Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎Eta laugarrena, halako balio liturgiko sakratu bat, bizitzan une gogorrenei edo pozgarrienei hitza emateko. Esango nuke jende asko gaudela gizarte honetan nagusi den liturgia katolikoa onartzen ez dugunak, baina ez garela gai izan alternatiba bat bilatzeko. Orduan bi aukera dauzkagu:
2001
‎MA./ ta zuk ze ustezu orain gauden gizarte hontan errexa dala lana bilatzea
2002
‎Euskara gizarte osoarentzat eskatu behar dugu, gizarteak duen, gizarteek duten, kultura altxorra baita. Euskaldunok mezu hau bidali behar diogu erdaldunez beterik dagoen gizarte honi, euskara haiek ere nolabait berea sentitu behar baitute, ez guk bezala, jakina, hizkuntza hiztunena delako, baina bai neurri batean. Alferrik gabiltza honetan haserretzen bagara.
2003
‎Intimotasuna literaturaren genero bat gehiago da, beraz, eta, ondorioz, fikzioa itxura egiteko, gezurra esateko modu bat", dio narratzaileak eta orrialde batzuk aurrerago nobelan egiak gehiago nabarmentzen direla dio eguneroko intimoetan baino, eta Teresaren egunerokoetara jotzen du hori frogatze aldera. ...funtsa sentimenduak diren bezala edo nobelarena fikzioa, intimotasuna izan daiteke egunerokoen oinarria, baina zer da intimotasuna?", galdetzen du narratzaileak eta" Kanporatuz gero, besteekiko gure harremanak kolokan jar ditzaketen gure baitako egiek osa lezakete gure intimotasuna, baina eskandaluak, indiskrezioa eta exhibizionismoa, intimotasunaren alderdi zaratatsuenak hain indarrean dauden gizarte honetan, zer dago intimoagorik isiltasuna baino?", jarraitzen du galdera batekin berriro ere.
2008
‎Eta ez PSOEk edo PSEk ez dutelako nahi, Katalunian izan dugu horren adibidea. PSE eta Patxi Lopez ez daude gizarte hau gidatzeko moduan. Batetik, irakurketa okerra egin dutelako azken bi hauteskundeez.
‎Errazagoa da esaten egiten baino, are gehiago kudeaketa, edozeren kudeaketa, baita nimiñokeriarik ezdeusenarena ere, horren profesionalizatua eta burokratizatua dagoen gizarte honetan. Ez dakit, beraz, zer ekarriko duen atzo Durangokon gertatzen ikusi genuenak.
2009
‎Horrek agerian uzten du, alde batetik, fenomeno horren hedapen berezia eta herritarren kezka, eta, bestetik, AEPDren esku hartzea, gailu horien pribatutasunerako erabilera egokia bermatzeko. Etengabe zainduta dagoen gizarte honetan pribatutasunerako lekurik badago oraindik? “Anaia Handia” pribatua da, eta segurtasuna bermatu nahi duten partikularrak ditu protagonista” Segurtasuna bermatzeko kamera pribatuen instalazioa orokortu denez, pribatutasun guneak eta irudiaren babesguneak gero eta txikiagoak dira.
‎Argi dago gizarte honetan ezusteko atseginak ere gertatzen zaizkigula noizean behin. Hauxe izan da horietako bat.
Nago gizarte honek ez daukala oso argi non dauden mugak. Eta hobe genuke hori lehenbailehen argitzea.
2010
‎Laburbilduz, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak oposizioan zegoenean aldarrikatzen zuen politika alboratu, eta besteei leporatzen zien jardun bera garatu ez ezik harago eraman du, eta horrela... horrela ez dago adostasunik bilatzerik, ez dago gizarte hau ehuntzerik, bizikidetza eraikitzerik, eta are gutxiago, hezkuntza sistemak, partekatutako irizpideen baitan, denboran iraunarazteko moduko markoa sortzeko eta garatzeko inolako aukerarik.
2011
‎Dokumentala hiri kondaira gutxi batzuei buruzko istorio izatetik kontsumo modernoko gizartearen azterketa oso bat izatera pasatu zen. Hazkuntza ekonomiaren eskaeraren eta frequent repeat purchase (erosketa sarri eta errepikatua) industriak deiturikoaren mende dago gizarte hau, eta diseinatzaile, ingeniari eta teknikariek eragiten dute hori eta babesa ematen diote horri, beren borondatez haren zerbitzura jarriz.
2012
‎Barruko bizitzaren altxorra. Kanpora begira, modaren eta azkeneko haizera dagoan gizarte honetan, Santa Teresak sakoneko deia, kontraste handikoa, espirituarena dakar. Ateismoa, erlijio guztiak gauza zaharkituen artera baztertuz eta mundu postmodernoaren ikurra eskuetan dauala, harro datorren sasoian, Santa Teresak Jainkoaren presentzia indartsua dakar.
2014
‎Gailu digitalez eta webgunez gero eta inguratuago gauden gizarte honetan, pentsatzekoa da informatikarekin zerikusia duten lanpostuek etorkizun ona izango dutela (eta hala diote hainbat ikerketa eta analisik); baina, paradoxikoki, informatikako unibertsitate ikasketetan gero eta jende gutxiago ari da, gurean zein nazioartean. Zalantzarik gabe, horretan eragina duen faktoreetako bat da unibertsitate aurreko ikasketetan informatikako ikasgaietan ematen denak sortzen duen ideia okerra.
‎Diru gosez kontsumismoan murgildurik dagoen gizarte honek saldu behar du. Eta saltzeko, berria beharrezkoa zaio.
2015
‎Bortizkeriak bortizkeria gehiago eragiten duela? Bortizkeria asko dago gizarte honetan, estatuek beraiek ere indarkeria gehiagorekin erantzuten dute erasotuak sentitzen direnean.
‎Ero dagoen gizarte hontan
2017
‎Beste pentsaera batekoak ere gurekin batzea da gure helburua. Eta, batik bat, lubakien bidez hain markatua dagoen gizarte honetan, erdibideko lerro bat ezarri nahi dugu, transbertsala eta barneratzailea?.
‎ez dator gorpua bizigabe gelditzen den unean, heriotzaren inguruan gizarte atzerakoi eta ustelak sorturiko errito guztiak burututzat eman dituenean baizik. Eta hilobi gaineko harlauza jarritakoan, prest zaude gizarte honek hain gustoko duen ustelkeriari zeure gorputza eskaintzeko. «Hauts zara eta hauts bihurtuko» lemapean eraiki da pentsakera eta filosofia oso bat.
‎– Tratu txarren entrenamendua badago gizarte honetan; tratu onetan entrena gaitezen.
‎– Tratu txarren entrenamendua badago gizarte honetan; tratu onetan entrena gaitezen.
‎Tratu txarren entrenamendua badago gizarte honetan; tratu onetan entrena gaitezen.
‎Tratu txarren entrenamendua badago gizarte honetan; tratu onetan entrena gaitezen.
‎Pertsona berriak dira, eta eurek erabakiko dute zer hartu eta zer ez; agian ez dute hartuko ez bertakoa ezta hangoa ere, eta beste bat hartuko dute. Askatasun hori ematea oso garrantzitsua da, are gehiago bikoteak nahastuta dauden gizarte honetan.
2018
‎Legez kanpo daude gizarte hau nola zuzentzen den ikusita.
2019
‎Prozesuak hasi ditudanean, jarrera egoista batetik egin dut, nire barne bizitza aztertzeko behar horrek bultzatuta, baina aldi berean egia da tabuz beteta dagoen gizarte honetan gai deserosoak landu ditudala. Espainiako Estatuak ez du gaitasunik memoria jorratzeko, memoria bere aldaera guztietan, eta ni gai izan naizenean nire memoria arakatzeko eta kanpora ateratzeko, metaforikoki eta literalki biluzteko, nolabaiteko oreka lortu dut nire buruarekin.
‎Argazkiak egiteko denbora nuenean joaten nintzen. Iaz Bardeari buruzko liburu bat argitaratu nuen, azken hogei urteetako argazkiekin.Irudien betekada bat dago gizarte honetan. Hori ona edo txarra da. Irudi asko daude, baina batez ere su besta asko dago.
2020
Nago gizarte honek ez daukala oso argi non dauden mugak. Eta hobe genuke hori lehenbailehen argitzea.
2021
‎Ildo horretatik jotzen du NE1 ek, eta jakin min falta baino, aktibatzen eta estimulatzen duen harriduran dagoela arazoa uste du. Hau da, gaur egungo nerabeak ezer gutxik harritzen dituela dio estimulu sentsorialez eta afektiboz gainezka dagoen gizarte honetan, eta estimuluen etengabeko kateatzean saltoka bizitzea arrunta bilakatu denean, zaila dela haiengana iristea. Horrez gain, norbera harritzearen eta harridura kolektiboaren arteko tentsioan bizi dira, eta zenbaitetan, norbera harritzen eta emozionatzen duena taldean diluitzen da.
‎" Gazteak galduta daude gizarte honetan, eta helduak sare sozialetan gaude"
‎Lehengo gurasoek beste hezkuntza bat zuten, ez ziren batere malguak, baina koherentzia bat zegoen; ez dut esaten lehengo eredu hori ona zenik, baina askotan sen ona falta da. Gazteak galduta daude gizarte honetan, eta helduak sare sozialetan, pantailetan murgilduta gaude, eta ez ditugu umeak begiratzen.
2022
‎Modu naturalean ateratzen dira askotan; eta lanketa bat eginda, bestetan. Bestalde, ordea, inposatutako arauen menpe dagoen gizarte honetan bizi garenez, geu ere erortzen gara tranpa eta inkoherentzietan, noski», gehitu du gitarra joleak.
2023
‎Nolabait, legitimatu egiten du galera oro. Badago gizarte honetan joera bat galerak porrotarekin lotzekoa, zaurgarritasuna ahuleziarekin. Eta ez da hala.
‎Ikusiko da elkarrekin zenbat legegintzaldi osatzen ditugun, laztana, baina bitartean segi dezagun biktima izateari utzi eta gerra galduetan ito gabe. Sobera ni dagoen gizarte honetan, ea gu bat eraikitzeko gai garen, minoriaren soberania aldarrikatuz. Ezkerrik asko.
‎Egun ez dago behar hau lehen mailan ezartzea zalantzan jarriko duen eragilerik. Egun ez dago gizarte hau belaunaldiartekotasunean eraiki behar dugula zalantzan jartzen duenik. Ez dago inor gaur egun zaintzaren afera gizarte kohesiorako oinarrizko afera dela ukatzen duenik.
‎Lotzen gaituzten kateekiko askapena eskaintzeko aukera aurkitu du haiengan egungo kate produkzioak. Suzedaneoz enpo eginda dagoen gizarte honentzat zinezkotasun pilula modukoak dira, hala bizitza bizigarri baten bila dabilenarentzat, nola bizitza bizigarri horiek saldu nahi dituenarentzat. Horren jakitun dira aspaldi festibalen antolatzaileak eta esperientzia bakarrak jartzen dizkigute eskura, egunerokotasun grisa iraultzeko aukera prefabrikatuak.
‎Jakinduria natural pila bat dago oraindik bizirik Euskal Herrian, badakigu gauza batzuk nola egin, baina ez dugu jaso, ez diogu garrantzirik ematen. Aldiz, bakardade handia dago gizarte honetan: bakardadea sentitzen dute haurrek, gazteek, helduek, adinekoek... bakardadea geure bizimoduaren jabe egiten ari da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia