Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 66

2000
‎Liburuaren izenburuak apur bat misteriotsu izaten jarraitzen du gaur egun ere, azalpenik aurkitzekotan liburura bertara jo eta Bitakora kaiera sarrerako poeman aurki genezake lehen zantzua: bidaztia itsas bidaian zehar zorabiatzen eta izutzen da, orduan gordelekuak bilatzen ditu, zokoetan gordetzen saiatzen da aldizka atseden hartzeko, han ere izuak agertzen zaizkion arren.
2001
‎Hori onartuz, Egunero hasten delako irakurtzera animatzen den edonor segituan ohartuko da nobela honetan ukitzen diren gaien gaurkotasunaz. Lehenengo begirada batean antzemango dituen erreferentzia literario nahiz soziohistorikoek (dela Sartre eta De Beauvoirrek 1945ean sortutako Les Temps Modernes aldizkariari egindakoa; dela J. Prévert, A. Huxley, Sartre edo Heideggerri egiten zaizkien aipuak) 60ko hamarkadan puri purian zeuden arazo eta eztabaidetara eramango badute ere, laster bere begirada gaur egun ere gertukoak ditugun gaietara lerratuz joango zaio. Izan ere, nobelan aipatzen diren arazoak (arrazakeria, matxismoa, birjintasunaren inguruko usteak,...) edo abortoaren inguruko auzia, tamalez, oso gaurkoak ditugu.
2003
‎32 Gernikan gaur egun ere hala delakoa sarri entzuten den autua da.
2005
‎Hemen aurkezten ditugun egileen artean Josu Unzueta, Paddy Rekalde eta Patxi Iturregi dira ipuingintzaren bidetik beren lehenengo argitalpenak zabaldu zituztenak. Gaur egun ere Josu Unzuetak eta Patxi Iturregik ez dute beste generorik landu beren argitalpenetan.
‎Pentsatu genuke eleberri lehiaketa edo publiko zabalagoarentzat gaitzagoa litzatekeela. Ipuina malgua eta artifizio literario berezia den neurrian narratiba lehiaketa askotan genero bakarra izan da, eta gaur egun ere horrelakoxea da.
‎aita amek, biek badute doktore diploma zenbait32 Beren hazia salduz ogiaren gaineko erreximetaren doia egiten dute gure top girl politek. Hilabeteko azken egunetan ere dirua behar baita! Ardien arraza Urdiñarbeko zentroan hobetzen baitute, gizonaren arrazari ez ote zaio zor, gutienez, ardiei ematen zaiena?
‎Beti, aspaldiko Jondoni Petri eta Pauloz mintzo eta Katiximako haur batek galdetu dit behin: " Zergatik ez da orai ikusten horrelakorik?" Bai badira gaur egun ere Berri Onaren lekukoak begiak idekitzen baldin baditugu. Nihaurek ezagutzen dut Afrikako misionest euskaldun bat, oren laurden bat etzanik atxiki zuten, harma punta garunean.
‎Vatikanoko bigarren kontzilioak aitortzen du apezgoa eta ezezkontzea ez direla elgarri lotuak. Gaur egun ere badirela apez ezkonduak eta kalitate handikoak.212 Clermont eko apezpikuak ere ez dezake horren aitortzeaz besterik egin.213 1971ko sinodoa212" Egia da, ez duela eskatzen apaizgoaren izaerak berak, hasierako Elizaren praktikan eta Ekialdeko Elizen tradizioan ageri denez; hauetan graziaren dohainak hartara eraginik, apezpiku guziekin batera ezkongabetasunaren aukera egiten dutenez gain, a... Garbiki erraten du apezgoa eta zelibatua ez direla baitezpada elgarri lotuak eta Elizak zelibatuaren alde agertu arrazoinak ez direla beti zuzenak214 Argi eta garbi erraten du bi apez moeta izatea, ezkonduak eta ez ezkonduak, gauza ona litekeela jadanik erran dugun bezala.215 Non da bada arazoa?
‎Biblia ez zuten guk bezala ulertzen duela zenbait mende. Garai beretan ez dute denek berdin konprenitu eta gaur egun ere batzuek ala besteek ez ditugu gaztainondo horrek eman gaztainbihi berak jaten. Gainera, jende batzueri lili74 Vatikanoko II. Kontzilio Ekumenikoa, 807 or. tan zaie gustatzen gaztaina, bihiarentzat esker mikorik gabe, gehienek bihia dutelarik estimatzen.
2007
‎Río de la Plata inguruko ia biztanle guztien artean uste zabala zen, inolako zalantzarik gabekoa gainera, euskal herritarrek naturaz esnegintzarako molde edo trebetasun berezia zutela. Gaur egun ere, nahiz eta aspaldian egoera asko aldatu den, irmo dirau irudi horrek.
Eguna ere garbi esango det urrian oita lauean.
Eguna ere esango dizut abenduaren ogajian.
‎Puntu honetan ez gara luzatuko, azterketa sakonagoak eskatuko lituzkeelako. Bestalde, gaur egun ere indarrean eta bizi bizi dagoen eragin prozesua da, iparraldean frantsesaren aldetik, hegoaldean gaztelaniarenetik, eta bietan ingelesaren aldetik.
2008
‎" Nire ustez kontsumo literatura eta literatura ona ez daude elkarren kontra jarriak. Ingelesez Shakespeare dago egungo egunean ere irakurrienen artean. Eta gaztelaniaz Cervantes (aurten batez ere) oso gogozkoa dute espainolek.
2009
‎Gaur egun ere oraindino azaleratzen dira noizbehinka artean argitara gabeko aldaerak, batzuk XIX. mendekoak, norbanakoen edo liburutegietako ondasunen artean gordeak. Gainera, zenbat eta aurkikuntza zaharragoa izan, ageriago ikusten dira Iparraldeko eta Hegoalde bazterreko aldaeren arteko kidetasunak, dela elkarrizketetan, dela formuletan, dela eszenetan.
‎Kopla zaharrok batez ere urteko garai edo jai jakinzehatzen inguruan kantatzen dira. Bizkai Gipuzkoetan Santa Ageda bezperakoa zabal zabal dabil; Gipuzkoako zenbait lekutan Gabon eta bezperan edo Urteberri egunean ere kantatzen dira; Nafarroako zenbait lekutan" Ur goiena, ur barrena" deritzan koplasorta Gabon zaharretako gauerdian abesten da, ur berria eskatuaz batera; Zuberoan aldabak kantatzen ziren Ganderailu bezperan; Inauteriak eta San Joan bezpera ere izaten dira kopla kantuan ekiteko egunak.
‎Kopla guztiok aurrez finkatuak izaten dira, tradiziozkoak, ez dira bat batean asmatzen. Belaunez belaun ahotik belarrira transmisio zuzenean heldu dira, eta garai zaharretan sortu ziren moduan onartu eta jaso ditu herriko jendeak, gaur egun ere halaxe edo antzantzean errepikatzen direla.
‎Gaur egun, ostera, dirua ordainduta ez dute landareak sartzera joan beharrik. Gainerakoa lotetan banatuta zegoen, eta hala dago gaur egun ere. Eta loteei dagokienez, jabetza pribatukoak direnez gero, jabe bakoitzak hartzen zituen erabakiak.
‎Baina 60ko hamarkadara arte, esan daiteke, normaltasun osoz garatu izan dela. Are gehiago, badira gaur egun ere ohitura horri eusten dioten familiak, bai Jataben, bai Jatabetik kanpo. Gaur egun bazkaria olata mezaren ostean egin ohi da, hiletaren hurrengo domekan.
‎San Blas zintek eztarria jagoten duten sinestea egoten izan da, eta badago gaur egun ere. Zintak ipini eta gainean eroan behar dira bederatzi egunez; egunok igarota, zinta erre egiten zen.
‎Eguraldiari lotutako eragileak ere izendatzen dira osasunaz jardutean, bai agerikoak, tenperatura adibidez, bai osterantzekoak, haize motak eta gaueko haizeak kasurako. Ura ere askotan azaltzen da; gaur eguneko begiekin hain gauza arrunta den ur horrek, lehenago eta gaur egun ere bai kasu batzuetan osatzeko ahalmena zuela uste zen, leku jakin batean edo urteko zikloaren egun jakin batean hartuz gero batez ere. Azken batean, ohitura horiek guztiek erakusten dute gorputza bera, bakarrean barik, inguruko munduarekin guztiz bat eginda ikusten zela2.
‎Gariak izan dira denboran zehar, eta gaur egun ere bai adin bitarte batzuetan, azalean, ageriko lekuetan askotan, irteten diren azaleko orbanak. Berri-emaileek fruituekin kentzeko osabidea azaldu digute, fruitua eta fruituaren lurperatzea oinarri duen erremedioa.
‎Kantauri isurialdeko klima hezeak asma eta bronkioetako arazoak eragin dizkio askori aspalditik. Gaur egun ere handia da gaitz horiek Euskal Herrian jasaten dituztenen kopurua.
‎San Juan egunaren bezperan ez ezik, San Inazio egunean ere joaten ziren jatabearrak Gaztelugatxera, Arrietako, Errigoitiko... eta beste herri batzuetako biztanleekin batera.
‎Oraindino oraintsura arte eta izan liteke gaur egun ere gehitxoago edo gutxiago irautea, umeek euren jatorriaz galde egiten zietenean euren gurasoei, hauek erantzun diferenteak eman izan dizkiete. Erantzun bide guztion helburua, modu batera edo bestera umeek ernaltze edo ugaltzearen gainean zuten jakingura desbideratzea zen.
‎Gero, oiloa senarrak jan ohi zuen eta salda uzten zuen andrearentzako. Ohitura hori gogoratzean irribarrea irteten zaie, gaur egun ere, elkarrizketatutako lekukoei.
‎Gaur egun ere barikuetan Mungiako plazara joateko ohitura sendoa dute jatabearrek, euretariko asko erosle legez joan arren.
‎Har gorria sano txikitxoa eta gorria da. Gaur egun ere agertzen da lantzean behin, baina ez ei dago lehengo beste.
‎Martiaren 25ean, Andra Mari Martiko egunean ospatzen zen feria itzela. Domi Santuru egunez ere feria egiten zen Begoñan. Feria ospetsua zen ganadu asko eroaten zelako bertara.
‎Azkenean, merkatuak eskatuta garatu denez batasun premia eta bere nagusitasuna, balio praktiko barik geratu dira neurri zaharrak, ia guztiz desagertzeraino. Baina adineko jendeak oraindino gomutan ditu oraintsura arte indarrean izan diren neurriak, eta gaur egun ere lehengo izenak erabiltzen dituzte sarritan.
‎Asentsio egunetik hamar egunera da Mendekoste Domeka, hurrengoa Hirutasun Guztiz Santua eta, berez, osteko eguena izan da Gorpuzti eguna. Laurogeiko hamarkada amaieratik eguenetik domekara pasatu da Gorpuzti eguna ere.
‎Bertan hiru mugarri ei zeuden, bata beste biak baino nabarmen handiagoa, kintalak dituen harria. Eta gaur egun ere ba ei daude, landarediak estali dituen arren.
‎Horixe izan da antzinako jaiegunetik gaur egunera indartsuen ailegatu den gomuta. Hain zuzen ere, eta izen bereko mendian, hasieran, eta eliza ondoan, erauzia izan arte, egondako ermitaren akorduari esker irauten du jaiak gaur egun ere. Santa Kurtze egunez egiten ziren idi proben gaineko informazioa, astialdiari dagokion atalean azalduta dago.
‎Etxearen ondoan, gainean gurutzea ipinita zeukan harritzar bat zegoen geroago azalduko dugun moduan, funtzio erlijioso garrantzitsua bete izan duena aurreko mendera arte. Marurizarraren ondoan Maruritxikerra izeneko etxea zegoen, eta gaur egun ere badago, berriturik egon ere. Etxe biok auzune egin dute paraje hori, lekukoek Maruri auzoa esaten diote-eta eliz azpiko arlo horri.
‎Egungo pista baino goragotik joaten zen lehen oinezkoen bidea. Gauden lekutik behera dagoen trokan Garaizar errota dago, eta hara doan bidea ona da gaur egun ere. Azpimarratzekoa da euriek, urteen podasuz, gogor kaltetu dutela elizatik Gauone baserrira doan pista.
‎Txiboko landa gurutzatu, oinetakoak erantzi eta lepotik dingilizka zituztela joaten ziren Lemoizeko Urizar nahiz Armintzara. Auzo bakoitzera joateko bide bana zegoen, eta egon dago egun ere, erdi itxita baina.
‎Bazkalostean, digestio astunak edukitzen zituztenean, mantzanila ura hartzen zuten. Gaur egun ere, neurri handiago edo txikiagoan gordetzen den ohitura. Mantzanila herri inguruko landaminetan hartzen zuten.
‎Horiek berakatza, olioa geroago eta txerri koipea lehenago, tipula, piperra eta gatza izan dira, horietako hainbat Ameriketatik orain dela erlatiboki gutxi ekarriak. Aipatu berri ditugun osagai horiek oinarri hartuta prestatu izan dira eta prestatzen dira, gaur egun ere, jateko gehienak.
‎Baina lekuko gehienek, gutxi batzuk izan ezik, auzokoei egozten diete ohitura, euren etxean halakorik egiten zenik ukatzen duten une berean. Gaur egun ere, entsaladak edo zenbait postre mota jaterako orduan, lehengo jateko moduaren aztarnak aurki genitzake.
‎Beheko suko errautsa hormako zulo batean edo berariaz zeregin horretarako aukeratutako kutxan gordetzen zen. Gorputza garbitzeko erabiltzen zuten, eta gaur egun ere, kentzeko gaitzak diren zenbait orbanekin hori erabiltzen dute zenbaitzuek. Ur berotan hobeto garbitzen ei du hotzetan baino, berriemaileen esanetan.
‎Ohearen ondoan mesanotxea zegoen, eta gaur egun ere hala egongo da etxe askotan. Bertan Biblia edo otoitz liburua edukitzeko ohitura zegoen etxe batzuetan.
‎Santa Kurtze mendira igotzen ei ziren prozesioan jatabearrak, bakoitzak bere etxetik hartutako janaria aldean zeroala, eta egun desagertuta dagoen ermitan ematen ei zen meza. Jendearen gomutak dio ermitaren ondoan soro bat zegoela, egun ere bertan jarraitzen duena. San Lorentzo elizatik Jatarako bidetik joaten ziren Santa Kurtzera.
2012
‎Herri eta auzoetako plazan jartzen izan da oraintsura arte, eta baita gaur egun ere, bai egunari bai lekuari dagokienez hainbat aldaketa egin bada ere. Mayo zuhaitzak eta abarrak ateetan jartzeko ohitura erromatarren garaitik dator, Flora udaberriaren jainkosaren ohoretan.
‎Hala ere, nahiko normala izan da zergatik edo hargatik datak aldatzea. Kasurako, herri batzuetan hilaren lehenengo igandean jartzen da, edo herriko jaien bezperan, maiatzaren 15ean San Isidro egunez ere, maiatzeko Pazkoetan edo Mendekoste egunean, Gorpuztietan, San Joan bezperan...
‎Erritoz beteriko egunak dira Aste Santukoak, eta ospakizun bereziak egiten dira. Prozesioak ohikoak izan dira eliza gehienetan, eta gaur egun ere egiten dira hainbat tokitan (Bilbon, Seguran...). Halakoetan Jesusen bizitzako eta nekaldiko irudiak ateratzen dira eta herrian zehar erakusten.
2013
‎Illun bistan giaziken. Jakina, eguna ere motxa zala. Orduantxe zieken eguzkia ezkutatzera urrungo mendi atzean" (Zapirain 1985:
‎Jokorik ohikoena garai honetan oilarrarena da. Ostegun Gizenerako aipatu dugu, baina gainerako egunetan ere egiten da, herri bakoitzaren arabera. Euskal Herri osoan zabal dagoen ohitura da, aldaera eta guzti.
‎Lehenago denak gizonezkoak ziren, baita andrazkoen paperak jokatzen zituztenak ere, eta gainera gazteak eta ezkongabeak. Gaur egun ere gazteak dira, baina neska mutilak; eta ezkonduak zein ezkongabeak ibiltzen dira.
‎Abenduaren 21ean, Gabonen atarian bertan ospatzen da San Tomas. Azoka handiak egiten dira gaur egun ere egun horretan. Baserritarrek beren ortuariak eta animaliak saltzera eramaten dituzte.
‎Etxe batzuetan enbor zati bat gorde egiten zen, antza, ekaitz egunetan ateratzeko, baita gaixotasun eta zoritxarren kontra erabiltzeko ere. Sua egunean ere egiten zen hainbat lekutan, eta aukera izaten zen gauza zaharrak bertan erretzeko, urte berriari agurra egitearekin batera. Arabako zenbait herritan zahagiari sua eman eta" urteari ipurdia erreko ziotela" esanez, kantuan eta dantzan ibiltzen ziren.
‎60 hamarkadetatik hona asko aldatu dira gauzak horretan. Opari asko egiten dira, baina gainera, eguna ere aldatu egin da. Orain normalagoa da opariak Olentzerok ekartzea, ume guztiak eskolara doazenez, oporrak amaitu aurretik jolasteko denbora eduki dezaten.
‎Abenduan sartzeaz batera, Gabon aurreko giroa hasten da, San Nikolas (abenduak 6) egunetik hasita. Ama Birjina Sortzez Garbiaren eguna egun handia izan da gure artean, amaren eguna ere bai orain urte batzuk arte. Elizan ere Gabon aurreko lau asteek Abendualdia osatzen dute, hau da, Jesusen jaiotzaren aurrerapena.
‎Elizan ere Gabon aurreko lau asteek Abendualdia osatzen dute, hau da, Jesusen jaiotzaren aurrerapena. Aldi horretan erronda kantuak ohikoak ditugu, baita gaur egun ere.
2015
‎Ez dugu barkatzen herriak jaso zuena jesuitek kontrolatzea, ezta Ignacio Arregiren egunonik ere, ez dugu barkatzen horren demokrazia izpiritua, internaduko demokrazi hori, horren irakaskintza pribatu eta sotanadunaren apolojia, terrorismoren apolojia, horrek uzkutik sartu nahi digun hiperpeneuvekeria, ultrakeria, ezin dugu eraman horren hitz erdi bat bera ere, ezin.
‎Prakan, Juan Inazio Garmendiaren Hitzakia liburuaren kritika argitaratu zuen, Literatura eta jokoa" Hitzakia" aitzakia dela eta goiburuarekin. Liburu hori Ustela Saileko laugarrena izan zen, poema liburu bat, eta egun ere autoreak inoiz plazaratutako liburu bakarra da. Aldizkariaren tonuari jarraiki, aho bizarrik gabe idatzi zuen Kortazarrek kritika.
‎Arte postmodernoaren kritiko garrantzitsuenetako baten Rosalind Kraussen abaroan hasi zen bere idazkiak plazaratzen. Hala, October aldizkari erreferentzialeko editore izan zen denbora batez eta egun ere bertako erredakzio kontseiluko kide izaten jarraitzen du. Aldizkari horretan kritika modernistaren berrirakurketa kritiko bat egin zuten 70eko hamarkada amaieran eta 80ko hamarkadan, bereziki Clement Greenberg ek sortutako paradigmarena.
‎Haren arabera, euskaldun jator tipikoa, bada, itxura indartsukoa zen, sudur handikoa, ilea motz zeramana, txapela janzten zuena, erromeriak eta bertsolaritza gustatzen zitzaizkiona eta goierritarra. Ez da zaila imajinatzen hirurogeiko hamarkadan halako artikulu batek bati baino gehiagori eragingo zion azkura; egiatan, egun ere azkuratxoren bat eragiten duela egingo nuke.
‎Horregatik, aldizkariotan parte hartu zuten kide guztiei eskertu egin nahi nieke, eredu aski ederra utzi zutelako. Gaur egun ere baina gehiago ondo etorriak izango liratekeela alegia. Momentuz, iraganekoekin konformatu behar, baina.
2018
‎Depresioarekin hasi zenean, gure ingurumari hurbil guztia hasi zitzaigun degradatzen; begitazio eroetatik berbetara eta egiteetara pasatu zenean, erokeriak gorpuztuz, egunez ere izarrak ikusten hasi zenean, guztiz txartu zen bere gaixotasunean, beste guztiok ere zorotasun gurpilean dingilin dangoka buruz behera eraman gintuelarik hondamendira, bere buruko gaixoaz gu kutsatzera. Beraren hondatzeak denoi eragin zigun burutik; zer izan da baina!, gure akabua!
‎Lehenengo aldiz erreka ondoan, gauez, ez nion bekokikoa ikusi, ez nintzen seinale harekin ohartu. Duen begirada dizdiratsuak itsuturik, egunez ikusi ginen hurrengo egunetan ere ez, egiazki.
2019
‎Ez du bere emaztearen lana balioesten ez eta haren sentiberatasun artistikoa aintzat hartzen, nahiz eta bere diskurtsotik beretik iradokitzen zaion irakurleari alde handiz zela Flora bera baino artezale eta sentiberago. Baina bere hileta egunean ere ez du Senarrak mespretxu jarrera hori aldatzen, bere erasoaren zuribidearen argumentarioaren zati baita emaztearen gutxiagotasuna eta menpekotasuna; ezin dezake guardia jaitsi kontzesioak eginez. Erridikulizazio edo irrigarri uztearen azpi faktoreari dagokionez (1.1) maiz ikusten da Senarra emakumea umiliatzen ahalegintzen dela, batez ere Riminiko bidaiako autobusean gertatutakoa etengabe aurpegiratzen diolarik (223, 257):
‎Estetika hutsez, gizon engainatuari edatea dagokiolako" (168, 169, 174,177). Bere arazoak eta antsietatea alkoholarekin arintzeko joera duela argi ikus daiteke Flora hil osteko egunetan ere:
2021
‎Ni literaturzaletu nintzen askoz gehiago espainoleko ikasgaiarekin euskarakoarekin baino. Gaur egun ere 20 urte beranduago berdin gaude, baina kontua da transmisio katea ez dugula aldatu. Eredu berak izan ditugu guk izandako euskara irakasleak eredu berak segitzen ari dira, leku batzuetan kenduta, orokorrean ari naiz, eta beraz egiteko moduak ez ditugu aldatzen.
‎Definizio horretan eskaintzen den perfekzioaren ideia argitzen du Durkheim ek eta, bere esanetan," giza ahalmen guztien garapen harmonikoa" litzateke perfekzio kantiarra," gugan dauden potentzia guztiak espero daitekeen punturik handienera eramatea", hain justu ere. Potentziez edo ahalmenez ari zaizkigu Kant eta Durkheim bi mendeko diferentziaz; bestera esanda, gaur egun ere indarrean jarraitzen duen norbanakoaren gaitasunaren edo konpetentziaren kontzeptuaz ari dira autoreok hezkuntza testuinguruaren baitan.
‎Egia da horrelako metodologiek parte hartze aktiboagoa eta erantzukizun handiagoa eskatzen diotela ikasleari bere ikas prozesuaren ardura har dezan nahi bada, baina zalantzak daude ea zenbaterainoko protagonismoa eta eskaintzen zaion irakaslearengandik, horretarako borondatea eta prestutasuna dagoen arren. Izan ere, irakasteko moduetan iraganeko inertzia handiak daudela gaur egun ere ukaezina da. Zentzu horretan, hain berriak ez diren baina berritzat jotzen diren metodologiak" ikastetxe batzuetan martxan jartzea ez dela erraza" uste du LIR2 k.
‎Santagurutzak bereziak izaten ziren, zalantza barik. Inguruetako jendearen elkargunea izaten zen Bizkargi; eta gaur egun ere horrela izaten jarraitzen du, nahiz eta ohiturak asko aldatu diren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia