2004
|
|
Hortaz, gizakiak aipatudugun hierarkia errespetatu behar badu, hiriak halaber.Laugarren liburuan honela mintzo da Sokrates;. Gizon zuzena eta hiri zuzena ez dirazuzentasunari buruzko irudi horren arabera desberdin izango, berdin baino?. Baina hiriideala ez da itun batean oinarritzen, naturalki sortzen baizik, zeren gizabanako bakoitzak, Platonen teoriaren arabera, badu sortzez jite bat bere baitan; esaterako, laguntzaileakzilarra, eta laborariak eta eskulangileak brontzea.Bosgarren liburuan garbi dio Platonek
|
emakumea
gizona bezain gai dela agindugorenak ziurtatzeko; Bizidun biongan izaerak berdintsu banaturik daude?. Eta honahemen eugenesia aire bat duen esaldia:
|
2016
|
|
Kanpaiak goizaldeko lauretan jotzen du, eta esklaboek ordu erdi dute prestatzeko. Emakumeak eta gizonak batera hasten dira lanean, eta
|
emakumeek
gizonek bezain azkar egin behar dute lan, eta zeregin berberak bete.
|
|
|
Emakumea
gizona bezain kapaza da.
|
2017
|
|
Oker gaude. Argi dirudien arren
|
emakumeak
gizonak bezain ustelkor eta higuingarri bihurtzen direla boterea ukitzean, ezin ukatuzkoa ere bada zenbait arrazoibide emakumezkoenak baino ez direla. Eremu politikoa bazter utzi izanak, hala egin dugu-eta, agerian uzten du gu geu uzkur garela gure emantzipazioari begira.
|
|
Eta egiaren aurka defendatu behar dena:
|
emakumeak
gizonak bezain maltzurrak direla, eta gizonak emakumeak bezain putak eta amatiarrak, nahas mahasean gaudela denak. Badira gizon batzuk berez ederki moldatzen direnak loreak biltzen, etxeak dekoratzen eta umetxoak parkera eramaten, eta badira emakume batzuk mamut bat akabatzeko, istiluka aritzeko eta segadak prestatzeko moduko bihotza daukatenak.
|
2018
|
|
Ziur aski galdera horri erantzuteko zutabe hau oso labur geratuko litzateke. Kontua da
|
emakumeak
gizonak bezain egokiak direla zientzia eta teknologiaren munduan lan egiteko, eta, beraz, emakumeak baztertzen dituen sistema, bidegabea ez ezik, itsua ere bada, talentua alboratzen baitu.Gai horiei buruz pentsatzen dudanean Hedy Lamarr en irudia datorkit burura. Nolabait, hark oso ongi uztartzen ditu gizarteak espero duena eta norberak lor dezakeena pertsona bakar batean.
|
|
Gaur egun, kontratuaren doktrinan hain funtsezkoak izan diren berdintasun juridikoaz eta lege erreformaz aritzean (zeinak, alde guztiek zabaltzen duten ikuspegiaz bestera, ez diren oraindik erabat erdietsi), beti pentsatzen da emakumeek gizonen gisan jardutea dela kontua. Erreparatzen zaie bai sufragioari eta bai berrikiago egin diren beste erreforma batzuei (besteak beste, emakumeei epaimahaietan parte hartzeko bidea zabaldu izanari, soldata berdintasunaren aldeko eta diskriminazioaren kontrako legeak onartu izanari, ezkontzaren eta bortxaketaren inguruko legeak erreformatu izanari eta prostituzioa despenalizatu izanari), eta kontsideratzen da
|
emakumeei
gizonak bezain herritar izaten uzteko egin direla horiek denak, bai eta gizonak bezala beren baitako jabetzaren jabe izan daitezen ere. Historian, ordea, ez da ohikoa izan pentsamolde hori; duela gutxi arte, feminista gehienek berdintasun zibila eskatzen zuten espero zutelako emakume gisa adierazpide berezi bat emango ziotela beren berdintasunezko posizio horri.
|
2019
|
|
Bere eskubideez abusatzeko tentazioan ez erortzeko, emakumeak ezin zoriontsuagoa izan behar luke, edo, bestela, santa bat. Beharbada, Montesquieuk arrazoi zuen esaten zuenean hobe litzatekeela emakumeen esku Estatuaren gobernua uztea ezen ez familia batena, zeren, aukera ematen zaionean,
|
emakumea
gizona bezain zentzuduna eta efikaza da; pentsamendu abstraktuan eta besterekin hitzartutako ekinean gainditzen du aisenik bere sexua; askoz ere zailagoa zaio, aktualki, bere emakume iraganetik libratzea, oreka afektiboa aurkitzea, oraingo egoerak ez baitu batere laguntzen horretan. Gizona ere etxean baino askoz orekatuagoa eta arrazionalagoa da lanean; zehaztasun matematikoz egiten ditu kalkuluak, baina zentzugabe, gezurti, apetatsu bilakatzen da emakumearen ondoan, eta, eraman dezan?
|
|
Ez daki nola erabili logika maskulinoa. Stendhalek azpimarratzen zuen
|
emakumeak
gizonak bezain trebe darabilela logika premiak hartaratzen duenean. Ez du ia inoiz aukerarik izaten, ordea, tresna horretaz baliatzeko.
|
|
emakumea objektu bihurtzeko beste modu bat litzateke hori.
|
Emakumea
gizona bezain egiazkoa da; egiazko komunio bat lortu behar da. Horregatik, gorputza baino askoz gehiago eskatzen diote maitaleari Lawrenceren gogoko pertsonaiek:
|