Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2003
‎Beste aldetik, hiriburuetan dauden ikastetxeak eta herrietakoak erkatuz gero, aldeak ez dira kontuan hartzekoak.
2005
‎Nafarroako Ikastolen Elkarteak Nafarroako Gobernuari egin dio proposamena: eremu ez euskaldunean dauden ikastetxeak legezta ditzala. Bost urteko hitzarmena litzateke eta orain erantzunaren zain dira.
‎Kalitate osoari begira dauden ikastetxeek bi berrikuntza mota sustatu nahidituzte: hezkuntza prozesuen hobekuntza eta hezkuntza prozesuen kudeaketa Z O
‎Horren ondorioz, Palazok azaltzen duenez, “Ospitalean laguntzen hasiko dira, boluntarioekin”, eta, aurrerago, Hezkuntza Sailak “hezkuntza konpentsazioko programa bat egingo du, beren etxeetan eskolak emateko”. Sailaren eginkizuna, programa aitzindari honetarako, proiektua aurrera eramateko langile kualifikatuak jartzea da, hau da, minbiziak jotako haurrak dauden ikastetxeetan tutoretzak egitea. Elkarteko lehendakariak adierazi duenez, 50eko hamarkadan, “gaixotasuna hartzen zuten haurren %2 bakarrik salbatu ziren, gainerakoak 7 edo 8 hilabetera hiltzen ziren; beraz, gaixoak geratzen zitzaien denbora ahalik eta hobekien pasatzen saiatzen ziren senitartekoak”.
2006
‎Kooperazio programa bat dute abiarazi berria, testuliburuen berrerabilpena bultzatzeko nahitaezko irakaskuntza ematen duten eta funts publikoekin eutsita dauden ikastetxeetan (Ebazpena, EDC/ 1434/ 2005, maiatzaren 9koa. DOGC).
2007
‎Espainiako 84 ikastetxetako 15.000 ikaslek baino gehiagok hartu dute parte ikasturtean MUS E programan. Yehudi Menuhin biolin jole ospetsuak sortutako hezkuntza programa da, eta gizartean bazterturik geratzeko arriskua duten ikasle asko dauden ikastetxeetan arteak irakasten laguntzea du helburu. Izan ere, arte praktikek aukera paregabea eskaintzen dute maila oso bat gela berean pasa dezaketen ikasleek, beren artean harreman sozialik izan gabe, ohiko klase baten garapenean lortu ezin diren lotura batzuk sor ditzaten.
2008
‎Bishop’s Unibertsitatea, Champlain ikastetxea, ingelesezko hiru institutu eta lanbide heziketa dituenez, esan daiteke hezkuntzak jasotzen duen babesa egonkorra dela. Hala ere, beste institutu bat izatea litzateke, ikasle anglofonoak beren ingurune hurbilenetik kanpo dauden ikastetxeetara autobusez joaten horrenbeste denbora ez pasatzeko. Bi ospitale elebidun geratzen dira lurralde zabal horretan, 1996an Sherbrooke ospitalea itxi baitzuten.
‎Urtero, Espainiako 10 eta 12 ikasle artean beka bat lortzen dute bost kontinenteetan banatuta dauden ikastetxe horietako batean batxilergoa egiteko
‎Gaia tabua da hezkuntza foro euskaltzaleetan, baina hausnarketa serioa egin dugu gaztetxo horientzat errealista eta posible denaren izenean. Dilema zaila da, gainera, gaztelaniaz eskaintzen den hezkuntza publikoa gero eta ghettizatuagoa dagoelako; eta ikasle batzuentzat gaztelaniazko eskolatzea proposatzeak esan nahi du batez ere etorkinak dauden ikastetxeetara eramatea. Hezkuntza Sailak aurkeztu duen eredu bakarra ezartzen bada azkenik, erabaki da zein trataera emango zaien aipatutako ikasleei.
2009
‎Elorrietan ere, aparkatutako Bilbobus autobusak kendu egin dituzte. Itsasadarretik hurbil dauden ikastetxe publikoak hustu dituzte, baita Mercabilbao, Arriaga Antzokia eta Zorrotzako Kiroldegia ere, besteak beste.
‎Gaur goizean, 34 eskola hustu dituzte (21 Bizkaian, 12 Araban eta 1 Gipuzkoan). Blboko Udalak itsasadarretik gertu dauden ikastetxeetako ikasleen bila joateko eskatu die gurasoei. Agiri baten bidez azaldu dutenez, Garcia Rivero, Mugica, Deustu Ikastola, Intxixu Ikastola, Zamakola eta IES Ibaizabal dira arrisku gehien dutenak.
‎Hezkuntzarako laguntza “Afganistanen 1,8 milioi haur ez dira eskolara joaten hainbat arrazoirengatik. Askotan, eskolara iristeko distantzia handiak direla eta, haurrak ez dira eskolara joaten, batez ere neskatoak; izan ere, guraso asko ez dira seguru sentitzen etxetik urrun dauden ikastetxeetara bidaltzen badituzte. Baina aldaketa hori posible da haur horientzat, eta haur horiek ikasteko benetako aukera izan dezaten lan egin behar dugu”, esan zuen Gornitzak.
‎Bata bestearengandik bereziak eta desberdinak diren proiektuak dira, baina aniztasun horrek udalerriko hezkuntza curriculuma aberasten du. Bi proiektuen inguruan dauden ikastetxeek emaitza bikainak erdiesten dituzte eta ikastetxeetan parte hartzen duten familiak, irakasleak eta ikasleak oso gustura daude. Zeintzuk dira errealitate hori hankaz gora jartzeko arrazoiak?
2010
‎Euskal gizartea aniztasunaren lekuko onak dira ikastolak, haien sorreran zein garapenean. Baina, Mendebaldeko hezkuntza eredu guztietan bezala, estatuen hezkuntza politikak zeresan handia izan du, eta oraindik badu, estatu horien jardun eremuan dauden ikastetxeetan. Euskal Herria Frantziako eta Espainiako estatuetan banatuta egonik, komeni da, ikastolen sorrera eta bilakaera adierazteko unean, bi testuinguru horiei buruz gogoeta egitea.
2011
‎Aldagai hauek guztiak kontuan hartzeak, eta batez ere, continuum batean kokatzeak lagun lezake hezkuntza eredu edo programa berean dauden ikastetxeen arteko antzekotasunak eta ezberdintasunak nahikoa zehatz aztertzeko. Hona hemen Cenozen proposamenaren irudikapen grafikoa, jatorrizko bertsioan:
‎Esperientzia sozial eskasak eta, ondorioz, gizarte trebetasun kaskarrak izan ditzakete, besteak beste: ...duelako), besteengandik isolatuak bizi diren banakoek (adibidez, norberaren tenperamenduaren eraginez), besteengandik isolatuak bizi diren familiek (adibidez, gurasoetako batek tratatu gabeko arazo psikiatrikoak dituelako), imitazio eredu aproposik izan ez dutenek (adibidez, umezurztegi batean hezi direlako), giza esperientzietarako aukera faltak izan dituztenek (adibidez, sexu bakarreko pertsonak dauden ikastetxeetan eskolatuak izan direnak), etab.
‎Naturaren hurbiltasunaz gozatzeak aukera ematen du haurren estres maila jaisteko, José Antonio Corraliza soziologo eta Psikologiako katedradunak eta Silvia Collado psikologoak, biak Madrilgo Unibertsitate Autonomokoak, egindako ikerketa baten arabera. Naturatik hurbil dauden ikastetxeak Lan hori egiteko, autoreek Cuenca hiriko hainbat ikastetxe ebaluatu zituzten, Behaketa Eskala Hurbileko batekin. Eskala horren bidez, modu objektiboan azter daiteke haurrek etxetik hurbil duten natura, eskola ingurunean eta eguneroko bizimoduan.
2012
‎...bilduz beraz, daukagunari eutsiz eta elkarlana indartuz sareak eraikitzen ahaleginduko gara hurrengo urteotan ere, organizazio eta eragile ezberdinen arteko gizarte sareak eta sare birtualak, ahal den heinean bizirik diharduten euskararen erabilera esparruak babesteko eta dagoeneko zabaldu diren esparru berriak indartzeko. horri zuzenki lotuta ikusten dugu ulibarri programak arnasguneetan kokatuta dauden ikastetxeentzat berariazko lan taldeak, bitartekoak edo neurri operatiboak bilatzea. Batetik, berez, txikiak izan ohi diren ikastetxeok programan jarraitzeko baliabideak eta berariaz diseinatutako planak eta aholku gomendioak izan ditzaten, eta, bestetik, arnasguneetan kokatuta egonik, eta orain arte egin dutenez, euren ekarpenekin ulibarri programa osoaren oxigeno bolumena aberats dezaten. l eRRefeRenTziaK
‎Argazki hori egiteko erabili dugun tresna gela argazkia deritzona da. Aplikazio bihurtuta dago, eta Ulibarri8 programan dauden ikastetxe guztiek eskura dute, nahi dutenean erabilgarri.
‎60 zentroetatik 27k hartuko dute parte, eta sistema berri bat izango dute hautagaiek ordenagailuekin aztertzeko. Informatizatuta ez dauden ikastetxeei egun horretako azterketa teorikoetarako galdera zerrenda bidaliko die DGTk Internet bidez. Aldaketak azterketa praktikoan Hurrengo hilabeteetan azterketa praktikoa onartzea ere desberdina izango da. «Kalitatezko azterketa praktikoa» ezarriko da, eta hiru zati izango ditu:
2013
‎Baina aurrezteko alternatibak daude. Artikulu honetan proposatzen dira udan haurren gastuak murrizteko sei ideia, besteak beste, senitartekoengana jotzea haiek zaintzeko, oporretan dauden ikastetxeetan izena ematea edo aire zabaleko ur edo zinema jokoen jardunaldi dibertigarria antolatzea. .
‎ikastetxe irekiak oporretan Haurrentzako jolasak sormen tailerrak, hizkuntzak eta kirolak haurrentzako eskola proposamen batzuk dira. programak oporretan dauden ikastetxeak aukera bat eskaintzen dute urtero gurasoek beren lanaldiarekin jarrai dezaten, seme alabak hiriko ikastetxeetan ongi zainduta dauden bitartean. Familien errentaren eta bizi den udalerriaren arabera, Eskola programa horietako batean hamabostaldi baten kostua 12 eta 95 euro bitartekoa izan daiteke.
‎Eta zer gertatzen da gainerako enbrioien% 39rekin? Kasu horietan, legearen arabera, lau urteko epean, krisoperatuak dauden ikastetxeen esku geratzen dira, eta, beren irizpidearen arabera, ezarritako helburuetariko edozeinetara bideratu ahal izango dituzte. Ematen diren bezala, umezurtz horiek beste aukera bat dute haurtxo bihurtzeko.
2014
‎Eskatzen duen orori Lege proposamenak dioenez, «mailaz maila, era progresiboan eta nahikoan» gertatuko da euskararen txertatzea irakaskuntzan. Onartuz gero, egun sare publikoan dauden ikastetxeetan eskainiko litzateke eredua. Eta hala eskatzen duenak izango luke eremu ez euskaldunetako eskoletan euskaraz ikasteko aukera.
2016
‎Lege horretan euskal hezkuntza eredu propio baten oinarriak finkatu behar dira, ikastetxe publikoen eta itunpekoen sare koordinatu bat eratuz. Hezkuntza Lege berriak aukera ireki behar luke herrian dagoeneko dauden ikastetxeen doakotasuna bideragarri egiteko. Usurbilgo Udalak konpromisoa hartzen du bide horretan lan egiteko”, adierazi zuten mozio bidez.EAJren mozioak PSEren babesa jaso zuen.
‎" Bertan, erraustegiek gure osasunean sor ditzaketen eraginei buruzko informazioa (objektiboa eta frogatua) jasotzeko aukera eskaintzea da gure helburua, zientzialari eta medikuen eskutik, eta nola ez, bizipen pertsonalei ere tartetxo bat eskainiz", iragarri dute. Ekimen honetan inplikatu nahi dituzte baita, Gipuzkoako eskola, hezkuntza eta osasun komunitateak ere. " Horregatik, besteak beste, familiez gain, gonbidapen zuzena egingo diegu" eragin eremuan" dauden ikastetxeetatik hasi eta Gipuzkoako ikastetxe guztiei, eta baita osasunaren inguruan zeresana duten profesionalei ere". Egun berean, baina goizez, proiektu suntsitzaileen aurkako Txirrinka bizikleta martxa igaroko da Donostiatik Tolosaldera bidean, Zubieta ingurutik. Lasarte Orian hitzaldi interesgarria baita maiatzaren 21ean. Valdemingomezeko (Madril) erraustegiko kaltetuak datoz Manuel Lekuona kultur etxera.
2017
‎Irakasleen arteko lehiakortasuna gutxi bazen, Friedman bezalako ekonomialariek bestelako irtenbide bat proposatu zuten: eskolen arteko lehiakortasuna PISA ranking a, adibiderako; Ikastetxeak pribatizatu beharra zegoen, etengabeko hobekuntza bultzatu nahian; bezeroek ikastetxe hoberena hautatuko du; horrezkero, zerrendaren bukaeran dauden ikastetxeak, desagertzeko zorian, merituak egitera beharturik egongo lirateke. Ez gaitezen engaina, bai batean zein bestean, giza-kapitala indartu nahi duten zein gastu publikoa murriztu eta lehiakortasuna bultzatu nahi dutenen kasuan, helburua berdina da:
2018
‎Eta legeak ere bide hori urratu du. Jaurlaritzak gai horren inguruan onartutako dekretu batek dio hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleek beren beharren araberako arreta jaso dutela matrikulatuta dauden ikastetxean, ikastetxearen berezko baliabideekin eta Hezkuntza Administrazioak ikastetxearen esku jarri dituen baliabideekin. Baliabide horiek murrizteaz gain, daudenik ere ez dutela jakinarazten salatu du Lagundu NEE Enkarterri elkarteko presidenteak.
‎Iruñean, distritu bakarra ezartzen da eta irudi luke arautegi horrek irtenbidea ematen diela ikastetxerik gabeko auzuneei edota masifikazio edo kolapso egoeran dauden ikastetxeak dituztenei. Familia guztiek eskubidea dute nahi duten ikastetxea aukeratzeko, eta ikastetxe bakoitzak, baremoa eskutan, erabakitzen du zein ikasleri dagokien ikastetxera sartzea.
2020
‎Hala ere, oinarrizko erregelamendu hau osatzeko beste arau batzuk hartzea komunitate bakoitzaren esku uzten da. 1 Beti irekita dauden ikastetxeak Hezkuntza baldintzek ahalbidetzen duten guztietan, ikastetxeak irekita egongo dira ikasturte osoan, eta jangela zerbitzuak, premia bereziak dituzten adingabeei edo gizartetik ahulak diren familiei eskola laguntza emango zaie. 2 Bertaratzea Irakaskuntza jarduera presentziala izango da maila eta etapa guztietan, eta DBHko 2 mailara arte behintzat lehenetsiko eta bermatuko da.
‎Haurrek 12 urte betetzean, gaitasunen arabera bereizten dituzte: hainbat ikasle unibertsitatera joateko bideratuta dauden ikastetxe berezietara joaten dira; beste zenbait maila baxuagoko ikasketa gisa definitzen dituzten graduak ikastera joateko prestatzen dituzte; eta beste batzuk, lanbide heziketa bat ikasteko. Txikitatik daude banatuta, beren etorkizuna erabakita dute.
‎etxe guztietako egoera ez da berdina, eta zentro gehienetan baliabide informatikoak erabiltzen ari dira. Gasteizen, maila sozioekonomiko apaleko familia ugari pilatuta dauden ikastetxeetako bat da Ganivet, eta erronka zaila daukate egunotan. Lehen Hezkuntzako azken urteetako ikasleen egoera jarri du adibidetzat Marian Moreno zuzendariak:
2021
‎batetik, irakasleek eta ikastetxeak literaturaren irakaskuntzarekiko agertzen duten interesa edo konpromisoa, hots, indibiduala vs kolektiboa; eta, bestetik, literaturaren irakaskuntza eta euskararekikoa nahiz irakurzaletasunarekikoa. Zentzu horretan, irakasle jakinek duten konpromisoa balioan jartzen duten neurrian, dauden ikastetxeek inplementatzen dituzten ekimenak eta sustapenerako konpromisoa balioesten dute:
‎«Gure hezkuntza sistemaren derrigorrezko etapetan, ikasleen ia erdiek —%48k— itunpeko ikastetxeetan ikasten dute; gehienak Ikastolen Elkartea eta Kristau Eskola eragileen eskupean...». Baina nabarmendu beharra dago Ikastolen Elkartearen eta Kristau Eskolaren eskupean dauden ikastetxe horiek guztiak itunduak direla; beraz, diru publikoari esker bizi dira neurri handi batean. Horren truke hartutako konpromisoak, ordea, ez dituzte betetzen.
‎Tenleytown eta Chevy Chase auzunean dauden ikastetxeetan ere, Woodrow Wilson institutuan eta Alice Deal eskola ertainean —11 urte artekoentzat—, omenaldia antolatu dute. Larunbata izanik eta pandemiarengatik hartutako neurriak kontuan izanda, ohi baino jende gutxiago espero dute, baina borondatez joandakoak izango dira behinik behin.
2022
‎Horregatik, Euskal Herria lantzeko deia egin du Ikastolen Elkarteak, «lurraldetasunaren ikuspegitik bezala, baita ikuspegi soziolinguistiko, kultural eta ekonomikotik ere». Proposatu dute, besteak beste, «susta daitezela harremanak, sareak eta proiektuak Euskal Herrian dauden ikastetxe guztien artean», elkarlanaren bitartez, «hezkuntza sistema propio bat Euskal Herri osoan eraikitzeko» xedearekin.
‎Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian ez dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta ez ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du.
‎Gainera, 0 zikloa erditik banatzea ikaragarrizko astakeria iruditzen zaigu. Are gehiago, jakinda mugimendu horrekin hainbat haur eskola ixteko arriskuan egonen liratekeela, eta aldi berean, haur hezkuntzako bigarren ziklotik aurrera irekita dauden ikastetxe gehienak ez daudela prest bi urteko haurren beharrei erantzuteko”.
2023
‎Otsailaren 24ra arte zabalik izango da 2023/ 2024 ikasturtean Gasteizko ikastetxeetan matrikulatzeko epea. Hainbat berrikuntza ezarri dituzte puntuazio sisteman, bizilekutik gertuen dauden ikastetxeak sustatuz.
‎Ikastolen Hizkuntz Proiektuaren markoan kokatzen den hezkuntza sareko ikastola bat izan da harrera eta murgiltze plana aplikatu duena. Horrez gain, administrazioaren saretik kanpo dauden ikastetxeen artean, atzerritar jatorriko ikasle kopuru esanguratsuenetarikoa duen hezkuntza proiektua da (Eusko Jaurlaritza 2018).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia