2015
|
|
Euskal literatura eta kulturaren txikitasunak ezinezko egiten du muntaia handirik, espektakulu handirik egotea, baina hala
|
ere
egon badago logika horren baitan sartzen den esparrurik Atxagaren ustez. Horixe da hain justu Euskadi Ofiziala.
|
2021
|
|
Edonola ere, ikasle guztiek ez dute jarrera bera izaten, eta literaturarekiko zaletasuna besteen aurrean harrotasunez aldarrikatzen dutenak
|
ere
egon badaudela dio AIR1 ek, eta hein handi batean, emakumeak direla horiek. Bide beretik, irakaslearengana irakurgaien aholku eske jotzen duten gazteak gutxi dira HIR1 en ustetan; alabaina, gertatzen diren horietan, jarrera oso positibotzat eta heldutzat hartzen ditu DGIR1 ek:
|
|
Ezagutzak sozialki eta elkarrekin eraikitzen direlako baieztapen vygotskyarretik abiatzen bagara, gela barruko elkarrekintza didaktiko horiek testuinguru sozialak baldintzatuta egongo dira ezinbestean. ...linguistikoa testuinguru komunikatiboari badagokio, ezin da pentsatu elkarrekintza eta horren produktu diren ezagutza eta pentsamendua eraikuntza aseptikoak direnik41 Izan ere, hezkuntzaren iturri eta zutabe nagusietako bat hezkuntza esperientziak badira, agerikoa da esperientziak ez direla" hutsean" jazotzen, eta, barne esperientziak dauden legez, norbanakoaren kanpoan gertatzen direnak
|
ere
egon daude (Dewey, 1995: 83). Autoreak dioen moduan, hezitzaileak ikasleen esperientziak inolako inposaketarik gabe bideratu baditzake ere, esperientzien nahiz ezagutzen elkarrekintza kudeaketa subjektiboa42 da erabat, dela subjektuari berari dagokionez, dela komunitatearen edo gizartearen parte gisa:
|
|
IE5 ek eransten duenez, hizkuntzaeta literatura komunikaziorako konpetentzian, esate baterako, ikasleak komunikatzeko gai izan behar duela adierazten da, baina dioenaren arabera, komunikatzen jakitearen edo gai izatearen atzean dagoenaz ezer gutxi zehazten da. Ildo beretik, elkarrizketatuen ustez, ez zaio gaitasunen zehaztapen mailari soilik heldu behar, proposatzen diren konpetentzien izaeraz ere hausnartzeko eta birdefinitzeko beharra
|
ere
egon badagoelako:
|
|
Ikasleen kasuan ere, profil oso desberdinak daudela esan da lehen, baita horrekiko dauden pertzepzio65 ezberdinak ere. Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak
|
ere
egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako. Hau da, irakurtzeko ohiturei edo praktikei dagokienez, ikuspegiak urrunago daudela esan genezake, eta galdetutako heldu batzuen aburuz, ikasleek irakurtzeko ohitura handirik ez duten bitartean, beste hainbatek gazteek" inork baino gehiago" (MIR1, IEE1) irakurtzen dutela baieztatu izan dute aurreko ataletan; alde batetik, ikastetxean eskatzen zaizkienak kontuan hartuta, oso kontuan hartzeko irakurgai kopura delako (MIR1), eta, bestetik, gustuko duten hori irakurri irakurtzen dutelako, liburuaren ohiko euskarrian ez eta beste helburu batzuekin bada ere (IEE1).
|