2013
|
|
Boliviako eta Boliviako landa komunitateetan eta indigenetan, 200 ama baino gehiagok hartu dute parte ekimen horietan, baita Maliko hainbat komunitatetan ere.
|
Emakumeak
espazio publikoetan Indiako emakumeen mugimenduak Konstituzioan eta sufragio unibertsalean eskubide berdintasuna ekarri du. Hirurogeita hamarreko hamarkadaren amaieran eta laurogeiko hamarkadaren hasieran sortu zen, eta kritikoa da patriarkatuarekin eta industrializazioan oinarritutako garapen ereduarekin.
|
2014
|
|
Gainera, demostratu beharra dago.
|
Emakumeoi
espazio publikoan asko exijitzen zaigu".
|
2016
|
|
Markelek 18 urte ditu eta bertsotan dabil.
|
Emakumeei
espazio publikoarekiko beldurra transmititzen zaiela irakurri berri du eta pentsakor geratu. «Egunkariak badakar, hala izango da, baina non daude mamuak?».
|
2018
|
|
Izan gaitezen zintzoak: zeuon burua babesten duzue, eta zeuon sexu statu quo a.Garrantzitsua da segurtasun premietan sakontzea, eta, emakumeen eskarmentuan eta emakumeek beldurrarekin duten harremanean oinarriturik, hainbat politika eratzea, segurtasun kontzeptu sakonago bat barneratua izango dutenak eta
|
emakumeei
espazio publikoan egoteko autonomia eskainiko dietenak, zuzenbidez, gizonen baldintza berberetan. Hori lortuko bada, ordea, ezinbestekoa da prestakuntza feminista batetik abiatzea eta eremu guztiak modu transbertsalean zeharkatzea.
|
|
Horretarako, beharrezkoa da aurrekontuko diru saila modu bidezkoan banatzea eta mugimendu feministarekin elkarlanean garatzea denok identifikatuko gaituzten ekintza politikak. Hala eta guztiz ere, diruaren parte handi bat polizia indarrak areagotzeko erabili izan denez, justiziazkoa izango litzateke gehituko zaizkien berri horiek baliatzea urruntze agindua duten erasotzaileak zaintzeko, eta, hala, haien erasoak jasan behar izan dituzten
|
emakumeek
espazio publikoa eta askatasuna berreskuratuko lituzkete. Hori ere herritarren segurtasuna baita.Oraingoz, gure segurtasun proposamenak antz handiagoa du kaleak hartzearekin, joan den Martxoaren 8an egin bezala, eta, espazio publikoa toki feminista bihurturik, Bilboko udaletxeko harmailaditik aldarrikatzearekin:
|
|
Eta gainerakoek ulertu egin zuten zelako transgresorea zen, eta sentitu zuten mehatxuaren tamainako erantzuna eman zuten.
|
Emakumeek
espazio publikoan duten tokia auzitan jarri zuten, eta sinbolikoaren monopolioa apurtu nahi izan zuten?.
|
|
Bestalde, ekimen honen helburua eskualdeko ahalik eta emakume feminista gehien batzea, elkar ezagutzea, plazerrerako espazio bat izatea, martxoaren 8a ospatzea,
|
emakumeek
espazio publikoa okupatzea, bizikleta martxa kontsoloditza, ahalduntzailea izatea eta ekimena modu autogestionatuan aurrera eramatea direla nabarmendu dute.
|
2021
|
|
Hainbat arrazoi egon daitezke oholtza gainean emakume umoregile oso gutxi ikusteko: eredu falta,
|
emakumeoi
espazio publikoa ukatu izana, genero sistemaren bidez barneratu ditugun balioak, ardurak erantzukizunez eta seriotasunez hartzeko jaso dugun heziketa, biktimaren paperera lotzea, jendarte eredu honetan seduzitzaileak eta zaintzaileak izatera mugatzea, arretarik deitu gabe eta edertasun kanonak apurtu gabe ibili beharra... Horrez gain, behin eta berriz leporatu izan zaigu graziarik eta umore senik ez izatea.
|
2022
|
|
Gerrak emakumeen beharra ekarri zuen, eta horrek atzeratu zuen erregimen berriak ezarri nahi zuen genero idearioa. Baina gerra bukatutakoan,
|
emakumeak
espazio publikotik atera eta Espainiako Bigarren Errepublikan onartutako berdintasunerako legeria guztia bertan behera utzi zuten". Emakumeen etxetik kanpoko lana kezka iturri bihurtu zen, eta Lanaren Foruak, frankismoaren lanerako legediak, emakumeak lantegietatik atera eta etxerat bueltatzera behartu zituen, 1938an," emazteen eta amen eginbeharrak bete zitzaten".
|
|
Zaintzaren kontzeptuak, are gehiago euskaraz ‘bijilantzia’ esan nahi duenean ere, zaintza ekosistema bati egin behar dio erreferentzia, auzozaintzari, eta hirian eta espazio publikoan zenbait gorputzek mugitzeko eta espazio hura bere egiteko dituzten arazoak jarri lituzke lehen lerroan.
|
Emakumeek
espazio publikoan edo komunitarioan plazan, parrandan, kalean, gauean, garraio publikoan (emakumeek erabiltzen dute nagusiki) eta, noski, espazio publiko politikoetan (hedabideak, lantokiak, eskola, erresidentziak...) libre mugitzeko gaitasuna bermatu luke zaintza berri horrek: espazio publikotik kanporatuak izan diren izakiek, emantzipazio kolektiboa lortzeko eta beraz subjektu politiko publiko izateko, espazio publiko politiko soziala bereganatu behar dute; horrek esan nahi du espazio hori gobernatzeko gaitasuna izan behar dutela, eta horrek, aldi berean, zera ekarri luke:
|
|
Egileek egiaztatu dute azken berrogeita hamar urteetan egindako aurrerapenak benetakoak direla, baina ez direla nahikoa. Are gehiago,
|
emakumeek
espazio publikoan duten parte hartze hasiberriak mendekotasun eskemak maizegi errepikatzen jarraitzen duela erakusten duten zantzuak daude1.
|