Emaitzak: 6
2007 | ||
landugabea zegoen, urria lexikoan, espresioan zurrun, poesian zarpazahar, erretorikan arlote, gramatika egoki bat gabeko, etc., baina, hori bai, hala ere Fénelon entzat, la langue de Louis le Grand? da, eta Akademiaren egitekoa honezkero hura arautu eta dotoretzea da, pour devenir la langue universelle de toute l. Europe, et pour ainsi dire, de tout le monde? 156 Oso goiz | dago helburu hori tinko157, hizkuntzaren eta nazioaren jeinua batera doaz: –que siempre la lengua fue compañera del imperio? | |
XVII. mendearen buru eta XVIII.aren haste honetan, oraindik frantsesa, bere kritikak dira? landugabe zegoen, urria lexikoan, espresioan zurrun, poesian zarpazahar, erretorikan arlote, gramatika egoki bat gabeko, eta abar, baina, hori bai, hala ere Fénelon en aburuz «la langue de Louis le Grand» da, eta Akademiaren egitekoa honezkero hura arautu eta dotoretzea da «pour devenir la langue universelle de toute l. Europe, et pour ainsi dire, de tout le monde»1000 Oso goiz | dago helburu hori tinko1001, hizkuntzaren eta nazioaren jeinua batera baitoaz: «Que siempre la lengua fue compañera del imperio» esango zukeen inperialak, eta Rivarol ek, «on voit le caractère des peuples et le génie de leur langue marcher d, un | |
2009 | ||
Debekatuta | dago helburu horretatik kanpoko erabilera oro. | |
2013 | ||
Lehenengo helburuaren arabera, erdira murriztu nahi da ezaugarri hori betetzen duten pertsonen proportzioa, eta% 50ean lortu du, nahiz eta munduko krisiak prozesua moteldu duen. Gainera, «enplegu osoa eta produktiboa eta lan duina guztientzat», baina argi | dago helburu hori lortzetik urrun dagoela. Eta gosea egoera horretan dauden pertsonen ehunekoa erdira murriztea zen helburua, baina 2009an zifra maximoak lortu ziren eta, gaur egun, 870 milioi pertsonak gosea pasatzen dute aurrerapenak gelditu egin dira, eta haur askok pisu normala baino gutxiago dute, batez ere garapen bidean dauden herrialdeetan, landa eremuetan eta gatazkek eragindako eremuetan bizi diren adin txikiko pobreek. | |
2015 | ||
Integrazio nahi horrekin amaitu baino lehenago, eta erdi esanda utzi dugunez, bereiztu egin behar dira nazio estatuetan eta estatubako nazioetan nazionalismoek darabiltzaten jokabideak. Nazio estatuetan dena | dago helburu horren alde, estatu aparatu guztiak ildo horretatik abiatzen dira eta; gauza jakina da hau. Estatubako nazioetan, berriz, nazionalismoak betebehar bikoitza dauka: | |
2021 | ||
Egungo errealitatetik urrun | dago helburu hori. Europako herritarren erdiek baino gehixeagok diote bigarren hizkuntza batean hitz egin dezaketela. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 6 (0,04) |
Lehen forma
dago | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
ELKAR | 2 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Sarea | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egon helburu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
egon helburu hori | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |