Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Orain agintean daudenek ez dute tutik ere egingo, oraindik Franco buruan dutelako. Gaur egun ereduan ari direnek konponduko dute euskal auzia, alegia, hemengo burujabetasuna, Europan sartzearen beharra, eta abar. Gure ardura lekukoa ahal den txukunen ematea izango da.
2002
‎Garapenarekinbatera, gai honi buruzko bibliografia ugaldu ahala, edukiak eta metodoak berritudira. Adituen zerrenda bat aurkeztea alferrikako lana izango zela jakinda ere (izugarri luzea litzateke, benetan), gaur egun eredutzat jotzen diren hiru egile nabarmen aipatzea merezi du: Philippe Contamine, Maurice Keen eta ChristopherAllmand.
‎Gaur egun eredu hori orokortu ahal izateko ez ditugu behar adinako baldintzak betetzen, baina ez dago baldintza horiek lortu arte itxaroten egon beharrik Euskal Unibertsitatearen etorkizuneko eredu horretara hurbiltzen eta bidea irekitzen hasteko. Euskaraz, gaztelaniaz ala frantsesez eta ingelesez moldatzen den masa kritikoa badago, eta, oinarrizko hezkuntzan egiten ari den ele askotariko planteamenduaren eraginez, gero eta gehiago izango dira ezaugarri horiek betetzen dituzten ikasleak.
2007
‎Dena den, urte luzez hizkuntz ereduei buruzko eztabaidak bizi izan eta gero, ematen du egun eredu horien etorkizunaren inguruan gutxieneko adostasuna lortu dela. Ikusiko dugu, ordea, nola eramaten den eskoletako praktiketara...
2009
‎Sortzen Ikasbatuaz elkarteko kideek gogorarazi dutenez, ereduak 30 urte daramatza ikasle eleaniztunak hezten. Eredu berriarekin, Hezkuntza Sailak dio ingelesezko B2 ezagutza mailarekin aterako direla ikasleak, eta hori da, hain zuzen ere, egun ereduan ikasten duten ikasleen %66k lortzen dutena. Aldaketak euskarari baino ez dio kalterik egingo haien ustez, eta galdera bat egin dute, horregatik.
2011
‎Lehenengo lau egunetako eredua:
2012
‎Alorra sekulakoa dago, hemen alor zabala ikusten baldin baduzue Nafarroan zer esanik ez. Lau gaztetatik batek ikasten du gaur egun ereduan. Pentsa erdaldun elebakarrak sortzeko nolako makina den hezkuntza.
‎Urte askotan ez dogu bereizketarik egin desio izan dogunaren eta benetan behar izan dogunaren artean. Dana bihurtu dogu beharrizan, dana kontsumogai eta gaur egun eredu horri buelta ematea gatxl egiten jaku.
‎Testuinguru horretan zer ikasi asko daukagu iraganean garatu eta oraindikmantentzen diren jabego komunaren figurei begira. Ez gara ari titularitate publikokoondarearen figurari buruz, gaur egun eredu horrek esan nahi duelako alkateaketa zinegotziek edo foru ahaldunek ia nolanahi erabil dezaketela ondare hori.Baina Euskal Herriko hainbat lekutan oraindik basoen kudeaketa komuna egitenda eta eredu hori aldarrikatzen da, adibidez, ondare kulturalaren ustiakuntzarako («prokomun» kontzeptua erabiltzen da komunitatearen jabegoa diren ondareamaterial zein ez materialak definitzeko) jabego in... Horrek ez du esan nahi jabego pribatua erabatarbuiatzen dugunik.
2013
‎Hala ere, ezin da giza kontsumorako erabili, hondamendia deklaratzeko egoeretan izan ezik, eta betiere osasun berme egokiekin. Joel Sisolak Cascadia Green Building Council en bozeramaileak (ur balantzea zero dela defendatzen duen erakunde estatubatuarra) aitortu du ur horniduraren eta tratamendu publikoaren sistemak osasun publikoari egiten dion ekarpen handia, baina zalantzan jarri du gaur egun eredurik onena izatea. Belaustegigoitiak eta Laurenzek adierazi dutenez, ura edangarri bihurtzeko teknologia behar bezala garatuta eta merkaturatuta dagoenean, balantze hidriko neutroa salbuespenik gabe planteatu ahal izango da.
2014
‎Lanbide Heziketarako materialak sortzea, euskaratzea eta erabiltzaileen eskura askotariko euskarrietan jartzea, bai eta hiztegi tekniko bat sortzea ere. Elkarteak 34.000 ikasle eta Lanbide Heziketako 79 ikastetxe publiko eta hitzarmendun batzen ditu, eta gaur egun ereduan ikasten duten 8.000 bat ikasleengan eta 3.000 bat irakasleengan eragiten du.
2015
‎Nik behintzat oso gordin bizi dut hori eta iruditzen zait nire eskola garaian jendeak Iruñean hobeki hitz egiten zuela gaur egun baino. Nire ustez gaur egun ereduak ez du bermatzen euskaraz hitz egiten aterako zarela maila onargarri batean. Pertsona asko ikusi ditut hamabost urte ereduan eman ondoren, 18 urterekin, neke handiz hitz egiten dutenak.
‎Frantziako Gobernuaren eskoletan zebiltzan ikasleen %22 eta Elizaren eskoletan zebiltzanen %23k, beraz, euskara apurra ikasten zuten astero (apurra baino ez ordea; hortaz, egun ereduan dabiltzan umeen euskara kaskarra dela-eta kexu bada asko eta asko, aise ondoriozta daiteke unibertso frantses baten barruan astean euskara apur hori ikasten zutenen maila ez zela apartekoa izango). Hala ere, Xarritonek, urte batzuk lehenago itxaropenari leihoak zabaldu zizkion, gau eskoletatik zetorren haize berria aipatuta (1979:
2017
‎batean oinarritu behar, gaur egun eredu
‎Agiri hau sinatzen dugun erakundeok AGIPASE (Gipuzkoako Guraso Bananduen Elkartea), UME ALAIA (Adopziorako Laguntza Elkartea), BEROA (Gipuzkoako Harrerako Familien Elkartea) eta Gehitu (Euskal Herriko gay eta lesbianen elkartea) berau idatzi beharra sentitu dugu, eskoletan umedun familien kontua lantzen denean erabiltzen den metodologia aldatzen laguntzeko. Metodologia horrek gu guztiok inguratzen gaituen gizarte errealitatea islatu luke, eta ez litzateke soilik familia eredu tradizional bakar batean oinarritu behar, gaur egun eredu horrekin batera beste familia eredu alternatibo eta desberdin batzuk ere badaudelako.
‎Biztanleria gero eta sedentarioagoa da lan jarduera inaktiboagatik, garraiobide berriengatik eta gero eta urbanizatze handiagoagatik. Gainera, gaur egun eredu estetiko batzuk nagusitzen dira, eta eredu horiek, edertasun modu gisa, argalago egotea sustatzen dute, eta, elikadura ohitura zuzenei buruz gizartea kontzientziazio handia egon arren, ez dago politikarik, ez eta behar bezalako prestakuntzarik ere, herritarrek jateko ohitura eta bizi ohitura egokiak har ditzaten. Zer estrategia dira egokiak argaltzeko?
2021
‎Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntza sisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta horretaz gain, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak (1 irudia) baditu bere argi ilunak (ISEI IVEI, 2018; Martinez de Luna eta Suberbiola, 2018). Bilakaeraren ondorioz, asko aldatu dira egun ereduan ikasten duten ikasleen zein irakasten duten irakasleen hizkuntza profila eta euskararekiko atxikimendua; euskararen ezagutza duten hiztunen kopuruak gora egin duen neurrian hiztunen edo erabiltzaileen ezaugarriak ere dibertsifikatu egin dira; adibide gisa dugu orain dela gutxi hiztun berriei buruz egindako azterketa (Ortega, Urla, Amorrortu, Goirigolzarri eta Uranga, 2015) edo euskararen ...
2022
‎euskararen erabilpena gizartean oso urria da, ikasketak euskaraz egiten dituzten gazteengan hizkuntza akademiko soil bilakatu da, A eta ereduak, ñabardurak ñabardura, euskara baztertzeko ate zirrikituak bilakatu dira... Gaur egun eredu horietatik lan mundura iritsi diren gehienak ez dira gauza bezeroak euskaraz artatzeko: supermerkatuetan, zerbitzuetan, edozein motatako harremanetan «no sé euskera» esango dizute.
‎Nire jarduna izan da nolabaiteko marko teorikoa ezartzea jardunaldian. Egunean zehar eredu deliberatiboa hainbat eremutan praktikan jartzen duten iniziatibak aztertzeko aukera izan genuen. Teoriaren ikuspegitik, iniziatiba hauek amankomunean dutena aztertu dut nik.
‎Beste ezaugarri bat da oso plurala dela. Testuinguru partikular batean proposatzen da, baina gaur egun eredu inspiratzaile bilakatu da demokraziaren inguruko eztabaida gauza askotan. Erabiltzen da aurrekontu parte hartzaileen eraketarako, haurren kontseiluen diseinurako udaletan, klima aldaketa foroetan eta halako erronka handien inguruko gaietan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia