Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2019
‎Beraz, gizarte aldaketak ez du tratu txarren kopurua jaitsi, baizik eta zenbait kasutan, emakumeak lanik aurkitzen ez duten kasuetan, tentsio ekonomikosozialak eraginda, indarkeria esaterako, areagotu egin da. Halaber, Meilen datuen arabera, tratu txar fisikoen kasuan emakumeak diru gehiago irabazten duenean indarkeria fisiko eta sexual txikiagoa da, baina tratu txar psikiko edota kontrol eta gutxiespenean ez du eragin positiborik. Ikasketa mailari dagokionez, aldiz, zenbat eta ikasketa maila txikiagoa izan, tratu txar fisiko eta psikologikoak jasotzeko arriskua handiagoa da.
2021
‎Eta, hain zuzen ere, sistematizazioaren ideia da proposamen honetara ekarri nahi den printzipioetako bat; alde batetik, izaera eta xede beretsuko egitasmoek pertsonaren garapen mota desberdinetan duten eragin positiboagatik; eta, bestetik, ikerketan egindako analisian literaturaren irakaskuntza egoki batera begira definitutako erronka edo behar garrantzitsuenetako bat delako. Literatura hezkuntzan modu sistematikoan inplementatzeak ikasleen garapenean izan dezakeen eragin positiboa aurreikus daitekeen zerbait da, baina, arestian genioenez, ez dago modu enpirikoan frogatuta oraindik, Euskal Herrian, behintzat.
‎Eta, hain zuzen ere, sistematizazioaren ideia da proposamen honetara ekarri nahi den printzipioetako bat; alde batetik, izaera eta xede beretsuko egitasmoek pertsonaren garapen mota desberdinetan duten eragin positiboagatik; eta, bestetik, ikerketan egindako analisian literaturaren irakaskuntza egoki batera begira definitutako erronka edo behar garrantzitsuenetako bat delako. Literatura hezkuntzan modu sistematikoan inplementatzeak ikasleen garapenean izan dezakeen eragin positiboa aurreikus daitekeen zerbait da, baina, arestian genioenez, ez dago modu enpirikoan frogatuta oraindik, Euskal Herrian, behintzat. Are gutxiago, BHn.
‎71 Ikerketa garatze fasean dago. Probak kontrol laginari pasatu zizkioten eta, horren ebaluazioaren emaitzak aztertuta, laginaren gainerako kideekin egitea falta da zehaztutako adierazleetan garapenik egon den neurtzeko, eta, ondorioz, eragin positibo hori baieztatzen den modu enpiriko batez frogatzeko (op.). berretsi behar dute, eta, horrez gain, langai duten adin tarteagatik, HHn zein LHn kokatzen da. Bestetik, Arnedoren (op.) ikerketak BM bera ikertzen duenez, etapa berdinei erreparatzen die, eta, gainera, irakaslearen jarduna du, batik bat, ikergai72 Hori kontuan hartuta, lan honen helburu nagusietako bat aurrekoek zabaldutako bideari ekarpena egitea da:
‎Egitasmo honen helburuetako bat da hizkuntza errutinen bidez," eremu ez euskaldunetako LH eta DBHko ikasleen ahozko hizkuntzan aurrerapenak eragitea eremu akademikoan" (op.: 5). Hizkuntza errutinek ikasleen konpetentzia linguistikoan eragin positiboa xede duten heinean, literarioek gaztearen beste alderdi batzuetan bilatzen dute garapen hori literaturaren berariazko lanketa sistematikoaren bitartez.
‎Ahozko euskal literaturaren transmisioak izan dituen emaitzak ezagunak dira; era berean, pentsamendu errutinek edota errutinek, oro har, haurraren garapenean duten eragin positiboa aztertu duten ikerketak badaude, lehen aipatutako erreferentzietakoak, kasu. Horietako bat eta aitzindaria irakurketaliteratur errutinen inpaktua ikertzerakoan, arestian aipatutako Maynak eta Maynak (2021) autoreen ikerketa lana da.
‎33 Baieztapen hori ez da hipotesi hutsa, eta enpirikoki frogatzen ari den zerbait da. Izan ere, Reyzábalek (op.) neurozientzien baitan egindako ikerketen bidez Zak en, Molinaro ren, edota Comer en eta Castano ren ikerketen emaitzak aipatzen ditu, esate baterako, eduki emozional handiko narrazioen irakurketak erantzun neuroendokrinoak eragiten dituela, edota test neuropiskologikoen bidez fikziozko testuen irakurketak enptiaren garapenean eragin positiboa duela frogatu da.
‎Edota, problema alderantziz planteatuta: nerabeei idazle eta testu kanonikoen zer nolako hurbilketa edo lanketa proposatu dakiekeen euren literaturzaletasunean/ irakurzaletasunean eragin positiboa izan dezan. Hots, handicapa izan beharrean, pizgarri edo katalizatzaile bihurtzeko.
‎Horri lotuta, formazioa da irakurzaletasunaren sustapenarekin batera parte hartzaileek gehien aipatu duten erronketako bat, arloan egon daitezkeen ezagutza gabeziei erantzuteko, eta, aldi berean, horrek motibazioan eragin positiboa izateko. Hots, zenbat eta formatuago egon irakaslea, orduan eta motibatuago dagoen profesionala izateko.
‎Edonola ere, motibazioaren aktibazioan irakasleak duen rola ezinbestekotzat jo izan da, nola ikasleenganakoan, hala bere buruarenganakoan, eta konfiantzan, formazioan, ezagutzan, gaitasunean eta esperimentazioan kokatzen du BE1 ek motibaziorako oinarria. Ikasleen kasuan, gainera, arestian aipatutako rol aldaketa ere jartzen du mahai gainean motibaziorako pizgarri gisa; hots, esperimentatzeak parte hartzea aktiba lezakeela, eta, aldi berean, horrek ikas prozesuaren gidaritza hartzera hurbiltzen baditu, motibazioan ere eragin positiboa izan lezake.
‎Amenabarro eta Navarro, (2020) cambios organizacionales adibidez, eta era berean, horren bidez agenteen konpromisoa eta atxikimendu mailan eragin positiboa lortzea52 Elkar elikatzen duten faktore eta egoerak dira horiek. Ondorioz, irakasleen arteko, ko formaziorako aukera zabaltzea eta horretarako baldintza egokiak sortzea erraztu daiteke, ez kolaboraziorako soilik.
‎Espazioak eta bertan sortzen diren giroak ikaslearen ikaskuntza hobetu dezakete, horretarako baldintza egokiak sortzen badira (Loughlin eta besteak, 2011). EIC Environment as an Integrating Context programak segitzen dituzten AEBtako ikastetxeetan, adibidez, ikasleen aprendizaian, grinan zein konpromisoan eragin positiboa lortzen dela frogatu dute ikerketek (Sobel, 2014).
‎Irakurzaletasuna bultzatzeko programak, egitasmoak eta saiakerak aipagai izan dituzte parte hartzaileek, baina duten inpaktua erlatibizatzen dute, halaber, horrelakoek eragin positiboa duten arren, gazteen literaturarekiko eta irakurketarekiko zaletasuna behera doala uste dutelako: " Galdu dugu edo gutxitu egin da irakurzaletasuna" (HIR1).
‎Euskal Herriko eta Asturieseko ikastetxe batzuetan aurrera eraman eta eramaten ari diren hezkuntza esperientziak dira eta duten inpaktua ikertzen ari dira (Zubiri, Santiago eta García Carrión, 2021; Fernández González eta Menéndez Martinez, 2021), bai LHn, bai BHn. Orain arteko datuek ikasleengan antzeman den eragina positiboa izan dela erakusten dute, esparru kognitiboan zein sozioemozionalean. Hala ere, komunitateko gainerako kideengan ere inpaktua izan du horrelako ekimenen inplementazioak, gurasoen inplikazioan, esate baterako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia