2015
|
|
Rossetti-ren obsesioa n, zehazki," Adio atsekabe" eleberri galdu eta ahaztuak zapuzten dio amodioa Juan Martini ezkututik. Emakumeekin elkartu ezina, halabeharrak agindua, hemen
|
emakumeengana
idazle ospez inguratuz konpontzen ahalegintzen da protagonista. Baina" Adio atsekabe" horrexek berak hautsiko du benetako bizitzan emakume erreal batekin polito biltzeko aukera," Adio atsekabe" ko testu fazatiak oharkabean erabili eta ondorioz bertako eszenak errepikatzeko protagonistaren joerak hain oker ere.
|
2018
|
|
Bordarenetan oinarrituetakoez gain, zergatik ez dago gure kantagintzan
|
emakume
idazleen eta musikarien arteko elkarlanik XXI. mendera arte. Emakume idazleok poesiarako zerabiltzaten gaiengatik?
|
|
Bordarenetan oinarrituetakoez gain, zergatik ez dago gure kantagintzan emakume idazleen eta musikarien arteko elkarlanik XXI. mendera arte?
|
Emakume
idazleok poesiarako zerabiltzaten gaiengatik. Emakume poeton testuek ez zutelako balio jende saldoen odolak irakinarazi edo begiak malkoz lanbrotzeko?
|
|
Borda, Itxaro.
|
Emakumeak
idazle. Antologia eta ohar zenbait.
|
2019
|
|
Emakumeek ezin dute idatzi premisari ni ez naiz emakumearekin erantzun izan diote
|
emakume
idazle askok, hala kontatzen du Russek. Bata ala bestea izatekotan, idazlea aukeratu eta emakumea ukatu.
|
|
Azpirakuntzaren motiboa argia da Russentzat: “Literatura bereizi egiten da esperientziatik,
|
emakume
idazleak bereizi egiten dira haien tradiziotik eta batzuk besteengandik, publikoa bereizi egiten da pribatutik, politikoa pertsonaletik, eta hori guztia kriterio absolutu jakin batzuk ezartzeko. Beltzen artea, emakumeen artea, arte txikanoa eta gainerako arte subordinatu guztiak beldurgarriak dira honexegatik:
|
|
Ilusioaren ordaina izenburua duen bere lehen liburua argitara eman zuenetik, 1983tik, euskal literaturak izandako bilakaera begi onez ikusten du: “Nik zuen,
|
emakume
idazle gazteen, gauzak irakurtzen ditut oso gustura, iruditzen zait gainera lehenengoz askeago idazten dela. Gure belaunaldia erreaktiboagoa izan da, zerbait demostratu behar genuen”, nahiz eta orain idazteko libre sentitzen den; ez dio inori ezer zor, “eta hori asko da”.
|
|
[3] Euskal
|
Emakume
Idazleen Lantaldeak bost bilera egin zituen 1999 eta 2001 urteen artean. Bileron helburua, besteak beste, emakumezko idazleen lana publikoari helarazteko aukerak lantzea izan zen.
|
|
“Alkandorak lisatzen dizkidana da”. Anekdota horrek islatzen du
|
emakume
idazle askok bizi izan duten egoera etxeko eremuan. Ordu libreetan idatzi behar nuen, noski, loari orduak kenduta.
|
|
Euskal
|
Emakume
Idazleen Lantaldeak [3] egin zuen lehenengo bileran hitz egin zuen aurreneko aldiz beste idazle batzuekin zaintzaz. Arizkunen izan zen, 1999 urtean:
|
|
Seigarren ale honetan, Eider Rodriguez idazleak, literaturaren inguruko hausnarketa eta kritika ez ezik, emakumeek literaturan duten tokiaren inguruko datuak eta
|
emakume
idazleen ahotsak dakartza. Hausnarketa filosofikoarekin irekitzen du bidaia erakargarri hau, Barthesek, Foucaultek eta beste batzuek egilearen edo egiletasunaren inguruan dituzten kontzeptu eta analisi abstraktuenetatik hasi eta emakumeek literaturan duten parte hartzearen nolakotasunera eta datu zehatzetara iritsi arte.
|
|
Nik kokatzen dut nire burua 70eko hamarkadan jaiotakoen artean; hor agertu ginen batzuk, pixka bat mantendu garenak denboran, ikasketak euskaraz egin genituen lehenak, emakumeen presentzia pixka bat areagotzen hasi zen garai horretan... Kate baten barruan ikusten badut nire burua, izango litzateke,
|
emakume
idazleei dagokienez, aurretik batzuek ateak ireki zituztelako gizon askoren artean, gero beste batzuek pixka bat gehiago, nik uste, eta horrek eman du aukera orain emakume gehiago egoteko. Bide horretan kokatzen dut nire burua.
|
|
Erasmus literatura izendatu zenean eta hura kritikatzen zen bakoitzean emakumeekiko gutxiespena sumatzen nuen nik, ironiaz disimulatua. Zalduaren artikulua [9]
|
emakume
idazle gazte taldetxo bat plazaratu berritan argitaratu zen, arreta apur bat eskaini zigutenean. Gogoan dut Beñat Sarasolaren kritika bat [10] ere, Irati Jimenezen Nora ez dakizun hori nobelari egin ziona, non aitortzen zuen aurreiritziak zeuzkala haren lanarekiko:
|
|
Bostek bilatu dituzte moduak emakumea eta idazlea izateak ekarritako arazoak bideratzeko, konplizitate eta jarraikortasun maila ezberdinekin. Meabek, Mintegik eta Urretabizkaiak Euskal
|
Emakume
Idazleen Lantaldearen bileretan parte hartu zuten; Jaio Emakundeko komunikazio arduraduna da; eta Alberdik bertsolaritzaren eraldaketa feministaren alde lanean dihardu.
|
2020
|
|
Emakumeak batez ere. Historiako
|
emakume
idazle suiziden klubari erreparatu besterik ez dago. Sarah Kane antzerkilaria da klubaren zerrendara gehitu berri dudan azkena.
|