Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2001
‎Ikasle askok ezin izan dute esan Euskal Telebistako zein saio duten gustuko.Hori, esan beharrik ez dago, nahiko normaltzat hartu genuke, ikasleaskok ez baitute Euskal Telebistarik apenas ikusten. Dena dela, ez litzatekesoberan egongo programazioaren berri ematea ikasleei, beren gustuko saioakaurki ditzaketela ikus dezaten.
2003
‎Kontratuaren baldintzetan zehazten zen, maisuak ahal zuen dena irakatsi behar ziola, eta ikasleak egunik huts egin gabe eta gogoz lan egin behar zuela. Aldiz, 1685ean Monrealen zazpi urtetarako kontratu bat egin zen (Mateo Pérez, 1995), maisuak mantenua emanaz ikasleari (janaria eta «calzado» zehaztuta), irakasteaz gain, noski.
‎Hainbat gaztek erantzun dute, besteak beste, buelta bat ematera, hurbileneko jolas aretoetatik pasatzera, lagunekin hitz egitera, Interneten txateatzera edo eskolako komunetan erretzen gelditzera joatea. “Ikasle multzo batek ez du eskoletan tokirik aurkitzen arrazoi askorengatik, baina, nolanahi ere, ikastetxeak ez die ematen ikasleek bilatzen dutena eta errazena aukeratzen dutena, ikasgeletan ez aurkeztea”, dio Madrilgo Erkidegoko Katedradunen Elkarteko (Ancaba) lehendakariak, María Pilar Caverok. Baina ez dira “zekor” hutsak.
2004
‎Eta zer? Horrek ez dio aukerarik ematen ikasleari bere interpretazioa egiteko. Guk halako euskarriak erabiltzen ditugu, baina guretzat tresna hutsa dira.
2007
‎Salbuespen gisa aipa daitezke GRETA formakuntza organismoak eta Baionako komertzio Ganbarako hizkuntzen irakaskuntza zentroak (CEL) noizbait emandako ikastaro batzuk edota Departamenduko administrazioak bere langileentzat antolaturiko barne formakuntzak. Bigarrenik, AEKaz ari gara nagusiki, Iparraldean ikasturtean emandako ikasle orduen% 95 AEK k emaiten baititu.
‎“Autonomia erkidego guztiek eta ikastetxeek eman behar dute”, adierazi du Ministerioaren oharrak, eta, era berean, gogorarazi du botere publiko guztien lehenengo betebeharra “legea betetzea eta betearaztea” dela, eta autonomiek “ezin dutela legea bete”. Bestalde, zehaztu du ez duela inolako errekerimendurik hasi Madrilgo Erkidegoaren aurka, familia ugarietatik datozenei puntuak emateagatik ikasleak onartzeko aginduei dagokienez, baizik eta irizpide hori “lehentasunezko irizpideen” atalean sartzeagatik, LOEn xedatutakoa urratuz. Ildo horretatik, berak kudeatzen dituen lurraldeetan, ikasleak onartzeko aginduetan puntuak ematen dizkie familia ugariei, eta “irizpide osagarri” gisa, beste autonomia erkidego batzuetan bezala.
‎Irakaslearen Defendatzaileak laguntza soziala, psikologikoa, juridikoa edo bitartekaritza eta babesa eskaintzen die Administrazioari edo ikastetxeetako zuzendariei, beren eskubideak urratzen dituzten irakasle guztiei. Azken datuen arabera, irakasleen %70ek salatu dute ezin dutela klasea eman ikasle gutxi batzuek sortutako nahasteak direla eta; %20 hitzezko erasoen biktima dira, eta %7, ikasleen edo gurasoen eraso fisikoen biktima. Gainera, lan jazarpeneko edo mobbing eko arazoak salatzen dituzten irakasleen kopurua handitu egin da(% 3).
2008
‎Kalitatea eta haien interesak uztartzea litzateke egokiena, baina betiere, irakurgaien ulermenean sakontzen lagunduz, klasean irakurritakoa landuz eta metodologia berriekin ikasleak motibatuz (liburuari buruzko eztabaida edota liburu aurkezpenekin, adibidez). Horrez gain, literaturaren irakaskuntzan muga kronologiko eta nazionalak gainditu egin behar lirateke, eta gaiek nahiz helburuek eskatzen dutena eman ikasleei.
‎Ingelesez, oro har, aditza sinple bezain errepikakorra da. Aipagarriak dira narrazioan past tense aditzak emateko ikasleek dituzten zailtasunak eta baita eragiteko testuetan espero genituen baldintzazko eta aginterazko formen urritasuna ere.
2009
‎Lizarran eta Bilbon hazia eta hezia, unibertsitateko irakaslea da Laura Mintegi (Lizarra, 1955). Ez dio ardurarik ematen ikasleek beti adin bera izateak. Luxuzko bideak iruditzen zaizkio gazteak; batez ere, pasotismoaren garaiak joan zirenetik.
2010
‎Gaur egun, Mendizabalek ardura berdina dauka GIEn. Haren esanetan, proiektuaren helburua zen bertsolaritzaren ezagutza irakaskuntzaren barruan ematea ikasleei, eta, era berean, bertsolaritzaren erabilera bideratzea gela barruan, erabilera horrek onura batzuk zituelako ikasleentzat. –Baina nola txertatu irakaskuntzan?
‎Aurten, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) bigarren mailako ikasleen antzeko lagina gehituko zaie. Proba nazional horien eta autonomia mailan beste eskola etapa batzuetan egiten diren ebaluazioen helburua da informazioa ematea ikasleek curriculumaren oinarrizko gaitasunez duten eskuratze mailari buruz.
2013
‎Ez da hori gertatuko orain: ikasgai hori ez dute eman ikasleek, Erlijioa ikasgaian izena emanez gero. Erlijioaren gisan, ikasgai hori nahitaez eskaini dute eskoletan, baina aukeratu edo ez gurasoek erabakiko dute; Batxilergoa da salbuespena, erlijioa hautazko soila izango baita, ordezkorik gabekoa.
2015
‎Irakaslea horretan tematuta ere, zaila da irakaskuntza jarduera bat bere horretan errepikatzea. Jarduera jakin baten erreplika zehatzak ez du emaitza bera ematen ikasle talde berri batekin (are gehiago, normalean emaitza okerragoak lortzen dira). Horren eraginez, erreprodukzio batetik bestera, irakasleak problemaren enuntziatua edo aurkezpena aldatu nahi izaten ditu, ariketa edo adibide berriak sartzen ditu, edota ikastaldiaren egitura bera eraldatzen du.
2016
‎e) Eman ikasle bakoitzak jaso duen balorazio proposamenari buruzko iritzia.
‎1) Arbitrarietate eza: jasotzen den informazio berria modu ordenatu eta koherentean ematea ikasleak aldez aurretik duenarekin. 2) Substantibitatea:
‎Galde horien helburua: agerian ematea ikasleak ba ote dituen ikaskuntza unitatean sartzeko behar diren gaitasunak.
2017
‎e) Eman ikasle bakoitzak jaso duen balorazio proposamenari buruzko iritzia.
‎e) Eman ikasle bakoitzak jaso duen balorazio proposamenari buruzko iritzia.
2019
‎ikasturteari amaiera emateko, Leintz Eskola Kirolak azken jaia ospatuko du zapatuan, Iturripe kiroldegian. Ikasturte osoko ekintzetan izena emandako ikasleek hartuko dute parte jai horretan. 11:00etan hasiko dute festa, eta, 12:30ak arte, Lehen Hezkuntzako 1 eta 2 mailetako ikasleei zuzendutako Ginkana Jolasak egingo dituzte.
2020
‎Lehenik, ez diot garrantzirik ematen ikasleek jesarrita egon behar izateari; ez dut oholtza erabiltzen hitz egiteko; haien bizitzaz arduratzen naiz; eta ikasgelatik kanpo ekintza gehiago egiten saiatzen naiz. Nire asmoa da ikasleen eraldaketa pertsonala bultzatzea hezkuntzaren bitartez, eta hori ezinezkoa da irakasleak ez baditu zalantzan jartzen bere pribilegioak.
‎Save the Children Gobernuz Kanpoko Erakundeak abiatu du egitasmoa, eta hezkuntza esparruko zenbait elkartek eta adituk bat egin dute. Besteak beste, Zelaari eskatu diote osasun krisialdia baliatu dezala «aurrerapauso sendo eta eraldatzaile bat» emateko ikasle bat bera ere atzean gera ez dadin.
‎Olcoz, ikaskideen artean, lagun ospetsu baina eragin gutxikoa zen, irakasleak arduratu baitziren ahalik eta gazte gehienek pertsona bitxi eta ez oso gomendagarritzat har zezaten. Katedratiko buruargiek aurreikusi zutenaren kontra, gazteak ez zuen inongo batailarik eman ikasleen lidergoa eskuratzeko, hein batean bere harremanak unibertsitate girotik at lantzen jarraitu zuelako, hala aitari (ordurako Elvira Zazu hilda baitzegoen) nola irakasleei aterabide gutxienik txarrena irudituko zitzaiena.
2021
‎Horra, Pello, nola abila izateak, batzuetan on bada, bertzetan ez duen ondorio onik (J. B. Elizanburu); Ez du ondo ematen ikasleei mehatxuka aritzeak [ondorioa: itxura on/ txarra].
‎Hala eta guztiz ere, horrek ez du esan nahi ikaskuntza prozesua modu erabat kolektiboan gertatzen denik; Coll aipatuz Ribosak (Coll, 1999 in Ribosa, 2020) dioenez, hezkuntzaren ikuspegi konstruktibistatik ikasgelan gertatzen den ikaskuntza elkarri konektatuta ageri diren bi prozesuk osatzen dute: alde batetik, ikasleek zein irakasleak batera modu interpertsonalean eta interaktiboan daramaten amankomuneko jardueraren eraikuntza, eta, bestetik, esanahien eraikuntzarako eta zentzua emateko ikasleek garatzen duten prozesua, bakarka baina bitartekaritzaren bitartez, noski.
‎Gu kontziente gara gauzak beste modu batean egin behar direla eta beste ekoizpen batzuk sortu behar direla, baina batzuetan ez dakigu zelan egin. Zelan bideratu edo ze baliabide eman ikasleei hori egin dezaten". (DGIR1)
2022
‎Alderdi bi izan dira horretan erabakigarri: batetik, aurrean aipatutako Geuk Esan jardunaldian hitzaldi prestaketan bere gogoeta maila eta iritziak ematerakoan ikasleek lortu zuten sakontasuna; eta bestetik, aurton solasaldietan adierazten dituzten iritzi eta jarrera oinarri hartuta Maite Santiago egiten ari den ikerketa lana:
2023
‎A eredura begiak itzuliz, nire uste apalean, ikasle guztiei DBHko zikloa amaitzean B1ekoaren heina eskatzea ez da gauzagarria egun. Badira, zer esanik ez, DBHko 4 mailan B1eko titulua eskuratzen dutenak, edota Batxilergo 1 mailan, eta ez dira gutxi, baina oro har ikasle on samarren kasua da, edo ereduan urteak emandako ikasleena. Bidenabar esan dezadan, eredutik A eredura iraganiko ikasle batzuek C1 Hizkuntza Eskakizuna gainditu dutela, baina oso kasu bakanak dira.
‎Praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
‎– Gainera, praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
‎“Esku hartzeak, ikasle bakoitzaren ezaugarri kognitiboetara ez ezik, ezaugarri sozial eta emozionaletara ere egokitu behar du”. Eta gogoratu du administrazio publikoen ardura dela ikastetxeei baliabideak ematea ikasle horiei erantzun egokia emateko.
‎Aurrez izena emandako ikasleek zortzi orduko ikastaroak jasoko dituzte egunero, eta irakasle horietako bakoitzarekin hainbat gai jorratzeko aukera izango dute. Besteak beste, gorputzaren hizkuntza landuko du Perez Cazabonek, sormen gaitasuna Lipusek, eta maskara antzerkia Rikartek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia