Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2000
‎– Norbaitek ikus entzunezko komunikazio zerbitzu bat eskainiko duen sozietate baten botoen edo kapitalaren %10 baino gehiago izatekotan, egoerahorren berri eman behar dio CSAri; baita egoera horretan gerta daitekeenedozein aldaketarena ere.
‎–(...) ez dugu inoiz interpretatu behar. Berrelikatu eta pertsonari bere buruaaurkitzeko aukera eman behar diogu?. 21
‎Bere drama irudikatzeko prest dagoen publikoko pertsona, bikotea edo taldea da.Rolari nagusitasuna eman behar dion aktoreak ez bezala, hemen protagonistari denbezalakoa izatea eskatzen zaio. Horretarako, ahalik eta erlaxatuen etadesinhibituen egotea lortu du, hasi berariazko beroketarekin, eta dramatizazioan zehar zuzendariak sartuko dituen teknikekin jarraituz, hain zuzen ere, beredrama espontaneoki adieraztea ahalbidetuko diotenekin.
‎noiz. Azkeneko honek berehalakotasuna eman behar dio informazioari, hots, orain dela gutxi gertatu dela esanarazi behar dio: –gaur goizean?,, orain dela hiru ordu?,, une hauetan?
2001
‎3 Zuk zeuk!: bakarkako lana egin behar dute; alde batetik, egoera horretanerabiliko luketen idazkia sortu behar dute, eta bestaldetik, nobelatxoaren atala garatu eta amaiera eman behar diote, nahi dituzten baliabideakerabiliz.
‎Hizkuntza berri baten ikasketa bezalako prozesua da lehengaien heziketa, baina usaintzen hazten dena. Honekin batera usaina errekonozitu behar da, eta berari izen bat eman behar diogu; ikasketa hori, buruko prozesua, den neurrian, pertsonala da, beraz.
‎Bada musua antzinako elkar usnatze baten aztarna dela dioenik ere. Gaur egun ere, eskimalek sudurrak elkartzen dituzte agur gisa, eta goi mailako gizarteko arauek emakume bati eskuan mun egitean ez zaiola musurik eman behar diote; sudur puntaz ukitu bakarrik egin behar omen zaio.
2002
‎Baina, sarrerak aztertzeko, euskal sistema fiskalaren funtsezko ezaugarrien deskribapena egin behar dugu, arestian aipaturiko Kontzertu eta Hitzarmen ekonomikoen esanahia azalduz. Espainiako estatu barruan lurralde bakarrak gara zerga gehienen bilketa berton egiten, etahorrek gastuak egiteko ahalmen zuzena ematen du, nahiz eta foru ogasunek jasotako diru kopuruetatik estatuari zati bat eman behar dioten, estatuak Hego EuskalHerrian dituen eskuduntzak finantzatzeko, ondoren inbertsio horiek egin ala ez. Lauherrialdeetan zergak biltzen dituzten administrazioak Foru Ogasunak dira, eta horrela horien eskuduntzen artean, zergetarako araudiak egitea eta betearaztea daude.
‎Aipatu dugunez, Foru Ogasunek zerga gehienak biltzen dituzte, baina bildutakodiru kopuru hori ez da erabiltzen lurralde historikoen gastuak finantzatzeko soilik.Lehendabizi, Estatuari kupoa ordaindu behar diote, eta ondoren, Eusko Jaurlaritzari eman behar dioten zatia zehaztu behar dute; izan ere Jaurlaritzak Erkidegoanforu erakundeek egiten dituzten gastu guztien %60 baino gehiago bere esku ditu (Zubiri, 2000: 68).
‎Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar dio ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
‎Gainera, irakasleak ereberehala ohitzen gara ikaslearen hizkerarekin, akatsekin, espresioekin eta abar, etadei gutxi batzuk erantzun ondoren, esfortzu handirik gabe, berehala ulertzen duguesan nahi duena. Hala ere, txandakatze hauek ondo antolatu behar dira, ikasleaksentitu behar du beste aldean dagoenak badakiela zer egiten ari den, hurbil sentitubehar du, konfiantza eman behar dio; eta ez dizkio beti galdera berdinak erantzunarazi behar. Tutorea, aldiz, ikastaroa irauten duen bitartean pertsona bera da, horixe baita ikaslearen erreferentea eta bere prozesu osoaren berri daukana.
2006
‎Legeak honako neurri hauekaipatzen ditu: lehendabizi, betiere arriskua saihesteko helburuarekin, langilearenlan baldintzak eta denbora egokituko ditu, hala nola, gaueko lana edo lanatxandaka ez egiteko agindua emanez [LAPL 26.1 art.]. Hori nahikoa ez balitz edoposible ez balitz, arriskutsua ez den beste lanpostu bat eman behar dio langileari [LAPL 26.2 art.]. Lanpostuaren aldaketa ere posible ez bada arrazoi objektiboakedo teknikoak direla eta, orduan langilearen lan kontratua etetea erabaki daitekehaurdunaldian arriskua izateagatik. [LAPL 26.3 art.]
‎Iragarleak hartzaileei informazioa eman nahi dienean, forma eman behar dio informazio horri, hartzaileek mezua jaso dezaten eta mezu hori kontuan izan dezaten merkatuan hartu beharreko erabakietan. Hedapenari dagokionez, berriz, iragarkia hedabide egokienean zabaldu da, helburu den publiko edo hartzaile objektiboarengana iristeko (De la Cuesta, 2002:
2007
‎lotzen eta akuilatzendituzte, bezeroaren beharrak komunikatzen... Argi daukagu, bezeroari produktuerrentagarri eta fidagarri bat eman behar diogula bere leialtasuna lortzeko.
‎Miramonen programazioa lantzen da; han daudeplatoak, eta Vaya Semanitako jendea ikus dezakezu pasilloetan barrena. lurretan ezda horrelakorik ikusten, ordea, han informatiboetako jendea besterik ez baitago.Beraz, kontuan izan behar dugu kokaleku ezberdinetan gaudela planak eta komunikazioa egituratzerakoan. Kokaleku bakoitzak bere kulturatxoa duela eta kokalekubakoitzaren berri langileria osoari eman behar diogula.
‎Antolaketa osoari errepaso on bat eman behar dio, kontrolguneak sortu beharditu, komunikazio kanalak sortu behar ditu antolaketaren esparru ezberdinetan, etagizartearekiko hartzen duen konpromiso hori bere marka gisa erabili behar du.Hauxe da, beraz, gizartearen aurrean erantzukizunez jokatu nahi duen enpresa batieskatzen zaiona: «Egin ezazu, bete legeak, hartu konpromisoak, berrantolatu zurekudeaketa eredu honi erantzun ahal izateko eta esaiozu gizarteari».
‎Esan dugunez, perpaus osagarria lar luzea da, azkeneko lekuan dituela aditza (jakin) eta semaforoa (ondoren), eta horrek eragozten du erraz irakurtzea. Beraz, aldatu bat eman behar diogu perpaus konpletiboari barruko osagaien artean; izan ere, subjektutik (Senatuak) lar urrun daude aditza eta menderagailua (bota egin dituela). Eroan ditzagun aurrera:
2008
‎Literatur generoa eta egitura erretorikoa kontuan hartuta antolatuko du testuaren edukia. Hierarkizatu egin behar ditu idatziz azalduko dituen edukiak, eta lotura eman behar dio testuari.
2009
‎Nik adibide sinple bat jarriko nuke: mutil txiki batek edo neska txiki batek lauurte dituenean gehiegikeriak jasotzen baditu, edo fenomeno jakin batzuk pairatzenbaditu, gero horien kontzientzia eman behar diogu pasatu ahala, bere iragana garbieduki dezan eta bere iraganeko arazoak gainditu ahal izateko. Orduan, noski, fenomeno soziala ezin dugu psikologizatu, baina herrialde batean gauza larriakgertatu badira, horiek ezagutu eta landu behar ditugu.
‎Testuingurua ulertubehar dugu, ez justifikatzeko lan gehiago egin ez izana, baizik eta gauzak nolaziren ulertzeko. Nik uste horri buelta eman behar diogula, aitortu beharra dago horzailtasun ikaragarriak zeudela eta garaia heldu dela horri buelta emateko. Orduan, nik zer egin genezakeen pentsatu baino gehiago, etorkizunera begira jarrikonintzateke, alegia, orain zer daukagun egiteko pentsatuz.
‎Bigarren dimentsioaren ostean, poliakrilamida gelari eman behar diogun tratamendua, SDS PAGE arrunt baten bezala izango da. Gela tindatuaurretik, kontuan hartu behar da tindaketa metodo guztiak ez direla egokiakizango MALDI TOF (Matrix Assisted Laser Desorption/ Ionization TimeOf Flight) sistemetan sekuentzia ikertzeko.
‎Nafarroan apiriletik aurrera ere ETB ikusi ahal izateko, bi baldintza bete behar dira: Espainiako Industria Ministerioak Nafarroari bigarren multiplexa eman behar dio, eta Nafarroako Gobernuak eta Eusko Jaurlaritzak finantzaketa hitzarmena sinatu behar dute. Izan ere, aurreikuspenen arabera, bigarren multiplexa jartzeak milioi bat euroko kostua du.
‎Eremu hau helmugako konputagailuak behar du, eta ez bideko bideratzaileek. Helmugako IP entitateak datagrama nori eman behar dion jakiteko ezinbestekoa da. Hasiera batean, IP mailaren erabiltzailea garraio maila denez, badirudi argi dagoela nori eman behar zaion:
‎Makinak duen interfazeen artean, nondik transmititu behar den datagrama. Taulako zutabe honek IP entitateari adieraziko dio ea zein sarbide entitateri eman behar dion datagrama.
‎Adibidez, web orri handi bat jaisten den bitartean, aprobetxatu dugula gure posta zerbitzarira atzitzeko, mezu batzuk bidaltzeko eta jasotzeke daudenak jaisteko. Sareko bi ekintza horiek martxan daudela, datagrama bat gure konputagailura heltzen denean, nola jakingo du IP mailak zein aplikaziori eman behar dion datagramak garraiatzen duen informazioa (ikusi 3.1 irudia)?
‎Hala ere, oraindik badugu beste arazo bat konpontzeke: datagrama bere helburura iristen denean, nola jakingo du horko TCP/ UDP entitateak zein bezero/ zerbitzariri (hau da, zein aplikazioko entitateri) eman behar dion datagrama heldu berriak bere barruan garraiatzen duen aplikazio mailako informazioa. Hori da garraio mailak (bai TCPk, baita UDPk ere) ematen duen beste zerbitzu bat:
‎· B makinako sarbide entitateak, bideko bideratzaile guztietan gertatu den bezala, bere sarbide mailako informazio unitatetik datagrama erauziko du, eta IP entitateari emango dio. IP entitateak, datagramaren goiburukoa aztertuz, jakingo du nori eman behar dion datagramaren barruan dagoena (TCPri edo UDPri5). Azkenik, garraio mailako entitateak, segmentua edo mezuaren goiburukoa miatuta, argituko du zein zerbitzariri eman behar dion barrukoa, eta, dagokion interfazea erabiliz (gehienetan, socket interfazea), emango dio.
‎IP entitateak, datagramaren goiburukoa aztertuz, jakingo du nori eman behar dion datagramaren barruan dagoena (TCPri edo UDPri5). Azkenik, garraio mailako entitateak, segmentua edo mezuaren goiburukoa miatuta, argituko du zein zerbitzariri eman behar dion barrukoa, eta, dagokion interfazea erabiliz (gehienetan, socket interfazea), emango dio.
‎Horrela eginda, komunikazioa maila desberdinetan egituratzen da, non maila bakoitzeko arazoa konpontzeko azpiko mailak ematen duen zerbitzua erabiltzen den. Maila bakoitzeko entitateek elkarrekin komunikatzen dira maila horren protokoloak erabiliz, goiko mailari eman behar dioten zerbitzua gauzatzeko. Maila bateko entitate batek beheko mailako entitateen zerbitzuak eskuratzen ditu mailen arteko interfazea erabiliz.
‎Berriro kapitulu honen hasieran erabili dugun adibidea erabiltzen badugu, 2.1 irudiko A1 konputagailuak B1 makinari datagrama bat bidali nahi dionean, bere bideratze taulak adieraziko dio IP entitateari datagrama bidali behar duela @AB helbidera, hau da, AB bideratzailea dela datagrama horren bideko hurrengo urratsa. Orduan, IP entitateak datagrama eman behar dio dagokion interfazea kontrolatzen duen beheko mailako entitateari, sarbide mailarena egiten duenari, berak trama bat eraiki dezan eta sarean sar dezan. Baina sarbide mailako entitate horri, datagrama emateaz gain, datagrama hori nori bidali behar dion ere esan behar zaio.
‎Demagun patxi@sip_register.org SIP identifikazioa duen erabiltzaile bat. Deiak jaso ahal izateko, erabiltzaile horrek bere kokapenaren berri eman behar dio bere SIP erregistratzaileari. Adibidez, demagun patxi@sip_register.org atzigarri egongo dela 155.222.30.87 helbidea duen konputagailuan, 5060 UDP portuan, edo, hor ez badago, telefono zenbakian.
‎SIP proxi hori zein den, SIP bezeroaren konfigurazioan ezartzen da. Datua VoIP hornitzaileak eman behar dio Peiori.
2010
‎Horrelako egoera bat onartzea zaila gertatzen da, normalean, gaixotasunaren hasieran agertzen den sentimendua da. Familiak gauza serioa dela eta gaixoaren gaitasunen galera aurrera doala ikusten du.Horrelako sentimendua izatea erabat onargarria izan arren, zaintzaileak egoeraribuelta eman behar dio. Izan ere, egoera onartzeak berriro martxan jartzen lagunduko dio.
‎SRADTek ere borondatezko baina aldi berean batzen duen Akitania sarearenkontzeptua jaso egiten duen eskema bat proposatzen du. Bertan, 5 erronka nagusirierantzuna eman behar dion dokumentua osatzeko beharra erakusten da. Bosterronka horiek dira:
‎Bizi kalitatea: estatistika sistemek biztanleriaren ongizatearen neurketariarreta handiagoa eman behar diote, jarduera ekonomikoaren neurketaribaino. Honi buruzko gomendioak:
‎Beharbada, zuzenbidean aditua ez den batentzat zailena lan gatazka zehatzari dagokion prozesu aldaera finkatzea da, hala ere, puntu honetan ere herritarra babestuta dago, ordena publikoko gai bat denez, organo jurisdikzionalak gatazka bakoitzari dagokion izapidetzea eman behar baitio. Gainera, nahiz eta akatsak, hutsak edo zehaztugabetasunak izan, demandak behin behinean onartzen dira, eta epaileak ofizioz demandatzaileari beraien berri ematen dio, 4 eguneko epean zuzen ditzan (LPLren 81.1 art.). Era berean, nahiz eta aurreko adiskidetzearen ziurtagiria ez gaineratu, demanda onartu egingo da, eta 15 egun emango dira haren ospakizuna edo ahalegina egiaztatzeko (LPLren 81.2 art.). Jakina da, mamiari dagokionez, demanda guztiak onartzen direla, nahiz eta zentzugabeak izan.
‎hasiera emango diona. Hala ere, legeak lan gatazka bakoitzarentzat prozesu aldaera bat aurreikusten duela kontuan hartuta, eta elementu hori ordena publiko prozesalari dagokiola, demandatzaileak demandan oker aukeratzen badu, horrek ez du epai organoa lotuko, hark kasu bakoitzari legearekin bat dagokion izapidetzea eman behar baitio. Herritarrarentzat, langile zein enpresaburu, oso garrantzitsua den berme bat da276 Ondoren, prozesu aldaerak aztertuko dira, batez ere, noiz aplikatzen diren eta zein diren beren berezitasunak.
2011
‎erregelamenduaren araberako huts arin bat egiten badute, ohartarazpen zehapena ere bake epaileak ezar dezake, informazioa jaso eta interesdunari entzun ondoren. Bakeepaileak zehapen honen berri Justizia Ministerioari edo, eskuduntza daukanean, autonomia erkidegoari eman behar dio.
‎Elkarrizketarekin hasi aurretik psikologoak bere prestakuntzari buruzko informazioa eman behar dio pazienteari, elkarrizketatua mesfidati ager ez dadin.
‎Hala ere, kontuan eduki behar da mendeko nortasunaren nahastea duenak mesfidantzaz hartzen dituela autonomiarantz daramaten aurrerapenak. Erabakiak hartzen eta portaera trebetasunak eskuratzen irakatsi behar zaio; horretarako, gomendioak eman ordez, beren zalantzen berri eman behar diote besteek.
2012
‎Iragarleak hartzaileei informazioa eman nahi dienean, forma eman behar dio informazio horri, hartzaileek mezua jaso dezaten eta mezu hori kontuan izan dezaten merkatuan hartu beharreko erabakietan. Hedapenari dagokionez, berriz, iragarkia hedabide egokienean zabaldu da, helburu den publiko edo hartzaile objektiboarengana iristeko (De la Cuesta, 2002:
2015
‎12 V eta 90 Ah-ko ezaugarriak dituen kotxerako bateria. Bateria hau formatu gabe dago.Hortaz, edozer egin aurretik formazio prozesu zehatz bat eman behar diogu (9 A-eko korrontea40 orduz 1,245 g cm ko hasierako dentsitatearekin). Bateria honen elektrodoak paper batekinbabestuta daude (ikus 7 Irudia a) eta b)).
‎Hala ere, Batzordeak emandako gomendioen artean, bi alorretakoak gailentzen direla adieraztea esanguratsua zaigu. Batetik, bizi kalitateari dagokionez, estatistika sistemek jarduera ekonomikoaren neurketari baino biztanleen ongizatearen neurketari arreta handiagoa eman behar diotela azpimarratzen zen. Eta bestetik, iraunkortasunari dagokionez, bi ildotako gomendioak eman ziren:
2017
‎Desberdintasun horiek guztiak, pobrezia sortzeaz gainera, hainbat herrialdetan bizi dugun gizarte kohesio eta zatiketa krisi sakonen sorburu dira. Horregatik, arreta berezia eman behar diogu eskolari, gizartearen ordezkari behinena baita.
‎Gaur subjektua, bereburua esplotatzen duen enpresa bihurtu da, edo beste modu batean esateko, neoliberalismoak langileaenpresari bihurtu du (Chul Hang, 2016b). Merkatua lehian oinarritzen denez, bere interesen defentsa eginbeharra du, existentziari ikusgarritasuna eman behar dio, kontaktuen sarea eraiki eta zaindu beharra dauka.Ekintzailearen irudia, lidertza, autonomia, kreatibitatea, ausardia eta arriskua bere gain hartu, eta jarritakohelburuak arrakastaz lortzen dituen figurarekin erlazionatzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia