2009
|
|
Hau guztia dela eta, ahots gutxi dira NEBei lotutako onuren existentzia kolokan jartzen dutenak, eta adierazi bezala, zenbait onurak
|
eragin
positiboa izan dezakete landa garapenean. Halere, abantailok desabantailekin alderatu lirateke.
|
|
Ingurumen izaera duten neurrien aplikazioak esparru horretako estra tegia jakinari erantzuten dio, zeina neurri handi batean EBko testuinguruan abian jarritako proposamen eta ekintzetatik eratortzen den. Natura Sarean
|
eragin
positiboa duten neurrien garapena, gainesplotazioa mugatzen duten konpentsazioen ezarpena edota ingurumen babes murriztapenak dituzten eremuetan eragina duten neurrien gauzatzea dira LGIPk EAErako egokitu eta kudeatu nahi dituen ekimenetariko batzuk. Ikuspuntu honetatik jorratuta badago landa garapen politikaren eta ingurumen politikaren arteko bateratze puntu bat; izan ere, lehenak zenbait neurri bere gain hartzen ditu bigarrenari dagozkion helburu orokorrei erantzutearren.
|
|
ELPEk izan zuen
|
eragin
positiboenetarikoa, ordea, hiru jarduera esparru nagusiren ezarpena izan zen: nekazaritzako elikagai sektorearena, landa garapenarena eta natura inguruarena, alegia.
|
2010
|
|
– era berean, landa garapenari lotutako onurak ere badituzte, inguruko biztanleriaren garapen sozioekonomikoan
|
eragin
positiboa duten heinean;
|
2011
|
|
Bistan da, merkatu sinbolikoan logika batzuk ditugu, ez bakarra: euskaltzaleentzat eta euskara positibotzat jotzen duten guztientzat euskal izen batek ez du kalterik egiten, alderantziz, erakargarri izan daiteke; baina erdarazko izen batek ere
|
eragin
positibo izan dezake, esaterako, ingelesezko izenek balio sinboliko jakinak dituzte (modernitatea, teknologia, berrikuntza edota kalitatea) edo txinera ona da Txinako kulturari lotutako gauzak izendatzeko. Horrez gain, kontuan hartu behar dugu merkatu ekonomikoak eta merkatu sinbolikoak maila edo eskala ezberdinekoak izan daitezkeela:
|
2012
|
|
Zeregin horretarako, hiru pauso egiten dira: ...rraren eta bere ingurukoen laguntzarekin, haurrarentzat atseginak diren ekintzak identifikatzen dira; bigarrenik, haurrak atsegin gisa ebaluatutako ekintzak egitea sustatzen da, gustukoen dituen ekintzetatik hasiz; eta, hirugarrenik, haurrari erakusten zaio (egin dituen ekintza kopurua zenbatuz, bere asebetetzea neurtzeko diseinatutako irudien bidez, etab.) ekintza atseginak egiteak bere aldartean
|
eragin
positiboa duela.
|
|
Toki berberean lanean jarduteak elkarren lana hobeki ezagutzeko eta erakundeen profesionaltasuna gertuagotik baloratzeko modua eskaintzen duela hobetsi da, zeinak nagusiki
|
eragin
positiboak dituen erakundeen arteko konfiantzazko harremanak ezartzeari begira, baita elkarri laguntzeko dinamikak sortzeko ere. Erantzun honek koherentzia osoa gordetzen du galdetegian nabarmenduriko beste puntu batekin, hain zuzen ere, erakundeei galdetu baitzaie produktu edo zerbitzuren bat beharrezkoa dutenean eta Parkeko beste erakunde batek produktu edo zerbitzu hori eskaintzen badu, ea eskaintza hori lehenesten den.
|
2014
|
|
Gardentasuna erlazionatu da konfiantzarekin, erantzukizun sozial korporatiboarekin eta etikarekin. Erakunde batzuk konturatu dira zintzoa, irekia eta gizartearekin arduratsua izateak erakundea indartu egiten duela; are gehiago, garden jokatzeak balantzean
|
eragin
positiboa izan dezakeela. Zintzo jokatuz gero, irekitasunez eta arduraz?, talde interesatuen (stakeholders) konfiantza eta leialtasuna irabazten da.
|
2015
|
|
Hala eta guztiz ere, elkarrekiko loturak eta hartu emanak ugaritu eta finkatzearen poderioz, paletatik kanporako lagun talde edo multzo bat osatzera iristen dira. Ildo horretan, pilotatik aparte elkarrekin batzeko aukera izan eta hautu hori egiteak
|
eragin
positiboa izaten du ondoren pilotako eremuan izango dituzten trukeetan ere.
|
|
Zerrenda horri jarduera fisikoa egiteko aukera izatea gehitu dakioke. Izan ere, jarduera fisikoa egiteak osasunean eragin zuzena duela baieztatu dute hainbat ikerlanek, aldi berean bizi kalitatean duen
|
eragin
positiboa azaleratuz (Bassani,
|
|
Kalitate eta kantitatearen aurkako borroka honetan, Cooperek jarduera fisikoa urteei bizitza gehiago eta bizitzari urte gehiago ipintzeko metodo gisa definitu zuen (Palacios eta Serratosek aipatua, 2000). Halaber, espetxean jarduera fisikoa egiteak
|
eragin
positiboa duela ere baieztatu dute hainbat tokitan (Madril, Bartzelona, Valentzia, Filadelfia, Bristol) gauzatutako zenbait ikerlanek (Castillo, 2005 eta 2006; Chamarro, Blasco eta Palenzuela, 1998; Courtenay eta Sabo, 2001; Fornons, 2008; Hagan 1989; Martos Garcia, DevisDevis eta Sparkes, 2009), horrez gain kartzelako eragileen bizi kalitatea hobetzen duelarik (Hagan, 1989; Negro, 1995).... Ikerlan horietan emakumeen presentzia urria da, espetxean jarduera fisikoaren eragina aztertzean gizonezkoek hartu baitute ikerketaren protagonismoa, laginaren gehiengoa izanik.
|
|
Jarduera fisikoak gizonezko presoen bizi kalitatean duen
|
eragin
positiboa kontuan izanda, ikerlan honek emakumeen kasuan dituen rola eta esanahia aztertu nahi izan ditu. Hots, espetxean praktika fisikoetan parte hartzeak emakumeen maila psikologikoan, fisikoan, sozialean zein afektiboan duen eragina aztertuz, bizi kalitatea ardatz izanik.
|
|
Elkarrizketaturiko bost emakume preso ohien bizipenen oroitzapenetan oinarrituz, jarduera fisikoaren rola aztertu nahi izan da ikerlan honetan, betiere beraien bizi kalitatearekin erlazionatuta. Emaitzetan aurkeztutako aurkikuntzek erakutsi dutenez, emakume horientzat espetxean gauzatutako jarduera fisikoak
|
eragin
positiboa zuen eta hori beste hainbat ikerlanen ekarpenekin bat dator (Castillo, 2005 eta 2006; Chamarro et al., 1998; Courtenay et al., 2001; Hagan 1989; Martos Garcia et al., 2009). Era berean, jarduera fisikoaren bidez espetxean bizi kalitate maila hobetzen zela ere adierazi zuten (Hagan, 1989; Negro, 1995).
|
|
Era berean, jarduera fisikoaren bidez espetxean bizi kalitate maila hobetzen zela ere adierazi zuten (Hagan, 1989; Negro, 1995). Espetxean jarduera fisikoa egiteak
|
eragin
positiboa zuela ondorioztatu zuten Fernandez Ballesteros eta Macíak (1993), bizi kalitatean eragina duten faktoreei erreparatuz, hala nola osasunean, gaitasun funtzionaletan, norbere burua zaintzeko gaitasunean eta norbere bizitzarekin pozik sentitzeko aukeretan. Bost emakume horien esanetan, faktore multzo horri erreparatuz gero, jarduera fisikoaren bidez emakume presoen bizi kalitate maila hobeagoa lor daitekeela dirudi.
|
|
Gizonezko zein emakumezkoen kasuan antzeman da ariketa fisikorik egongo ez balitz, giro estresagarriagoa eta bortitzagoa nagusituko litzatekeela. Jarduera fisikoak espetxeko egunerokotasunean
|
eragin
positiboa du, maila ezberdinetan zeresan esanguratsua izan duela erakutsiz. Bidelagun bezala definitzean, espetxean eman beharreko denbora tarte guztian laguntza euskarri baten pare ipini dute.
|
|
denbora azkarrago pasatzeko erreminta, askatasun zein ihesbide iturria eta beharrezko bidelaguna izatea. Beraz, praktika motorretan parte hartzeak eragin ugari eta askotarikoak dituela ondoriozta daiteke, kasu guztietan onura edo
|
eragin
positibo legez definitzen dituztelarik.
|
2016
|
|
Ideia horrekin bat datoz KIROL SA eta ARRAIN SA enpresen arduradunak. Horien hitzetan, erakunde publikoekin harremanak estutzeak
|
eragin
positiboak izan ditzakeen arren, epe laburrera zaila da hori enpresaren emaitzetan islatzea. Hala, ez dute kausa efektu erlazio sendorik ikusten kirol ez profesionalean babesletza kontratuak sinatu eta erakunde publikoekin harremanak garatzearen artean.
|
|
Izan ere, gure ikerketako enpresek argi daukate kirol babesletzaren eskutik lorturiko etekinak zuzenak baino gehiago zeharkakoak direna. Halere, enpresek ez daukate babesletzaren
|
eragin
positiboak neurtzeko metodorik ez eta bide jakinik ere, haien estimazioak erabat zehaztugabeak direlarik. Hori emaitzei dagokienez.
|
2019
|
|
BA gaien inguruko ezagutza hutsuneari aurre egiteko eta komunitatean dagoen ezjakintasunari erantzuna emateko. Izan ere, hezkuntzaren bitartez gizartearen kohesioa ahalbidetzen da, parte hartzen duten kolektiboen bizitza eta testuingurua aberastuz, «hezkuntza formaleko testuinguruan jorratzen diren BA esperientziek hezkuntza curriculuma aberasten dute, ikasleen ikasketa eta bizitza pertsonaleko prozesua garatzen laguntzen dute, adinduen bizitza kalitatea hobetzen dute eta komunitate ororentzat
|
eragin
positiboa sorrarazten dute» (Kaplan, 2001: 3).
|
2020
|
|
Horrela, islamak bultzatzen duen ikuspuntu kolektibistak enpresaren proiektu ezberdinetan pertsona guztien inplikazioa handitzen laguntzen du. Islamak lanarekiko alfertasuna desohoretzat aitortzea eta lanarekiko ardura indar bezala ikusten duela kontuan hartuz, ondoriozta daiteke erlijioak
|
eragin
positiboa duela EOaren eta familia enpresen emaitzen arteko erlazioan. Aurkikuntza hauek, Yousef (2001) eta Furnham, Petrides, Tsaousis, Pappas eta Garrod en (2005) lanetan agertzen diren ondorioen ildotik doaz, non islama trabak eta akatsak saihesteko baliagarria den eta elkarlana bultzatzen duela baieztatzen den.
|
|
Azken urteotan, analisi enpiriko askok EOak enpresaren emaitza askotan
|
eragin
positiboa daukala frogatu dute (adib. Anderson eta Eshima, 2013; Semrau, Ambos eta Kraus, 2015; Moreno eta Casillas, 2008).
|
|
Horrela, islamak bultzatzen duen ikuspuntu kolektibistak enpresaren proiektu ezberdinetan pertsona guztien inplikazioa handitzen laguntzen du. Islamak lanarekiko alfertasuna desohoretzat aitortzea eta lanarekiko ardura indar bezala ikusten duela kontuan hartuz, ondoriozta daiteke erlijioak
|
eragin
positiboa duela EOaren eta familia enpresen emaitzen arteko erlazioan. Aurkikuntza hauek, Yousef (2001) eta Furnham, Petrides, Tsaousis, Pappas eta Garrod en (2005) lanetan agertzen diren ondorioen ildotik doaz, non islama trabak eta akatsak saihesteko baliagarria den eta elkarlana bultzatzen duela baieztatzen den.
|
|
Azken urteotan, analisi enpiriko askok EOak enpresaren emaitza askotan
|
eragin
positiboa daukala frogatu dute (adib. Anderson eta Eshima, 2013; Semrau, Ambos eta Kraus, 2015; Moreno eta Casillas, 2008).
|
|
Nortasun profesionalaren garapenean ere
|
eragin
positiboa izan duela ondorioztatu daiteke. Batez ere, kontuan izanik ibilbide akademiko/ profesionalaren inguruan hausnartzeko aukera izan dutela, bai eta haien mentoreen eskutik garatu ere.
|
2021
|
|
Osasun arloko sektorea eraldaketa digitalean murgilduta dago eta, horrela izanik, teknologia berrien
|
eragin
positiboak eta negatiboak aztertuko ditugu. Ondorio onuragarrien artean, honakoak aipa ditzakegu:
|
|
armagintza, kontaminazio handiko industriak eta abarreko sektoreetan ez dute inbertitzen. Aldiz,
|
eragin
positiboa duten sektoreak lehenesten dituzten antolakundeak dira.
|
2022
|
|
Lortutako emaitzek agerian uzten dute BA esperientzien presentzia eskasa dela EAEn hezkuntza formalaren testuinguruan, nahiz eta ikerketa honen bitartez baieztatu den BA esperientzietan parte hartzeak adinduengan eta ikasleengan
|
eragin
positiboak dituela. Horrenbestez, profesionalen aburuz, BA esperientziak baliagarriak dira belaunaldien artean elkarri laguntzeko, harremanak sortzeko eta belaunaldien arteko elkartasuna sustatzeko, kohesio soziala ahalbidetzen duten bideak erakintzen laguntzen baitute.
|
|
Espainiaren eta Marokoren arteko immigrazioaren
|
eragin
positiboa ahalik eta gehien indartzen duten ezagutzak eta esperientziak bateratzeko gune bat sortzea izan zen. Datuen arabera, bi herrialdeak egoera egokian daude immigrazioa sustatzeko, eta ez da inolaz ere arazotzat hartu behar.
|
|
Transkribatzeko trebetasunei dagokienez, transkripzioak testu sorkuntzan duen
|
eragin
positiboa ere aipatu behar da; izan ere, eskuz azkar idazten bada eta ortografia zuzenarekin idazten bada, buruak baliabide gehiago dauka arreta beste zerbaitetan jartzeko. Frogatuta dago ulergarri, abiadurarekin edo automatikoki idazten duten ikasleek testu luzeagoak eta kalitate handiagokoak lortzen dituztela.
|
|
Unibertsitateko irakaskuntzarako onura horiek berak eta praktika onak jasotzen dituen gida ere sortua du Universitat Oberta de Catalunyak (Lerga & Aibar, 2015). Gida horretan, esperientzia horien emaitza onen berri ematen da, ikasleen oinarrizko konpetentzien hobekuntza esanguratsua erakusten baitute eta motibazioan
|
eragin
positiboa ere bai, askotan ikasleen parte hartzea ekintza konkretu batzuetara mugatzen bada ere:
|
|
Hortaz, gure motibazio nagusia: eredu bat proposatzea, langileen prestakuntzan egindako inbertsioak erakundearen balio ukiezinean
|
eragin
positiborik duen aztertzeko.
|
|
Lanaren ondorio nagusi gisa, ikusiko dugu langileen prestakuntzan egindako inbertsioak
|
eragin
positiboa duela enpresaren etorkizuneko emaitzetan, beste lan teoriko batzuek adierazten duten bezala (Lev et al., 2005; Garcia Zambrano et al., 2018).
|
|
Amaitzeko, esan beharra dago lana interes praktikokoa dela enpresentzat; izan ere, enpresen benetako lagin batean aplikatu ondoren, egiaztatu ahal izango da enplegatuen etengabeko hobekuntzan egindako inbertsioak, prestakuntzan egindako inbertsioaren bitartez,
|
eragin
positiboa izango duela haien baliabide ukiezinen balioan eta, ondorioz, enpresaren balio orokorrean.
|
|
Prestakuntzaren helburua da emaitzak hobetzen laguntzea eta, gainera, errendimendu eraginkorra eskaintzea produktibitatea handituz, stakeholderrekin eta/ edo enplegatuekin fidelizazio maila handiagoa lortuz, lan giroa hobetuz eta abar (Pineda, 1998; Aragon et al. 1999). Ikusten dugunez, prestakuntzak
|
eragin
positiboa izan dezake enpresa emaitzetan. Beraz, gure azterlanean eredu teoriko bat planteatzen dugu, langileen prestakuntzan egiten den inbertsioa enpresaemaitzetan duen eragina aztertzeko.
|
2023
|
|
□
|
Eragin
positiboa
|