2016
|
|
Emakumeak, normalean, presente egoten ziren aldren bilkuretan, eta, elkarteko partaideek azpimarratu zutenez, kasu batzuetan aktiboki jarduten zuten lintxamendu aldretan. Gainera, baldin eta
|
emakume
zuriek beren haurrei uzten bazieten beltzen heriotzak ikusten, bada, orduan, hegoaldeko ikusmolde arrazistaren pean doktrinatzen zituzten. Emakumeak bildu baino urtebete lehenago, lintxamenduari buruzko ikerketa bat argitaratu zuen Walter Whitek, eta ikerketa horretan arrazoitu zuen huraxe zela aldra erailketen ondorio okerrenetako bat:
|
|
Chicagoko
|
emakume
zuriek beren klubetatik kanpo utzi zuten Fannie Barrier Williams, eta hark emakume zurien eta beltzen klub mugimenduen arteko aldea laburbildu zuen:
|
|
Crandallen ekintzei erreparatuz gero, argi zegoen:
|
emakume
zuriak beren ahizpa beltzekin elkartzen baziren, masan, izugarri zabalduko ziren askapen aukerak.
|
2023
|
|
Emakume zuriek, beren burua besteen gainetik ikusten zutenez, uste zuten emakume kolonizatuek baino estatus altuagoa eta askatasun gehiago merezi zutela. " Gu" eta" haiek" ahaltsu hura ezinbesteko euskarria izan zen
|
emakume
zuriak beren emantzipaziora bultzatzeko.
|
|
Orduan, Al Sha’arawiren ahaleginari esker, Ayn al Hayat Ahmad printzesa konbentzitu zuten. Ekitaldiaren egunean, baina, printzesa berandutu egin zen, eta ekitaldiaren ardura zuten
|
emakume
zuriek beren kasa erabaki zuten ohorezko gonbidaturik gabe hastea, hots, puntualtasunaren britainiar nozioa lehenetsi eta abegikortasunaren ekialdetar balioa gutxietsi zuten, eta aktiboki berretsi zuten entzule zuriek eskubidea zutela ekitaldiak komeni zitzaienean hasteko. Iritsi zen printzesa azkenean, bere segizio errealarekin, baita aztoramena eragin ere, Clementen hitzaldia eteteraino, eta, orduan, Mendebaldeko emakumeak amorratu egin ziren, zeren haien ustez beren arteko kide baten hitzek ez zuten zertan lehiatu Egiptoko errege erreginen etxeko kide baten etorrerarekin, edo, areago, protokolo zuriaren nozioak lehenetsi behar ziren, egiptoar emakumeenen gainetik.
|
|
Halako interbentzioak kaltegabeak irudituko zaizkie, apika, immigranteak ez direnei, baina esperientzia aztoragarriak izan daitezke immigranteentzat, ezintasuna sortzen duten heinean, ez baitute beste aukerarik ICEko ofizialen galderei erantzutea baino. Ez dute jakiten, gainera, ea azterketa fisikorik egingo dieten eta ea hizketaldi horrek eraginik izango duen immigrazio kontuetan.189 Era horretako interakzioek eragiten duten izua ulertzeko, beharrezkoa da
|
emakume
zuriak beren pribilegioez harago joatea eta halako oldarraldietan ezetz esateko botererik ez duten emakumeekin enpatiaz jokatzen ikastea.
|
|
Eta, hala ere, ez zituzten oinarrizkotzat hartu Emakumeen Martxan. Alegia, emakume zuri andana batek martxan parte hartzen zuen bitartean berei komeni zitzaien egun batean, beste batzuk –gehienak ere koloreko emakumeak eta immigranteak– emakume zurien hoteletako gelak garbitzen ari ziren, edo emakume zuriak hirian batera eta bestera autobusean garraiatzen, edo takoak, noodleak eta pizza kozinatzen,
|
emakume
zuriek beren burua saritu zezaten injustiziaren aurkako protesta egun gogor baten ondoren.
|
|
arrazakeria sistemikoaren egiturari zer dagokion eta bazterkeriak dakarren traumaren ondoriozko erreakzioa zer den bereizteko borroka bat.
|
Emakume
zuriek beren ekintza indibidualetatik harago ikusi behar dute, eta ulertu behar dute berak bizi diren kategoriak boterea eta pribilegioa dakarzkiela, baina, era berean, koloreko feministek ere utzi egin behar diote gaizki ateratzen diren interakzioak patologizatzeari. Erraza da elkartasun zintzoa ezinezkoa delako paranoian erortzea eta gure arraza kategorietan babesa bilatzea; puskaz zailagoa da, ordea, kaltetuak garelako sentipenari uko egitea eta elkarrekin aritzeko asmoz lan egitea.
|