2013
|
|
Ezer baino lehen, argitu behar da historikoki
|
emakumearen
gorputzaren pertzepzioa, eta, ondorioz, identitatea, gizonezkoena baino askoz baldintzatuagoa egon dela. Arau soziokulturalek emakumeengan gizonengan baino askoz eragin handiagoa izan dute (Wolf, 1991; Ventura, 2000; Esteban, 2006).
|
|
Arau soziokulturalek emakumeengan gizonengan baino askoz eragin handiagoa izan dute (Wolf, 1991; Ventura, 2000; Esteban, 2006). Jendarteak
|
emakumearen
gorputza sedukzioarekin eta ugalketarekin lotu du historikoki. Venturak esaten du (2000:
|
|
Esperientzia hori narratzeko orduan, amaren eta haurraren gorputzak eta hizkuntzak berebiziko garrantzia hartu dute. Diferentziaren feminismoarentzat gai zentralak diren
|
emakumearen
gorputza eta odola antzeman genitzake: –La centralización del cuerpo y la sangre de la mujer, su proximidad con la Naturaleza(?) escribir en tanto que flujo (de la sangre menstrual, de la leche materna, del flujo uterino), sintaxis líquida?
|
|
Lehen eleberrian (Bakean utzi arte) Jim mutil laguna une oro du buruan, baina begirada Joana bilatzen hasten da. Beraz, lehen eleberrian Ezpeldoi bisexual gisa aurkezten zaigu, beste hurrengo bi eleberrietan (Bizi nizano munduan eta Amodiozko pena baño), bere begiradak
|
emakumeen
gorputzak bilatzen eta desiratzen ditu. Desiraren eremuetara eramaten da begirada lesbiarra.
|
2020
|
|
herriko Berdura plazakoan eta Olaetako udaletxeko kalabozokoan. Hamabost egunek bereizten dituzte bi gertaerak, baina bietan dago baimenik gabeko
|
emakumearen
gorputz jabetzea. Bortxatzaileen ideologiek eta espazioek soilik egiten dituzte ezberdin.
|
|
|
Emakumeen
gorputzak eta ahotsak Uxue Alberdiren Aulki jokoa (2009) eleberrian
|
|
36). Beraz, pertsonaien esperientziak transmititzen zaizkigu bai haien ahots narratiboaren, bai gorputzaren bidez. Halaber, gorputza lehen planora ekarriz, aldarrikapen bat ere egin nahi dela ikusten da, gorputz politiko feministaren bidetik: 3"(.)
|
emakumeen
gorputzak agertu egiten dira, ikusarazi egiten dira, presente egiten dira, eta, aldi berean, euren burua eta dauden espazioak, mundua, berresanguratzen dituzte" (Esteban 2013: 194).
|
|
Ondorioz, erreketeek herriaren aurrean soiltzen diote burua Teresari, markatua uzteko asmoz, eta Teresaren edertasunaren bereizgarria desagerraraztean bi ahizpen arteko aldea laburtzen da. Era berean,
|
emakumearen
gorputz sexuatuaren ikur den ile luzea da ezabatu nahi dutena:
|
2021
|
|
Antzinateko kristau pentsamendu filosofiko erlijiosotik hasita,
|
emakumearen
gorputzak konnotazio negatiboa izan du; horregatik, bere buruaren ukazioa eta bere desiraren ukapena emakumearen ardatz bilakatu dira. Ikusi besterik ez dago literatur tradizioan nola egiten zaion erreferentzia emakumeari:
|
|
78). Horregatik,
|
emakumearen
gorputza inguratu duten tabuez liberatzeko hizkera esplizitua, emakume errealen gorputzen aldarrikapena eta desira propioaren aldarrikapena partekatzen duten ardatz tematiko gisa. Hona hemen zenbait zehaztapen.
|
|
Azalaren kodean (2000) etengabeak dira, hortaz, gorputzaren aipamenak eta batez ere
|
emakumearen
gorputz atal sexualenak. " Memoria ez galtzeko oharrak" poeman" Bularrak lehertu guran nituen.
|
|
Gure kulturan beti identifikatu izan da
|
emakumearen
gorputza objektu behagarri edo desiragarritzat. Emakumearen gorputza oso sexualizatua izan da oro har, eta bertan giltzapetua ikusi da (Montagut 2015).
|
|
Gure kulturan beti identifikatu izan da emakumearen gorputza objektu behagarri edo desiragarritzat.
|
Emakumearen
gorputza oso sexualizatua izan da oro har, eta bertan giltzapetua ikusi da (Montagut 2015). Hala ere, emakumeek eraikuntza kultural hori eraitsi eta gorputzen aniztasuna aldarrikatu dute poesian, eta horren adibide garbia da Azalaren Kodea.
|
|
Horren erakusle garbia da Meaberen bigarren liburu honetako" Antsien oharrak" poema. Izan ere,
|
emakumearen
gorputz ez kanoniko bati ematen dio ahotsa, eta gaztetasuna atzean utzi duen gorputza deskribatzen du:
|