2010
|
|
Hasieratik gaur arte gertatutakoak eta bizi izandakoak azaltzeak luzeegi joko lukeela iritzirik, hauxe erabaki dut: alde batetik, kasua zertan datzan gogora ekartzeko zenbait datu aipatzea eta, bestetik, azken hilabeteotan. Madrilgo Audiencia Nacional delakoan epaiketa hasi eta
|
egun
arte, egindako gogoeta eta bertan bizi izandako zenbait sentipen jasotzea.
|
2011
|
|
– Eta urteak joan eta urteak etorri, bere jarraipenean, gaurko
|
egunera
arteko eboluzioaren zubitik zehar iragateko aukera izango dugu.
|
2012
|
|
Azpimarratzekoa da, batez ere, Iberiako Karmeldarren nobiziatu modura izandako urte ugariak (1876tik 1970ra arte), hain zuzen ere bertatik igaron zirelako bi mila nobizio baino gehiago. Horri, parrokia egin zuteneko data (1974) eta gogarte etxearena (1977) eransten dizkio gaur
|
egun
arte egindako bidea aurkeztuz.
|
|
Lehenengo biak elkarren jarraian denboraren arabera emanda daude: sortzetik Esklaustrazioetara arte(), eta gero izan berrikuntza abiarazi zenetik gure
|
egunak
arte(). Etxe barruko eta kanpoko unean uneko gertakariek daramate atal honetako azalpena.
|
|
Estimatzekoa da euskal kulturako hainbat ekimenen historia arretaz jaso izana, talde eta norbanako askoren nondik norakoak ematen zaizkigula, Larreakoaz gain neurri handi batean Probintzia karmeldarraren iragana ere azalduz eta gure
|
egunak
artekoa aintzakotzat hartuta.
|
2015
|
|
Konpainia hau Itsasalde batailoiaren hazia izan zen, eta kostaldean jatorria zuten boluntarioekin osatu zen; nagusiki Ondarroa, Lekeitio, Mendexa, Ea, Elantxobe, Mundaka edo Bermeoko gazte abertzaleekin, baina baita barneko herrietako gazteekin ere (berbarako, muxikarrak, gernikarrak, berriatuarrak, markinarrak edo xemeindarrak). Militarki antolatzeaz bat, Itsasaldeko gudariak Asterrika inguruan kokatu ziren3, frankisten aurrerapena gelditzeko asmoz, eta han geratu ziren, gutxienez 1936ko azaroaren azken
|
egunetara
arte.
|
|
Lur Laua zeritzonaren parte ziren eta gaur
|
egun
arte Foru Zuzenbidearen arabera zeuden, hiribildu eta hiriak ez bezala2.
|
|
Otoitz honen bidez ere laburtuko zaizue, eta geratzen den gainerakoa, gera dadila. Eta niri zer, epai
|
egunera
arte garbitokian egon behar badut ere, nire otoitzaren bidez arima bakar bat salbatuko balitz. Zenbat gehiago arima askoren probetxua eta Jaunaren ohorea dakartzanean!
|
|
Garai bateko kristautasun judu grekoak bezala, Erdi Aroak eta Filosofia modernoak gure
|
egunak
arte bizirik izan du erlijioaren eta mistikaren galdera. Esandakoarekin ez da, noski, agortzen Filosofia eta Erlijioaren arteko XX. mendeko historia, ezta Mistikarekiko erakutsi dizkiguten oharren albiste zerrenda; baina, agian, aipatutakoek balio dute iragan mende horretan bizirik egon den saioaren seriotasuna barruntatzeko; bibliografiak irakurgai berrietarako gonbidapena izan nahi du.
|
2016
|
|
d) Jose Felix de Amundarain abadea ere beste testu interesgarri baten egilea dugu13Espainiako lege baten itzulpena egin baitzuen. ...ional para la Milicia nacional delakoa ematen du euskaraz; 1820ko udan emandako araudi horren arabera, miliziako taldeak sortu behar ziren herriz herri; Amundarainen ekimenari esker posible izango zen ahozko mailan euskaraz antolatutako jarduera horri euskarazko oinarri idatzia ematea, baina testu hau, katiximarena bezala, argitaratu eta zabaldu gabe geratu zen, paper zaharren artean ahaztuta gaur
|
egun
arte.
|