2009
|
|
Horrela, adibidez, Euskal Autonomia Erkidegoan, 2006 urteari dagozkion Erroldako datu ofizialen arabera, %37, 38 badira euskal hiztunak (774.894) eta %22, 14 berriz, elebidun pasiboak (458.939), Erkidegoko erakundeetan derrigortasun indizea 37,38+ (22,14/ 2)= 48,45 izango litzateke; hots, gaur egun indarrean
|
dagoen
lanpostuen zerrendan, 2006ko Erroldako datuak aplikatuz gero, Eusko Jaurlaritzako funtzionarioen %48, 45ak derrigortasun data izan luke esleituta3.
|
|
batetik, araua gobernu taldearen ikuspegi politikora egokitzea, eta bestetik, epaiak bete behar izatetik libratzea. Horrela, aldaketa horiek, batetik, euskara baloratzeko betebeharra ezabatu zuten A eta B10 mailei
|
dagozkien
lanpostuetan eta, bestetik, elebitasunaren kontzeptua berrinterpretatu zuten. Aurrerantzean, Iruñeko Udalaren arabera, elebitasuna informazioa bi hizkuntzetan ematean datza baina elkarren artean bereizitako euskarrietan.11 Ordenantzaren hirugarren aldaketak ezabatu egin zuen batzorde mistoak sortzeko agindua.
|
|
Nafarroako Gobernuak deitutako oposaketetara aurkeztu zen. Lehiaketan
|
zegoen
lanpostua herritarrekin harreman zuzena izan arren, deialdian ez zen euskara balioetsi; ingelesa, frantsesa eta alemanera bai, ordea. I k, Nafarroako erregistroaren bidez, kexa aurkeztu zuen.
|
2017
|
|
" Era berean, lanpostu bati dagozkion zereginak betetzerakoan bertan erabiltzen den hizkuntza, horixe izango da lan hizkuntza." laugarren atalean euskal herri administrazioetako hizkuntzaren normalkuntza prozesuak hiru ardatz izango dituela jasotzen da: entitate bakoitzaren euskararen erabilera normalizatzeko plana onartu eta gauzatzea, lanpostu bakoitzari dagokion hizkuntza eskakizunak ezartzea, eta hala
|
dagokion
lanpostuetan derrigortasun datak ezartzea. prozesu hori denboran ordenatzeko plangintzaldiak jasotzen ditu bostgarren artikuluan. hamaikagarren artikuluaren lehenengo atalean, derrigorrez bete beharreko indizea aurkezten du eta hura kalkulatzeko formula deskribatzen du: euskaldunen ehunekoa+ (ia euskaldunen ehunekoa/ 2). dekretuarekin jarraituta, hamahirugarren artikuluan hizkuntza gaitasunen hiru maila (a, b eta C) eta lau hizkuntza trebetasun (ulermena, mintzamena, irakurmena eta idazmena) zehazten ditu, eta horien konbinazioarekin lau hizkuntza eskakizunak definitzen ditu. dekretuaren hirugarren atalburuko 15 artikuluan administrazio atal elebidunak eta euskaldunak aurkezten ditu eta honela definitzen ditu:
|
|
Oro har, Kataluniako herriadministrazioetako lanpostuetan sartzeko hizkuntza katalanaren ezagutza egiaztatu behar da, ahoz zein idatziz,
|
dagokion
lanpostuaren eginkizunen mailari lotuta eta funtzio publikoaren legediak agintzen duen modura. edo psikikoak dituztenak, eta hizkuntzak ikasteko ageriko zailtasunak dituztenak.
|
|
...zen da kataluniako herriadministrazioetan lan egiten duten langileek bi hizkuntza ofizialen ezagutza maila egokia eta nahikoa izan dutela, ahoz zein idatziz, euren lanpostuen berezko funtzioak betetzeko gai izateko. artikulu horren hirugarren atalean jasotzen da oro har kataluniako herriadministrazioetako lanpostuetan sartzeko hizkuntza katalanaren ezagutza egiaztatu behar dela, ahoz zein idatziz,
|
dagokion
lanpostuaren eginkizunen mailari lotuta eta funtzio publikoaren legediak agintzen duen modura.
|
2018
|
|
Dimentsioaren atalari dagokion 29 galderari ezezko erantzuna eman zaio, ez baita uste tokiko beharretara begira
|
dauden
lanpostuak sustatzen direnik, baizik eta sektore eta langile zehatz batekin loturikoak soilik.
|
2020
|
|
Adierazgarria da zein irakurketa ezberdin egin duten Sindi_ 2 ko informatzaileak eta Sindi_ 3 sindikatukoak derrigorrezko data hutsik
|
dauden
lanpostuetan ezartzen direnean: funtzio publikora sarbidea zailtzen duen elementutzat eta funtzio publikoaren euskalduntzea zailtzen duen faktoretzat jo dute, hurrenez hurren. dela legeak ezartzen duen% 37,11ko derrigortasun indizea baina hortik gora egitea arbuiatzen du.
|
|
Adierazgarria da zein irakurketa ezberdin egin duten Sindi_ 2 ko informatzaileak eta Sindi_ 3 sindikatuko informatzaileak (ikus SINDI_ 3 atala) DD k hutsik
|
dauden
lanpostuetan ezartzen direnean: funtzio publikora sarbidea zailtzen duen elementutzat eta funtzio publikoaren euskalduntzea zailtzen duen faktoretzat jo dute, hurrenez hurren.
|