2001
|
|
Ikasle askok ezin izan dute esan Euskal Telebistako zein saio duten gustuko.Hori, esan beharrik ez dago, nahiko normaltzat hartu genuke, ikasleaskok ez baitute Euskal Telebistarik apenas ikusten. Dena dela, ez litzatekesoberan egongo programazioaren berri
|
ematea
ikasleei, beren gustuko saioakaurki ditzaketela ikus dezaten.
|
2003
|
|
Kontratuaren baldintzetan zehazten zen, maisuak ahal zuen dena irakatsi behar ziola, eta ikasleak egunik huts egin gabe eta gogoz lan egin behar zuela. Aldiz, 1685ean Monrealen zazpi urtetarako kontratu bat egin zen (Mateo Pérez, 1995), maisuak mantenua
|
emanaz
ikasleari (janaria eta «calzado» zehaztuta), irakasteaz gain, noski.
|
|
Hainbat gaztek erantzun dute, besteak beste, buelta bat ematera, hurbileneko jolas aretoetatik pasatzera, lagunekin hitz egitera, Interneten txateatzera edo eskolako komunetan erretzen gelditzera joatea. “Ikasle multzo batek ez du eskoletan tokirik aurkitzen arrazoi askorengatik, baina, nolanahi ere, ikastetxeak ez die
|
ematen
ikasleek bilatzen dutena eta errazena aukeratzen dutena, ikasgeletan ez aurkeztea”, dio Madrilgo Erkidegoko Katedradunen Elkarteko (Ancaba) lehendakariak, María Pilar Caverok. Baina ez dira “zekor” hutsak.
|
2004
|
|
Eta zer? Horrek ez dio aukerarik
|
ematen
ikasleari bere interpretazioa egiteko. Guk halako euskarriak erabiltzen ditugu, baina guretzat tresna hutsa dira.
|
2007
|
|
Salbuespen gisa aipa daitezke GRETA formakuntza organismoak eta Baionako komertzio Ganbarako hizkuntzen irakaskuntza zentroak (CEL) noizbait emandako ikastaro batzuk edota Departamenduko administrazioak bere langileentzat antolaturiko barne formakuntzak. Bigarrenik, AEKaz ari gara nagusiki, Iparraldean ikasturtean
|
emandako
ikasle orduen% 95 AEK k emaiten baititu.
|
|
“Autonomia erkidego guztiek eta ikastetxeek eman behar dute”, adierazi du Ministerioaren oharrak, eta, era berean, gogorarazi du botere publiko guztien lehenengo betebeharra “legea betetzea eta betearaztea” dela, eta autonomiek “ezin dutela legea bete”. Bestalde, zehaztu du ez duela inolako errekerimendurik hasi Madrilgo Erkidegoaren aurka, familia ugarietatik datozenei puntuak
|
emateagatik
ikasleak onartzeko aginduei dagokienez, baizik eta irizpide hori “lehentasunezko irizpideen” atalean sartzeagatik, LOEn xedatutakoa urratuz. Ildo horretatik, berak kudeatzen dituen lurraldeetan, ikasleak onartzeko aginduetan puntuak ematen dizkie familia ugariei, eta “irizpide osagarri” gisa, beste autonomia erkidego batzuetan bezala.
|
|
Irakaslearen Defendatzaileak laguntza soziala, psikologikoa, juridikoa edo bitartekaritza eta babesa eskaintzen die Administrazioari edo ikastetxeetako zuzendariei, beren eskubideak urratzen dituzten irakasle guztiei. Azken datuen arabera, irakasleen %70ek salatu dute ezin dutela klasea
|
eman
ikasle gutxi batzuek sortutako nahasteak direla eta; %20 hitzezko erasoen biktima dira, eta %7, ikasleen edo gurasoen eraso fisikoen biktima. Gainera, lan jazarpeneko edo mobbing eko arazoak salatzen dituzten irakasleen kopurua handitu egin da(% 3).
|
2008
|
|
Kalitatea eta haien interesak uztartzea litzateke egokiena, baina betiere, irakurgaien ulermenean sakontzen lagunduz, klasean irakurritakoa landuz eta metodologia berriekin ikasleak motibatuz (liburuari buruzko eztabaida edota liburu aurkezpenekin, adibidez). Horrez gain, literaturaren irakaskuntzan muga kronologiko eta nazionalak gainditu egin behar lirateke, eta gaiek nahiz helburuek eskatzen dutena
|
eman
ikasleei.
|
|
Ingelesez, oro har, aditza sinple bezain errepikakorra da. Aipagarriak dira narrazioan past tense aditzak
|
emateko
ikasleek dituzten zailtasunak eta baita eragiteko testuetan espero genituen baldintzazko eta aginterazko formen urritasuna ere.
|
2009
|
|
Lizarran eta Bilbon hazia eta hezia, unibertsitateko irakaslea da Laura Mintegi (Lizarra, 1955). Ez dio ardurarik
|
ematen
ikasleek beti adin bera izateak. Luxuzko bideak iruditzen zaizkio gazteak; batez ere, pasotismoaren garaiak joan zirenetik.
|
2010
|
|
Gaur egun, Mendizabalek ardura berdina dauka GIEn. Haren esanetan, proiektuaren helburua zen bertsolaritzaren ezagutza irakaskuntzaren barruan
|
ematea
ikasleei, eta, era berean, bertsolaritzaren erabilera bideratzea gela barruan, erabilera horrek onura batzuk zituelako ikasleentzat. –Baina nola txertatu irakaskuntzan?
|
|
Aurten, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) bigarren mailako ikasleen antzeko lagina gehituko zaie. Proba nazional horien eta autonomia mailan beste eskola etapa batzuetan egiten diren ebaluazioen helburua da informazioa
|
ematea
ikasleek curriculumaren oinarrizko gaitasunez duten eskuratze mailari buruz.
|
2013
|
|
Ez da hori gertatuko orain: ikasgai hori ez dute
|
eman
ikasleek, Erlijioa ikasgaian izena emanez gero. Erlijioaren gisan, ikasgai hori nahitaez eskaini dute eskoletan, baina aukeratu edo ez gurasoek erabakiko dute; Batxilergoa da salbuespena, erlijioa hautazko soila izango baita, ordezkorik gabekoa.
|
2015
|
|
Irakaslea horretan tematuta ere, zaila da irakaskuntza jarduera bat bere horretan errepikatzea. Jarduera jakin baten erreplika zehatzak ez du emaitza bera
|
ematen
ikasle talde berri batekin (are gehiago, normalean emaitza okerragoak lortzen dira). Horren eraginez, erreprodukzio batetik bestera, irakasleak problemaren enuntziatua edo aurkezpena aldatu nahi izaten ditu, ariketa edo adibide berriak sartzen ditu, edota ikastaldiaren egitura bera eraldatzen du.
|
2016
|
|
e)
|
Eman
ikasle bakoitzak jaso duen balorazio proposamenari buruzko iritzia.
|
|
1) Arbitrarietate eza: jasotzen den informazio berria modu ordenatu eta koherentean
|
ematea
ikasleak aldez aurretik duenarekin. 2) Substantibitatea:
|
|
Galde horien helburua: agerian
|
ematea
ikasleak ba ote dituen ikaskuntza unitatean sartzeko behar diren gaitasunak.
|
2017
|
|
e)
|
Eman
ikasle bakoitzak jaso duen balorazio proposamenari buruzko iritzia.
|
|
e)
|
Eman
ikasle bakoitzak jaso duen balorazio proposamenari buruzko iritzia.
|
2019
|
|
ikasturteari amaiera emateko, Leintz Eskola Kirolak azken jaia ospatuko du zapatuan, Iturripe kiroldegian. Ikasturte osoko ekintzetan izena
|
emandako
ikasleek hartuko dute parte jai horretan. 11:00etan hasiko dute festa, eta, 12:30ak arte, Lehen Hezkuntzako 1 eta 2 mailetako ikasleei zuzendutako Ginkana Jolasak egingo dituzte.
|
2020
|
|
Lehenik, ez diot garrantzirik
|
ematen
ikasleek jesarrita egon behar izateari; ez dut oholtza erabiltzen hitz egiteko; haien bizitzaz arduratzen naiz; eta ikasgelatik kanpo ekintza gehiago egiten saiatzen naiz. Nire asmoa da ikasleen eraldaketa pertsonala bultzatzea hezkuntzaren bitartez, eta hori ezinezkoa da irakasleak ez baditu zalantzan jartzen bere pribilegioak.
|
|
Save the Children Gobernuz Kanpoko Erakundeak abiatu du egitasmoa, eta hezkuntza esparruko zenbait elkartek eta adituk bat egin dute. Besteak beste, Zelaari eskatu diote osasun krisialdia baliatu dezala «aurrerapauso sendo eta eraldatzaile bat»
|
emateko
ikasle bat bera ere atzean gera ez dadin.
|
|
Olcoz, ikaskideen artean, lagun ospetsu baina eragin gutxikoa zen, irakasleak arduratu baitziren ahalik eta gazte gehienek pertsona bitxi eta ez oso gomendagarritzat har zezaten. Katedratiko buruargiek aurreikusi zutenaren kontra, gazteak ez zuen inongo batailarik
|
eman
ikasleen lidergoa eskuratzeko, hein batean bere harremanak unibertsitate girotik at lantzen jarraitu zuelako, hala aitari (ordurako Elvira Zazu hilda baitzegoen) nola irakasleei aterabide gutxienik txarrena irudituko zitzaiena.
|
2021
|
|
Horra, Pello, nola abila izateak, batzuetan on bada, bertzetan ez duen ondorio onik (J. B. Elizanburu); Ez du ondo
|
ematen
ikasleei mehatxuka aritzeak [ondorioa: itxura on/ txarra].
|
|
Hala eta guztiz ere, horrek ez du esan nahi ikaskuntza prozesua modu erabat kolektiboan gertatzen denik; Coll aipatuz Ribosak (Coll, 1999 in Ribosa, 2020) dioenez, hezkuntzaren ikuspegi konstruktibistatik ikasgelan gertatzen den ikaskuntza elkarri konektatuta ageri diren bi prozesuk osatzen dute: alde batetik, ikasleek zein irakasleak batera modu interpertsonalean eta interaktiboan daramaten amankomuneko jardueraren eraikuntza, eta, bestetik, esanahien eraikuntzarako eta zentzua
|
emateko
ikasleek garatzen duten prozesua, bakarka baina bitartekaritzaren bitartez, noski.
|
|
Gu kontziente gara gauzak beste modu batean egin behar direla eta beste ekoizpen batzuk sortu behar direla, baina batzuetan ez dakigu zelan egin. Zelan bideratu edo ze baliabide
|
eman
ikasleei hori egin dezaten". (DGIR1)
|
2022
|
|
Alderdi bi izan dira horretan erabakigarri: batetik, aurrean aipatutako Geuk Esan jardunaldian hitzaldi prestaketan bere gogoeta maila eta iritziak
|
ematerakoan
ikasleek lortu zuten sakontasuna; eta bestetik, aurton solasaldietan adierazten dituzten iritzi eta jarrera oinarri hartuta Maite Santiago egiten ari den ikerketa lana:
|
2023
|
|
A eredura begiak itzuliz, nire uste apalean, ikasle guztiei DBHko zikloa amaitzean B1ekoaren heina eskatzea ez da gauzagarria egun. Badira, zer esanik ez, DBHko 4 mailan B1eko titulua eskuratzen dutenak, edota Batxilergo 1 mailan, eta ez dira gutxi, baina oro har ikasle on samarren kasua da, edo ereduan urteak
|
emandako
ikasleena. Bidenabar esan dezadan, eredutik A eredura iraganiko ikasle batzuek C1 Hizkuntza Eskakizuna gainditu dutela, baina oso kasu bakanak dira.
|
|
Praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik
|
eman
ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
|
|
– Gainera, praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik
|
eman
ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
|
|
“Esku hartzeak, ikasle bakoitzaren ezaugarri kognitiboetara ez ezik, ezaugarri sozial eta emozionaletara ere egokitu behar du”. Eta gogoratu du administrazio publikoen ardura dela ikastetxeei baliabideak
|
ematea
ikasle horiei erantzun egokia emateko.
|
|
Aurrez izena
|
emandako
ikasleek zortzi orduko ikastaroak jasoko dituzte egunero, eta irakasle horietako bakoitzarekin hainbat gai jorratzeko aukera izango dute. Besteak beste, gorputzaren hizkuntza landuko du Perez Cazabonek, sormen gaitasuna Lipusek, eta maskara antzerkia Rikartek.
|