Emaitzak: 4
2007 | ||
Hizkuntzak, bada, funtzio antropologiko sakon, zabal eta konplexua du berez, eta, egiaz, horren lekuko da berorrek gizarte eta giza zientzia guztietan betetzen duen aparteko papera: esan dezakegu, batez | ere gizarte zientziei begira, gizakia ezin dela bere errealitate historikoan ezagutu bere hizkuntza aztertu gabe, alegia, gizabanakoak eta gizataldeak nahitaez behar direla izan kontsideratuak euren hizkuntzekiko harremanean. Aipatzekoa da ere, bereziki giza zientziei begira, gizakiari ezin zaiola bere proiekzio idealerantz bultzatu hizkuntzatik at, hau da, gizabanakoei eta gizataldeei euren garapen prozesuan laguntzeko ezinbestekoa dela euren hizkuntzez baliatzea. | |
2012 | ||
Gauzak horrela, indigenen hizkuntzen desagertzea, euren arima eta kulturaren irenstea, glotofagia deitu dena (Calvet, 2005), helburu bihurtu zen. Horrekin batera ohiko jakinduria basatitzat hartu eta haren ordez hezkuntza zientifikoaren ezarpena bultzatu zen (Seini, 2003), eta zientziek, batez | ere gizarte zientziek (Noguerol, 1999), berebiziko rola eduki zuten etnozidioa legitimatzeko orduan. | |
2018 | ||
Sokaren mutur batetik tira egin du batek: genero ikuspegia zehar lerro behar duela izan behin eta berriro aipatzen da, baina, Genero Ikerketak batez | ere Gizarte Zientzietan eta Humanitateetan gorpuztu dira, modu iraunkor eta egituratuan. Beste jakintza alor batzuetan ekarpenak egin dira, baina metodologiak eta ikerketa praktikak auzitan jarri baino areago, emakume ikertzaileak eta emakume zientzialariak ikusgarri egiteko urratsak egin dira, askotxo gainera, eta urtero gero eta gehiago. | |
2021 | ||
bere amets propioen bilakaerari dagokionez dauzkan mugatasunez jabetzen doan une berean, kide den giza generoari dagokionez azken horrek dauzkan aukera ibilbideak aurremugarik gabeak direla ohartzera igarotzen da, hots, beti ibiltartea daukala, eta hori humanoek daukaten irudikapen ahal kolektiboaren mugagabetasunari esker dela, zeren nahikunde eta gauzatzeen orduan hominidoen ahalbideak ez baitira inoiz ixten edo amaitzen. Nahiz eta hominidoen alde subjektibo eta oharkabea atzemateko aukeren orduan irudikapenaren egokiera planteatzea bera | ere gizarte zientzietan ezbaian egon, Platonek defendatu zuenez, mitoaren hizkuntza bitartekari erabiliaz posible litzateke egia frogaezinetara ailegatzea. Horrela, bada, tradiziozko beste hainbat genero narratibo bezala, mitoa bera ere, sorreran, ahozkotasun jatorriko testu bat da, zeinaren zehaztasunak transmisioetan zehar aldatzen baitira, eta, ondorioz, bertsio desberdinak edukitzera hel gaitezke. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ere | 4 (0,03) |
Lehen forma
ere | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Susa | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ere gizarte | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ere gizarte zientzia | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |