2011
|
|
ematean epaimahaikoek azpimarratu nahi izan dutena: bakegintza lanetan parte hartzeko
|
emakumeek
duten eskubidearen alde egindako lana. Eta, epaimahaikoek oroitarazi dute ezinezkoa izango dela munduan demokrazia eta bake iraunkorra lortzea emakumeek, gizonezkoek duten adinako aukerarik lortzen ez duten bitartean gizartearen garapenean eragiteko.
|
|
...apenak, zehapen zibilak, lan arlokoak eta administraziokoak ezarri, indarkeria jasaten duten emakumeek izan dituzten kalteak zigortu eta konpontzeko, hauei justiziaren mekanismoetara heltzeko laguntza eman behar zaie eta, nazio legegintzan xedatutakoaren arabera, jasan izan duten kalteagatik ordainketa bidezko eta eragingarria egin; gainera, Estatuek emakumeak jakinaren gainean jarri behar dituzte
|
emakumeek
dituzten eskubideei buruz, hain zuzen ere, mekanismo horien bitartez ordainketa eskatzeko;
|
2012
|
|
...antzitsu den emakumeak bizitza osoan osasun maila ezin hobea izatea, fisikoa nahiz mentala.Emakumeari buruzko Munduko Konferentziaren testuinguruan eta emakumearen aurkako bereizkeria modu guztiak ezabatzeari buruzko Konbentzioaren testuinguruan eta baita 1968 urteko Teherango Aldarrikapenaren testuinguruan, Konferentziak, gizonen eta emakumeen arteko berdintasunean oinarrituta, berretsi egiten du
|
emakumeak
duen eskubidea osasun laguntza egokia eta familia plangintzari buruzko zerbitzurik zabalena eskura izateko; halaber, emakumearen eskubidea, hezkuntza maila guztietan eta berdintasun egoeran, sarrera izateko.
|
|
61.2005 urterako, nazio estrategien ezarpena ziurtatzea eta horiek azkar azkar gauzatzea, emakumea indartu dadin eta susta eta babes dezaten
|
emakumeak
duen eskubidea giza eskubideak oso osorik gozatzeko eta GIB/ HIESaren aurrean ahultasuna murrizteko, guztiori bereizkeria forma guztiak ezabatuta, bai emakumeen eta nesken aurkako indarkeria forma guztiak, besteak beste, tradizio eta ohituren araberako eginera kaltegarriak, gehiegikeria, bortxaketa eta bestelako sexu indarkeria formak, tratu txarra eta emakumeen eta nesken salerosketa;...
|
2018
|
|
askatasuna eta dominazioa. Hain zuzen, haren bidez sortzen dira hala gizonen askatasuna nola emakumeen mendekotasuna, eta askatasun zibila zer den ezin da ulertu kontuan hartzen ez bada istorioari falta zaion erdi hori, azaleratzen duena kontratuaren bitartez ezartzen dela gizonek
|
emakumeen gain
duten eskubide patriarkala. Askatasun zibila ez da unibertsala:
|
|
Gizonek jatorrizko kontratuaren bidez eraldatu dute beren askatasun naturala, eta gizarte zibileko segurtasun bilakatu dute; emakumeak, berriz, ez dira kontratu horretan partaide, baizik eta kontratu horretako mendeko. Kontratua (kontratu sexuala) baliabide bat da gizonek
|
emakumeen gain
duten eskubide natural hori eskubide zibil patriarkaleko segurtasun bihurtzeko. Baina, emakumeak ez badira partaide jatorrizko kontratuan, ezin badira partaide izan jatorrizko kontratuan, zergatik bihurtu dituzte kontratu sozialaren teorialari klasikoek (Hobbesek izan ezik) ezkontza eta ezkontza kontratua kondizio naturalaren parte?
|
|
Aitak eskubide politiko mamitua izateari utzi dionean, patriarkatua anaitasunezkoa bihurtu da; sexu eskubidea ezin da jada aitatasunaren boterearen barruan sartu Filmerrek egin zuen bezala, eta gizonezkoek
|
emakumeen gain
duten eskubidea ez da politikotzat jotzen. Nolanahi ere, natur egoeraren irudikapenetan emakumeei gizonen gaitasun natural berberak ukatu zaizkienean eta emakumeak norbanakoaren estatusetik at utzi direnean, kontraesan bat agerian geratu da segituan.
|
|
Kontratuaren doktrinaren arabera, eskubide politikoak jatorri bakar eta konbentzional bat du, baina, Hobbesek izan ezik (haren teorian bi sexuak baitaude irudikatuta naturaz libre eta elkarren berdin), kontratuaren teorialariek behin eta berriz esan dute naturala dela gizonek
|
emakumeen gain
duten eskubidea. Gizonek baino ez dauzkate elkarren berdinak diren norbanako askeen ezaugarriak.
|
|
Ez da askotan aitortzen, ordea,, desio den konponbide? horrek berekin dakartzala bai kontratu sexuala eta bai gizonek
|
emakumeen gain
duten eskubide patriarkala.
|
2019
|
|
Emakume prostituta eta heroinazalea haurdun geratu bada eta ez badu haur hori izan nahi, gizarte bezala lan egin behar dugu ume hori ez dadin jaio, eta jaiotzen bada, heroinak utzitako sindromearekin, emakume horren bizimoduak eragindako buruko gaitzekin… gizarteak zerbait ez du ongi egin. Abortatzeko eskubidea da
|
emakumeak
duen eskubidea, baina baita zirkunstantzia jakin batzuetan umeak duen ez jaiotzeko eskubidea ere. Jakina zen jaiotzen uzten bazidaten ondorio batzuk izango nituela eta izan ditut ondorio horiek.
|
|
zorigaiztokoak zorioneko bihurtzen dira; magia beltza, magia zuri. Zerbitzaria izanik,
|
emakumeak
badu eskubidea apoteosirik zoragarrienak izateko.
|
|
Garrantzitsua da nabarmentzea emakumeetan langile klaseetakoek izan zutela independentziarik handiena Antzinako Erregimen guztian.
|
Emakumeak
bazuen eskubidea saltoki bat edukitzeko, eta lanbidean bere kasa aritzeko ahalmen guztiak ere bai. Produkzioan parte hartzen zuen azpiko arropa josiz, gobada eginez, metalei distiraraziz, gauzak salduz eta abar; etxean aritzen zen, edo enpresa txikietan; independentzia materialak askatasun handia ematen zion bizimoduan:
|