2009
|
|
Rahnavard ez da feminista zorrotza Mendebaldeko ikuspegitik begiratuz gero; hijaba erabiltzearen alde dago, eta liburu bat idatzi du horri buruz: Zapiaren edertasuna, eta edertasunaren zapia (The Beauty of the Veil, and the Veil of Beauty). Baina Irango emakumeen bizimoduak ez du zerikusirik Europako emakumeen bizimoduarekin, eta, beraz, desberdinak dira
|
emakumeen
eskubideen aldeko mugimenduaren eskaerak ere.
|
|
Gainera, Ahmadinejaden agintaldiko azken lau urteak izugarri txarrak izan dira
|
emakumeen
eskubideen mugimenduarentzat: egunean baino egunean gehiago estutu dute, gehiago jazarri.
|
2013
|
|
nahikoa izan zen Catherine Macaulay bera baino gizon askoz gazteago batekin ezkontzea, haren iritziak lurretik bota zitzaten; Mary Wollstonecraft hil ondoren haren senarrak, William Godwinek, emaztearen bizitza heterodoxoaren memoria zintzo bat argitaratu zuen, Maryren aldeko omenaldia izan nahi zuena. Alabaina, Wollstonecraften bizimodu ez konbentzionalak eskandalizatu egin zuen publikoa, eta
|
emakumeen
eskubideen aldeko mugimenduaren immoralitatearen seinaletzat hartu zen. Ondorioz, kausa horren aldekoak izandako idazle askok atzera egin zuten, erridikuluaren eta estigmatizazioaren beldur, eta ez da harrigarria ikuspegi aurrerakoi eta erradikal samarrak zituzten emakumeek hortik aurrera halako aipamen irekirik ez egitea.
|
2016
|
|
Zalapartak ez zuen kikildu Douglass eta
|
emakumeen
eskubideen aldeko mugimendua hastapenetan bertan birrintzeko asmoa ere ez zen bete. Gogo biziz saiatu ziren egongela pribatua, prentsa eta pulpitua; hala ere, ezin izan zuten gelditu joera.
|
|
ez zuen lortu arrazakeriaren aurkako kontzientzia sustatzerik. Besteak beste, Grimke ahizpek gogor kritikatu zuten mugimenduaren akats larri hura; hala ere, zoritxarrez, berdin berdin gertatu zen
|
emakumeen
eskubideen aldeko mugimendu antolatuan.
|
|
Abolizionista zuriek, normalean, kapitalista industrialak defendatzen zituzten, edo, bestela, ez zuten klase leialtasun kontzienterik izaten.
|
Emakumeen
eskubideen aldeko mugimenduan ere, nabarmen eta baldintzarik gabe onartzen zuten sistema ekonomiko kapitalista. Abolizionista gehienen aburuz, esklabotza orban nazkagarri bat zen, ezabatu beharrekoa, eta, emakumeen aldeko militante gehienen iritziz, halakoxea zen nagusigo maskulinoa ere:
|
|
|
Emakumeen
eskubideen mugimenduko buruzagiek ez zuten susmatzen sistema beraren ondorio zirela hiru gaitzak: hegoaldeko beltzen esklabotza, iparraldeko langileen zapalkuntza ekonomikoa eta emakumeen menderakuntza soziala.
|
|
DuBoisen arabera, %95 ziren analfabetoak. Berreraikuntza garaiko kronika historikoetan eta
|
emakumeen
eskubideen aldeko mugimenduaren narrazio historikoetan arreta gutxi eskaini zaio emakume zuri eta beltzek hezkuntzaren aldeko borrokan elkarrekin egindako lanari. Edonola ere, Freedman, s Record [Gizon askatuaren agiria] liburuan bildutako artikuluen arabera, ezin uka irakasle haiek adorea eman ziotela elkarri eta ikasleek ere berotu zietela gogoa.
|
|
Gerraosteko aroan,
|
emakumeen
eskubideen aldeko mugimenduko buruek, gehienetan, boto eskubidea bera hartzen zuten helburutzat. 1866an bertan, bazirudien prest zeudela emakumeen kanpainan edonor hartzeko, argudio arrazistak tarteko egonda ere.
|
|
Pasadizo hori eta egoera orokorra abiapuntutzat hartuta, ondorioztapen bat zabaldu da, alegia, esklabotzaren aurkako kanpainako nagusigo maskulino jasanezinak hauspotu zuela, eta, are, piztu?
|
emakumeen
eskubideen aldeko mugimendua.
|
2022
|
|
"
|
Emakumeen
eskubideen aldeko mugimendua eta ahalduntzea" ikustaraztea da Orioko Emakumeon Ahalduntze Eskolak antolatu duen lehiaketaren helburu nagusia. Martxoaren 25era bitartean egongo da zabalik lanak aurkezteko epea.
|