Emaitzak: 5
2008 | ||
Gaur | egun literatur sistema gisa ezagutzen dugunaren oinarriak formalismoak ezarri zituen XX. mendearen hasieran. Sistemaren inguruko lanik garrantzitsuenetarikoa Yuri Tinianovek 1927an idatzitako De l" évolution littéraire dugu; bertan, literaturaren historiaren bilakaera sistemen ordezkapen gisa proposatu zuen; literaturan gertatzen diren aldaketek sistemen aldaketak islatzen dituzte, eta aldaketa horiek askotarikoak izan daitezke (idazlearen ibilbidean gertatzen dena, garai batetik besterakoa, genero bakoitzaren barnean gertatzen dena, generoen indar harremanak aldatzen dituena...). | |
XX. mende amaierako pedagogiari eta literaturari buruzko teoriek irakurketetan literatur corpusa zabaldu behar dela defendatu dute; modu horretan, bereiztu egin dira obra osoen irakurketak eta literaturaren historia. Gaur | egun literaturaren historiak eduki teorikoak eta testu iruzkinak biltzen ditu, eta obra osoen irakurketak etxean egiten dira. Hori dela eta, esan daiteke zehaztuta daudela testu lanketen eta gozamenezko irakurketen arteko mugak. | |
Irakasleekin egindako sakoneko elkarrizketek ere agerian utzi dute gaur | egun literaturaren irakaskuntza ez zaiela egokitzen ikaslearen behar komunikatiboei: batetik, ikasgelako edukietan eduki teorikoak (kontzeptualak) dira nagusi; bestetik, etxean egiten diren irakurketa libreen lanketa hutsaren hurrengoa da: | |
2021 | ||
Dioenez, gazte baten beharrizan literario gisa irakurtzea gustatuko litzaiokeen edota irakurriko lukeen hori ulertzen baldin bada, gaur | egun literaturaren didaktikak premia horri ez dio erantzuten. Eta hau gako inportantea dela baieztatzen du, hortik kanonikoak diren beste izen zein izenburu batzuetara heldu daitekeelako. | |
Hezkuntzan erreminta berriak agertuz doazela aintzat hartuta, literaturaren didaktikara bere balio pedagogikoa ekartzen asmatu behar da, lehenik, eta literatur konpetentzian trebatzeaz gainera, adierazpide horietan ere alfabetatzea, ondoren. Hau da, IE7 ren ustez, digitalizazioak eta ikus entzunezkoek orokorrean eskaintzen dituzten aukerak ezin dira gazteak literaturara erakartzeko amua soilik izan, gaur | egun literaturaren didaktikaren berezko parte direla onartu dela dio, eta irakas jarduna horietan trebatzera ere bideratu, horrek dakarren ardura oso presente izanda. Eta, azaltzen duenaren arabera, horrek irakaslearen irakas jarduna birkokatzea eskatzen du, esperimentazioaren bidez, eta berriz ere, formazioa nabarmenduz. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 5 (0,03) |
Lehen forma
egun | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Labayru | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
egun literatura | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egun literatura didaktika | 2 (0,01) |
egun literatura historia | 1 (0,01) |
egun literatura irakaskuntza | 1 (0,01) |
egun literatura sistema | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |