Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Eskubide demokratiko hori euskal herritar guztieidagokiela diote denek, Estatu espainiarrak eta frantziarrak ezarritako lurralde zatiketa eta jazarpenaren ondorioz, gaur egun gure gizartean dagoen nazio kontzientziazdauden mailen ezberdintasunaz jakitun badira ere. Halaber, nazio eskubideen aldarrikapen hutsa egitetik haiek gauzatzera jauzi egiteko garai aproposean gaudela irizten diote. Baina, nola aurreikusten du bakoitzak, oraingoz bederen, autodeterminatzera eraman gaitzakeen prozesua?
‎Klase sozialaren etaHerri edo nazioaren definizioak ere ezberdinak dira. Horiengatik guztiengatik, etnizitatearen zapalketa ustiaketa politiko gisa sailkatzea hobeto dagoela deritzot, etaez klase sozialaren edo kapitalismoaren edo burgesiaren ustiaketa gisa.
‎Basakeria horren muina, berriz, legerik, sinesmeniketa nagusirik ez izatea zen. Hori zen XVI. mendeko europar kristauen artean zabaldurik zegoen iritzia. Bestard ek eta Contreras ek diotenez:
2002
‎Euskaldunok mundializazio prozesua hasi zengunean jarraitzen dugu bizitzen XVI. mendeaz geroztik. Hortaz, mundializazioa ezda arazo berria geure artean, eta kostalde ikuspegiko historia landu beharra dagoela deritzot.
‎Lagin baten gainean egindako ikerketa baten datuen estrapolazio teknika da iritzi sondeo deitutakoa; datuak gizarte osoarenak balira bezala aurkeztu ohi dira. Sondeoek, kalean dagoen iritziaren berri emateaz gain, kaleko iritzia, iritzi publikoa, konformatzen laguntzen dute.
2003
‎Udazkena aurreratua zegoen hurrengo harremanak gauzatu zirenerako63, UEUren zuzendaritzak azaroaren hasieran aztertu baitzuen berriro gaia. Ez zegoen iritzi garbirik UEUko kideen artean, eta horrek, agian, eragina izango zuen hurrengo hilabeteetako gertaeretan. Bi aukera posible ikusten ziren UEUtik:
‎Herri Batasuna sortu gabe zegoen garai hartan, eta ez zegoen iritzi bateraturik Ezker Abertzalean, aniztasuna zen sektore horren unibertsitateari buruzko iritzietan. Zehatz aldizkariak aitortu zuenez,
2006
‎Publizitatearen Lege Orokorrak 10 artikuluan jasotzen duen publizitate subjektuen sailkapena asistematiko samarra den arren, malgua ere badela esan dezakegu23 Egun zabalduen dagoen iritziaren arabera, PLOk publizitatearen komunikazio prozesuaren barruan erregulatzen ditu publizitate subjektuak, hau da, publizitate komunikazioa merkatu ekonomian dagoen informazio eskubidearen islatzat hartzen du (Santaella, 2003: 136).
2007
‎Rol jokoaren ondoren, hasiko gara 7 jarduera egiten, gatazkari buruzkoinformazioa jasoz. Kalean inkesta bat egingo dugu (horretarako, ikasleek galderakprestatuko dituzte), gatazkan daudenen iritziak eta argudioak lortuko ditugu (horretarako ere, ikasleek galderak prestatuko dituzte), eta komunikabideetangatazkari buruz agertzen dena jasoko dugu. Hori egin eta gero, ikasleek informaziohori guztia jasotzen duen 7 fitxa beteko dute.
‎Baina bide hau oso testimoniala da, azken finean, presio fiskalaren gain eragina izango bailuke eta presio fiskala gehiago handitzea ez da batere komenigarria. Beraz, bide hau ezin erabili daiteke gehiegi, zergadunek ez luketelako behar den moduan ulertuko6 Nafarroaren kasuan Ekonomia Hitzarmenean egin diren aldaketen arabera, legebiltzarrak zerga berriak sortu ditzake eta hitzartutako zerga modura kontsideratu, baina hala ere, alde handirik ez dagoela deritzot EAEk 2002an eta Nafarroak 2003an eskuratu zuten zerga testuen artean.
‎Joxemari Iturralde idazlearen hitzek ondo laburbiltzen dute euskal munduan zabalduta dagoen iritzia.
‎Joxemari Iturralde idazlearen hitzek ondo laburbiltzen dute euskal munduan zabalduta dagoen iritzia:
2008
‎Santa Kruzek Asteasu inguratuta zeukan eta Lizarraga garaitzeko aukera handiak zituen, baina karlisten arteko enfrentamendua ekidin nahian, bere indarrak desegin, eta mugarantz abiatu zen, hiru mutilek lagunduta. Aian zegoela iritziz aldatu eta Elosutik Antzuolarantz jo zuen. Agintari karlistek mugimendu horien berri eman zioten Eibarko Udalari, eta erne egotera deitu zuen1137 Santa Kruzek, ordea, ez zuen Eibar ez beste herririk erasotu; Dorronsoro diputatuak berarekin biltzeari uko egin zionean muga zeharkatu zuen, oraingo honetan, azken aldiz1138.
2009
‎Honek guztiak ikergai dugun gaiari aberastasuna eman diezaiokeela pentsa bagenezake ere, datuak eskuan izanik, gauzak ez dira horren argiikusten (izatezko aberastasun hori ez da horren argi ikusten). Horren adibide gisaagresibitatearen definizioaren inguruan dagoen iritzi kontrajarrien kopuru altua hargenezake: Coie eta Dodge k (1998) euren errebisioan 200 definizio baino gehiagozhitz egiten dute.
‎Oro har, nahiz eta zailtasunak ugariak izan, emakumeek migrazio prozesuanongi daudela deritzote: helburu gutxi batzuk bete dituztela pentsatu arren, berenestres maila baxua da, eskerrak ematen dituzte emigratzeko aukera izateagatik, espero zutena baino hobeto daude, eta pozik sentitzen dira orain duten bizimoduarekin.
2010
‎Egoera oso berdintsua, baina gerra aurretik azaldutakoa, izan zuten MexikokoEuskal Etxean. Errepublikako urteetako euskal autonomiaren auzia zela medio, bazkideen artean zeuden iritzi desberdinek talka egin zuten. Horren ondorioz, gutxiengo batek alde egin zuen «Centro Vasco Español» delakoa sortzeko.
‎Aregehiago, globalizazioa aipatzen denean ez da beti errealitate beraz mintzatzen etairitzi zein interpretazio ugari daude, batzuetan kontrajarriak eta elkarrekiko lehiandirenak. Arlo ekonomiko eta sozialean dauden iritzien aniztasuna botere kapitalistadesberdinek nazioartekotzeaz duten estrategia eta interesen isla da.
‎Horren hedaturik dauden iritzi horien atzean aurreiritziak baino zerbait gehiago dago. Europar Batasunetik datozen arauen artean, karga administratibo berriak ezartzen dituztenek garrantzi handia dute, zalantzarik gabe.
‎Antzeko terminoetan, Bodas Martín, R.,. La prueba en el proceso laboral?, Aranzadi Social, 1991/ 5 zk. Bere aldetik, Gómez de Liaño, F., Álvarez de Linera, S., Pérez Cruz Martín, A. J., Roca Martínez, J. M., Hernández Galilea, J., Iglesias García, C. k, Derecho procesal laboral, op.cit., 183 or., egia horien artean desberdinketarik egin behar ez dela diote, egia ura bezain argia dela edo bestela ez dela argudiatuz. Oin ohar honetan lan prozesuak bilatzen duen egiaren gainean dagoen iritzi nagusietariko bat argi geratzen da. Egilearena, aipatutakoa ez bezalakoa, berehala azalduko da, lan prozesuaren eta prozeduraren printzipioak aztertu ondoren, eta horrela, eztabaida bukatutzat emanen da.
2011
‎Elkarreragina ez da denbora errealean gertatzen, eta, beraz, azalpena pentsatuaeta konprometitua da. Ez dago espazio edo denbora mugarik adierazteko.Eztabaidarako leku aproposa da, erabiltzailea jada emanda dagoen iritzi baten aldeager daitekeelako, beste bati erantzun diezaiokeelako, eta nahi adina aldiz esku hardezakeelako. Ildo horretan, foroak hedabide digitalak eskaintzen dituen eztabaidagune aberatsenetakoak dira, erabiltzaileen arteko eztabaida arrazoitua sustatzendutelako.
‎dela, edo antzeko arbuiozko hitzak; eta zalantza ere sortu zaigu, gauzak ondo egiten ote gabiltzan. Arbuiozko hitz horiek direla eta, ahalegin horretan lankide izan ditudan adiskide batzuk mindurik gertatu diren arren, esan behar dut, niri dagokidanez iritzi horrek ez nauela gehiegirik mindu, antzekorik entzutean beti izan baitut erantzun bera: –Hobeto esaten badakizu, erakuts iezadazu, eta pozik erabiliko dut zuk irakatsitako esamoldea; eskerrak emango dizkizut, gainera?.
2012
‎Publizitatearen Lege Orokorrak 8 artikuluan jasotzen duen publizitate subjektuen sailkapena asistematiko samarra den arren, malgua ere badela esan dezakegu23 Egun zabalduen dagoen iritziaren arabera, PLOk publizitatearen komunikazio prozesuaren barruan erregulatzen ditu publizitate subjektuak, hau da, publizitate komunikazioa merkatu ekonomian dagoen informazio eskubidearen islatzat hartzen du (Santaella, 2003: 136).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia