Emaitzak: 7
2004 | ||
| Egunean zehar ikasi dugunaren asimilazioa eta memorizazioa loaldian finkatzen dira. | |
2006 | ||
Azken urteotan, erantzun posible baten aldeko ebidentziak pilatu dira: ametsak | egunez ikasitakoa finkatzeko balio du (hori ere bai). Naturen argitaratu berri diren bi lanek beste zertzelada bat gehitu diote koadro honi: | |
2011 | ||
Hauek dira Valentziako Quirón Ospitaleko Loaren Unitateko ikertzaileek egindako Espainiako ikerketa berri baten ondorio nagusiak. Erkidego honetako ikasleei egindako 1.500 inkesten artean, beste datu batzuen arabera, 12 eta 15 urte bitarteko nerabeen %19 bakarrik oheratzen da ordu jakin batean hurrengo | egunean ikastera joan behar duenean, eta 6 eta 8 urte bitarteko ikasleen ia %9 ohean geratzen da esnatu behar denean. Ikertzaileek diote ohitura aldaketa hori txikienen eguneroko bizitza arautzen duten arauen pixkanakako lasaitzeari egozten diotela, eta azken urteotan lotara joateko ordutegi mugei ere eragin diela. | |
2012 | ||
Oroimena: epe luzera oso memoria ona duen arren —batez ere esperientziak, lekuak eta garestiak gogoratzeko—, epe laburreko oroimenak ez du hain ondo erabiltzen, eta zaila da gogoratzea aurreko | egunean ikasitakoa eta aldez aurretik probatu ez dena. Nortasuna: | |
Atsedenaldi horretan —ez da gehiegi luzatu behar—, haurrek indarrak berrezartzen dituzte, epe laburreko ikaskuntza eta memoria hobetzen dituzte. Hainbat ikerketaren arabera, etenaldi hori funtsezkoa da gorputza eta burua suspertzeko, | egunez ikasitako ezagutzak finkatzeko eta garrantzitsua dena eta ez dena bereizteko. Gainera, eta herri sinesmenaren aurka, gauez loa hobeto bateratzen laguntzen du. | |
2013 | ||
Hizkuntza. Haur dislexikoak ikaskideen batezbestekoaren aldean atzerapenen bat izan dezake hizkeran, eta, gainera, gauzak adierazteko zailtasunak izan ditzake; batzuetan, esaldi gurutzatuekin hitz egin dezake, hitz luzeak gaizki ahoskatu eta estresatuta badago totelka dezake. Memoria. Nahiz eta epe luzera oso adeitsua izan (batez ere esperientziak, lekuak eta aurpegiak gogoratzeko), epe laburreko oroimenak ez du hain ondo erabiltzen, eta zailtasunak ditu aurreko | egunean ikasitakoaz eta aldez aurretik bizi izan ez duenaz oroitzeko. Nortasuna. Dislexikoa izateko arriskua duen txikia oso sentibera izaten da maila emozionalean, perfekzionistan, justiziaren zentzu nabarmena du, jakin min handia eta sormena, eta bat bateko aldaketak izan ditzake umorean. | |
Horrek iradokitzen du adin goiztiarrak (hiru urteak) haurren garapen kognitiborako aldi sentikorra direla, baina ordutegi irregularretan oheratzeko eragina ere metakorra dela. «Lo egitea da garunaren plastikotasunagatik ordaintzen dugun prezioa, eta fresko egoteko eta hurrengo | egunean ikasteko beharrezko inbertsioa da», azaldu du Amanda Sacker zientzialariak. Eta hau erantsi du: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 7 (0,05) |
Lehen forma
egunean | 4 (0,03) |
egunez | 2 (0,01) |
Egunean zehar | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Consumer | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
egun ikasi | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egun ikasi beharrezko | 1 (0,01) |
egun ikasi ezagutza | 1 (0,01) |
egun ikasi finkatu | 1 (0,01) |
egun ikasi joan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |