2006
|
|
Liburu santuko erlijioetan, menpekotasun horren iturria istorio zaharretan kokatzen da –paradisua galtzearena eta emakumea tentaldian erori izanarena, esaterako–, eta
|
emakumearentzat
Jainko Jaunaren zigorra betiko menpekotasuna izan ohi da. Hala eta guztiz, emakumearen eta gizonezkoaren arteko berdintasuna nahiko era nahasian agertzen da Biblian.
|
2009
|
|
bat dutela. Zentzuaren galdera da, nik uste, gizon
|
emakumea
Jainkoaren erantzunera eraman duena. Jainkoa ez da gauza bat:
|
|
Timeo, 90c. Biblian gizon
|
emakumea
Jainkoaren antz eta irudira sortua den bezala. (Zergatik bihurtu dugu jainkozkoa inork ulertu ezin duen zerbait?
|
|
Familiako gurasoak, herriko buruzagiak, hilkorrak eta hutseginkorrak dira. Gidaritza ziurraren, sostenguaren, maitasunaren gurariak, gizon
|
emakumeak
Jainkoaren ikusmolde sozial eta moral batera ekartzen ditu: tribua maitatzen, maldatzen, gidatzen, zigortzen eta saritzen duen Jainko Probidentziazkoa.
|
|
Jainkoa ni bat bezala, edo pertsona, subjektu (zerbait pentsatzen, kreatzen, etc.), antroporfismoa da orobat, edo Jainko bat ala asko dagoen auzia, etab., kuestioak berak, planteamolde antropomorfistak aurresuposatuz bakarrik dira ulergarriak. Gizon
|
emakumeek
Jainkoen eitea beren eitearen erakoa imajinatzen dutela, Xenofanesengandik Aristotelesganaino errepikatua da aspaldidanik, eta ebidentea da, ezin baita ez horrela izan. Nola pentsatuko du, bada, gizakiak, gizakiaren moduan ez bada?
|
2010
|
|
gizon emakumeen arteko harremanak konplexuagoak eta korapilatsuagoak direla, bai, baina baita esker onekoagoak eta atsegin emaileagoak ere, eguneroko borrokaren eta etengabeko ahaleginaren fruituak alferkeriarenak eta erosokeriarenak baino zaporetsuagoak direlakoan. . Eta gizon
|
emakumeak
Jainkoak bedeinkatuak dira, gainera, ezkontzaren sakramentuaren bitartez?, erantsiko didazu. Ez al ginen gelditu, baina, Gabino, nik emango nizkizula Jainkoaren existentziaren aurkako frogak eta ez zuk?
|
|
gizon emakumeen arteko harremanak konplexuagoak eta korapilatsuagoak direla, bai, baina baita esker onekoagoak eta atsegin emaileagoak ere, eguneroko borrokaren eta etengabeko ahaleginaren fruituak alferkeriarenak eta erosokeriarenak baino zaporetsuagoak direlakoan. " Eta gizon
|
emakumeak
Jainkoak bedeinkatuak dira, gainera, ezkontzaren sakramentuaren bitartez", erantsiko didazu. Ez al ginen gelditu, baina, Gabino, nik emango nizkizula Jainkoaren existentziaren aurkako frogak eta ez zuk?
|
2012
|
|
Zalantza gabe hau dena erlijioaren fenomenologia saio arrazionaltzat har liteke (nola asmatu da hilezkortasuna?, nola sortu du gizon
|
emakumeak
Jainkoa?, zergatiksinesten ditu kontu guztiok?), nire buruaren existentzia kartesiarki auzitan jarlitekeen bezalaxe, hain zuzen arrazionaltasun erradikalago baten xerka. Unamunok, baina, izugarrizko angustia pertsonal gisa planteatzen dizu.
|
|
Eta duintasun horrek lanaren duintasun ezagupen berri bat ekarri du berarekin. Lanarekin gizon
|
emakumeak
Jainkoaren obran parte hartzen zuen.
|
2016
|
|
Mississippi, 1835: ?
|
emakumeak
Jainkoari eskatu zion dena azkar amai zedila, nekatuta zegoela zurien zain egoteaz(...)?. Akaso, orain hobeto ulertuko dugu Margaret Garner esklabo iheslariaren jarrera:
|
2019
|
|
Berritik hasiko zuen bizia. Maite zuen
|
emakumea
Jainkoaren aitzinean eginen zuen berea, argi asko baitzekien munduaren aurrean ezinezkoa izanen zela.
|
|
horra hor emakumea gizonen ondoan, zeruko bozkarioa agindu zaien arimen artean. Gizonak eta
|
emakumeak
Jainkoaren zerbitzariak dira, aingeruak bezain sexugabeak ia, eta, graziaren laguntzaz, denek batean uko egiten diete munduko tentaldiei. Emakumeak, bere aberetasunari uko egitea onartzen badu, beste inork baino ederkiago hezurmamituko du bekatuari nagusitu zaizkion hautatuen garaipena, bekatua hezurmamitzen duenez gero.
|
|
transzendentzia ez da lurrean mamitzen, baizik Jainkoaren baitan. Eta
|
emakumeak
Jainkoarekin duen lotura, hain zuzen, gizonak duena bezain zuzenekoa da, eta hura baino ere intimoagoa eta sekretuagoa. Sygneri gizon ahotsez mintzo zaio Jainkoa, apaiz bat baita?, baina Violainek bihotzaren bakardadean aditzen du haren ahotsa, eta Prouhèze Aingeru Guardakoarekin aritzen da.
|
|
Esan izan da emakumeak lurrerako duen bokazioak ez diola ezertan kalterik egiten haren autonomia naturaz gaindikoari; baina, kontrara, emakumeari autonomia onartzen dionean, katolikoak pentsatzen du berak baduela eskubidea gizonen pribilegioak beren hartan uzteko mundu honetan.
|
Emakumea
Jainkoarengan ohoratuz gero, zerbitzari bat bezala trata daiteke mundu honetan; sumisio erabatekoa ere eska dakioke; are gehiago: zenbat eta erabatekoagoa izan eskatzen zaion sumisioa, orduan eta seguruagoa da salbaziorako bideari ekingo diola.
|
|
Amodioa bokazio goren gisa esleitu zaio emakumeari, eta, gizonarengana bideratzen duenean,
|
emakumeak
Jainkoa aurkitu nahi du harengan: zirkunstantziek giza amodioa galarazten badiote, desengainaturik badago edo kontentagaitza bada, erabakiko du Jainkoaren baitan adoratuko duela dibinitatea.
|
2022
|
|
Sinesmen horiek era gizatiarrean adierazita horrela geratuko lirateke: gizon
|
emakumeek
Jainkoaren antzirudira egindako arima dute, eta unibertsoaren eta bizitzaren egitasmoa gizakien arima betiereko horiek salbatzea eta perfekziora eramatea litzateke. Ezberdinak dira liberalen eta komunisten egitasmoak, baina bien egitasmoak gizon emakumeen zerbitzura egongo dira, bi kasuetan.
|