2005
|
|
Antza denez, euskararen normalkuntzari laguntzeko edota hizkuntza legedia betetzeko adina apal
|
badago
gure kultur politiken oinarrian. Eta euskal idazleak, de facto, idazterakoan, onartu egiten du egoera hau.
|
2012
|
|
Bortxari oniriztea edozein kasutan ere abentura moral arriskutsua izan behar du (a priori etika humanista edo kristau antzeko bat suposatzen badugu bederen), baina ez dela ezinezkoa, eta razionalki soil dirudien bezain zaila ere de fakto ez dela, eguneroko errealitateak erakusten digu, alderdirik diferenteenetan erakutsi ere. Bortxakeriaren bariante asko
|
dago
gure kulturan lasai lasai onartua.
|
|
Arazoa baita, hain zuzen, arazo printzipala, deklaratu gabeko hamaika balioabsolutu
|
daudela
gure kulturan, gure elkarbizitza arautzen dutenak, esaterako«autobusean ilara egitea», edo «hemen inor ez dela altxatuko eta niri zaplastekobat emango (berak beti jartzen duen adibidea); eta badaudela, aitzitik, arrazoiketahandiz absolutizatuak eta legeak berak absolutuki aitortuak diren «Giza EskubideNaturalak» esaterako, «ez hil, ez torturatu, giza duintasuna...» baina gero ez direnakbat... Erlatibismoaren arazoa omen den hori, Azurmendik kulturaren arazotzat dauka, eta esaldi honekin deskribatzen du ederki:
|
|
Arazoa baita, hain zuzen, arazo printzipala, deklaratu gabeko hamaika balioabsolutu
|
daudela
gure kulturan, gure elkarbizitza arautzen dutenak, esaterako«autobusean ilara egitea», edo «hemen inor ez dela altxatuko eta niri zaplastekobat emango (berak beti jartzen duen adibidea); eta badaudela, aitzitik, arrazoiketahandiz absolutizatuak eta legeak berak absolutuki aitortuak diren «Giza EskubideNaturalak» esaterako, «ez hil, ez torturatu, giza duintasuna...» baina gero ez direnakbat... Erlatibismoaren arazoa omen den hori, Azurmendik kulturaren arazotzat dauka, eta esaldi honekin deskribatzen du ederki:
|
2015
|
|
Irudi horretan gauza asko kondentsatu eta islatzen dira. Erabateko eraldaketan harrapaturik
|
dagoen
gure kulturaren beldurrak eta desioak laburtzen ditu. Harawayren arabera, cyborgak bi muga tradizional jartzen ditu kolokan: 43 gizakiak beste animalien aurrean jartzen dituena, eta euren burua erregulatzen duten makinak (automatak) eta izaki autonomoak (gizakiak) banatzen dituena.
|
|
Euskara ere egia da lehen baino gehiago dakigula, baina egin? Arduratuta
|
nago
gure kulturarekin, ikusten dudalako gauzak egin egiten direla, eta hobeto, baina kontsumoa gelditu egin da, iruditzen zait geure herrian gettho bihurtu garela.Zergatik ez dugu euskaldunok euskarazko kultura kontsumitzen. Geure konplexuengatik. Beti uste dugu, zoritxarrez, kanpokoa hobea dela.
|
2016
|
|
Mendian mugarria jartzen dugunean, ikatza sartzen da barruan. Sua eta jabetza lotuta
|
daude
gure kulturan.
|
2018
|
|
Identitateak ez txarto ulertu berebiziko garrantzia daukan arren. Euskal identitatea ez da toki zehatz batean jaio izanagatiko harropuzkeria, euskal identitatea estu loturik dago arriskuan
|
dagoen
gure kulturarekin, eta kultura diodanean, ulertu hizkuntza ezaugarri funtsezkoentzat, Espainia eta Frantziako mugen barruan gauden artean, gutxietsia eta erasotua izango dena.
|
2019
|
|
ni nintzen emakume gazte bat, eta nintzen bertsolaria. Hor ikusten da euskal kultura zer gutxietsia dagoen, gure komunikabideak tartean, zer konplexu
|
dagoen
gure kulturarekiko.
|
2022
|
|
" Beti dantzatzen ikasi nahi izan zuenarentzat, aspaldi ikasi eta gogoratu besterik egin nahi ez duenarentzat, eskolak jaso arren etxean errepasatu nahi dutenentzat, plazan dantzatzeak lotsa ematen dienentzat. Urrun
|
egon arren
gure kultura ikasi nahi dutenentzat", azaldu dute.
|