Emaitzak: 4
2002 | ||
Gaur | egun eredu hori orokortu ahal izateko ez ditugu behar adinako baldintzak betetzen, baina ez dago baldintza horiek lortu arte itxaroten egon beharrik Euskal Unibertsitatearen etorkizuneko eredu horretara hurbiltzen eta bidea irekitzen hasteko. Euskaraz, gaztelaniaz ala frantsesez eta ingelesez moldatzen den masa kritikoa badago, eta, oinarrizko hezkuntzan egiten ari den ele askotariko planteamenduaren eraginez, gero eta gehiago izango dira ezaugarri horiek betetzen dituzten ikasleak. | |
2012 | ||
Urte askotan ez dogu bereizketarik egin desio izan dogunaren eta benetan behar izan dogunaren artean. Dana bihurtu dogu beharrizan, dana kontsumogai eta gaur | egun eredu horri buelta ematea gatxl egiten jaku. | |
Testuinguru horretan zer ikasi asko daukagu iraganean garatu eta oraindikmantentzen diren jabego komunaren figurei begira. Ez gara ari titularitate publikokoondarearen figurari buruz, gaur | egun eredu horrek esan nahi duelako alkateaketa zinegotziek edo foru ahaldunek ia nolanahi erabil dezaketela ondare hori.Baina Euskal Herriko hainbat lekutan oraindik basoen kudeaketa komuna egitenda eta eredu hori aldarrikatzen da, adibidez, ondare kulturalaren ustiakuntzarako («prokomun» kontzeptua erabiltzen da komunitatearen jabegoa diren ondareamaterial zein ez materialak definitzeko) jabego in... Horrek ez du esan nahi jabego pribatua erabatarbuiatzen dugunik. | |
2017 | ||
Agiri hau sinatzen dugun erakundeok AGIPASE (Gipuzkoako Guraso Bananduen Elkartea), UME ALAIA (Adopziorako Laguntza Elkartea), BEROA (Gipuzkoako Harrerako Familien Elkartea) eta Gehitu (Euskal Herriko gay eta lesbianen elkartea) berau idatzi beharra sentitu dugu, eskoletan umedun familien kontua lantzen denean erabiltzen den metodologia aldatzen laguntzeko. Metodologia horrek gu guztiok inguratzen gaituen gizarte errealitatea islatu luke, eta ez litzateke soilik familia eredu tradizional bakar batean oinarritu behar, gaur | egun eredu horrekin batera beste familia eredu alternatibo eta desberdin batzuk ere badaudelako. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 4 (0,03) |
Lehen forma
egun | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
Ikaselkar | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egun eredu | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
egun eredu hori | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |