2010
|
|
Unibertsitate mailako euskarazko testuen ekoizpenak ez du izan ikasketen eskaera eta irakaskuntzaren eskaintza izan duten bilakaera. Jakintza arlo gehienetan gutxi dira euskaraz
|
dauden
material didaktikoak. Plan Gidarian 2 esparru zehatzetan ahalegin bereziak egin behar direla aipatzen da:
|
|
Unibertsitate mailako euskarazko testuen ekoizpenak ez du izan ikasketen eskaera eta irakaskuntzaren eskaintza izan duten bilakaera. Jakintza arlo gehienetan gutxi dira euskaraz
|
dauden
material didaktikoak. Plan Gidarian 2 esparru zehatzetan ahalegin bereziak egin behar direla aipatzen da:
|
2011
|
|
Berriro egin behar dugu hitzaldien bitartez? edo hor
|
dauden
material horiek baliagarri egin behar ditugu, honetako edo hartako lagungarri izan daitezen, eta hirugarrena:
|
2015
|
|
Planteamendu didaktiko osoa jaso nahi izan dugu gune honetan. Hau da, ahozkoa landu nahi duen edozein irakasleren esku
|
dago
materiala; baliteke hasieran prestakuntza berezia behar izatea, ohituak ez gaudelako ahozkoa gelan lantzera.
|
2019
|
|
testuak anonimoak izan daitezen bidea landu behar da, komunikatzen diren pertsonen baimena ere behar da eta beste hainbat lan. halako azterketa exhaustibo bat osatu arte, eskuragarri den material publikoa erabili dugu (abantaila hori dugu: material horren egileek publiko egin dutenez materiala, konfidentzialtasunaren kezka aurrez ebatzi dugu). online
|
dagoen
materialaren tamaina zséder a, recski g, Varga d, kornai a, (2012) artikuluan dago azalduta, eta emaitzetako batzuk eskuragarri daude publikoki (http: //hlt.sztaki.hu/resources/webcorpora.html).
|
2022
|
|
Lehen saria Izaro Arruti eta Sandra Prietok irabazi zuten, hezkuntzaren eremuan soziolinguistika lantzeko
|
dauden
materialen bilduma eta azterketarekin. Epaimahaiak nabarmendu zuenez, eskoletan oinarrizko hezkuntza soziolinguistikoa sartu beharra gaurkotasuneko gaia da, baina ez da orokortu eta ez zaio konponbide nahikorik eman.
|
|
Bat aldizkariaren 122 zenbaki honetan" Hezkuntza soziolinguistikoa. Euskal Herrian han eta hemen
|
dauden
material eta baliabideen bilketa, azterketa eta sailkapena" artikuluaren forma hartu duen lanak, beraz, mugarri bat ezarri du hezkuntza soziolinguistikoan daukaguna eta egiteke dagoena azaleratuz.
|
|
Hala ere, jakitun gara lan hau abiapuntua besterik ez dela, eta etorkizunean hainbat lan ildo jarraitu liratekeela lan hau osatzeko. Lehenik, bilketa honek ez du jasotzen soziolinguistika eta hizkuntza ekologia lantzeko
|
dagoen
material guztia, eta, beraz, bilketa horrekin jarraitzea litzateke. Bigarrenik, etengabe material berria sortzen dela ikusteko aukera izan dugu; horregatik, horrelako bilketa bat euskarri kolaboratibo batean eskegitzea aproposa izango litzateke, material, baliabide, formazio, etab. sortzen duten pertsona edo erakundeek osatzen joan daitezen.
|
|
...ak definitu aurretik, aipatzekoa da ikerketa honetan hezkuntza eremuko edo horrekin lotura estua duten 45 pertsona zein eragileren eta 160 material eta baliabide inguruko lagina izan dugula, beraz, gure lagina nahiko zabala izan bada ere, esan beharra dago ikerketa honek ezin isla dezakeela bere osotasunean Euskal Herrian hezkuntza arautuan soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren lanketarako
|
dauden
material zein baliabide guztiak, ez hezkuntza komunitateko eragile guztien iritzi eta pertzepzioak. Hori argiturik, lan honetan definitutako ikerketa galderei erantzuteko tresnak aurkeztuko dira atal honetan, baita jarraitu dugun metodologiaren inguruko ebaluazioa.
|
|
Lehenik, soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketarako Euskal Herrian
|
dauden
material eta baliabideen bilketa, azterketa, eta sailkapena aurkeztuko dira; bigarrenik, ikerketatik eta elkarrizketetatik ateratako ikastetxeetako errealitateari buruzko hainbat ideia bildu ditugu; hirugarrenik, ikerketa lanean topatu dugun eredu bat dakarkigu.
|
|
Jarraian, lan honetatik ateratako emaitzak dakarzkigu. Lehenik, soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketarako Euskal Herrian
|
dauden
material eta baliabideen bilketa, azterketa, eta sailkapena aurkeztuko dira (5.1 atalean); bigarrenik, ikerketatik eta elkarrizketetatik ateratako ikastetxeetako errealitateari buruzko hainbat ideia bildu ditugu (5.2 atalean); hirugarrenik, ikerketa lanean topatu dugun eredu bat dakarkigu, Galizian gaion inguruko lanketari buruzko hainbat ideia (5.3 atalean).
|
|
5.1 Soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketarako Euskal Herrian
|
dauden
material eta baliabideen bilketa, azterketa eta sailkapena
|
|
Lan honetako helburu nagusia Euskal Herrian soziolinguistika eta hizkuntza ekologia Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan lantzeko
|
dauden
material eta baliabideak biltzea izan bada ere, zeregin horretan geundela, egoera esanguratsu batekin egin dugu topo. 4.3 atalean aipatu bezala, hezkuntza arautu zein ez arautuko aditu askok soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren lanketaren garrantzia defendatzen dute.
|
|
Hezkuntza soziolinguistikoa. Euskal Herrian han eta hemen
|
dauden
material eta baliabideen bilketa, azterketa eta sailkapena
|
|
Era berean, maila ezberdinean, EAEko, Nafarroako, zein Ipar Euskal Herriko curriculumek ere lanketa hori egitea beharrezkoa dela ezartzen dute. Gauzak horrela, gure ikerketa lanaren helburu nagusiak; Euskal Herrian soziolinguistika eta hizkuntza ekologia Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan lantzeko
|
dauden
materialak eta baliabideak biltzea, horiek aztertzea eta sailkatzea, hezkuntza komunitateko askotariko eragileek gaion lanketaren errealitateaz dituzten pertzepzio eta iritziak ezagutzea, eta osatutako sailkapena hezkuntza komunitatearen eskura ipintzea dira. • Hitz gakoak:
|
|
Hala izanik, helburu nagusi bat izan dugu lan hau burutzerako orduan: Euskal Herrian lanketa hori Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan burutzeko
|
dauden
materialak eta baliabideak biltzea, aztertzea eta sailkatzea.
|
|
Helburu nagusi bat izan dugu lan hau burutzerako orduan: Euskal Herrian lanketa hori Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan burutzeko
|
dauden
materialak eta baliabideak biltzea, aztertzea eta sailkatzea.
|
|
• Euskal Herrian soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren gaiak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan lantzeko
|
dauden
materialak eta baliabideak biltzea.
|