Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2006
‎...utegiaren arabera, nutriente batez gehituriko esne gisa komertzializatzen den produktuak, 100 mililitroko, populazio orokorrarentzat egunean hartzea gomendatzen den nutriente horren %15 gutxienez eduki behar du.Kaltzioaz ari garela, heldu batentzat gomendatzen den eguneko kopurua 800 miligramo da; hazten ari den gaztearen, haurdun dagoen emakumearen edota umea edoskitzen ari denaren kasuan, aldiz, egunean hartu beharrekoa 1.200 miligramoraino doa.Gomendaturiko dosi horien %15, beraz, 120 eta 180 miligramo tartean dabil.Kaltzio erantsia duten esne horiek, 100 mililitroko, 160 miligramo kaltzio daukate baina aberastuta" ez dagoen beste zeinahi esne mota (osoa, erdigaingabetua edo gaingabetua), 100 miligramoko beti, zifra horietan dabilenez (120 miligramo kaltzio, hain zuzen) helduari gomendatze...
‎Elikagai aberastuek esnedun edariak eta margarinak kolesterola murrizteko egunean hartu beharreko dosia (1,5 g.) daukate, non eta dieta orekatuan tartekatzen diren.
2011
Egunean hartu beharreko fosforo kopurua 700 miligramokoa da bi sexuentzat, eta freskagarriek 478 eta 546 miligramo artean daukate litro bakoitzeko.
2013
‎: gizon helduek 54 gramo hartu behar lituzkete egunean eta emakume helduek 41 gramo; egunean hartu beharreko energiaren %7 izango litzateke hori batzuentzat eta besteentzat.
‎Ikuspegi dietetikotik, egunean hartu beharreko energia guztiaren %10 izan behar dute azukreek edo karbohidrato sinpleek.
2014
Egunean hartu beharreko kaltzio kopurura iristeko, 250 koilarakadatxo hartu behar lirateke.
Egunean hartu beharreko iodo kopurura iristeko, iodoa duen gatza ez bada, 114 koilarakadatxo hartu behar genituzke, eta kopuru hori ez da batere osasungarria.
‎Fruta horien errazio batek oso energia gutxi ematen du( egunean hartu beharreko kalorien %4 baino gutxiago).
2015
‎Alde hori, nolanahi ere, ez da adierazgarria, oliba errazio batek (25 gramo) ematen duen kaloria portzentajea ez baita batere handia egunaren buruan hartu beharreko guztia kontuan hartuta: Eguneko Kopuru Gomendatuaren %1, 4 ematen dute berdeek eta %3, 7 beltzek.
‎Horrela, edari horiek zer nolako maiztasunez hartu behar genituzkeen esateko, behi esneari buruzko gomendioa zein den ikusi behar da, baina hori ere ez da batere erraza, komunitate zientifikoan ez baitago adostasun argirik egunaren buruan hartu beharreko esneki kopuruaren inguruan.
2016
‎Ez dago adostasun argirik egunean hartu beharreko esneki kopuruaren inguruan, eta jogurtak eta esne hartzituak ere sartzen dira hor.
2017
‎Likopenoa hartzea prebentzio neurria eta neurri terapeutiko ez farmakologikoa izan daiteke zenbait gaixotasunentzat, baina nutrizioaren eta osasunaren arloko profesionalek lan gehiago egin behar dute jendea elikaduraren inguruan hezteko eta osagai hori kopuru handiagoetan har dezaten lortzeko, eta, horrekin batean, ikerketa zientikoen emaitzetan oinarrituta, egunean hartu beharreko kopurua finkatu behar lukete, gaur egun komeni baino txikiagoa dela dirudi eta.
‎Horretaz gain, ematen duten zuntzarekin, egunaren buruan hartu beharrekoaren %5 segurtatuko genuke.
‎Kontserbako lekaleen errazio ertain batek bermatu egiten du egunean hartu beharreko
‎Arazoa da badaudela moduak trikimailuak egiteko eta gauzak berez diren bezala ez ulertarazteko, adibidez errazio txikiak hartzea eredutzat egunean hartu beharreko kopuruarekin alderatzeko.
2018
‎Madrilgo ikastetxe bateko menuak, adibidez, 6 eta 9 urte arteko haurrentzat prestatu denak, 600 eta 700 kcal artean eduki behar lituzke( egunean hartu beharreko energia guztiaren %30 eta %35 artean).
‎Aukerarik onena bolognar klasikoa izango litzateke, horixe baita osatuena.Plater bakarrean, 300 eta 500 kaloria artean ematean dizkigu, egunaren buruan hartu beharreko kalorien bostena, gutxi gorabehera.
‎Elikagaiek, mantenugaiez gain, beste konposatu batzuk ere ematen dizkigute, esaterako, gure osasunean oso positiboak diren eta kapsuletan ez dauden polifenolak. Gainera, gehigarriak ez badira ere, osagai nagusiak bitaminak, mineralak eta beste substantzia batzuk dira, hala nola, gantz azidoak, eta horiek arauak bete behar dituzte egunean hartu beharreko kopuruei dagokienez. Kantitate horiek gainditzeak ez du esan nahi, oro har, osasunarentzat arriskutsua izan daitekeenik, eta, gainera, ez da frogatu handientzako kontsumorik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia