eta erreala erabiltzea, berriz, ia segurua da txakurrari tratu txarren aurka egiten
|
dion
diskurtsoa transmititzeko. Eskaini konponbideak Espainian zakurren aurkako gehiegikeriak tristeak eta mingarriak izan arren, tratu txarren aurkako hitzaldi bat antolatzen edo sortzen denean, ez da ezkortasunean geratu behar.
|
|
Bere erretolikaren amaierarantz Inas konturatu da Xabier semeak gerrako joan etorriez behin baino gehiagotan egin
|
dion
diskurtsoaren nahiko parekoa dela bera gaurko egoeraz urteotan eraikitzen ari dena, salbuespenak salbuespen betiere. Gerra Zibila eta ondorengo berrogei urteetako egoera, batetik, eta azken ia bost hamarkadetako terrorismo egoera, bestetik, ez dira, inondik ere?
|
2015
|
|
Jakin 211 artikulu mamitsua idatzi du. Bere aburuz, euskalgintza instituzionala diglosiari gorazarre egiten
|
dion
diskurtsoa zabaltzen hasi da, eta hori, teorikoki hutsala eta zentzugabea izateaz gain, euskararentzat atzerapauso arriskutsua dela argudiatzen du. Adi irakurri beharreko artikulua, dudarik gabe.
|
2017
|
|
Euskalduntasunari estatus nazionala izateko eskubidea ukatzen
|
dion
diskurtsoa hartu nahi dugu hizpide. Ustez, diskurtso euskaltzalea.
|
2018
|
|
Idurre Eskisabel Larrañaga – Euskaraz bizitzeko diskurtsoak eta bizipenak gauza batek bere horretan segitzen du, batere aldatu gabe: euskaraz hautu bat izaten jarraitzen du, berez datorrenaren kontrakoa, eta, ondorioz, kontrako noranzkoan aritzeko hautu horri zentzua eta balioa emango
|
dion
diskurtso kontra hegemoniko indartsu baten premiak ere hor dirau, premia larri.
|
|
Baina ustez berez datorren horren kontrako hauturik egingo badugu, kontrako biderik hartuko, derrigorrez dugu aukera horri gauzatzeko posibilitatea ez ezik esanahia eta balioa emango
|
dion
diskurtsoa, markoa. Burr ek diskurtsoaz eginiko definizioa berreskuratzen badugu, premiazkoa zaigu gertakarien, esanahien, balioen, finean, errealitatearen beste ikuspegi bat mango diguten esanahi, metafora, irudikapen, irudi, istorio, azalpen eta bizi praktikak sortzea.
|
2019
|
|
Aldiz, emakumea etxean gelditu zen, esparru pribatuan, noka hitz egiteko aukera handirik gabe (Beitia, 2017, 155 or.). echeverria (2003) eta Aretxabaleta (2016) ere ildo beretik doaz, baina haiek diote baserriko emakume batzuk etxean gelditu beharrean hirietara joan zirela neskame. hirian gehienetan testuinguru erdaldunetan aritzen zirenez, hitanoa ez ezik, euskara bera ere alde batera utzi zuten emakumeek. euskarari uko egin eta gaztelaniara jotzeko joerari ispilu zaletasuna deitu izan zaio. Joera horren arabera, emakumeek kanpoko hizkuntza modak kopiatu ohi dituzte prestigioa lortzeko, zenbaiten ustez emakumeek ez dutelako behar adinako nortasunik (Azurmendi in Legorburu, 2018, 32 or.). halako argudioetan oinarrituta eraiki da emakumeari euskararen galeraren errua egozten
|
dion
diskurtsoa. eztabaida taldeetako mutil batzuek ere uste dute emakumeen errua izan dela noka galtzea eta indartzeko ahaleginik ez egitea. Beraz, emakumeak dira galeraren erantzule bakarrak eta beraiei dagokie noka berreskuratzea.
|
|
Areago, iruditzen zait datozen urteotan berriz ere middle age belaunaldi bat atzera berriz txapelketako oholtza gainean ikusteko abagunea izan genezakeela, azken urteotan bide bazterretik begira aritu ondoren. Sumatu dut bertsogintzak txapelketan eskaini ez
|
dion
diskurtso bat beretik sortzera itzuliko den jende bat datorrela bueltan. Ez dator despetxuz, ez dator minetik, ez dator alboratua izan denaren amorraziotik.
|
|
Erasoaren hirugarren hanka zen hura: bortxatzaileari egiten duena legitimoa izan daitekeela sinetsarazten
|
dion
diskurtso sozial eta mediatikoa.
|
2021
|
|
Kolektibo horiei dena libre utzi zaien kontakizuna saltzen dute». Irakaslearen ustez, «demokraziari kalte» eta «eskuin muturraren estrategiari mesede» egiten
|
dion
diskurtso bat da hori. «Supremazia zuriari», zehaztu du Douhaibik, haren arabera, diskurtso mota horrek «arrazen hierarkiaren delirioa» sustatzen baitu.
|
|
Herrialde honen alde dena eman dutenei ezin diegu errefusatu beren iritzia emateko aukera, eta, batez ere, haiei erantzuna ematea. Lehen nazionalista izan nintzen hori egiten, eta, tartean, haietako batzuekin elkartzeko aukera izan dut; oso sentibera naiz haien mezuarekiko, eta entzun egin dut haratago joan behar dugula
|
dion
diskurtsoa, batez ere estatuarekiko harremanean.
|
2022
|
|
113 1990eko hamarkadaren amaieraz geroztik, Quebecetik kanpoko kanadarren babes gutxiago nabaritu da multikulturalismoaren alde, herritarren parte hartzeari gehiago erreparatzen
|
dion
diskurtso baten mesedetan (ikusi: Arjun Tremblay, 2019:
|
|
Neurri handi batez, Estatuaren indarkeria politikoa legitimatzen da Estatuarena ez den indarkeria politikoari zilegitasuna kentzen
|
dion
diskurtsoaren bidez —Europako testuinguruan, aipatutako azken indarkeria terrorista terminoari lotu zaio, gutxienez, 1977ko urtarrilaren 27tik, Europako estatu gehienek Estrasburgon Terrorismoaren Errepresiorako Hitzarmen Europarra sinatu zuten egunetik, hain zuzen ere2—; beraz, diskurtso horretan sakontzeak erakusten digu: batetik, gizaki zein talde politikoen eraikuntza mentalean duen garrantzi berezia (Gadamer, 1994; Van Dijk, 2004); bestetik, estatuek —berdin du izaera demokratikoa izan nahiz ez izan— justifikatzen dutela beren indarkeria erantzun gisa —hau da, haien jarduera koertzitiboa indarkeria terroristaren ondorioa izango litzateke— Historiografiaren alde handia bat dator aipatutako ikuspuntuarekin.
|