2008
|
|
Pastorren esanetan,, herri kolonizatuetan ez dugu hori hain argi?, besteren hizkuntza arrotzean garatutako kultura
|
ere
jatorrizko nazioaren ezpalekotzat hartzeko joera dugulako. Busteroren irizpidea, nik dakidala, ez da agintari abertzale politiko epelen iturrikoa, ezker abertzalearen harrobikoa baizik.
|
2011
|
|
Zertan ote datza gutxieneko humusa ordezkapenaren ordezkapena bideragarri egiteko? Alegia, ordezkapenak sortu duen egoera berria irauli eta atzera
|
ere
jatorrizko hizkuntza berreskuratzeko?
|
|
Afrikan
|
ere
jatorrizko mintzaira menderatu gehienek erreka joko dute. Han ere zulo beltzek, ustezko estatu independenteek, ondo ikasia dute nonbait kolonialismoaren oinordekotzan jasotako glotofagiaren estrategia.
|
|
Noizean behin gogora ekartzen digute hizkuntza arrotza
|
ere
jatorrizkoa bezain bertakoa dela: –Koldo Mitxelena handiak nahi zuen moduan, gogora dezagun hain azkar ahantzi dugun esaldi gogoangarri hura:
|
|
Ba ote dago benetako aukerarik berreskurapen osora heltzeko? Berriz
|
ere
jatorrizko hizkuntzan bizitza kultural, sozial eta ekonomiko normala egiteko. Izan ote gaitezke katalan, galestar, bretainiar, euskaldun?
|
|
(?) Hezkuntza bilingüe multicultural deitzen duten horrek zulora daramatza. Ez du inondik
|
ere
jatorrizko hizkuntzetan hiztun osoak sortzeko baldintzarik sortzen, ez da hango (Euskadiko) A eredu batera ere iristen?. –Hegonaldiko apunteak?, Larrun, 2008, 124 zenbakia, 19 or.
|
|
Oker ez banago, euskaldunok
|
ere
jatorrizko herri menderatua gara, eta, hain zuzen, jatorrizko hizkuntzen, kulturen eta herri identitateen gorabehera batzuk jorratu nahi izan ditut oraingoan. Gugandik urrun bizi diren hiztun herri zapalduen ahots xumea izan nahi luke hausnarketa honek.
|
2015
|
|
Aukeren artean honako hau azpimarratzen du Siguanek: teknologia berriei esker, hizkuntza komunitate gutxituetako diasporetako kideek
|
ere
jatorrizko hizkuntzakomunitatearekin harremanetan jarrai dezaketela. Txikiei konpaktaziorako aukera berria eskaintzen diela Internetek, alegia (aurreratxoago aipatuko dugun Arrosa irratsaioen trukatzerako zentroa bera, berbarako, Euskal Herriko irrati libreen arteko Interneteko eztabaidagune batetik sorturiko errealitatea da).
|
2018
|
|
haren arabera, kontratu sozialak modua ematen die norbanakoei beren borondatez estatuaren eta lege zibilaren mendeko bihurtzeko; hala, askatasuna obedientzia bilakatzen da, eta, trukean, babesa lortzen da. Interpretazio horretan, eguneroko bizimoduko kontratu benetakoak
|
ere
jatorrizko kontratuaren isla dira, baina, kasu horretan, obedientzia ematen da babesaren truke, eta, hala, nik menderakuntza zibil eta mendekotasun zibil esaten diedan horiek sortzen dira.
|
|
Kontratuari eginiko kritika ezagun guztiak, izan ezkerrarenak, izan Hegelenak (hura izan zen kontratuaren kritikari teorikorik behinena), beste modu batean ikusten dira kontuan hartzen bada kontratu sexualaren istorioa. Ironikoki, kritikariek
|
ere
jatorrizko kontratu patriarkalak zedarritutako esparruan jardun dute, eta, beraz, haien kritikak beti izan dira partzialak; hona hemen horren adibide batzuk: ezkon mendekotasuna sustatu izan da, edo ez ikusi egin zaio; sekula ez da aitortu langile kontzeptua modu patriarkalean eratua dela; eta esklabo zibilaren kontratuaren ondorioei ez zaie inoiz ere heldu.
|
2020
|
|
Ahizparen heriotzaren hasierako minari minak jarraitu zion, hasieraren ondorengo minari hasieraren ondorengoaren ondorengo min batek jarraitu zion bezala. Eta gero, min horien segidako minek
|
ere
jatorrizko minaren kopia nolabaitekoa izaten jarraitu zuten, lausotuko zirenik ematen ez zutenak. Mina, haatik, bere ñabardurekin, desberdina da aldi oro, oinarrizko osagaiari gehigarriak batzen zaizkiolako unean unean, dela beldurra, dela errua, dela etsipena.
|