Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2005
‎Azterlan horretan adierazten denez, “autoak, motorrak, auto pistak edo panpina artikulatuak argitaratzen diren jostailuen iragarki gehienek agresibitatea dute ezaugarri, bai mezuan, bai off eko ahotsaren tonuan, eta honelako esaldiak erabiltzen dituzte: “azelera sakona”, “irratokontrolik basatiena”, “etsaia suntsitzea”, “gaiztoak suntsitzea”, “erne dauden hitzak ez jaurtitzea”. Hala, UCEk ondorioztatu du “bereziki haurrei” zuzendutako iragarki horietan “lehiaketa sustatzen da”, eta neskaren presentzia “baliogabea” dela, eta “oso eskasa”, berriz, gurasoak jolasaren parte gisa sartzea.
2007
‎Errelebu konbinatuak Horrek ez du esan nahi Google hona joango denik: bilaketa bakoitzean bideo guztiak bat batean eskaintzea, web orriak, batekin lotutako albisteak edo irudiak Sarean dagoen hitz jakin bat, haren makinek dutena baizik garrantzitsua dena bereizten jakin behar dute, eta, beraz, erabiltzailearentzako erabilgarria, kasu bakoitzean. Aldaketak egiteko, Googleren bilaketa motor guztiak behar dira emaitzak ahalik eta modurik perfektuenean eskaintzeko.
2008
‎Bilatu nahi dugunari dagokion hitza idatzi helbide koadrotxoan, eta segidan agertu zaizkigu emaitzak.
2010
‎Adin txikikoa piktograma guztiak interpretatzeko gai denean, irakurketa bi bandatan has daiteke. Helduak piktogramaren aurreko testua irakurri behar du, eta marrazkira iristean, eten egingo du, haurrak hitzez adieraz dezan dagokion hitza. Prozesu erraz horren bidez, irakurketa idazketarako funtsezko jarraibideak kontuan hartu gabe ikasten du haurrak, gero irakurmena garatzeko, hala nola liburu bat hartzeko modua, irakurketaren eta idazketaren zentzua edo ikusmen diskriminazioa.
2011
‎Hiztegi bateko orrialdeetan hitz gidarien erabilgarritasuna ezagutu behar da Lehenik eta behin, ikasleek jakin behar dute hitzak lehen letratik abiatuta ordenatzen direla, eta, letra hori bigarrenarekin bat, bigarren letra kontuan hartzen dela, eta horrela hurrenez hurren. Hiztegiko orrialdeen goiko aldean dauden hitz gidarien erabilgarritasuna ere erakutsi behar zaie. Hitz horiek erreferentzia direla ulertzen dute, bilatzen duten hitza non dagoen zehatz mehatz jakiteko.
‎Piktogramak erabiliz irakurtzea: piktogramak dituzten ipuinek irudi ulergarriak dituzte haurrentzat, eta haien ordez dagokien hitza erabil dezakete. Irakurketa horiek tresna motibatzaile bihurtzen dira, irakurtzen ez dakiten arren, irakurketa prozesuan parte hartzen baitute eta ez ikusle hutsak.
2012
‎Zaila izan daiteke elkarrizketaren kanalak ezartzea, esan nahi dena modurik egokienean adierazteko, haurrak mezua jaso eta zuzen interpreta dezan. Hitzak eta keinuak funtsezkoak dira haurrekin komunikatzeko Gainera, komunikazioa ez dago hitzez bakarrik osatuta, baizik eta gorputz adierazpenaren bidez: begiradak, irribarreak, keinuak, besarkadak, isiluneak.
2013
‎Soinu itzultzailea Ariketa on bat, haurrak soinuak bereizten eta hizkuntzarekin erlazionatzen ikas dezan, soinu itzultzailea egitea da. Horretarako, helduak ohiko soinuak eta soinuak itzuli behar ditu dagokion hitzarekin, hala nola, atearen txirrina, garbigailua edo telefonoa. Kalekoak ere erabil daitezke:
2015
‎«bazkariarekin elikatzea» oinarrizko helburua gainditzen da, eta bost zentzumenekin onartzen eta gozatzen den «arte gastronomikoa» sortzen da. Sukaldariaren barne elkarrizketa da, mahaikideekin, eta ez dago hitzik, baizik eta zentzua eta emozioa.
2019
‎Ulertzen eta ikasten dute Sistema horien eta ahots bidezko kontrolaren arteko alde nagusia —2015erako Amazonek lehen Echo aurkeztu edo Google Home 2016 agertu baino lehen zegoen— hizkuntza naturala ulertzeko gai direla da. Ez dago hitz edo komando zehatz bat esan beharrik funtzio bat aktibatzeko. Esaten duguna ez ezik, erantzun egokia emateko galdetzen duguna ulertzen dute.
2021
‎Pertsona batzuk SOS bat botatzen ari zaizkigu eta ez ditugu entzuten. Gure buruan dagoenaz hitz egiteak indartsuago egiten gaituelako. Haurren eta nerabeen osasun mentala kove ondoko aldian 19 hezkidetzak haurren eta gazteen osasun mentalean eta ongizate emozionalean duen eragina urte askoan luza liteke.
2023
‎Horrek erresistentzien problematikara garamatza. Kandididiasi gehiago egoteaz hitz egiten denean, kontuan hartu behar da orain arte ez dagoela populazio orokorrean infekzio hori handitzeko joera orokorra babesten duen ebidentzia zientifiko sendorik. Hala ere, zenbait faktorek, hala nola antibiotikoen erabilera ereduen aldaketak edo sendagai antifungikoen aurkako erresistentzia handitzeak, aldaketak eragin ditzakete Kandidak eragindako infekzioen prebalentzian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia