2005
|
|
Era berean, oraindik ere entzuten eta ikusten dira Es cosa de hombres, A por todas edo Con las endrinas bien puestas bezalako esaldi erasokorrak. Horrez gainera, emakumea objektu gisa erabiltzen duten iragarkiek
|
emakumearen
balio intelektualak ahanzten dituzte, emakumeak gizartean duen arrakastaren oinarri bakarra edertasuna dela azpimarratuta.
|
2006
|
|
Laudion ez zegoen mota horretako enpresarik eta irtenbide bat izango zen hemengo emakume askorentzat. Hori da enpresa honen abantaila, adin guztietako
|
emakumeek
balio dutela, denentzat eskaintzen du irtenbidea: emakume gazteak, lana utzi eta berriro lanean hasi nahi duten emakumeakâ? ¦ Ideia nagusia horixe zen.
|
2008
|
|
Aurrekoak ez du
|
emakumeentzat
balio erabat, zeren haien barruko haurra beste gauza bat izaten baita maiz. " Gure barruko haurra atera beharra?".
|
2009
|
|
Gizarteratze prozesuan eremu garrantzitsua izan ohi da kirola. Esparru horretan argi eta garbi ezberdintzen dira gizonen eta
|
emakumeen arteko
balio, jarreraeta jokaerak, eta historian zehar (zenbaitetan gaur egun ere) izaera homozentrikoeta baztertzailea izan dute kontzeptuok.
|
2011
|
|
Pobrezia, langabezia, laneko ezegonkortasuna, etxebizitzarik eza edo hura nahikoa ez izatea, gizarte babeserako sare eskasa, gizarte isolamendua edo bazterkeria. Gizarteak indarkeria onartzea gatazkak konpontzeko metodo gisa; gurasotasunarekiko, haurrekiko eta
|
emakumearekiko
balio eta jarrera negatiboak. Kontuan hartu beharrekoak dira, orobat, gehiegizko lana edo bizitza soziala, etxebizitzaz sarri aldatzea edo laneko estresa.
|
2014
|
|
Historia eta kultura alemanari beha, Lazarusek espiritu alemanaren bi prototipo aipatzen ditu, biak jatorri ez alemanekoak: Leibnitz eta Kant1497 Gizon
|
emakumearen
balioaz eta ohoreaz heinean, odolak ez du deus esan gura,, ia dena espirituak eta bilakaera historikoak esan nahi dute? 1498.
|
2015
|
|
|
Emakumeentzat
balio ez duen katu bat asmatzen ez duten bitartean, borreroek emakumeak urkatuko ditugu.
|
2017
|
|
Laburbilduz,
|
emakumeen
balioak eta gaitasunak aitortu edo orokortu behar dira betiere ikuspegi kritiko eta autokritikotik.
|
2018
|
|
Baina erreparatu nola Wittigen estrategia narratiboa ez den femeninoa identifikatzea hura maskulinotik bereiziz edo apartatuz. Estrategia horrek hierarkia eta bitasunak sendotzen ditu,
|
emakumeak
balio positiboen ordezkari gisa transbaloratuz. Ordea, emakumeen identitatea halako esklusio prozesu baten bidez finkatu beharrean, Wittigen estrategia da jatorriz eremu maskulinokoak biden ziren «balio» horiexek berrapropiatzea eta modu subertsioan berrantolatzea.
|
2019
|
|
emakumea da denetan, ore bigunena?, pasiboki uzten baitu ora eta molda dezaten; emakumeak, amore emanez, eutsi egiten dio, eta horrek betikotzeko modua ematen dio gizonaren ekinari. Material malguegiak ez du balio, moldaerraza delako; emakumearengan, berriz, badago zerbait estutu guztiei ihes egiten diena beti, eta horixe da
|
emakumearen
baliorik behinena; hala, gizona errealitate baten jabe da, eta errealitate horrek, zenbat eta gehiago gainezka egiten dion, orduan eta gehiago merezi du menderatua izatea. Emakumeak izaki ezezagun bat ernatzen du gizonaren baitan, eta gizona ohartzen da, harro, bera dela izaki hori; bere aberetasunaren bikaina deskubritzen du ezkontza barruko orgia zuhurretan:
|
|
emakumeari premiazkoa zaio besteren iritzian estimatua izatea. Askotan, gizonaren desiraren bitartez azaleratzen da
|
emakumearen
balioa, baina egiaz ez da, puri purian, egongo gizonak munduaren aurrean prezioa jartzen ez dion bitartean.
|
|
emakumea gizona baino gutxiago da, batetik, gizonaren indar fisikoaren 2/ 3 baino ez duelako, eta, bestetik, gutxiago delako buru eta moral aldetik ere, hein berean:
|
emakumearen
balioa 2 X 2 X 2 da guztira, 3 X 3 X 3 ren aldean, hau da, sexu indartsuaren 8/ 27 balio du. Bi emakumek, Madame Adamek eta Madame d. Héricourtek, erantzun egin zioten, batek irmo eta besteak bero baina ez hain sendo, eta Proudhonek Pornocratie ou la femme dans les temps modernes lanaren bidez ihardetsi zien [Pornokrazia, edo emakumea garai modernoetan].
|
|
Indibidualistaren begietan, are pribilegio funtsezkoago bat du emakumeak: indibidualistak ez du ikusten
|
emakumea
balio unibertsalki onartuen neurri gisa, baizik bere meritu berezien eta bere izatearen errebelazio gisa. Gizonak zer egiten duen, horren arabera epaitzen dute bere parekoek, bere objektibotasunean eta neurri orokor batzuen arabera.
|
|
Ezkontza da emakumeen karrera bakarra; gizonek hamaika aukera dituzte, eta emakumeak, aldiz, bat ere ez, zero, bankak bezala?. Beraz, gizon baten amodioa behar du; gizon horrek, ordea,
|
emakumeari
balio subiranoa emateko gai izan dadin, kontzientzia subiranokoa izan behar du. –Ni baino maila apalagoko gizonik ez dut inoiz gogoko izango, idatzi du Baxkirtseffek?.
|
|
inongo Estatu ez da sekula ausartu koito nahitaezkoa ezartzen. Denbora eta indarrak ez ezik,
|
emakumeak
balio funtsezkoak jartzen ditu sexu harremanean, amatasunean. Materialismo arrazionalista alfer alferrik saiatzen da ez ikusiarena egiten sexualitatearen dramatikotasunari:
|
|
norbanakoa ez da librea feminitatearen ideia nahieran moldatzeko. Egokitzen ez den
|
emakumeak
balioa galtzen du sexualki eta, ondorioz, sozialki, gizarteak beretuak baititu balio sexualak. Ezaugarri femeninoak arbuiatzeagatik ez dira eskuratzen ezaugarri maskulinoak; emakume trabestituak ere ez du lortzen gizon bilakatzea:
|
2021
|
|
Lehenak amaren eta alabaren arteko harremana lantzen du, eta, hori jorratzean, berriro ere ohartu nintzen
|
emakumeok
balio gutxi ematen diegula geure buruari eta geure izateko erei; beraz, bigarren serieak —nire ibilbideko hogeigarrenak— benetan inguratzen gaituzten balioei balioa ematea du helburu, hala nola askatasunez hautatzeko aukera izateari. Pertsonalki, deseraikitze bat egin nahi izan dut, eta jakin zer aukera ditudan garatzeko.
|
|
Alardeak, berez, herri guztietan dagoen arazo baten sintoma bat dira. Esaten da
|
emakumeei
baliorik ez duten tokietan sartzen uzten digutela, eta, hain justu, ikusten da espaziook badutela, eta horietan ez digute sartzen utzi nahi: ez Ibex, eta ez alardeetan.
|
2022
|
|
...steak beste, bere tokiari eusten jakingo du azkeneko hitzordura arte, nire ondoan antzeztuko du amak abandonatutako haur txikiaren zorigaitza, hortxe ama, beti haur ametsen mahaian jarririk, burua platerean sarturik ez duelako sostengurik jaso, frogatu egin da halako dezepzio handi bat askotan errepikatu daitekeela, behin eta berriz infinituraino, frogatu gizateria ez dagoela erraturik gizonek eta
|
emakumeek
balio dutenaz, baizik eta nirea bezalako espiritu gaixoak daudela erraturik, kakalardo espiritu otzanak daude erraturik, beren buruak ikusteko begirik ere ez diete eman, eta ikusiko balituzte bertan lehertuko lirateke, alegia haiek ez daudela biziaren okerreko aldean, baina ni bai, nire amaren ohearen aldean, bere sorgin leize hezearen aldean.
|
|
|
Emakumeek
balio dute.
|
2023
|
|
Emakume eta neskatoen ahalduntzeak soinu goxoa du emaile politikoentzat zein boto emaile arruntentzat. ...umeen lan indarraren etengabeko esplotazioa.64 Onartutzat ematen da emakumeak pobreak direla beren kulturarengatik, edo ekiteko ahalmen faltagatik, edo are kontzientzia feminista faltagatik; sekula ez arpilatze kolonialak haien baliabideak agortu dituelako edo kamiseta edo bakeroak egiteagatik ahalik eta soldatarik baxuena ordaintzea dagoelako gaur egungo inbertsio kapitalisten interesen oinarrian
|
emakumeon
balioa kalkulatzeko orduan. Ez da aintzat hartzen herrialde pobreak –Vietnam edo Bangladesh, esate baterako– ezin direla mundu mailan lehiatu halako eskakizun korporatiboei men egin gabe (inbertitzaileek, besterik gabe, handik alde egin eta beste herrialde pobre bateko emakumeak esplotatuko lituzkete).
|
|
(Blanco Magadan et al., 2009; Lleixa et al., 2016), edo talde minoritarioei zuzendurik dauden jakin liteke (Nobles et al., 2020). Bestalde,
|
emakumeen
balio, egoera, papera, ezaugarriak, harremanak eta beharrak aztertu diren (Global equality, 2018) analizatu da, baita emakumeen lehentasun eta zaletasunak kontuan hartzen diren ere (Blanco Magadan et al., 2009), ordutegiak, lekuak, materialak, etab. (Nobles et al., 2020). Kanpainaren sorreran adituek parte hartu duten ezagutzea (ADIMAN, 2018; Fernandez et al., 2014) eta ezaugarri espezifikoak definitu diren aztertzea ere garrantzitsua da, besteak beste, honakoak:
|