Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2005
‎Pertsona askok bideratu izan duten komunikazio proiektua da mende baterantz doan hau, pentsamolde eta izaera arras desberdineko pertsonak, baina guztiek izan dute ardatz euskaraz bizitzea, Euskal Herria eta munduaren berri euskaraz ematea eta, azken finean, euskal prentsa eta euskarazko kazetaritza gure gizartean normaltasun osoz garatzea. Bistan da gaur egun euskarazko komunikazioaren abentura honetan gaudenak helburu hori lortzen ari garela; eta bistan da, halaber, oraindik bide luzea dugula: botila erdi hutsa edo erdi betearen teoria hor izango da beti.
2006
‎Epaiaren ondoriozko kondena norbaiti ezarri zaionean, baldin eta kondenaren oinarria izan bada arlo kriminaleko auzian geroago epai irmoaren ondorioz faltsua jo den agiria edo lekukotza, indarkeriaren edo larderiaren bidez errudunari ateratako aitorpena, edo, hirugarrenak betearazitako edozein egitate zigorgarri, betiere gorabehera horiek epai irmoaren bidez adierazita daudenean helburu horrekin egindako auzian. Helburu horiek aintzat hartuta, auziaren egitate eztabaidagarriak argitzeko beharrezkoak diren frogak egin ahal izango dira; baina aurreratu egingo dira, inguruabar berezien ondorioz epai irmoa emateko oztopo izan daitezkeenak, edo hori ezinezko egin dezaketenak, epai hori berrikuspenaren oinarri izanik.
‎hepatitisaren gaixotasuna garaitu egin daiteke, txertaketa eta detekzio goiztiarreko osasun estrategia egoki baten bidez, sintomarik gabe. Gaur egun, tresna eraginkorrak daude helburu hori lortzeko. Azkena, Europako Batasunak (EB) onetsi berri duen birusaren kontrako ahaltsua da.
‎Helburu bera izanik —hau da, ikasle arruntak duen hizkuntza gaitasuna lortzea—, funtsean bi era daude helburu hori indarrean jartzeko (Europako Batzordea 2004):
2007
‎landugabea zegoen, urria lexikoan, espresioan zurrun, poesian zarpazahar, erretorikan arlote, gramatika egoki bat gabeko, etc., baina, hori bai, hala ere Fénelon entzat, la langue de Louis le Grand? da, eta Akademiaren egitekoa honezkero hura arautu eta dotoretzea da, pour devenir la langue universelle de toute l. Europe, et pour ainsi dire, de tout le monde? 156 Oso goiz dago helburu hori tinko157, hizkuntzaren eta nazioaren jeinua batera doaz: –que siempre la lengua fue compañera del imperio?
‎XVII. mendearen buru eta XVIII.aren haste honetan, oraindik frantsesa, bere kritikak dira? landugabe zegoen, urria lexikoan, espresioan zurrun, poesian zarpazahar, erretorikan arlote, gramatika egoki bat gabeko, eta abar, baina, hori bai, hala ere Fénelon en aburuz «la langue de Louis le Grand» da, eta Akademiaren egitekoa honezkero hura arautu eta dotoretzea da «pour devenir la langue universelle de toute l. Europe, et pour ainsi dire, de tout le monde»1000 Oso goiz dago helburu hori tinko1001, hizkuntzaren eta nazioaren jeinua batera baitoaz: «Que siempre la lengua fue compañera del imperio» esango zukeen inperialak, eta Rivarol ek, «on voit le caractère des peuples et le génie de leur langue marcher d, un
2009
‎Debekatuta dago helburu horretatik kanpoko erabilera oro.
‎J.E.: Proiektu hau bideratu genuenean ikusten zen oinarri on batzuetan finkatuta zegoela, helburu argi batekin, bakarrik lanerako konpromisoa falta zen argi zegoen helburu hori lortze aldera. Eta zein helburuez ari gara. J.E.:
‎Legea onartu genuen garaian hiruretan hogei urte inguru jotzen nituen nik euskal gizarte elebidunera ailegatzeko. Orduan baino hurbilago gaude helburu horretatik, baina ez da gutxi falta oraindik. Zernahi gisaz, esaten ahal da dagoeneko belaunaldi gazteenak elebidunak direla.
2010
‎Lortu al da helburu horretara iristea? Lehen baino hurbilago al gaude helburu horretatik. Zenbat gaztek egiaztatu du mende laurden honetan, hitzez eta idatziz, euskaraz txukun (txukun samar) jarduteko gaitasuna?
‎Bestaldetik, lehia babesteko politiken ondorioz, guztiz mugatua da hainbat herrialdetan atzerriko inbertsioak erakartzeko pizgarriak ezartzeko politikak gauzatu ahal izateko aukera. Europar Batasunaren esparruan, zehazki, zeharo mugatuta daude helburu horretarako zergetan, subentzio gisa, etab. kide diren estatuek bideratzen dituzten laguntzak.
2011
‎Lan publikoa egiten dugu, haurrek arte eszenikoekin harremana izan dezatela delako gure helburua. Herri erakundeei dagokie helburu hori betetzea, haurren eskubidea delako, elkarbizitza markoa zedarritzen duten dokumentuetan izan konstituzioak, izan gainerako legeak horrela jasota ageri delako. Udalaren ardura da, besteak beste, haurrek irakurtzen eta idazten ikas dezaten, arte eta kulturaren atea jotzeko eskubidea gauza dezaten.
2012
‎Lehen esan dudan bezala, guretzat maila da garrantzitsuena, eta ez zenbaki hutsa. Dena dela, ongi legoke helburu hori lortzea.
2013
‎Lehenengo helburuaren arabera, erdira murriztu nahi da ezaugarri hori betetzen duten pertsonen proportzioa, eta% 50ean lortu du, nahiz eta munduko krisiak prozesua moteldu duen. Gainera, «enplegu osoa eta produktiboa eta lan duina guztientzat», baina argi dago helburu hori lortzetik urrun dagoela. Eta gosea egoera horretan dauden pertsonen ehunekoa erdira murriztea zen helburua, baina 2009an zifra maximoak lortu ziren eta, gaur egun, 870 milioi pertsonak gosea pasatzen dute aurrerapenak gelditu egin dira, eta haur askok pisu normala baino gutxiago dute, batez ere garapen bidean dauden herrialdeetan, landa eremuetan eta gatazkek eragindako eremuetan bizi diren adin txikiko pobreek.
2015
‎euskal nazionalista guztiek onartu lukete zazpi herrialdedun helburu estrategikoa, eta desberdintasunik egotekotan, taktikan agertu lirateke. Ez dut uste horrela denik, ostera, eta jakin behar da nor dagoen edo legokeen helburu horren alde (eta euskal herritarrei dagokienez, nor ez dagoen edo legokeen guztiz kontra, geroago ikusiko dugunez).
‎Integrazio nahi horrekin amaitu baino lehenago, eta erdi esanda utzi dugunez, bereiztu egin behar dira nazio estatuetan eta estatubako nazioetan nazionalismoek darabiltzaten jokabideak. Nazio estatuetan dena dago helburu horren alde, estatu aparatu guztiak ildo horretatik abiatzen dira eta; gauza jakina da hau. Estatubako nazioetan, berriz, nazionalismoak betebehar bikoitza dauka:
2020
‎" Ezin da artefakto literario bat egin etsai politikoa suntsitzeko asmoarekin. Eta badago helburu hori duen literatura manikeo bat"
2021
‎Egungo errealitatetik urrun dago helburu hori. Europako herritarren erdiek baino gehixeagok diote bigarren hizkuntza batean hitz egin dezaketela.
2022
‎Batetik bai, bidea egiten ari naun, batera eta bestera mugitzen; eta nahi nuen bezala, gainera, hegazkinik hartu gabe behintzat. Irakurri, nahi nukeena baino gutxiago ari naun irakurtzen, baina bistan zegon helburu hori ez zetorrela bat horrela ibiltzearekin; egunak, hemen ere, hogeita lau ordu, zera! Idazten, ordea, bai, uste nuena baino askoz gehiago, eta gustura gainera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia