Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎Liburu santuko erlijioetan, menpekotasun horren iturria istorio zaharretan kokatzen da –paradisua galtzearena eta emakumea tentaldian erori izanarena, esaterako–, eta emakumearentzat Jainko Jaunaren zigorra betiko menpekotasuna izan ohi da. Hala eta guztiz, emakumearen eta gizonezkoaren arteko berdintasuna nahiko era nahasian agertzen da Biblian.
2009
‎bat dutela. Zentzuaren galdera da, nik uste, gizon emakumea Jainkoaren erantzunera eraman duena. Jainkoa ez da gauza bat:
‎Timeo, 90c. Biblian gizon emakumea Jainkoaren antz eta irudira sortua den bezala. (Zergatik bihurtu dugu jainkozkoa inork ulertu ezin duen zerbait?
‎Familiako gurasoak, herriko buruzagiak, hilkorrak eta hutseginkorrak dira. Gidaritza ziurraren, sostenguaren, maitasunaren gurariak, gizon emakumeak Jainkoaren ikusmolde sozial eta moral batera ekartzen ditu: tribua maitatzen, maldatzen, gidatzen, zigortzen eta saritzen duen Jainko Probidentziazkoa.
‎Jainkoa ni bat bezala, edo pertsona, subjektu (zerbait pentsatzen, kreatzen, etc.), antroporfismoa da orobat, edo Jainko bat ala asko dagoen auzia, etab., kuestioak berak, planteamolde antropomorfistak aurresuposatuz bakarrik dira ulergarriak. Gizon emakumeek Jainkoen eitea beren eitearen erakoa imajinatzen dutela, Xenofanesengandik Aristotelesganaino errepikatua da aspaldidanik, eta ebidentea da, ezin baita ez horrela izan. Nola pentsatuko du, bada, gizakiak, gizakiaren moduan ez bada?
2010
‎gizon emakumeen arteko harremanak konplexuagoak eta korapilatsuagoak direla, bai, baina baita esker onekoagoak eta atsegin emaileagoak ere, eguneroko borrokaren eta etengabeko ahaleginaren fruituak alferkeriarenak eta erosokeriarenak baino zaporetsuagoak direlakoan. . Eta gizon emakumeak Jainkoak bedeinkatuak dira, gainera, ezkontzaren sakramentuaren bitartez?, erantsiko didazu. Ez al ginen gelditu, baina, Gabino, nik emango nizkizula Jainkoaren existentziaren aurkako frogak eta ez zuk?
‎gizon emakumeen arteko harremanak konplexuagoak eta korapilatsuagoak direla, bai, baina baita esker onekoagoak eta atsegin emaileagoak ere, eguneroko borrokaren eta etengabeko ahaleginaren fruituak alferkeriarenak eta erosokeriarenak baino zaporetsuagoak direlakoan. " Eta gizon emakumeak Jainkoak bedeinkatuak dira, gainera, ezkontzaren sakramentuaren bitartez", erantsiko didazu. Ez al ginen gelditu, baina, Gabino, nik emango nizkizula Jainkoaren existentziaren aurkako frogak eta ez zuk?
2012
‎Zalantza gabe hau dena erlijioaren fenomenologia saio arrazionaltzat har liteke (nola asmatu da hilezkortasuna?, nola sortu du gizon emakumeak Jainkoa?, zergatiksinesten ditu kontu guztiok?), nire buruaren existentzia kartesiarki auzitan jarlitekeen bezalaxe, hain zuzen arrazionaltasun erradikalago baten xerka. Unamunok, baina, izugarrizko angustia pertsonal gisa planteatzen dizu.
‎Eta duintasun horrek lanaren duintasun ezagupen berri bat ekarri du berarekin. Lanarekin gizon emakumeak Jainkoaren obran parte hartzen zuen.
2016
‎Mississippi, 1835: ? emakumeak Jainkoari eskatu zion dena azkar amai zedila, nekatuta zegoela zurien zain egoteaz(...)?. Akaso, orain hobeto ulertuko dugu Margaret Garner esklabo iheslariaren jarrera:
2019
‎Berritik hasiko zuen bizia. Maite zuen emakumea Jainkoaren aitzinean eginen zuen berea, argi asko baitzekien munduaren aurrean ezinezkoa izanen zela.
‎horra hor emakumea gizonen ondoan, zeruko bozkarioa agindu zaien arimen artean. Gizonak eta emakumeak Jainkoaren zerbitzariak dira, aingeruak bezain sexugabeak ia, eta, graziaren laguntzaz, denek batean uko egiten diete munduko tentaldiei. Emakumeak, bere aberetasunari uko egitea onartzen badu, beste inork baino ederkiago hezurmamituko du bekatuari nagusitu zaizkion hautatuen garaipena, bekatua hezurmamitzen duenez gero.
‎transzendentzia ez da lurrean mamitzen, baizik Jainkoaren baitan. Eta emakumeak Jainkoarekin duen lotura, hain zuzen, gizonak duena bezain zuzenekoa da, eta hura baino ere intimoagoa eta sekretuagoa. Sygneri gizon ahotsez mintzo zaio Jainkoa, apaiz bat baita?, baina Violainek bihotzaren bakardadean aditzen du haren ahotsa, eta Prouhèze Aingeru Guardakoarekin aritzen da.
‎Esan izan da emakumeak lurrerako duen bokazioak ez diola ezertan kalterik egiten haren autonomia naturaz gaindikoari; baina, kontrara, emakumeari autonomia onartzen dionean, katolikoak pentsatzen du berak baduela eskubidea gizonen pribilegioak beren hartan uzteko mundu honetan. Emakumea Jainkoarengan ohoratuz gero, zerbitzari bat bezala trata daiteke mundu honetan; sumisio erabatekoa ere eska dakioke; are gehiago: zenbat eta erabatekoagoa izan eskatzen zaion sumisioa, orduan eta seguruagoa da salbaziorako bideari ekingo diola.
‎Amodioa bokazio goren gisa esleitu zaio emakumeari, eta, gizonarengana bideratzen duenean, emakumeak Jainkoa aurkitu nahi du harengan: zirkunstantziek giza amodioa galarazten badiote, desengainaturik badago edo kontentagaitza bada, erabakiko du Jainkoaren baitan adoratuko duela dibinitatea.
2022
‎Sinesmen horiek era gizatiarrean adierazita horrela geratuko lirateke: gizon emakumeek Jainkoaren antzirudira egindako arima dute, eta unibertsoaren eta bizitzaren egitasmoa gizakien arima betiereko horiek salbatzea eta perfekziora eramatea litzateke. Ezberdinak dira liberalen eta komunisten egitasmoak, baina bien egitasmoak gizon emakumeen zerbitzura egongo dira, bi kasuetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia