Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Hain zuzen ere, ikerketa hura ez zegoen subjektu psikoneurotikoentzatpentsatuta, lan mota hauetarako egokiak ez zirela uste baitzen. Gaixosomatikoentzat bakarrik zegoen pentsatuta (egileen arabera).
2001
‎Konstruktu teoriko horien arteko erlazio kausalak aztertuz, hauxe ikustendugu: 1) badaude subjektuarengan garrantzitsuak diren zenbait aspektu (jaioterria, gurasoen lehen hizkuntza eta subjektuaren gertuko sareak duen euskararen ezagutza maila), eta aspektu horiek subjektuaren sare sozialari ematen diote bide, hau da, subjektuak gertuko nahiz urrutiko sarean eta erabilpen indibidualetan egiten dueneuskararen erabilpen maila aurrez aipatu ditugun aspektuek markatuta dago; 2) sarehorrek... Horrela, orduan eta euskara ezagutza handiagoa izan subjektuaren sarean eta, ondorioz, erabilpen handiagoa egin, subjektuak identitate euskaldunagoa garatuko du, eta euskaldunekiko jarrera positiboagoaeta orientazio motibazional integratzaileagoa izango du; eta 3) amaitzeko, saresozialak eta aspektu psikosozialek subjektuaren portaeran, edo, bestela esanda, euskararen jabekuntza mailan eragingo dute.
‎«Konstruktu teoriko hauen arteko erlazio kausalak aztertuz hauxe ikusten dugu: 1) badaude subjektuarengan garrantzitsuak diren zenbait aspektu (jaioterria, gurasoen lehen hizkuntza eta subjektuaren gertuko sareak duen euskararen ezagutza maila) eta aspektuhoriek subjektuaren sare soziala ahalbidetzen dute, hau da, subjektuak gertukonahiz urrutiko sarean eta norbanako erabilpenetan egiten duen euskararen erabilpen maila aurrez aipatu ditugun aspektuek markatuta dago; 2) sare horrek, al... Horrela, orduan eta euskara ezagutza handiagoa izansubjektuaren sarean eta, ondorioz, erabilpen handiagoa egin, subjektuak identitateeuskaldunagoa garatuko du, euskaldunekiko jarrera positiboagoa eta orientaziomotibazional integratzaileagoa izango du; eta 3) amaitzeko, sare sozialak etaaspektu psiko sozialek subjektuaren portaeran edo, bestela esanda, euskararenjabekuntza mailan eragingo dute.
2003
‎gizabanakoaren izaera, giza artekotasuna (elkarbizitza), gizarteratze prozesua eta abar14 Izan ere, gizarteratze prozesua paragrafoaren hasieran aipaturiko eraketa bikoitzaren prozesua litzateke: oinarri positibista duensubjektu/ objektu dikotomia gaindituz, subjetu subjektu eredua garatzeko tenoreangaude; harreman eta praxi kokatuetan (eta horren ondorioz, mugatuetan) etengabeko autoeraketan dauden subjektu sareak15 Gizartea ez da kanpoaldea gizabanakoentzat, ez da sistema edo egitura, eratuta dagoena etengabe ari baita biziberritzen praktika zehatzetan; eta, aldi berean, praktika horietan geure nortasuna eratzenari da. Pertsona, beraz, ez da gizabanakoa, giza artekotasuna baizik; gizartea ez dasistema, giza artekotasuna baizik.
2004
‎Anaiogia horren haritik gogo egoerak honcla identif' ikatuko lirateke: Segoeran dagoen subjektuari/ estimuluaren aurrean O erara erreakzionarazten dion funtziobitartekaria.
2006
‎Partzialki bada ere, legitimazio aktiboa Publizitatearen Lege Orokorraren 29 3 artikuluan jasotzen da, eta etete ekintza gauzatzeko legitimazioa besterik ez da arautzen. Hala izanda, eteteko ekintza gauzatzeko legitimaturik daude bai eskubide edo interes legitimo baten jabeak, bai kontsumitzaileen eta erabiltzaileen zehaztugabeko interesen babesa eta ordezkaritza dagozkien subjektuak, kasu gehienetan eragiten baitie (kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteak; administrazio publikoko zenbait erakunde, hala nola, Kontsumorako Institutu Nazionala, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsarako eskumena duten autonomia erkidegoetako eta tokiko korporazioetako erakundeak, herri salataria eta abar). Gainera, kontsumitzaileek eta erabiltzaileek osatutako elkarteek etete ekintza gauzatzeko orduan Europar Batasuneko zuzentarauek izan duten eragina kontuan edukita, interes haiek babesteko ardura duten Europar Batasuneko beste estatu batzuetako erakundeetara iristen da legitimazio aktiboa.
2007
‎Biopolitikak, subjektibotasunaren era ezberdinak ekoitziz, bizitza eta botere harremanak lotzen ditu elkarrekin. Ez dago subjektuari buruz hitz egiterik, aldi bereanbotere harremanek subjektuaren gorputzean uzten duten aztarna aintzat hartzen ezbadugu: biopolitika, zentzu horretan, halako zubi bat izango litzateke, bi muturrakelkartzen dituena.
‎Gainera, ez du betetzen oinarrizko lege bat ere perpausa komunikatiboa izateko: elkarren ondoan egotea subjektua (Josepe Kaikuak) eta aditza (esan ohi zuen). (1c.) perpausa hobe daiteke, galdegaiaren legea beteta ere.
‎Badakigu erlatibo hori alperrik dagoela eskumatara duela izen propioa (Nafarroa Bai koalizioaz). Gainera, aditza (hitz egin du) lar urrunduta dago subjektutik (Txentxo Jimenez Aralar alderdiko Nafarroako legebiltzarkideak).
‎kokatuta baitago izen propioaren ezkerretara alperrik. Gainera, aditza ere (eskatzen dugu) urrunegi dago subjektutik (Guk). Has gaitezen askatzen erlatiboak eragiten duen marapiloa.
2012
‎Braidottik planteatzen digun ikuspuntua interesgarria da gizaki eta animalienarteko harreman modu berrien irudikapen horiek, halabeharrez, gainerakoanimaliekin harremanetan jartzeko gizakiaren subjektibotasuna, kontzientziaeta identitatea modu diferentean ulertu eta eraikitzetik pasatu behar direlako.Postmodernitatea subjektu modernoaren eraikuntzak sortu zituen Besteenkontra subjektibotasunen, edo subjektibotasun subalternoen, jaiotzaren aroa da: gizonaren Beste sexuala, emakumea; subjektu eurozentrikoaren Beste natiboa etakultura antropozentrikoaren Beste naturala. Braidottik argudiatzen du Deleuzerenbilakaeran dagoen subjektuaren teoria beste hauen guztien diskurtsoekin sormeneangaratzen dela. Braidottik Deleuzerengandik jasotzen duen nomadologia filosofikoaksubjektibotasun modernoaren eredu dominatzailea desegiteari egingo dio ekarpena.Bilakaeraren teoria nomadak Besteen diskurtsoaren berrestea baino gehiago, dominantearen, Bataren, berdinaren diskurtsoa deseraikitzea du helburu.
2014
‎Objektuak, egonez gero, esplizituki agertzen dira esaldian, edo erreferentziazuzena egiten dion izen baten bidez edo izenordain baten bidez. Ingelesez are etainformazio gutxiago aurki genezake aditzean bertan; denbora, modua eta aspektuaagertzen dira, baina orainaldiko paradigmetan bakarrik aurkituko dugu subjektuahirugarren pertsona singularra denaren s marka. Ez dago subjektuaren, objektuzuzenaren eta zehar objektuaren informaziorik. Horiek, egonez gero, esplizitukiagertzen dira esaldian, gaztelaniazko objektuen antzera.
‎Horregatik, autoreen ustez, inkorporazio posthumanoa ez da objektutzathartutako gorputz batean aurki dezakegun kokapen finko bat (Halberstam etaLivingston, 1995). Posthumanoak desilusionatutako subjektu liberalen eta jadanikdesilusionatuta zeuden subjektuen arteko elkartasuna adierazten du, hau da, kostualtuegia legitimatzen edo deslegitimatzen duten nortasunei iruzur egiten saiatzendirenak. Inor ez da egoera honetara modu natural batean iristen, etengabean pertsoneneta diskurtsoen barnean eratu behar baita (ibidem:
‎Emakume izendatua izatea aurrebaldintza izan daiteke zenbait elkartasunmota gertatzeko. «Emakumeak» edo «amak» taldeen identitate bat eraikitzen dutenerretorika politikoek, akaso, arbuioa sor dezakete helburu zituzten talde agerikoengan.Hortaz, Lacanen formula ezagunari, alegia, ez dagoela subjektu bilakatzerik aldezaurretik pairatu gabe dagokion subordinazioaren puska bat, honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan:
‎honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan: ez dago subjektu bilakatzerik, lehenagoedo beranduago, subjektu horren protesta politikak eratu gabe. Edonola ere, berrikusketa horrek ez dio heltzen atalaren hasieran planteatzen genuen arazoarenmuinari («emakume»en aspektu «positibo»ak talde gisa).
2017
‎8Salbuespenezko adibide horiek oso interesgarriak iruditzen zaizkit, arautik kanpo edo mugan dauden subjektuak eta jokabideak, araua bera eta erdigunea argien erakusten digutenak baitira. Performatibitatearen ikuspegiaren arabera salbuespen horiek identitate osatze ez determinatua erakusten digute.
‎Helburuak erdiesteko lehendabizi oinarri teorikoari erreparatu zaio, eta beraz HEren aurrekariak eta sorrera eta iturri pedagogikoak aztertu dira. Ondoren, analisi teorikoa burutu da, non HEri dagokionez subjektu politikoak eraikitzeko printzipioak eta ezaugarriak bilatu diren, eta PLri dagokionez bere ibilbide historiko, teoria eta esperientzia ezberdinen ondorio diren printzipio komunak.
‎Jokaerari dagokionez, aldaketa biologikoek jokabidedepresiboaren ezaugarri diren jokamoldeak bultzatu dituztela esan genezake. Alde batetik, tumoredunsaguek anhedoniaren sintoma litzatekeen sakarosarekiko preferentzia txikiagoa azaldu dute, etabestetik, estresaturik ez zeuden subjektuen artean, tumoredunek denbora gehiago igaro dute geldirik.Hortaz, tumoredun saguek depresioaren sintoma diren jokabide gehiago azaldu dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia