Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 161

2000
‎Bost gauza eduki behar dira kontuan: programa curriculum proiektuan integratzea, gurasoen adostasuna eta Ordezkaritza Organo Gorenaren bidez, programaren koordinazio taldea egotea ikastetxean, irakasleen prestakuntza eta gutxiengo programa DBHko kurtso bakoitzean lantzea.
2001
‎Egiaztaturik dago ikastetxean 6 urtetik 18ra bitartean astean hiru orduz atzerriko hizkuntza bat ikasi duen pertsonak hutsune handiak izaten dituela hizkuntza horretan moldatzeko, batez ere ahozko espresioan.
2002
‎Konpromisoa ez betetzea Alderdi demandatua ez zen agertu hitzezko epaiketara. Epaileak uste du ziur dagoela ikastetxea demandatzaileekin konprometitu zela beren harremana konpondutzat emateko haiek hala proposatu zutenean, eta ez zuen hala egin. Finantziazio kontratuari dagokionez, azaldu du, Kontsumorako Kredituari buruzko 7/ 95 Legearen arabera, “kontsumorako beharra asetzea helburu duen kontratuaren eraginkortasunik ezak, 15 artikuluko 1 ataleko a, b eta c inguruabarrak gertatzen direnean, finantzaketa horretara berariaz bideratutako kontratuaren eraginkortasunik eza ere eragingo duela:
‎Horretarako, Nekazaritzarako eta Elikadurarako Nazio Batuen Erakundearen (FAO) laguntza teknikoa izan du zentroak 1982tik. Lehenago, Europako eta Asiako adituen mende zegoen ikastetxea, lekuan bertan trebakuntza emateko. Orain, ordea, 37 ikertzaile eta teknikari ikuskatuk osatzen dute.
‎Halaber, murriztu egin da produktu horien publizitatea eremu publikoko publizitate hesietan. Gaurtik aurrera, dira egon ikastetxeetatik, osasun zentroetatik eta gizarte zentroetatik 200 metrora baino gutxiagora. Araudi honen helburu nagusia adingabeei substantzia horien kontsumoa prebenitzea da.
2003
‎Beste aldetik, hiriburuetan dauden ikastetxeak eta herrietakoak erkatuz gero, aldeak ez dira kontuan hartzekoak.
‎Balizko suteari aurre egiteko ur hartunerik ez zegoen ikastetxeen %56tan.
‎Larrialdietarako argi sistemarik ez dago ikastetxeen %17tan.
‎Suak atzemateko sistemarik ez dago ikastetxeen %62tan.
‎Larrialdiko irteera adierazten duen kartelik ez dago ikastetxeen %33tan.
‎Hasieran kostatu zitzaidan, baina orain primeran nago ikastetxe honetan. Oso gustura.
2004
‎Garai batean, marxismoaren teoriko batzuek aparatu ideologikoen artean kokatzen ziguten hezkuntza erakundeen jomuga. Nolabait ere, lan merkatuaren logikapean eratutako kultura trebakuntza transmititzea zegokion ikastetxeari, lan baldintza horiek legitimatuko zituzkeen ideologian oratutako gizaki moldea sortzeko. Nazionalismoaren auzian ere, halaber, beste horrenbeste egin duela esan genezake hezkuntzaren zizelak:
‎Proba bakar bat edo bi konbinatzen dira: ahozkoak eta idatzizkoak edo idatzizkoak, eta ebaluatzaileak kanpokoak edo barnekoak dira, nahiz eta estatu gehienetan ziurtagiria ikaslea matrikulatuta dagoen ikastetxetik kanpoko azken azterketaren emaitzen eta azken urteetako espedientearen arabera ematen den. Adibidez, Finlandian eta Estonian, ikasleek bi ziurtagiri lortzen dituzte, bata azterketaren notetan oinarritua eta bestea Goi Mailako Bigarren Hezkuntzan egindako lanean.
‎Ikasleak haren barrutitik kanpoan dagoen ikastetxeren batean matrikula eginz gero, bere eskubidea galduko du jantokiko eta garraioko dirulaguntzak hartzeko.
2005
‎Nafarroako Ikastolen Elkarteak Nafarroako Gobernuari egin dio proposamena: eremu ez euskaldunean dauden ikastetxeak legezta ditzala. Bost urteko hitzarmena litzateke eta orain erantzunaren zain dira.
‎Kalitate osoari begira dauden ikastetxeek bi berrikuntza mota sustatu nahidituzte: hezkuntza prozesuen hobekuntza eta hezkuntza prozesuen kudeaketa Z O
‎«Zuzendaria ez dago ikastetxean gertatzen den guztiaz informaturik».
‎Zenbat koordinazio mota daude ikastetxean. Zeintzuk dira?
‎Horren ondorioz, Palazok azaltzen duenez, “Ospitalean laguntzen hasiko dira, boluntarioekin”, eta, aurrerago, Hezkuntza Sailak “hezkuntza konpentsazioko programa bat egingo du, beren etxeetan eskolak emateko”. Sailaren eginkizuna, programa aitzindari honetarako, proiektua aurrera eramateko langile kualifikatuak jartzea da, hau da, minbiziak jotako haurrak dauden ikastetxeetan tutoretzak egitea. Elkarteko lehendakariak adierazi duenez, 50eko hamarkadan, “gaixotasuna hartzen zuten haurren %2 bakarrik salbatu ziren, gainerakoak 7 edo 8 hilabetera hiltzen ziren; beraz, gaixoak geratzen zitzaien denbora ahalik eta hobekien pasatzen saiatzen ziren senitartekoak”.
‎Jesuita sartzen ziren gehienak, jesuiten ikastetxeetatik etortzen ziren. Eta non zeuden ikastetxe horiek. Hiri handietan, jakina.
2006
‎Kooperazio programa bat dute abiarazi berria, testuliburuen berrerabilpena bultzatzeko nahitaezko irakaskuntza ematen duten eta funts publikoekin eutsita dauden ikastetxeetan (Ebazpena, EDC/ 1434/ 2005, maiatzaren 9koa. DOGC).
‎Horrela, ikastetxeen %35, 3k erabiltzen du ikasgaiak irizpide gisa; %23, 5ek zikloak edo kurtsoak eta %11, 5ek adinak. Badago ikastetxeen %35, 3 material mota edo euskarria erabiltzen duena. Gainerako datuak 11 irudian ikus daitezke.
2007
‎Jendea hezi beharra dago ikastetxean, familian, bere burua gainerakoekin gauza onetan konparatzen, hots, begira horri, nolako notak ekartzen dituen eskolatik, ea zuk beste horrenbeste egiten duzun, bestelakoak baztertuz: To, horrek, beste auto bat, dezente hobea, ekarri du, esate baterako.
‎Haurren sedentarismoak hainbat motibotan du jatorria, eta irtenbidea hezitzaileek eta familiak txikienei ohitura onak transmititzeko duten ahaleginean datza. Argi dago ikastetxean egiten diren gorputz hezkuntzako bi orduak ez direla nahikoak. Gainera, haur batek eskolakoak baino ahalegin fisiko gehiago egiten ez badu, oso litekeena da etorkizunean sedentarioa izaten jarraitzea.
‎Lotura gelak ere sortu dira, Espainiara iristean etorkin txikiek izaten dituzten hizkuntza, ikasketa eta kultura desorekak arintzeko. Dituzten gabezien arabera, dagokien ikastetxean sartu baino hiru edo bederatzi hilabete lehenago egoten dira gela horietan. Hutsune handienak dituzten ikasleak Iberoamerikako herrialdeetatik datoz, Argentinatik izan ezik.
‎Espainiako 84 ikastetxetako 15.000 ikaslek baino gehiagok hartu dute parte ikasturtean MUS E programan. Yehudi Menuhin biolin jole ospetsuak sortutako hezkuntza programa da, eta gizartean bazterturik geratzeko arriskua duten ikasle asko dauden ikastetxeetan arteak irakasten laguntzea du helburu. Izan ere, arte praktikek aukera paregabea eskaintzen dute maila oso bat gela berean pasa dezaketen ikasleek, beren artean harreman sozialik izan gabe, ohiko klase baten garapenean lortu ezin diren lotura batzuk sor ditzaten.
‎DBHko ikasle atzerritarren %41, 9k ikastetxe pribatu edo itunduetan egiten dituzte ikasketak, %31, 9k Lehen Hezkuntzan eta %28, 7k Haur Hezkuntzan. Kantabrian, atzerriko ikasle gehiago daude ikastetxe pribatu eta itunduetan gainerako erkidegoetan baino, Haur Hezkuntzan ari direnen %35 eta DBHko ikasleen %30.
2008
‎Bishop’s Unibertsitatea, Champlain ikastetxea, ingelesezko hiru institutu eta lanbide heziketa dituenez, esan daiteke hezkuntzak jasotzen duen babesa egonkorra dela. Hala ere, beste institutu bat izatea litzateke, ikasle anglofonoak beren ingurune hurbilenetik kanpo dauden ikastetxeetara autobusez joaten horrenbeste denbora ez pasatzeko. Bi ospitale elebidun geratzen dira lurralde zabal horretan, 1996an Sherbrooke ospitalea itxi baitzuten.
‎Hori lortzeko, talde oso txikiekin lan egiten da, ikasleek irakasgaietan adituak diren irakasleen aholkularitza eta laguntza jasotzen duten ikasketa jardunaldi gidatuekin eta, beharrezkoa izanez gero, banakako saioekin. Ikastaroen garapena Ikastetxeek eskaintzen dituzten ikastaro gehienak uztailean eta abuztuan ematen dira; ohikoena da ikasleak bi hilabetetan egotea ikastetxean, baina batzuek hilabete batean edo hamabostaldi batean bakarrik joateko aukera ematen dute. Ikasleek, egunero, bospasei orduko lanaldiari egin behar diote aurre, ikasketekin konbinatuta.
‎Era berean, unibertsitateaz kanpoko 20.000 ikastetxetako sei milioi ikasle eta 500.000 irakasle baliatu dira baliabide horiez, bultzada digitaleko Avanza Planaren barruan. Murielek esan zuen Espainia “erabateko lidergoan” dagoela Europarekin alderatuta azpiegiturari eta banda zabalari dagokienez ikastetxeetan. Hala ere, “oraindik ibilbide luzea” dugu, zehaztu zuen Red.es eko zuzendari nagusiak.
‎Beste herri batzuetan, ekimenak udaletatik, ikastetxe beretatik edo hainbat konfederazio edo elkartetatik abiatzen dira, hala nola ikasleen gurasoengandik. Udalerri batean ikastetxe irekirik dagoen jakiteko, udalera edo ikaslea dagoen ikastetxeko idazkaritzara jo eta jarduera horien eskaintzari buruzko informazioa eskatu behar da. Madrilgo Erkidegoko 300 ikastetxe inguruk irekiko dituzte ateak aurtengo udan Madril:
‎Urtero, Espainiako 10 eta 12 ikasle artean beka bat lortzen dute bost kontinenteetan banatuta dauden ikastetxe horietako batean batxilergoa egiteko
‎1977an sortu zen Irurako Ikastola, eta egun herrian dagoen ikastetxe bakarra da. Josune Aiestaran zuzendariak azaldu duenez, «herriarekin bat» hazi da ikastola.
‎400 lagun inguruk osatzen zuten antolakuntza, tartean, Joseba Garmendiak. . Garai hartan, oso sakabanatuta zeuden ikastetxeetako borrokak, urte batzuetan agertu eta hurrengoetan desagertzen ziren. Ikasleen eskubideak defendatuko zituen eta euskal irakaskuntza publiko eta nazionalaren alde borrokatuko zen bide bat zabaldu nahi izan genuen?, azaldu du.
‎Gaia tabua da hezkuntza foro euskaltzaleetan, baina hausnarketa serioa egin dugu gaztetxo horientzat errealista eta posible denaren izenean. Dilema zaila da, gainera, gaztelaniaz eskaintzen den hezkuntza publikoa gero eta ghettizatuagoa dagoelako; eta ikasle batzuentzat gaztelaniazko eskolatzea proposatzeak esan nahi du batez ere etorkinak dauden ikastetxeetara eramatea. Hezkuntza Sailak aurkeztu duen eredu bakarra ezartzen bada azkenik, erabaki da zein trataera emango zaien aipatutako ikasleei.
2009
‎Modu honetara, ikastetxeek ikasturtea hasi aurretik badakite Udalak zein programa lagunduko dien diruz. Programa horiek gainera ikastetxeek beraien lana osatzeko aukeratu dituztenak dira.Diruz lagundutako programen artean daude ikastetxeko aldizkariak Irakurtrezin, Esazu eta Irrintzi, pertsonaia ezagunen bisitak, orduz kanpoko jarduerak Euskalduntzeko hezitzaileek asko egin dezakete! programa, Lagunarteko hizkerarekin jolasean programa edo Ahozkotasuna eta bertsolaritza programa bezalakoak.Lau ikastetxeekin sinatutako hitzarmenak desberdinak badira ere, bai programetan eta bi dirutan ere, guztira lauen artean, 46.498,07 eurotako aurrekontua suposatu dio Udalari, iaz baino 1.500 euro gutxiago.Alkateak adierazi zuen ahalegin handia egiten duela Udalak hitzarmen hauekin eta pozik dagoela erakunde hauek egiten duten lanarekin.
‎Elorrietan ere, aparkatutako Bilbobus autobusak kendu egin dituzte. Itsasadarretik hurbil dauden ikastetxe publikoak hustu dituzte, baita Mercabilbao, Arriaga Antzokia eta Zorrotzako Kiroldegia ere, besteak beste.
‎Gaur goizean, 34 eskola hustu dituzte (21 Bizkaian, 12 Araban eta 1 Gipuzkoan). Blboko Udalak itsasadarretik gertu dauden ikastetxeetako ikasleen bila joateko eskatu die gurasoei. Agiri baten bidez azaldu dutenez, Garcia Rivero, Mugica, Deustu Ikastola, Intxixu Ikastola, Zamakola eta IES Ibaizabal dira arrisku gehien dutenak.
‎Inprimaki ofizial hori ikastetxeetan bertan eta Hezkuntzako probintzia ordezkaritzetan eman behar da, eta ikastetxe bakar batean baino ezin da aurkeztu. Kontuan hartu behar da bi instantzia edo gehiago aurkeztuz gero, eskolatze prozesua bertan behera utz daitekeela edo soilik aintzat hartuko dela eskatzailearen bizilekutik hurbilen dagoen ikastetxean edo azken tokian aurkeztutako eskaera, autonomia erkidego bakoitzak prozesuaren erregulazioan zehazten duenaren arabera. Onartzeko eskabidean aukera osagarri gisa hautatuko liratekeen ikastetxeak aipatu behar dira.
‎Ikasleen ia %89 unibertsitate publikoetan matrikulatu ziren 2008an, eta horiek ere ikerketa lana betetzen dute. Teknologia berrien hedapena gero eta handiagoa da, baina alde handiak daude ikastetxeen artean.
‎Ondoren, alta emanen zaio eskabideari. Tramite hori egin ondoren, beka eskaera osatzen duen PDF fitxategia deskargatu eta dagokion ikastetxean sinatu ondoren 2009ko irailaren 30a baino lehen entregatu ahal izango duzu. Hezkuntza Sailak deialdi honetan berme hau eskaintzen du:
‎Hezkuntzarako laguntza “Afganistanen 1,8 milioi haur ez dira eskolara joaten hainbat arrazoirengatik. Askotan, eskolara iristeko distantzia handiak direla eta, haurrak ez dira eskolara joaten, batez ere neskatoak; izan ere, guraso asko ez dira seguru sentitzen etxetik urrun dauden ikastetxeetara bidaltzen badituzte. Baina aldaketa hori posible da haur horientzat, eta haur horiek ikasteko benetako aukera izan dezaten lan egin behar dugu”, esan zuen Gornitzak.
‎Haurrak eta nerabeak ikasketari eutsi behar diote, ikasgelan zoriontsu eta erlaxatuta egon behar dute. Lan programa gaixoa matrikulatuta dagoen ikastetxeak berak markatzen du, eta erritmo bera jarrai dezake. Ospitale gelak sormena sustatzeko aukera dira, eta, beraz, denbora gehiago ematen da arte adierazpenerako.
‎Izan ere, bertsozaletasuna pizten zaie zenbait ikasleri hezkuntza arautuan, eta, kasu horietan, zaletasuna bideratzen diete: . Bertso eskola egituratuta baldin badago herri horretan, bertso eskolako kideei jakinaraziko diegu zein jende dagoen ikastetxeetan interesatuta bertso eskoletan parte hartzeko, eta gero haiek jarriko dituzte martxan bertso eskola horiek; aldiz, bertso eskola egituraturik ez dagoen herrietan, guk sortuko genuke bertso eskola hori?. Haur eta gazteen bertso eskolak sortzeari ez ezik, helduen bertso eskolak sortzeari ere garrantzia ematen dio Azurmendik.
‎Bata bestearengandik bereziak eta desberdinak diren proiektuak dira, baina aniztasun horrek udalerriko hezkuntza curriculuma aberasten du. Bi proiektuen inguruan dauden ikastetxeek emaitza bikainak erdiesten dituzte eta ikastetxeetan parte hartzen duten familiak, irakasleak eta ikasleak oso gustura daude. Zeintzuk dira errealitate hori hankaz gora jartzeko arrazoiak?
‎Horretaz ari garela, ezin ahantzi A ereduaren eskaera ez dela batere homogeneoa lurralde eta ikastetxeei dagokienez. Gipuzkoan, esaterako, ez da inor aurre-matrikulatu A ikastereduan, eta, Euskal Autonomia Erkidego osoan, ez dago ikastetxe bakar bat ere gutxieneko ratioa (15 ikasleko taldeak) osatzera iristen denik aurre-matrikulazio honetan.
2010
‎Eta bigarren aldia, XIX. mendearen azken laurdenari dagokiona, zeharo desberdina, non erdalduntzearen aldeko politika bortitzagoa ezarri baitzen Ipar Euskal Herrian, 1879ko Ferry Legearen ondorioz, eta Hegoaldean, 1872 Karlistadaren segidan. Aldi berean, Elizaren esku zeuden ikastetxe erlijiosoen zeregina, eskola hizkuntzari zegokionez, estatuena bera izan zen.
‎Euskal gizartea aniztasunaren lekuko onak dira ikastolak, haien sorreran zein garapenean. Baina, Mendebaldeko hezkuntza eredu guztietan bezala, estatuen hezkuntza politikak zeresan handia izan du, eta oraindik badu, estatu horien jardun eremuan dauden ikastetxeetan. Euskal Herria Frantziako eta Espainiako estatuetan banatuta egonik, komeni da, ikastolen sorrera eta bilakaera adierazteko unean, bi testuinguru horiei buruz gogoeta egitea.
‎–Baina hipotesi hori aurrera eramateko, gure taldean tramankulu juridiko bat landu genuen?, J. Iñaki Etxezarretak zehaztu duenez. . Ezagutu genuen jurisprudentzian bazeudela ikastetxe pribatu batzuk, beren ondasunaren titulartasuna gobernuari utzi edo emanez gero, ikastetxe publikoen tratamendu bera jaso zutenak. Aurrekari horiek bazeuden:
‎baldintza berdinak izango zituzten. Beraz, ikastetxe kontzertatu guztietan homogenizazio bat emango zen, eta 1998rako marrazturiko agertokian ez zen alderik egongo ikastetxe pribatu baten eta ikastola baten artean. Ikastolak diruz laguntzeko 1980ko Ikastolen Titulartasun Ofizialerako Arautegiarekin irekitako bidea, ikastetxe pribatuekiko zegoen ezberdintasuna?
‎gu izan ginen centros en crisis izenekoetan sartu ez ginen talde bakarra?. Krisian zeuden ikastetxeak ziren haiek, eta Jaurlaritzak diru bat ematen zien, besteak beste ikastetxea bera ixteko eta langileak kanporatzeko edo beste lekuetan kokatzeko. –Guk uko egin genion horri.
‎Planari jarraiki, ikastolak beharrezko tresnez eta euskarriez hornitu dira. Garai batean informatika lantzeko gela bereziak zeuden ikastetxeetan, eta ikasleak gela berezi haietara eramaten zituzten; gaur egun ikasleek gelan ordenagailu bana edukitzen dute.
‎Zaragozara! ”. Urrutien zegoen ikastetxera! Hori zen gure giroa.
dagoen ikastetxearen jardueraren oraina eta etorkizuna azaltzea helburu duen ekitaldian. Alberto Ortueta, IMHko estreinako lehendakaria ere omendu
‎jesuita batzuk zientzia berri horiek ikastera bidali, gero besteen maisu bihur zitezen. Garai hartan ez zegoen, gerora sortu diren kazetaritza fakultaterik eta gutxi ziren atzerrian ere horretarako zabalik zeuden ikastetxeak. Bilatu ondoren, jakin genuen Italian, Milanen Elizaren Unibertsitate katolikoak bazeukala horretarako zentro bat eta hara joan nintzen bi urterako, tartean hain zuzen.
2011
‎Eredu kontserbadoreak segurtasuna ematen du, eta nolabaiteko kontrola bermatzen digu. Eredu berriek ziurgabetasuna eragiten dute.Denbora falta al dago ikastetxeen antolaketan. Oro har, agenda arazoa dago gure gizartean, eta denbora mugatu batean lehentasunak zehaztu behar dira. Ikastetxeen barruan ez da tarte bat gordetzen etorkizunera begirako hausnarketarako.Denbora falta hori dela eta, nola uztar daiteke aurretik aipatutako lan hori?
‎Abuztuan beste 245 lanpostu eskainiko ditu Nafarroako Gobernuak, baina kasu horretan irakasleek ez dute ikastetxea edo lekua hautatzeko aukera izango. Udan behin behineko irakasleak aukeratuko dituzte, eta irakasle bati bizi den lekutik urrun dagoen ikastetxe batean ematen badiote, hartu egin duela salatu dute sindikatuek. Gainera, nabarmendu dute 200 lanpostu gutxiago eskainiko dituela aurten Hezkuntzak.Nafarroako Gobernuak DBHko irakasle zerrendetan egindako murrizketen aurka bat egin zuten sindikatu guztiek, eta atzo mobilizazio eguna izan zen Nafarroako hezkuntza komunitatearentzat.
‎Eskola Agenda 21en proiektuan sartuta gaude, eta lehengo urteko gaia mugikortasuna eta garraioa zen. Horri dagokionean ikastetxe inguruan diagnosia egin genuen. Horrekin, lehen horrela ez zen arren, azkenaldian ume asko autoz etortzen zirela eskolara konturatu ginen.
‎Eskola Agenda 21en proiektuan sartuta gaude, eta lehengo urteko gaia mugikortasuna eta garraioa zen. Horri dagokionean ikastetxe inguruan diagnosia egin genuen. Horrekin, lehen horrela ez zen arren, azkenaldian ume asko autoz etortzen zirela eskolara konturatu ginen.
‎Bestalde, ikastetxeko zuzendaritza batzuek euskara sustatu ez arren, irakasleek edo ikasleek proposatutako neurri txiki eta ertainak onartuz joan ziren602 Horrela, ikastetxetik ikastetxera euskalduntzearen ikuspegitik oso emaitza desberdinak lortu ziren. Izan ere, emaitza horiek lotuta zeuden ikastetxeko euskaltzaleen kopuru, indar/ botere eta estrategiekin. Gorago ikusi dugunez, Zientzia Fakultatean esate baterako, euskal adarraren garapena lotuta egon zen hasiera batean irakasle euskaltzaleen ekimenarekin, eta gerora, horri gehitu zitzaion, ikasleen eskari antolatua.
‎Euskara eta gaztelania ez diren bestelako hizkuntzak dituzten ikasleak daude ikastetxeetan, gero eta gehiago. Eskoletan nagusitzen diren 5 hizkuntzetatik, nagusia gaztelania da.
‎Aldagai hauek guztiak kontuan hartzeak, eta batez ere, continuum batean kokatzeak lagun lezake hezkuntza eredu edo programa berean dauden ikastetxeen arteko antzekotasunak eta ezberdintasunak nahikoa zehatz aztertzeko. Hona hemen Cenozen proposamenaren irudikapen grafikoa, jatorrizko bertsioan:
‎Esperientzia sozial eskasak eta, ondorioz, gizarte trebetasun kaskarrak izan ditzakete, besteak beste: ...duelako), besteengandik isolatuak bizi diren banakoek (adibidez, norberaren tenperamenduaren eraginez), besteengandik isolatuak bizi diren familiek (adibidez, gurasoetako batek tratatu gabeko arazo psikiatrikoak dituelako), imitazio eredu aproposik izan ez dutenek (adibidez, umezurztegi batean hezi direlako), giza esperientzietarako aukera faltak izan dituztenek (adibidez, sexu bakarreko pertsonak dauden ikastetxeetan eskolatuak izan direnak), etab.
‎Naturaren hurbiltasunaz gozatzeak aukera ematen du haurren estres maila jaisteko, José Antonio Corraliza soziologo eta Psikologiako katedradunak eta Silvia Collado psikologoak, biak Madrilgo Unibertsitate Autonomokoak, egindako ikerketa baten arabera. Naturatik hurbil dauden ikastetxeak Lan hori egiteko, autoreek Cuenca hiriko hainbat ikastetxe ebaluatu zituzten, Behaketa Eskala Hurbileko batekin. Eskala horren bidez, modu objektiboan azter daiteke haurrek etxetik hurbil duten natura, eskola ingurunean eta eguneroko bizimoduan.
‎Eta berrikuntza ere ailegatu da Lanbide Heziketako ikastetxeetara, jakina. Oñatiko Zuazola Larraña institutuko zuzendari Kepa Altubek energia fotovoltaikoarekin ikasleek egindako proiektua erakutsi zigun, eta, bere hitzetan," argi dago ikastetxeak eta Lanbide Heziketa zentroak sektore berrietan sartu behar dela. Gero eta gehiago saiatzen gara hezkuntza gaur egun gizarteak dituen erronketara egokitzen".
2012
‎...bilduz beraz, daukagunari eutsiz eta elkarlana indartuz sareak eraikitzen ahaleginduko gara hurrengo urteotan ere, organizazio eta eragile ezberdinen arteko gizarte sareak eta sare birtualak, ahal den heinean bizirik diharduten euskararen erabilera esparruak babesteko eta dagoeneko zabaldu diren esparru berriak indartzeko. horri zuzenki lotuta ikusten dugu ulibarri programak arnasguneetan kokatuta dauden ikastetxeentzat berariazko lan taldeak, bitartekoak edo neurri operatiboak bilatzea. Batetik, berez, txikiak izan ohi diren ikastetxeok programan jarraitzeko baliabideak eta berariaz diseinatutako planak eta aholku gomendioak izan ditzaten, eta, bestetik, arnasguneetan kokatuta egonik, eta orain arte egin dutenez, euren ekarpenekin ulibarri programa osoaren oxigeno bolumena aberats dezaten. l eRRefeRenTziaK
‎Ikastetxe bakoitzean normalkuntza teknikaria deitzen diogun arduradun bat dago. Arduradun hori etengabeko harremanetan dago ikastetxeko Normalkuntza Batzordearekin, zeinek ikastetxeko komunitate osoaren ordezkariak dituen –ikasle, guraso, irakasle, langile– eta normalkuntza planaren gauzatze prozesua egiten duen. Izan ere, normalkuntza batzordeko kideen bidez modu erraz eta sistematiko batean ikastetxeko edozein gune zein txokotara heltzen dira eginkizunak.
‎Argazki hori egiteko erabili dugun tresna gela argazkia deritzona da. Aplikazio bihurtuta dago, eta Ulibarri8 programan dauden ikastetxe guztiek eskura dute, nahi dutenean erabilgarri.
‎Beraz, Frantziako hezkuntza nazionalak ez du inoiz onartu bere egituratikkanpo zeuden ikastetxeak laguntzerik. Denon gogoan daude 1794ko Barererenhitzak:
‎60 zentroetatik 27k hartuko dute parte, eta sistema berri bat izango dute hautagaiek ordenagailuekin aztertzeko. Informatizatuta ez dauden ikastetxeei egun horretako azterketa teorikoetarako galdera zerrenda bidaliko die DGTk Internet bidez. Aldaketak azterketa praktikoan Hurrengo hilabeteetan azterketa praktikoa onartzea ere desberdina izango da. «Kalitatezko azterketa praktikoa» ezarriko da, eta hiru zati izango ditu:
‎Zenbaitetan hari begira gelditzen zen, unetxo batez, Burlatarantz zihoazela; bereziki, ikuskari izan zen garaian. Ikuskaritzan eman zituen urteetan bere asmoetariko bat izan zen bere ardurapean zeuden ikastetxe edo institutuetan belarguneren bat izan zezaten ahalegintzea. Belarra ikustea, zapaltzea eta usaintzea ikasleen garapen orekaturako mesedegarri zelakoan zegoen, are gehiago Iruñerriko gazte eta gaztetxorik gehienek, hiritarrak izan arren, beren erreferentzia munduak gurasoren baten herrian ere bazituztela sustraituta kontuan hartuz gero.
‎Demokraziak irabazi egin du, baina irakaskuntzaren kalitate maila jaitsi ondoren. Gaur egun 16 urte bete arte gazte bat behartuta dago ikastetxean egotera, berak nahi ala ez nahi. Esan bezala, hori oso ona da alde batetik, baina maneiatzen jakin behar da.
2013
‎Lehen Hezkuntzako haurrek hartzen dute parte udaleku horretan eta Amondarainek azaldu duenez," Euskal Herri osotik heldutako umeak herri txiki horretako plazara eraman eta herriko gazteekin kontaktuan jartzen ditugu". Ikastola bera erabiltzen dute aterpetxe, eta herriko ikastetxe bakarra hori izateak ez dago ikastetxe publikorik asko errazten die herrian gauzatu behar dituzten ekintzak ezagutzera ematea. Besteak beste, garai batean ikastolatik pasatako ikasleen upategietara egiten dute bisita," haurrek ikus dezaten ikastolatik pasatako eta eremu erdaldun batean bizi direnek zer egiten duten eta ohar daitezen euskaraz bizi den jendea ere badela".
‎Adin guztietako ikasleak daude ikastetxeotan. Gela batean 18 urteko ikasle bat eta 35 urteko beste bat aurki ditzakezu.
‎Ibarran adibidez, Uzturpe ikastola jarri zuten martxan gure osabak, amak eta beste askok. Gaur egun, ikastola da Ibarran dagoen ikastetxe bakarra. Badirudi ikastolak bat batean sortu zirela, baina ez zen erraza izan.
‎80.000 indigena etxebizitzarik gabe bizi dira, 200 komunitatetan ez dago ikastetxerik, eta 120k ez daukate edateko urik. Irtenbide bakarra gobernua eurekin elkarlanean aritzea dela dio Lehen Nazioen Batzarreko buru Shawn Atleok.
‎Orain, beste era bateko ikastaroak ematen ditugu titulua dutenentzat, euskara errepasatzeko helburuak dutenak, didaktikaren ikuspegikoak, euskal kulturari buruzkoak? Azken honetan, hutsune handia dago ikastetxeetan. Gasteizen, adibidez, milaka ikasle ari dira euskaraz ikasten, baina kulturaren transmisioa herren geratzen da irakasleak ez daudelako prest.
‎Baina aurrezteko alternatibak daude. Artikulu honetan proposatzen dira udan haurren gastuak murrizteko sei ideia, besteak beste, senitartekoengana jotzea haiek zaintzeko, oporretan dauden ikastetxeetan izena ematea edo aire zabaleko ur edo zinema jokoen jardunaldi dibertigarria antolatzea. .
‎ikastetxe irekiak oporretan Haurrentzako jolasak sormen tailerrak, hizkuntzak eta kirolak haurrentzako eskola proposamen batzuk dira. programak oporretan dauden ikastetxeak aukera bat eskaintzen dute urtero gurasoek beren lanaldiarekin jarrai dezaten, seme alabak hiriko ikastetxeetan ongi zainduta dauden bitartean. Familien errentaren eta bizi den udalerriaren arabera, Eskola programa horietako batean hamabostaldi baten kostua 12 eta 95 euro bitartekoa izan daiteke.
‎Lehenik eta behin, hiriko garraiobide publikoak hartu ziren kontuan. Aztertutako bost eskola gunetik ia batean ez zen geltoki jakinik egon ikastetxearen inguruetan: bost kasutan gertatu zen Logroñon, lau Bartzelonan eta Valentzian, hurrenez hurren, hiru Sevillan, bat Iruñean eta bestea Gasteizen.
‎Eta zer gertatzen da gainerako enbrioien% 39rekin? Kasu horietan, legearen arabera, lau urteko epean, krisoperatuak dauden ikastetxeen esku geratzen dira, eta, beren irizpidearen arabera, ezarritako helburuetariko edozeinetara bideratu ahal izango dituzte. Ematen diren bezala, umezurtz horiek beste aukera bat dute haurtxo bihurtzeko.
2014
‎Euskalgintzarentzat euskara indartzea lan berria izan da. Kemen handia erakutsi da ikastoletan, baina jendartea ez dago ikastetxeetan bakarrik. Ikastolek euskararen erabilera ziurtatuko zutela uste zen, baina ikastolek euskaren jakintza ziurtatu dezakete, ez erabilera.
‎Hala, koordinaketa bileran, ebaluaketetakoan eta gurasoekin egindakoetan, hezitzaileak ere parte hartzea borrokatu dute urteotan, eta Eskola Kontseiluan ordezkaria izatea lortu dute. " Alde horretatik asko hobetu dugu eta oro har baloratuta gaude ikastetxeetan, aintzat hartzen dituzte gure iritzi eta ekarpenak, eta elkarlan hori egituratuta dagoenean (astero PTa, tutorea eta hezitzailea biltzea, adibidez), lantresna bihurtzen da, emaitzetan antzematen da", ziurtatu digu Eizagirrek.
‎Aisialdiari dagokionez, emaitzetan banaturik aztertu diren bi esparru hausnartuko dira. Alde batetik, ikastetxe barruko aisialdi bezala, eskola bitartekoak eta jolas orduetako denbora aipatuko dira; eta, bestetik, hizkuntzarekin lotuta dagoen ikastetxez kanpoko aisialdia.
‎Eskatzen duen orori Lege proposamenak dioenez, «mailaz maila, era progresiboan eta nahikoan» gertatuko da euskararen txertatzea irakaskuntzan. Onartuz gero, egun sare publikoan dauden ikastetxeetan eskainiko litzateke eredua. Eta hala eskatzen duenak izango luke eremu ez euskaldunetako eskoletan euskaraz ikasteko aukera.
‎Horregatik, ahal den guztietan, saihestu egin behar da. Etxetik hurbilen dagoen ikastetxe bat aukeratzea, garraio publikoa erabiltzea edo, horren ezean, ibilgailu pribatua partekatzea da hori lortzeko gomendio batzuk. Gero eta ikastetxe gehiagok antolatzen dituzte «pedibusak», gurasoek antolatuta edo eskolak berak antolatuta, ikasleak heldu batekin edo gehiagorekin eskolara oinez joan daitezen.
2015
‎Babes handiagoa behar dute. Zailtasunetan daude ikastetxe asko».
‎bata, orain Kultur Etxea dagoen eraikuntzarena; bestea, ibaiaren parean, handik urte batzuetara etxe berriak egin zituzten tokia, ez dakit zenbat milioitako pisuak, yakuzzi eta guzti omen zeukatenak, aberats berri eta snob zaharrentzat; bien erdian, berdin iraun duen elementu bakarra, harrizko arku zaharra, garai batean Pirula zeritzan atso batek goxokiak eta saltzen zituen lekua. 1978ko uda hartan itxita zegoen ikastetxea, bertan emango zuten azken ikastaroa amaitu berria, eta halako itxura fantasmagorikoa zeukan etxe osoak: hormak zarpailduta, igeltso puska eroriak, trasteak bazterretan pilatuta...
‎Gutxi dira eraso zein ikara fisikorik pairatu ez dutenak. Zeren ikasi nahi ez duten gazteak beharturik baitaude Ikastetxeetan egotera hamasei urte bete arte. Telebista dute benetako hezitzaile haatik.
‎Salburun ere kezkatuta daude ikastetxeekin. Momento honetan Lehen Hezkuntzako Errekabarri ikastetxearen obrak noiz hasiko zain daude.
‎Zergatik ez zaude ikastetxean?
2016
‎Altzagan ez dago ikastetxerik, eta herriko haurrak Itsasondoko eta Ordiziako eskoletara joaten dira. Dena den, herriko haurren harremanak eta nortasuna sendotzeko, ludoteka egokitu dute.
‎Baina badirudi ezin izan zuela hartutako lekuan utzi. Badirudi emakumeak senarra abandonatu zuela, ez zen garbi geratzen komisarioak idatzita pasatu zizkidan pasarteetan eta ez da garbi agertzen bere jardunean ere, baina garbi dago ikastetxeko pasilloetan jaio eta hotel merkeetan garatutako maitasunari bigarren aukera bat eman nahi izan ziola. Elkarrekin bizitzen jarri ziren egunak gogoratzen ditu.
‎Hiritik hogeita hamar bat kilometrora zegoen ikastetxea. Ikaragarri handia zen, edo hala iruditzen zitzaigun guri behintzat.
‎Ikasle nagusien liburutegira ere sarri joan ohi ginen. Bazegoen ikastetxean ikasle berrientzako liburutegi bat, nahiko txukuna; beste bat, berriz, irakasleek eta seigarren mailako edo Preu ko ikasleek bakarrik erabiltzen zuten. Esan beharrik ere ez dago bigarren hori genuela gogokoena.
‎Lege horretan euskal hezkuntza eredu propio baten oinarriak finkatu behar dira, ikastetxe publikoen eta itunpekoen sare koordinatu bat eratuz. Hezkuntza Lege berriak aukera ireki behar luke herrian dagoeneko dauden ikastetxeen doakotasuna bideragarri egiteko. Usurbilgo Udalak konpromisoa hartzen du bide horretan lan egiteko”, adierazi zuten mozio bidez.EAJren mozioak PSEren babesa jaso zuen.
‎" Bertan, erraustegiek gure osasunean sor ditzaketen eraginei buruzko informazioa (objektiboa eta frogatua) jasotzeko aukera eskaintzea da gure helburua, zientzialari eta medikuen eskutik, eta nola ez, bizipen pertsonalei ere tartetxo bat eskainiz", iragarri dute. Ekimen honetan inplikatu nahi dituzte baita, Gipuzkoako eskola, hezkuntza eta osasun komunitateak ere. " Horregatik, besteak beste, familiez gain, gonbidapen zuzena egingo diegu" eragin eremuan" dauden ikastetxeetatik hasi eta Gipuzkoako ikastetxe guztiei, eta baita osasunaren inguruan zeresana duten profesionalei ere". Egun berean, baina goizez, proiektu suntsitzaileen aurkako Txirrinka bizikleta martxa igaroko da Donostiatik Tolosaldera bidean, Zubieta ingurutik. Lasarte Orian hitzaldi interesgarria baita maiatzaren 21ean. Valdemingomezeko (Madril) erraustegiko kaltetuak datoz Manuel Lekuona kultur etxera.
2017
‎Hurbilen dagoen ikastetxearen alde
‎Oso tematua nago ikastetxeetako jantokien ereduarekin. Gaur egun zabalduta dagoen eredua, catering zerbitzuak irizpide pedagogikorik gabe, ezin dugu onartu gure seme alabentzat.
‎231. Ez dago ikastetxe frantses, aleman edo ingelesik ikastetxean ikasitakoarekin konformatzen denik (gu berriz, bai); ikasle guztiek egin behar dituzte egonaldiak hizkuntza naturala hitz egiten den tokietan. Gutariko batzuek berriz, euskalduntzen duen eskolaren ideia zabaltzen dute, eskolatik kanpo egin behar dena bigarren mailakoa balitz bezala?.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dauden 40 (0,26)
dago 27 (0,18)
dagoen 19 (0,13)
zeuden 13 (0,09)
daude 11 (0,07)
zegoen 11 (0,07)
dagokien 4 (0,03)
dagokion 4 (0,03)
egotea 4 (0,03)
dagoela 3 (0,02)
dagokienez 2 (0,01)
dagokionean 2 (0,01)
egon 2 (0,01)
nago 2 (0,01)
zegokion 2 (0,01)
Badago 1 (0,01)
Bazegoen 1 (0,01)
badagoela 1 (0,01)
badagoelako 1 (0,01)
baitago 1 (0,01)
baitaude 1 (0,01)
bazeudela 1 (0,01)
dagozkien 1 (0,01)
daudela 1 (0,01)
daudenak 1 (0,01)
egonda 1 (0,01)
egondako 1 (0,01)
egongo 1 (0,01)
gaude 1 (0,01)
zaude 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 40 (0,26)
Berria 28 (0,18)
ELKAR 9 (0,06)
UEU 8 (0,05)
Euskaltzaindia - Liburuak 7 (0,05)
Argia 7 (0,05)
Pamiela 6 (0,04)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 6 (0,04)
alea.eus 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Euskalerria irratia 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
Hitza 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon ikastetxe publiko 6 (0,04)
egon ikastetxe bat 5 (0,03)
egon ikastetxe guzti 4 (0,03)
egon ikastetxe bakar 3 (0,02)
egon ikastetxe horiek 3 (0,02)
egon ikastetxe inguru 3 (0,02)
egon ikastetxe pribatu 3 (0,02)
egon ikastetxe bidali 2 (0,01)
egon ikastetxe egin 2 (0,01)
egon ikastetxe egon 2 (0,01)
egon ikastetxe eskolatu 2 (0,01)
egon ikastetxe ikasle 2 (0,01)
egon ikastetxe itxi 2 (0,01)
egon ikastetxe joan 2 (0,01)
egon ikastetxe sartu 2 (0,01)
egon ikastetxe ahal 1 (0,01)
egon ikastetxe aisialdi 1 (0,01)
egon ikastetxe aldizkari 1 (0,01)
egon ikastetxe antolaketa 1 (0,01)
egon ikastetxe antzekotasun 1 (0,01)
egon ikastetxe arte 1 (0,01)
egon ikastetxe asko 1 (0,01)
egon ikastetxe aukera 1 (0,01)
egon ikastetxe autobus 1 (0,01)
egon ikastetxe azken 1 (0,01)
egon ikastetxe baino 1 (0,01)
egon ikastetxe bakarrik 1 (0,01)
egon ikastetxe bera 1 (0,01)
egon ikastetxe berariazko 1 (0,01)
egon ikastetxe berezi 1 (0,01)
egon ikastetxe bi 1 (0,01)
egon ikastetxe borroka 1 (0,01)
egon ikastetxe demandatzaile 1 (0,01)
egon ikastetxe denbora 1 (0,01)
egon ikastetxe doakotasun 1 (0,01)
egon ikastetxe egun 1 (0,01)
egon ikastetxe emaitza 1 (0,01)
egon ikastetxe eraman 1 (0,01)
egon ikastetxe ere 1 (0,01)
egon ikastetxe erlijioso 1 (0,01)
egon ikastetxe eskaini 1 (0,01)
egon ikastetxe euskaltzale 1 (0,01)
egon ikastetxe frantses 1 (0,01)
egon ikastetxe gehien 1 (0,01)
egon ikastetxe geratu 1 (0,01)
egon ikastetxe gertatu 1 (0,01)
egon ikastetxe guraso 1 (0,01)
egon ikastetxe handitu 1 (0,01)
egon ikastetxe hasi 1 (0,01)
egon ikastetxe hau 1 (0,01)
egon ikastetxe hauek 1 (0,01)
egon ikastetxe hautatu 1 (0,01)
egon ikastetxe hezkuntza 1 (0,01)
egon ikastetxe homogeneo 1 (0,01)
egon ikastetxe hori 1 (0,01)
egon ikastetxe idazkaritza 1 (0,01)
egon ikastetxe ikasi 1 (0,01)
egon ikastetxe inplementatu 1 (0,01)
egon ikastetxe interesatu 1 (0,01)
egon ikastetxe itundu 1 (0,01)
egon ikastetxe izen 1 (0,01)
egon ikastetxe janari 1 (0,01)
egon ikastetxe jantoki 1 (0,01)
egon ikastetxe jarduera 1 (0,01)
egon ikastetxe komunitate 1 (0,01)
egon ikastetxe lagundu 1 (0,01)
egon ikastetxe lan 1 (0,01)
egon ikastetxe langile 1 (0,01)
egon ikastetxe legeztatu 1 (0,01)
egon ikastetxe martxo 1 (0,01)
egon ikastetxe matrikulatu 1 (0,01)
egon ikastetxe pasillo 1 (0,01)
egon ikastetxe plantilla 1 (0,01)
egon ikastetxe politika 1 (0,01)
egon ikastetxe proposatu 1 (0,01)
egon ikastetxe sinatu 1 (0,01)
egon ikastetxe sustatu 1 (0,01)
egon ikastetxe telefono 1 (0,01)
egon ikastetxe tutoretza 1 (0,01)
egon ikastetxe ukan 1 (0,01)
egon ikastetxe web 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia