2014
|
|
Historia eta kultura alemanari beha, Lazarusek espiritu alemanaren bi prototipo aipatzen ditu, biak jatorri ez alemanekoak: Leibnitz eta Kant1497 Gizon
|
emakumearen
balioaz eta ohoreaz heinean, odolak ez du deus esan gura,, ia dena espirituak eta bilakaera historikoak esan nahi dute? 1498.
|
2018
|
|
Baina erreparatu nola Wittigen estrategia narratiboa ez den femeninoa identifikatzea hura maskulinotik bereiziz edo apartatuz. Estrategia horrek hierarkia eta bitasunak sendotzen ditu,
|
emakumeak
balio positiboen ordezkari gisa transbaloratuz. Ordea, emakumeen identitatea halako esklusio prozesu baten bidez finkatu beharrean, Wittigen estrategia da jatorriz eremu maskulinokoak biden ziren «balio» horiexek berrapropiatzea eta modu subertsioan berrantolatzea.
|
2019
|
|
emakumea da denetan, ore bigunena?, pasiboki uzten baitu ora eta molda dezaten; emakumeak, amore emanez, eutsi egiten dio, eta horrek betikotzeko modua ematen dio gizonaren ekinari. Material malguegiak ez du balio, moldaerraza delako; emakumearengan, berriz, badago zerbait estutu guztiei ihes egiten diena beti, eta horixe da
|
emakumearen
baliorik behinena; hala, gizona errealitate baten jabe da, eta errealitate horrek, zenbat eta gehiago gainezka egiten dion, orduan eta gehiago merezi du menderatua izatea. Emakumeak izaki ezezagun bat ernatzen du gizonaren baitan, eta gizona ohartzen da, harro, bera dela izaki hori; bere aberetasunaren bikaina deskubritzen du ezkontza barruko orgia zuhurretan:
|
|
emakumeari premiazkoa zaio besteren iritzian estimatua izatea. Askotan, gizonaren desiraren bitartez azaleratzen da
|
emakumearen
balioa, baina egiaz ez da, puri purian, egongo gizonak munduaren aurrean prezioa jartzen ez dion bitartean.
|
|
emakumea gizona baino gutxiago da, batetik, gizonaren indar fisikoaren 2/ 3 baino ez duelako, eta, bestetik, gutxiago delako buru eta moral aldetik ere, hein berean:
|
emakumearen
balioa 2 X 2 X 2 da guztira, 3 X 3 X 3 ren aldean, hau da, sexu indartsuaren 8/ 27 balio du. Bi emakumek, Madame Adamek eta Madame d. Héricourtek, erantzun egin zioten, batek irmo eta besteak bero baina ez hain sendo, eta Proudhonek Pornocratie ou la femme dans les temps modernes lanaren bidez ihardetsi zien [Pornokrazia, edo emakumea garai modernoetan].
|
|
Indibidualistaren begietan, are pribilegio funtsezkoago bat du emakumeak: indibidualistak ez du ikusten
|
emakumea
balio unibertsalki onartuen neurri gisa, baizik bere meritu berezien eta bere izatearen errebelazio gisa. Gizonak zer egiten duen, horren arabera epaitzen dute bere parekoek, bere objektibotasunean eta neurri orokor batzuen arabera.
|
|
Ezkontza da emakumeen karrera bakarra; gizonek hamaika aukera dituzte, eta emakumeak, aldiz, bat ere ez, zero, bankak bezala?. Beraz, gizon baten amodioa behar du; gizon horrek, ordea,
|
emakumeari
balio subiranoa emateko gai izan dadin, kontzientzia subiranokoa izan behar du. –Ni baino maila apalagoko gizonik ez dut inoiz gogoko izango, idatzi du Baxkirtseffek?.
|
|
inongo Estatu ez da sekula ausartu koito nahitaezkoa ezartzen. Denbora eta indarrak ez ezik,
|
emakumeak
balio funtsezkoak jartzen ditu sexu harremanean, amatasunean. Materialismo arrazionalista alfer alferrik saiatzen da ez ikusiarena egiten sexualitatearen dramatikotasunari:
|
|
norbanakoa ez da librea feminitatearen ideia nahieran moldatzeko. Egokitzen ez den
|
emakumeak
balioa galtzen du sexualki eta, ondorioz, sozialki, gizarteak beretuak baititu balio sexualak. Ezaugarri femeninoak arbuiatzeagatik ez dira eskuratzen ezaugarri maskulinoak; emakume trabestituak ere ez du lortzen gizon bilakatzea:
|
2023
|
|
Emakume eta neskatoen ahalduntzeak soinu goxoa du emaile politikoentzat zein boto emaile arruntentzat. ...umeen lan indarraren etengabeko esplotazioa.64 Onartutzat ematen da emakumeak pobreak direla beren kulturarengatik, edo ekiteko ahalmen faltagatik, edo are kontzientzia feminista faltagatik; sekula ez arpilatze kolonialak haien baliabideak agortu dituelako edo kamiseta edo bakeroak egiteagatik ahalik eta soldatarik baxuena ordaintzea dagoelako gaur egungo inbertsio kapitalisten interesen oinarrian
|
emakumeon
balioa kalkulatzeko orduan. Ez da aintzat hartzen herrialde pobreak –Vietnam edo Bangladesh, esate baterako– ezin direla mundu mailan lehiatu halako eskakizun korporatiboei men egin gabe (inbertitzaileek, besterik gabe, handik alde egin eta beste herrialde pobre bateko emakumeak esplotatuko lituzkete).
|