Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 85

2003
‎Birjintasunaren legea nola ikusten dute egungo emakume ijito gazteek?
2006
‎Hortaz inork ez du zertan etorri emakume ijitoa nola askatu behar den irakastera, ezta eredugarri jokatzera, eredu baledi ere.
Emakume ijitoa bera da bere buruari independentzia handiagoa eman behar diona.
‎Zer gertatzen da, ordea, emakume ijito batek bere bizitza bestelako norabidetik eraman nahi duenean?
‎Gaur ere autobusean ez naiz bertakoa sentitu: txoferra bolantearen gainean konkortua, musu ubela, tipo degradatu bat, eta pasajeroen artean ere ze bizi gutxi, ze inondik inorakeria, aurpegi puztuak, denborak arrasto itzelak utzita, ze begirada gaiztoak, konparazio emakume ijito pobre tankerakoari so –emakume horrek zeukan hain zuzen ere begirada biziena.
2008
‎Sin Romik" emakumea eta ijitoa" esan nahi du romanieraz. Helburuetako bat emakume ijitoek gogoeta egiteko espazioa sortzea zen. Emakume ijitook osatzen dugu taldea, geuk zuzentzen dugu eta geure beharretarako erabiltzen dugu.
‎Helburuetako bat emakume ijitoek gogoeta egiteko espazioa sortzea zen. Emakume ijitook osatzen dugu taldea, geuk zuzentzen dugu eta geure beharretarako erabiltzen dugu. Emakumeen jabekuntza bultzatzen dugu, gure bizitzari buruzko erabakiak guk hartzea.
‎Gizonezkoekin batera goaz, jakina, denok izan behar dugu erabakitzeko ahalmena. Urtero jardunaldiak ere egiten ditugu martxoaren 8aren inguruan, eta leku askotako emakume ijitoak etortzen dira esperientziak elkarbanatzeko.
2009
Emakume ijitoen munduaren inguruan ere hitz egingo dute. 22:00etatik aurrera ETB.
‎Bestalde, Bolo Bolo tartean, emakume ijitoen mundura gerturatu ahal izango dira ikusleak. Emakume Ijitoen Eguna ospatu berri dute Santurtzin, Chanelamos Adikerar elkartearen ekimenez, eta Iñigo Agirre bertan izan da.
‎Bestalde, Bolo Bolo tartean, emakume ijitoen mundura gerturatu ahal izango dira ikusleak. Emakume Ijitoen Eguna ospatu berri dute Santurtzin, Chanelamos Adikerar elkartearen ekimenez, eta Iñigo Agirre bertan izan da.
2010
‎Iaz ezagun egin zen Espainiako emakume ijito baten kasua. Bere kulturako errituak jarraituz ezkonduta zegoen, baina ez legearen aurrean.
‎Gaia: Emakume ijitoak aurrera egiten.
2011
‎Zaragozako ordezkaritzan, borondatezko irakasle erretiratu bat irakasle aritzen da astero. Dozena erdi emakume ijito artatzen ditu, gehienak 50 urtetik gorakoak eta irakurtzen eta idazten ikasten dutenak. Raúl Guíu Zaragozako FSGko koordinatzaileak azaldu duenez, “ez dute lan bat kontatzeko asmorik, baizik eta ikastaroa modu atseginean antolatzen dugu, egunerokoan moldatzen ikas dezaten”.
2012
‎Valentziako ijito bikote honek bere fruta denda zabaldu du duela gutxi, Josefa fruta denda. Ijitoen Idazkaritza Fundazioa Emakume ijitoak funtsezko eginkizuna du. Berak hainbat esparru konkistatu ditu eta ekintzaile gisa hasi du bere ibilbidea.
‎Gero eta emakume gehiagok irekitzen dituzte beren negozioak eta unibertsitatera sartzen dira. Are gehiago, unibertsitateetan ikasten duten emakume ijitoak gizonezkoak baino bi aldiz gehiago dira. Amei dagokienez, familietan oinarritzen dira eta gazteak lan merkatuan sartzeko prestakuntza hobetzera bultzatzen dituzte.
2014
‎Ikuskizunerako atondutako hainbat cueva (kobazulo) zabal egokitu dira bertan: alde batetik, taberna dago, edari alkoholdunen kontsumizioa baimenduta duena; beste alde batetik, tablao flamenco edo oholtza dago, gizon emakume ijitoek bertan dantzatzen, abesten eta gitarra jotzen dute gauaren zati batean, turistek eta hiriko gazte unibertsitarioek osatutako publikoaren aurrean. Ijitoek tradizioa eta errentagarritasuna bateratzen izandako arrakastaren adibide nabarmena dugu aurrekoa.
2015
‎Itxarongelan, emakume ijito batek negar egiten du ozen bere alboan. Sandaliak zorura itsasten zaizkio.
2018
‎Gaur gaurkoz, hamabi elkarte daude federatuta eta gure lan ildo nagusiak gazteriarengan eta emakumeengan bideratu ditugu. Gazteak gure komunitatearen etorkizuna izanen direlako eta emakumeak ijito komunitatearen zutabe eta motor nagusiak direlako.
Emakume ijitoa kulturaren transmisioaren zutoina da, familia osoaren babeslea, eta aldi berean ekintzailea, betidanik atera izan baita kalera. Emakume ijitoen errealitatea islatzeko haien testigantzez osaturiko dokumental laburra ekoitzi zuen Helena Bayona Carlos kazetaritza ikasleak Nafarroako Berdintasunerako Institutuaren diru-laguntzarekin.
‎Emakume ijitoa kulturaren transmisioaren zutoina da, familia osoaren babeslea, eta aldi berean ekintzailea, betidanik atera izan baita kalera. Emakume ijitoen errealitatea islatzeko haien testigantzez osaturiko dokumental laburra ekoitzi zuen Helena Bayona Carlos kazetaritza ikasleak Nafarroako Berdintasunerako Institutuaren diru-laguntzarekin. Herriz herri proiektatzen ari gara Mordiendo el aire.
‎Kalis/ Romis: emakume ijitoak berdintasunerako bidean ikus entzunezkoa eta oso kontent gaude izaten ari den harrerarekin; gainera, EHUko Francisca de Aculodi saria irabazi berri du. Dibulgazio eta aitortzarako lan oso ederra da.
‎Horrez gain, emakumeak oso ongi antolatzen ari dira, horren adibide da martxoaren 22, 23 eta 24an Bartzelonan egin zuten Emakume Ijitoen Nazioarteko II. Kongresua. Iruñetik 14 emakume joan ziren autobusez eta oso pozik itzuli ziren, ahalduntze prozesuan arnasgune baitira halako topaketak.
Emakume ijitoak, arrazakeriaren aurkako manifestazio batean, Bartzelonan.
2019
‎«Akaso ardatzetako bat emakume arrazializatuen ikusgaitasuna izan daiteke, gure aldarrikapenak denonak izateko. Izan ere, batzuetan, emakume ijitoei kosta egiten zaie halakoetan parte hartzea, ez dutelako beren espazio gisa sentitzen. Baina, funtsean, ez gaude elkarrengandik hain urrun, eta elkarrekin indartsuagoak gara».ARMELLE ETXENIKE Baionako Asanblada«Oraingo erronka da antolatzea, mugimendu hori eraginkor bihurtzea»Martxoaren 8ak Ipar Euskal Herrian utzitakoaz bilan positiboa egin du Armelle Etxenike Baionako asanbladako kideak, nahiz eta aitortu Iparraldean feminismoa ez dagoela Hegoaldean bezain indartsu.
‎Horiek dira Helena Baionaren Romipen, Natxo Leunzaren Born in Gambia, I, aki Alforjaren Motxila 21 En Vivo, Ekhi, e Etxeberriaren Mikele eta Raul de la Fuenteren Minerita. Bost lanok ere jaialdia zeharkatzen dituzten gizarte gaiak jorratzen dituzte.Baionak jaialdian estreinatuko du bere filma, emakume ijitoen errealitateari begiratzen diona, ikuspegi feminista batetik eta zazpi andreren ahotsen bitartez. Leunzarenak, bestetik, Gambiako eguneroko bizitzaren garratzaren berri ematen du, haur baten bizipenen bitartez.
‎Erlazio lesbiko baten istoria kontatzen du ekoizpenak, mundu atzerakoian jaio den erlazioa. Bi emakume ijitoak dira protagonistak eta beren amodioa eta kulturaren artean aukeratu behar izatea da pelikularen haria. Bi Goya sari jaso zituen Etxeberriaren filme honek.
‎12 eta 14 urte arteko hamahiru neskak eta hiru hezitzailek urri hasieran Bilboko Zubiarte merkataritza gunean jasandakoa salatu du Euskadiko Emakume Ijitoen Elkarteak Segurtasun langileek jarraitu eta inguratu zituzten, merkataritza gunetik alde egin behar izateraino. Garbi dute horretarako motiborik ez zutela eman eta arrazoi bakarra dagoela:
‎Gau hartan bertan, zenbait adiskideren laguntzaz, eraikinaren atzetik irten ziren biak, maleta banarekin. Zenbait ondasun eta Gitak bertan utzi nahi izan ez zuen koadro bat zeramatzaten; emakume ijito bat agertzen zen margolan hartan. Dirutza handia ere hartu zuten, Vienan kontaktuari emateko, Israelgo estatuarentzat.
‎Gitak Eslovakiatik atera zuen emakume ijitoaren koadroa Garyren etxean eskegita dago oraindik.
‎Alde batetik, gaur joan gara zinemara lehen aldiz familian; hots, gure lau urteko mutikoa zinema areto batean egon da estreinakoz, ondoan aita amak zituela pantailari zein berari begira. Beste aldetik, Gasteizen bizi den lagun bizkaitar baten eskutik, Bilbon egin behar dituzten emakume ijitoen inguruko jardunaldi batzuen berri izan dut.
‎Ondoren, nire posta ireki dut eta gorago aipagai nituen jardunaldien programa irakurri dut mezu batean: emakume ijitoek antolatutako topaketa irekiak dira, euren emakumetasuna eta euren ijitotasuna berretsita; hau da, zineman ikusi berria genuenaren kontrako proposamena. Horratx, bada, airera jaurti gabeko txanponaren aurkia eta ifrentzua egun berean.
2020
‎«Errealitatea ezagutzeak jendarte osora iritsiko diren neurri askoz ere intersekzionalagoak planteatzea ahalbidetuko digu», nabarmendu du Torrealdaik. Esate baterako, Gasteizko Batera zaintza sare herritarra eta Amuge euskal emakume ijitoen elkartea eseriko dira mahaian. Haiez gain, badira aditu feministak ere:
‎Garai batean ba omen zen Biriatun María Martín izeneko emakume ijito bat. Alaba bat izan omen zuen ijitoen kastakoa ez zen gizon batekin.
2021
‎Gamboak zuzendutako dantza lan batek Moskuko Bolshoik banatzen dituen Benois de la Danse bat eskuratu zuen —dantzaren Nobel sariak, labur esanda—, baina hiru antzezlan hauengatik aipatuko dugu hemen: Sevillako El Vacie txabola auzoko emakume ijitoekin egindako La casa de Bernarda Alba, Atxagaren Henry Bengoa inventarium en gaztelaniazko bertsioa, eta Sarah Kaneren Blasted, duela gutxi Ganbila bilduman argitaratua izan dena Arantzazu Fernandez Iglesiasen euskaratzean.
‎BERRIAk parte hartu zuen egunean ere, agerikoa izan zen supermerkatu batean: emakume ijitoak ikustean, asaldatu egin ziren langileak, eta bikoteak une oro izan zuen beharginen bat alboan zelatatzen.
‎2019an Zubiarte merkataritza gunearen aurkako salaketa bat jarri zuen Amugek, bi segurtasun zaindarik 12 eta 14 urte arteko hiru neskatori jazarri ostean. Emakume ijitoek «ohikotzat» daukaten hori objektiboki egiaztatu dute orain: bisita egun guztietan izan dira portaera kriminalizatzaileak, eta parte hartu duten andre ijito guztiek jasan dituzte.
‎«Gure oinarrizko eskubideei eragiten die, baita gure osasunari eta autoestimuari ere. Halako umiliazio publikoek mugatu egiten dute emakume ijitoen parte hartze soziala».
‎bakarrik %0, 29 heltzen dira goi ikasketak egitera. Gainera, emakume ijitoen bizi itxaropena batezbestekoa baino hogei urte txikiagoa da.
‎Romipen, emakume ijitoak berdintasunerako bidean dokumentalaren aurkezpena eta ostean solasaldia egile eta protagonistekin. 19:00etan, Kulturateko areto nagusian (gazteleraz).
‎Amuge Euskadiko Emakume Ijitoen Elkarteko lehendakariordea da Tamara Claveria (Bilbo, 1984). ' Feminismo ijitoa' hitzaldia emango du gaur, 18:00etan, Azpeitiko Emakumeen Txokoan.
‎2003an sortu zen, komunitate ijitoaren eskubideak defenditzeko, eta batez ere, Euskadiko emakume ijitoen ahalduntzea sustatzeko. Honako erronka hauek zehaztu genituen hasieran:
‎Baina, zuzendaritzako kide izateaz gain, elkarteko langilea ere banaiz. Horri dagokionez, emakume ijitoen ahotsa sustatzen saiatzen naiz, gure borroka partekatua izan dadin lan egiten dut, emakume ijitoek esfera publikoan duten papera aldarrikatu... Elkarteko langile gisa, proiektu eta programa askotan parte hartzen dut, eta ezinbestekoa iruditzen zait inplikatutako eragileei formakuntza ematea, gizarte langileei...
‎Baina, zuzendaritzako kide izateaz gain, elkarteko langilea ere banaiz. Horri dagokionez, emakume ijitoen ahotsa sustatzen saiatzen naiz, gure borroka partekatua izan dadin lan egiten dut, emakume ijitoek esfera publikoan duten papera aldarrikatu... Elkarteko langile gisa, proiektu eta programa askotan parte hartzen dut, eta ezinbestekoa iruditzen zait inplikatutako eragileei formakuntza ematea, gizarte langileei...
‎Mugimendu feministaren barruan aitortuak sentitzen al zarete emakume ijitoak?
‎Zein da gaur egun Euskal Herriko emakume ijitoen egoera?
Emakume ijitoa izateko modu asko daude, komunikabideek kontatu ohi dutena baino askoz ere gehiago. Ni ez naiz kontatzen duten emakume ijito hori.
‎Emakume ijitoa izateko modu asko daude, komunikabideek kontatu ohi dutena baino askoz ere gehiago. Ni ez naiz kontatzen duten emakume ijito hori.
‎" Ijito talde batek ikuskizun tamalgarria eskaini zuen[...] oihuak eta irainak, emakume ijitoen ahots bereziarekin[...] Publikoa adi zuten, ondo pasatzen, entzuten zituzten irainak errepikatzen, baina behintzat ondo jantzita zeuden, ez ijitoak bezala, erdi biluzik eta zikin[...] ijitoak katuen moduan borrokatzen dira, elkarrekin akanpatzeaz nazkatu direnean" 78.
‎Auzokide ez ijito batek" Horrela bizi zarete nahi duzuelako!" bota zion. Emakume ijito batek bere burua defendatu zuen, hutsik zeuden etxeetan sartzen zirela besterik ez zutelako, beraiek ere etxebizitza duinak behar zituztelako. Asanbladaren tentsioak gora egin zuen eta inolako irtenbiderik aurkitu gabe amaitu zen.
2022
Emakume ijitoek pairatzen duten arrazakeria edo diskriminazio espezifikoari egiten dio erreferentzia genero antitziganismo kontzeptuak. Halere, gizarteak oro har ezagutzen ez duen eta emakume ijitoak oraindik eraikitzen ari diren kontzeptua da, AMUGE eta Romi Berriak elkarteen arabera.
‎Emakume ijitoek pairatzen duten arrazakeria edo diskriminazio espezifikoari egiten dio erreferentzia genero antitziganismo kontzeptuak. Halere, gizarteak oro har ezagutzen ez duen eta emakume ijitoak oraindik eraikitzen ari diren kontzeptua da, AMUGE eta Romi Berriak elkarteen arabera. Aurrerapausoak eman asmoz, Genero Antitziganismoari buruzko I. Nazioarteko Kongresua burutu dute urriaren 3a eta 5a bitartean Bilbon.
‎Aurrerapausoak eman asmoz, Genero Antitziganismoari buruzko I. Nazioarteko Kongresua burutu dute urriaren 3a eta 5a bitartean Bilbon. Emakume ijitoek pairatzen duten indarkeria sistematikoa izan dute aztergai, perspektiba anitzetatik.
‎Aretoa entzulez eta hizlariz beteta. Emakume ijitoak nagusi, baina ijito ez garenontzako eta gizonentzako lekua ere bazegoen. Izan ere, urriaren 5a Genero Antitziganismoari buruzko I. Nazioarteko Kongresuaren hirugarren eta azken eguna zen eta, aurreko biak ez bezala, publiko osoari irekitako jardunaldia izan zen.
‎Izan ere, urriaren 5a Genero Antitziganismoari buruzko I. Nazioarteko Kongresuaren hirugarren eta azken eguna zen eta, aurreko biak ez bezala, publiko osoari irekitako jardunaldia izan zen. Lehenengoan pertsona ijitoek baino ez zuten parte hartu eta bigarrenean soilik emakume ijitoek. Azken egunean, aldiz, aretotik kanpo ere izango zen nor edo nor saioari so, streaming bidez eman baitzuten ekitaldi osoa.
‎AMUGE Euskadiko emakume ijitoen erakundeak eta Romi Berriak berdintasunaren aldeko gazte ijitoen elkarteak antolatu zituzten jardunaldiak. Hiru egun mamitsuetan nazioarteko jende andana elkartu zuten hizlarien eta parte hartzaileen artean:
‎Genero antitziganismoa emakume ijitoek pairatzen duten matxismo espezifikoa dela azaldu zuen Noemi Amaya AMUGEko kideak. " Nahita egindako baldintzapena da", zehaztu zuten Andrea Zufiaurrek eta Alejandra Morenok.
‎Definizio horren bilaketan bi alderdi planteatu zituzten: alde batetik, emakume ijitoen artean gogoeta egiteko eta pentsamendua eraikitzeko lana eta, bestetik, lana eta elkarrizketa gainerako gizarte euskaldunarekin.
‎Aurreko bi egunetako ondorioak aurkezteko plaza izan zen, baina sormenak ere izan zuen lekua. Bi orduko saio indartsuaren ondotik etorri ziren Silvia Agueroren Gaztelu bat bezalako ijitoa bakarrizketa eta Gure Gole emakume ijito feministen koroa. Hiru eguneko nazioarteko jardunaldi aitzindariak antolatu izanagatik ere, nekea ez zen inon ageri.
‎Esan bezala, jardunaldien bigarren egunean emakume ijitoek izan zuten protagonismoa. Taldeka banatu ziren indarkeria transistemikoei, enpleguari, gizarte eskubideei, hezkuntzari, osasunari eta gorroto diskurtsoei buruz gogoetatzeko.
Emakume ijitook nola bizi dugu zaintza?
‎Emakumeen Nazioarteko Egunak emozio anbibalenteak pizten ditu feminista ijitoongan. Euskadiko Emakume Ijitoen Elkarteak (Amuge) ilusioz parte hartzen du manifestazioaren antolaketan, Bilbo Feminista Saretzen plataformaren barruan. Bereziki aurten; izan ere, Gure Golé abesbatzan Zutik emakumeak ereserkiaren flamenko bertsioa prestatu baitugu.
‎Alabaina, emakume ijito gehienei kosta egiten zaie mobilizazioetan parte hartzea. Gure herriak jasan duen jazarpen historikoaren ondorioz, barneratu dugu protestatzeak eta espazio publikoa okupatzeak sistema arrazistaren zigorra dakarrela.
‎Edonola ere, komunikatuan jasotako analisi eta eskaera asko emakume ijitoen errealitatearekin bat ez datozenez, garrantzitsua iruditu zaigu kontatzea nola ulertzen eta bizi dugun guk zaintza. Gure familiak oraindik ere zabalak direnez, ez dugu ekonomia feministak aipatzen duen zaintza krisia horrenbeste sumatzen.
‎estatuak alarguntza pentsioa ukatzen die, ijitoen ezkontzari balio zibilik aitortzen ez diolako. Gainera, 65 urtetik gorako ia emakume ijito guztiek kotizazio gabeko pentsioa kobratzen dute, ez dutelako lan merkatuan sartzeko aukerarik izan; etxetik kanpo lan egin dutenek, ekonomia informalean edo norberaren kontura lan egin dute.
‎Izan ere, emakume migratu askorentzat (arrazakeria instituzional eta sozialaren eraginez) etxeko lana edo zaintza lana irteera bakanetako bat den bitartean, guk barneratu dugu ezin dugula sektore horretan lan egin, inork ez lukeelako emakume ijito bat etxean sartuko. Adinekoak zaintzen lan egin duen emakume ijito bakan bat ezagutzen dugu, eta familiak ijitoa zela jakin zuen bezain laster kaleratu zuen.
‎Izan ere, emakume migratu askorentzat (arrazakeria instituzional eta sozialaren eraginez) etxeko lana edo zaintza lana irteera bakanetako bat den bitartean, guk barneratu dugu ezin dugula sektore horretan lan egin, inork ez lukeelako emakume ijito bat etxean sartuko. Adinekoak zaintzen lan egin duen emakume ijito bakan bat ezagutzen dugu, eta familiak ijitoa zela jakin zuen bezain laster kaleratu zuen.
‎Koadernoko galdera zirriborratuok erantzun ezinik nabilela irakurri dut Tamara Claveriak egunkari honetan argitaratutako artikulua, emakume ijitoen zaintzarekiko bizipena deskribatzen duena, eta galderen zerrenda handitu dit:
‎Eta Legaren Florentziako kide batek zalaparta handia eragin zuen azken asteetan, hark grabaturiko bideo baten bidez: emakume ijito bat umiliatu zuen, eta haren alderdiaren alde bozkatzera deitu zuen emakume hori «berriz ez ikusteko».
‎Kalean ordea zai zituzten Iruñeko Udaltzainak, Primor dendako nagusiek deituta. Lapurreta salaketa zegoelako, hiru emakume ijitoak eta adintxikikoa kaleko atari batera eraman eta bertan beren poltsak miatu zituzten. Poliziek ez zuten lapurtutako ezer topatu eta lurrindendan erositakoen tiketak eta guzti erkautsi zizkieten emakumeek.
‎[48] Euskadiko Emakume Ijitoen Elkartea.
2023
‎Nafarroako ijito elkarteen Gaz Kalo federazioko ordezkari Ricardo Hernandezek zehaztu du emakume ijitoek bereziki sufritzen dituztela eraso arrazistak dendetan. Uste du, baina, gauzak aldatzen hasi direla.
‎Abuztuan gertatu zena oroitu dute: familia bereko zenbait emakume ijitok eraso arrazista bat sufritu zuten Iruñeko Karlos III.aren etorbideko Primor dendan, eta elkarretaratze bat egin zuten, salatzeko. Kontatu zuten segurtasun arduraduna segika izan zutela dendan; dendariek deitu zutelako agertu zirela udaltzainak; eta dendatik kanpo, alarmak jo ez arren, miatu egin zituztela.
‎Bilboko bi dendatan jasandako tratu arrazista salatu dute emakume ijitoek
‎«Erosketa arratsalde lasaia izan behar zuen, baina zapuztu egin zitzaigun. Emakume ijitook ez genuke tratu umiliagarria jasan behar emakume ijito izateagatik». Irmo mintzatu da Manuela Vega Manzanares Bilboko lurrin denda batean pairatutako jazarpenari buruzz, gaur goizean Amuge andre ijitoen elkartearen egoitzan eginiko agerraldian.
‎«Erosketa arratsalde lasaia izan behar zuen, baina zapuztu egin zitzaigun. Emakume ijitook ez genuke tratu umiliagarria jasan behar emakume ijito izateagatik». Irmo mintzatu da Manuela Vega Manzanares Bilboko lurrin denda batean pairatutako jazarpenari buruzz, gaur goizean Amuge andre ijitoen elkartearen egoitzan eginiko agerraldian.
‎Amuge elkarteak berak 2020an ohartarazi zuen supermerkatuetan eta merkataritza guneetan andre ijitoek jasaten duten arrazakeriaz: proba bat egin zuen Bizkaiko hainbat dendatan, eta %80tan izan ziren emakume ijitoen aurkako jarrera kriminalizatzaileak eta tratu diskriminatzailea. «Orduan ia ia txantxetan hartu genuen, baina halakoak gertatu egiten dira:
‎' Tokatu zaizue', esan zigun. Galdetu genion zergatik, ea emakume ijitoak ginelako al zen, eta erantzun zigun baietz, emakume ijito batzuek lapurtu egin ziotela behin». Hori grabatua du Vegak, baina, hala ere, haien aurka bihurtu zen kexa egitea:
‎' Tokatu zaizue', esan zigun. Galdetu genion zergatik, ea emakume ijitoak ginelako al zen, eta erantzun zigun baietz, emakume ijito batzuek lapurtu egin ziotela behin». Hori grabatua du Vegak, baina, hala ere, haien aurka bihurtu zen kexa egitea:
‎Mari Carmen Jimenezek, esaterako, ondo ezagutzen du diskriminazio hori, askotan bizi izan baitu. Ijitoa da, eta baita Amuge Euskadi emakume ijitoen elkarteko kidea ere. Duela hemezortzi urte ijitoa izateak arlo horretan ekarri zizkion trabez aritu da Donostiako saioan.
‎Itzuli dira baserrira, igaro dira ilargi bat eta bi ilargi; igaro dira hiru eta lau, eta Joxe Martin susmo txarra hartzen hasi, nonbait. " Ziria sartu zidak!", egiten zuen berekiko, emakume ijitoari betertzetik begira.
‎" Ijito Herriaren Berdintasuna, Inklusioa eta Parte hartzea lortzeko Estrategia," eta" Nafarroan ijitoen garapena lortzeko estrategia,". Gure erkidegoko Estrategiaren arabera, ijitoen gaia lehentasunezkoa da, eta beharrezkoa da ijitoei eragiten dieten desberdintasunak murriztea hainbat eremutan, hala nola osasunean, hezkuntzan, enpleguan eta etxebizitzaren alorrean, arreta berezia jarriz haurrengan, gazteengan eta emakume ijitoengan. Estrategia horrek ezarri du garrantzitsua dela departamentuak elkarren artean koordinazioa edukitzea:
‎jabetzen dira prestakuntza oso garrantzitsua dela lan kualifikatuagoak lortu ahal izateko; ez dute nahi beren ondorengoek izan ditzaten beraiek izandako hezkuntza eta lan ibilbide berak; esaten dute seme alabak beren amak baino beranduago ezkonduko direla, eta neskek askatasunez aukeratzen dutela zenbat haur eta noiz nahi dituzten izan; ohartzen dira beharrezkoa dela beren seme alabak eskolara joan daitezen. Emakume ijitoek gero eta prestakuntza hobea dute eta haien papera azpimarratzen da; bai eta ijitoen elkarteek hezkuntzan duten zeregina ere.
‎Auschwitzeko 35 emakume ginen eta gure taldean sartu zituzten emakume ijito batzuk.
‎Dora ra heldu ginen gauean emakume ijito haietako bat erditu egin zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 27 (0,18)
Argia 20 (0,13)
Uztarria 8 (0,05)
Consumer 6 (0,04)
ELKAR 5 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Osagaiz 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
emakume ijito bat 8 (0,05)
emakume ijito elkarte 5 (0,03)
emakume ijito errealitate 3 (0,02)
emakume ijito pairatu 3 (0,02)
emakume ijito ahots 2 (0,01)
emakume ijito batzuk 2 (0,01)
emakume ijito berdintasun 2 (0,01)
emakume ijito gogoeta 2 (0,01)
emakume ijito mundu 2 (0,01)
emakume ijito nola 2 (0,01)
emakume ijito ahaldundu 1 (0,01)
emakume ijito antolatu 1 (0,01)
emakume ijito artatu 1 (0,01)
emakume ijito aurre 1 (0,01)
emakume ijito bakan 1 (0,01)
emakume ijito bera 1 (0,01)
emakume ijito bereziki 1 (0,01)
emakume ijito bertan 1 (0,01)
emakume ijito betertz 1 (0,01)
emakume ijito bizi 1 (0,01)
emakume ijito egin 1 (0,01)
emakume ijito egoera 1 (0,01)
emakume ijito egun 1 (0,01)
emakume ijito erakunde 1 (0,01)
emakume ijito eraso 1 (0,01)
emakume ijito esfera 1 (0,01)
emakume ijito etorri 1 (0,01)
emakume ijito ez 1 (0,01)
emakume ijito feminista 1 (0,01)
emakume ijito funtsezko 1 (0,01)
emakume ijito gazte 1 (0,01)
emakume ijito gehien 1 (0,01)
emakume ijito gero 1 (0,01)
emakume ijito gizonezko 1 (0,01)
emakume ijito guzti 1 (0,01)
emakume ijito haiek 1 (0,01)
emakume ijito hori 1 (0,01)
emakume ijito ikusi 1 (0,01)
emakume ijito jardunaldi 1 (0,01)
emakume ijito jarrera 1 (0,01)
emakume ijito koadro 1 (0,01)
emakume ijito komunitate 1 (0,01)
emakume ijito kosta 1 (0,01)
emakume ijito kultura 1 (0,01)
emakume ijito nagusi 1 (0,01)
emakume ijito nazioarteko 1 (0,01)
emakume ijito oraindik 1 (0,01)
emakume ijito osatu 1 (0,01)
emakume ijito parte 1 (0,01)
emakume ijito pobre 1 (0,01)
emakume ijito zaintza 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia