2008
|
|
Euskal Literaturako lan esanguratsuak interpretatzea, lanak sortu diren garaia, egilea eta
|
dagokien
ingurune sozial, historiko eta estetikoak erlazionatuz eta kanpoko literaturekiko loturak eginez. [azpimarra nirea da]
|
|
7 Testu sorkuntzaren gainean, honakoa zehazten da helburuen atalean: " Zenbait testu mota zuzen idaztea (humanistikoak, kazetaritzakoak, zientifikoak, ahozko diskurtsoak, e.a.)" (Nafarroako Gobernua, 2002: 74). sorkuntza aipatu aipatzen bada ere, ebaluazio irizpideetan ez zaiola inongo erreferentziarik egiten; aipatzen da ikasleek gai izan dutela literatur lanen edukia interpretatzeko, lanak sortu diren garaia, egilea eta
|
dagokien
ingurune sozial, historiko eta estetikoak erlazionatzeko nahiz kanpoko literaturekiko loturak egiteko. Ebaluatu egin behar da, halaber, ikasleak lanen eduki ideologikoa ezagutzeko eta horrekiko iritzi kritikoa osatzeko duen gaitasuna.
|
|
9 Eusko Jaurlaritza, 1997: 20 ber, ikasleek gutxieneko jakintza teoriko batzuk eduki behar dituztela zehaztean: lanak sortu diren garaia, egilea eta
|
dagokien
ingurune sozial, historiko eta estetikoak erlazionatu behar dituzte. Horrez gain, literatur testu bakoitza zein generotakoa den identifikatzeko gai izan behar dute, eta horren egiturako oinarrizko osagaiak eta hizkuntz baliabideak ezagutu behar dituzte.
|
|
Hego Euskal Herriko curriculumek zehazten duten moduan, ikasgelako eremuan euskal literaturako lan esanguratsuak interpretatzen dira, lanak sortu diren garaia, egilea eta
|
dagokien
ingurune sozial, historiko eta estetikoak erlazionatuz eta kanpoko literaturekiko loturak eginez.
|
2009
|
|
Hasteko, harreman zuzena du horrek azpiegiturekin, ekonomiaren produktibitate eta enpresa garapenarekin. Baina baita gizartearekin berarekin ere, eta enpresak kokatuta
|
dauden
ingurune sozialarekin eta ingurune instituzionalarekin.
|
2019
|
|
Gainera, gaztelaniazko bat famatua egin da eta badirudi hemen besterik ez dela idazten gai horretaz. Deklaratzekorik ez en gatazka hor dago, nobelaren eszenatokia da, 90eko hamarkadan kokatuta
|
dagoenez
ingurune sozial batean hori tokatu zitzaigulako askori; eta horren aurrean pertsonaiek hartzen dituzte posizio ezberdinak. Eszenatoki latz horrek aukerak eman dizkit pertsonaien arteko gatazkak islatzeko.
|
2022
|
|
mutilek neskek baino janari gehiago jasotzen dute. Diferentzia/ menderakuntza ereduaren arazoa ia amaigabe iker genezake, gizon eta emakumeak interakzioan
|
dauden
ingurune sozialetan barrena: mutil eta gizonek okupatzen duten espazioan, emakumeek mehatxupean baino ibiltzen ez dituzten kale ugarietan, jolastokiko nesken jolasetan mutilek muturra sartzean, elkarrizketetan emakumeen mintzaldia eteten denean eta abar238 Maskulinitate hegemonikoaren eguneroko itxuratzeak dira horiek; kultura patriarkalean maskulinitate hegemonikoa baita, noski, diferentziaren polo maskulinoa hartzen duena, eta ez haren forma zapaldu edo bazterrekoa.
|