2008
|
|
Horren ariora, tributu arauen interpretazioa beti egin behar da Ogasunaren alde; bestela, salbuespen edota hobarion onuradunek ordaintzeke utzitako diru kopurua gainerako zergadunek ordaindu lukete nahitaez. Argi
|
dago
herri erakundeek ez dituztela tributuak ezarri euren buruak aberasteko, ezpada gizarteak dituen beharrizan alboraezinei aurre egiteko. Nolanahi den ere, teoria horrek ahaztu du arauaren akatsak ez dituela interpretatzaileak konpondu behar, legegileak baizik; bestela esanik, onura fiskalak direla-eta aurrekontuetako gastuak ezin badira bete, legea aldatu litzateke onurok kenduz.
|
2009
|
|
Borondaterik ezaren eta kontrako borondatearen ondorioz gertatzen dena larria da, ezbairik gabe. Izan ere, ondorioa ez baita bakarrik hizkuntza aniztasuna sustatzeko legeriaz baliatzeari uko egiten zaiola, baizik eta legea betetzea eta betearaztea
|
dagokien
herri erakunde ugarik legeriak berak ezarritako obligazioak betetzeari sistematikoki bizkarra erakusten diola Espainian. Izan ere, Konstituzioak berak eta autonomia erkidegoetako hizkuntza legeriak ezarritako obligazioak betetzetik urrun jarraitzen baitute Espainiako herri aginte zentralek, nahiz eta autonomia erkidegoetako hizkuntza legeriek euren lurralde barrutietarako ezartzen dituzten obligazioak betetzea herri aginte zentralei ere badagokien, tokian tokiko administrazioei dagokien bezalaxe.
|
2012
|
|
adibidez, Iruñeko katedralean. Gure gizarte kulturari
|
dagozkion
herri erakundeak, auzolanakasu, fisikoki agertzen dira hainbat tokitan; horiek dira silo, kontzeju etxe, udaletxe, baseliza, eliza eta beste asko.
|
|
beronekantzinako estatuen tradiziorik onenak bereganatuko zituen, eta, aldi berean, «globalizazio finantzarioa»ren arriskuak kontrolatu eta beraren onurak bultzatu ahalizango zituzten tradizio berri batzuk garatuko zituen. Europako estatu ahulenetakoerakunde erreformista askok, eta nazio bezala zapalduta
|
zeuden
herrietako bestehainbat erakundek ere, justifikazio bat aurkitu zuten hor beren soberania ekonomikopolitikoari gero eta neurri handiagoan uko egiteko, isilpean edo publikoki?, hauda, justifikaziotzat hartu zuten beren independentzia estatal formalaren murrizketaonartzeko; estaturik gabeko nazioen kasuan, independentziarako eskubideari etaestatu propioa izateko eskubideari uko egiten zitzaien, zer...
|
2016
|
|
biniloak udal bulegoetan, kristaletan, ateetan, herritarrei harrera egiteko mostradoreetan... Helburua da txantxangorriaren irudia ikusgai
|
egotea
herri erakundeetako bulegoetan, era guztietako eraikin publikoetan, ikastetxeetan, enpresetan, hedabideetan, kirol instalazioetan...
|
2019
|
|
204 Liluratuta geldituko ginateke gure burua Euskal Senatu Eta Herria gisara izendatuta ikustean, edota Espainiar edota Frantziar Senatu Eta Herria, txundituta eta harrituta, senatua herriaren bestelako edo kanpoko osagai bat izan litekeelako ideia berak gure zentzu demokratikoa higuintzen baitu, gure pentsamoldean ezin baita ordezkariz osatuta ez
|
dagoen
herri erakunde bat kontzebitu ere. Hala ere SPQR k beste ebokazio bat dakarkigu gogora, herri eta zibilazio batena, lurrari lotuta ez dagoena eta munduan zehar abian dena, bere burua aberasten eta amesten eta besteak aberasten eta amestarazten, haziak botatzen eta haziak jasotzen, dabilenak hartzeko utzi egin behar duen modu berean.
|
2023
|
|
Hamabost baino gehiago dira, azken hiru urteotan, Espainiako epaitegietatik Administrazio Publikoan euskararen zabalkundearen aurka plazaratutako sententziak. Gehienak udal administrazioaren aurkakoak izan dira, herritarrengandik gertuen
|
dagoen
herri erakundearen aurkakoak, herritarrei harrera egiterakoan aurrez aurreko harremanean egin beharreko lehen hizkuntza euskara izatea ukatzeraino. Zer kalte egiten du egun on batek?
|