Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2005
‎ez zuen jo. Eta bestetik, arratsaldean ere, Bastida-k publikoan zegoen ume bat hartu zuen eta berarekin desfilatzeko saiakera egin zuen23.
2006
‎Guraso biek etxetik kanpoko lana eginez gero lau aukera leudeke ume txikiezarduratze aldera: gurasoetako batek baimen luzea hartzea, senitartekoren bategotea umearen kargu (amona bat izan ohi da), zaintzaile ordaindu bat kontratatzeaedo haurtzaindegira eramatea.
‎Kapitulu honetanaspektu honetan sakondu ezin dudan arren, esan daiteke goian aipatutako aukeraren ideologia eta amatasun intentsiboaren ideologia, amatasuna/ aitatasuna indibidualizatu eta pribatu egitearekin sakonki lotuta dagoela. Izan ere, umea edukitzeaaukera pertsonala bada, norberaren asuntoa da eta norberari dagokio ume horrenhazkuntzaren, zainketaren eta heziketaren ardura. Laburki esanda, umegintzagizartetik ateratzen du, indibiduo isolatu konkretu batzuen eskuetan uzten du, etaez da kontuan hartzen gizartearen funtzio beharrezkoa dela umeak haztea.
2008
‎Batez ere 4 urtetik 7 urtera bitartean garatzen da kontzientzia fonologikoa: Haur Hezkuntzan dagoen umearentzat zaila da hitzak fonematan zatitzea. Lehen Hezkuntzan eskuratzen da horretarako gaitasuna.
2010
‎Ez zen erraza izan Antoniuttiren lana, batez ere ez zuelako inongo neutraltasunik erakutsi bere zereginean Erromako erdi enbaxadore honek, eta behin bainogehiagotan euskal agintariekin enfrentamenduak izan zituen umeak herriratzerakoan. Euskal Gobernua ez zegoen umeak etxeratzearen kontra, baina horretarakogurasoen baimena eskatzen zuen eta nazionalen bandoak atzerriraturiko umeenkasuarekin propaganda ere egin nahi zuenez, sarri gertatu ziren umeen gurasoekustez idatziriko eskaera kartak agintari frankistek prestaturiko paper faltsuakizatea. Horrela 1939ra arte ume erbesteratuak gutxika gutxika bakarrik itzuli zirenberaien etxeetara.
‎Haien biziitxaropena 50 urtekoa da, garapen bideko gainerako herrialdeetan 67 urtekoa denbitartean; umeen heriotza tasa% 14koa da, gainerakoen% 4aren aurrean. Desnutrizio egoeran dauden umeen ehunekoa% 36koa da, gainerakoen% 20aren aurrean.Hirurogeita hamarreko hamarkadan zehar hazkundea urteko% 0,5ekoa izan zeneta laurogeiko hamarkadan urteko% 0,4 txikiagotu zen, hamarkada horrenamaierarako 1970ean zuen maila arte jaitsi zelarik. Laurogeita hamarreko hamarkadan, gehiengoarentzako loraldi garaian, Miseriaren klubak bere hazkunde negatiboaren abiadura% 0,5era areagotu zuen, hau da, milurtekoa bukatzean 1970eanbaino txiroagoak ziren.
2011
‎Animaliak daudenean umeei erakargarria egiten zaie. (?) Pelikula hamabost aldiz ikusita ere, animaliak oraindik dituzte gustuko.
‎Era berean, gazteek uste dute ikus entzunezko produktu batzuk beste batzuk baino baliagarriagoak direla umeei balio positiboak irakasteko eta mezu batzuk arriskutsuak izan daitezkeela. Haien ustez, badaude umeentzat egokiak ez diren baina haiei gustatzen zaizkien ikus entzunezko produktuak, eta hainbat eredu jartzera ere ausartzen dira. South Park eta Family Guy, besteak beste?. Nahiz eta kritikatuak izan, Disney enpresaren produktuak umeak hezteko erabiltzen direla onartzen dute, haien ustez aproposak ez diren beste batzuekin alderatuz.
‎Ikusitako marrazki bizidunezko sekuentziak maila desberdinetako irakurketak egiteko aukerak ematen ditu. Lehoi Erregeak publiko familiarra duen heinean, badago umeei zuzenduriko istorio bat, erraz ulertzeko narrazio bat, protagonistak bizi diren pasadizoak kontatzen dituena eta arazo dramatikoari irtenbidea ematen diona. Disney pelikula guztietan, hau barne?
2012
‎osasun faltaren egoerak gorputzak toxikoei aurre egiteko ahalmena gutxi dezake. Fisiologikoki guztiz garatuta ez dauden umeengan edo organoen funtzionaltasuna hondatuta duten pertsonengan (zaharrak, ebakuntza egin berriak?) toxikoen eragina larriagoa izan daiteke
‎b) Publizitatean debekatuta dago umeak gurasoak konbentzitzen agertzeahauek produktu bat edo zerbitzu bat eros dezaten
‎Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluak in fine jasotzen du publizitatean debekatuta dagoela umeak gurasoak konbentzitzen agertzea, hauek produktu bat edo zerbitzu bat eros dezaten.
‎Produktuaren ezaugarriei buruz engainua edo errorea ekiditeko, kontuan hartu beharra dago umeek, berez, publizitate mezuen interpretazio literala egiten dutela. Beraz, enpresaburuek edo merkatariek ardura handia jarri behar dute jostailuaren edo produktuaren ezaugarriak eta prestazioak adierazten dituztenean.
2014
‎Beharbada, esango digu, desberdina dela iruditu arren, egia esan, bi irudiak karratu bat direla, bi kasuetan lau alde berdinak dituztelako (Piaget, Sinclair eta Bang, 1968). Adibide hori baliagarria da, halaber, 6 urtetatik 11 urteetara bitartean dauden umeek egin behar dituzten probetan arrazoibidea eta logika erabiltzen dutela jakiteko eta objektuen itxuran arreta ipintzen ez dutela azpimarratzeko. Horrenbestez, eragiketa aurreko estadioan dauden umeen erantzunetan, sarritan, lotura gabeko ideia kontraesankorrak aurkitzen dira; haurtzaro berantiarrean, berriz, diskurtsoa berezko ondorio logikoen inguruan antolatzen da, koherentzia handiagoarekin.
‎Adibide hori baliagarria da, halaber, 6 urtetatik 11 urteetara bitartean dauden umeek egin behar dituzten probetan arrazoibidea eta logika erabiltzen dutela jakiteko eta objektuen itxuran arreta ipintzen ez dutela azpimarratzeko. Horrenbestez, eragiketa aurreko estadioan dauden umeen erantzunetan, sarritan, lotura gabeko ideia kontraesankorrak aurkitzen dira; haurtzaro berantiarrean, berriz, diskurtsoa berezko ondorio logikoen inguruan antolatzen da, koherentzia handiagoarekin.
‎Gogora dezagun likidoaren edo kantitatearen kontserbazioari buruzko probaren adibidea. Arestian aipatu dugun bezala, eragiketa aurreko estadioan dauden umeek ondorioztatzen dute kantitatea ez dela mantentzen kantitate hori bera beste forma bateko ontzi batera pasatzen denean. Nabarmentzea interesatzen zaiguna zera da:
‎Alegia, estadio horretan, pertsonak gai dira imajinatzeko, potentzialki edo egiazki, egoerak eta eraldatzeak beren artean erlazionatuak daudela. Beste modu batera esanda, eraldatze guztiek aldaketa prozesu bat dakartela ulertzea lortzen dute, eta, arreta hasierako eta amaierako egoeran soilik jarri ordez (eragiketa aurreko estadioan dauden umeengan berezkoa den ekintza), gai dira prozesuari jarraitu eta gaurko egoera lehenaldiko edo etorkizuneko beste batzuekin lotzeko. Adibidez, konturatzen dira elementu kopurua ez dela aldatzen, nahiz eta elementuek osatzen duten ilararen luzera aldatu; izan ere, gai dira elementuetatik urruntzeak dakarren eraldatzearen jarraipena egiteko.
‎Eraldatzea: Eraldatze guztiek aldaketa prozesu bat dakartela ulertzea lortzen dute, eta, arreta hasierako eta amaierako egoeran soilik jarri ordez (eragiketa aurreko estadioan dauden umeengan berezkoa den ekintza), gai dira prozesuari jarraitu eta gaurko egoera lehenaldiko edo etorkizuneko beste batzuekin lotzeko.
‎Argudiatzen diren arrazoietako bat da hizkuntza errealaren ikasketa prozesua testuinguru sozialean gertatzen dela, helduen irakaskuntzarekiko sentikortasunak eta umeek ikasteko duten gaitasunak baldintzatuta. Haurrak genetikoki prestatuak daude informazio linguistikoa jasotzeko, eta haurren zaintzaileak, oro har, oso ongi hornituak daude umeei hizkuntzaren ikaskuntza errazteko (Akhtar, 2004; Bohannon eta Bonvillian, 1997; McKee eta McDaniel, 2004; Tomasello, 1995, 2003).
‎Hau da, serie ordenatu bat eraiki behar du, baina objektuen arteko desberdintasuna hartuz erreferentzia gisa (eragiketa aurreko estadioan ez bezala). Proba horren aurrean, eragiketa konkretuen estadioan dauden umeek jada badakite makilatxo bat beste bat baino luzeagoa izan daitekeela eta, aldi berean, hirugarren bat baino motzagoa. Ezagutza horrek seriea zuzen eraikitzeko balioko die.
‎Pentsamendu mota horrek eragiketa konkretuak darabiltza oinarri gisa, baina kualitatiboki desberdina da aurreko etapan dauden umeek erakusten duten pentsamenduarekin alderatuta, eta arazoetan arreta jartzeko eta bestela arrazoitzeko gaitasuna ematen du. Eragiketa formalen eta konkretuen arteko bereizketa garrantzitsuetako batzuk agerian gelditzen dira Piagetek planteatutako arazoetan umeek ematen dituzten erantzunetan.
‎Haurren lehen soinuak «leunak» dira, baina, azkenean, ahoskatzea lortzen dute. Halaber, soinuak igortzea dibertigarria dela ohartzen dira; esaterako, pozik dauden umeek orduak pasa ditzakete zezelka, inongo estimulurik gabe. 10 hilabeteetarako, ia guztiak gai dira modu argi, sistematiko eta errepikatu batean zezelka aritzeko.
‎Beraz, zientzialari askok pentsatzen dute nerbio sistema hazten laguntzen duen estimulazioa ematen diola garunari (Halpen, Maclean eta Baumeister, 1995; Roffwarg, Muzio eta Dement, 1966). Loaldiaren ohiturak ondo finkatuta daude umea ibiltzen hasten denean.
‎Nahiz eta etapa intelektualen ordena finkoa edo aldaezina dela pentsatu, onartu zuen desberdintasun indibidual handiak daudela umeak estadio partikularrera zer adinetan sartzen edo amaitzen diren erreparatuz gero. Benetan konbentzituta zegoen faktore kulturalek eta ingurune izaerako beste batzuek garapen intelektualaren erritmoa bizkortzen edo atzeratzen dutela.
2015
‎Ondorioz, argumentuzerrendan datiboa eta absolutiboa geratzen dira. Ondoren, perpausean datibo kasuan dagoen umea dagoeta mekanismoak zerrendan hurrengo osagaia den datiboa hartzen du. Beraz, aditzaren argumentuzerrendan absolutiboa geratzen da.
2019
‎Bertan, adin taldeen artean, genero eta gorputz masaindizean ezberdintasunik ez zegoela ikusi zen. Hala ere, Lehen Hezkuntzan zeuden umeen gurasoek, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan zeuden gurasoek baino ikasketa maila altuagoa zutela deskribatuzen (p< 0,01).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia