Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2000
‎Piraten erasoa dela-eta bere noraezean geratzen da izar bateko hirugarren planetara iritsi arte. Nekazari gizarte batekin topo egingo du, jauntxoen pean dagoen gizarte batekin. Bertako biztanleak Urdinen zapalketaren beldur direnez, ihes egitea erabaki dute.
2002
‎Txirotasun koiunturalaren barnean, egoera larrian (elikagai, jantzi eta antzekoen gastuei aurre egin ezinik) familien%4, 6 zeuden 1996an, eta %5, 5 2000 urtean. Bestalde, txirotasun koiunturalarenbarnean ongizate gabeziadunak (oinarrizko gastuei aurre egiteko eran egonik gizartearen batez besteko ongizate mailara iritsi ezin direnak) %31, 6 ziren 1996an, eta%28, 8 2000 urtean.
2003
‎Natura, gero eta konpartimentatuagoa dagoen gizarte baten" erabilpenerako eta ustiakuntzarako jabetza" izatera pasatu zen. Orduan hasi zen kultura ofizialaren eta errealaren arteko bereizketa.
‎Horrela ulertuta, ondokoa esan dezakegu: ordura arte erdara baino ez zegoen gizarte baten baitan, gizabanako batzuk euren arteko eguneroko hartu emanak euskaraz gauzatzen kontzienteki hasidi rela, eta euskarazko komunitate (edo erdararen baitako azpi komunitate) bat osatu nahi dutela. Halako egoeretan—eta hiztun komunitate berri hori sendotu bitartean—, euskaldundu direnek ez dute aukerarik izango ikasitako hizkuntza inon ere erabiltzeko.
2005
‎Giza izaera eta harremanak ardatz dituzten kontakizunak dira horiek (maitasuna, desioa, bekaitzak...)," Geu gagoz testigu"," Sugaar" narrazioetan bezala. Horietan inoren begietatik libre ez dagoen gizarte bat aurkezten zaigu.
2007
‎Globalizazioa eta herritar kultura. Zenbat eta aktiboagoa izan, zenbat etakohesionatuago egon gizarte bat, askoz presio bide handiagoak izango ditu.
2008
‎Euskararen etorkizunaz arduraturik dagoen gizarte batek euskarazko hedabideen sare beregain bat eraiki zukeen. Sare horretan, bat egin zuketen hedabideek eurek, kontsumitzaileek eta administrazioek.
‎Errealitatea ez baita hainbat abertzalek ikusi nahi lukeen modukoa. Errealitatean, ez dago gizarte bat eta bakarra, gutxienez hiru daudelako: Hegoaldean bi gizarte nazional daude, eta beste horrenbeste Iparraldean, azken honetan euskal gizarte nazionalaren aztarnak errotik erauziak izan diren arren.
‎zatzen ari dela, baita testuaren esanahi edo semantika> berria ere, ez baitio berdin, esaterako, euskal lurraren sortzearen mitoaz jardutea, itobeharrean dagoen gizarte batean (horrelaxe Txakolinaren> Ospatzea n, 93 olerki zenbakietan) ala gizarte sortu berri baten atarian (horrelaxe Hiru> > bakarka> bertsioan): –ikus berpiztea egia dela?
‎Deskuiduan bigarren umea munduratzen baduzu, isun ikaragarri handia jasoko duzu opari. Eta umea abandonatzea delitua denez, bigarren haurdunaldi batek bizitza demas zailduko dizu non eta ekografiak debekatuta dauden gizarte batean. Baina ez dira hor amaitzen arazoak.
2009
‎Berrikuntza egin nahi dugu aurrera begira dagoen gizarte bati erantzun nahiko geniokeelako baikortasun kritikotik. Eta ahaztu gabe, ez garela isolaturik bizi.
‎Krisi garaian omen gaude, nahiz eta batzuen irabazi ekonomikoak hazten joan. Ez da normala geroz eta txiro gehiago dagoen gizarte batean, geroz eta zorpetze handiagoak jasaten dituen gizarte batean, dirua xahutzea ekonomikoki defizitarioa izango den eta ditugun merkantzien arazoari irtenbidea emango ez dion proiektu txikitzaile batean. Uste dut 8.000 milioi euro direla Lopez de Gereñuk aurreikusten duen aurrekontua.
‎Zer gertatuko litzateke liburuak izatea eta irakurtzea debekatuta dagoen gizarte batean biziko bagina. Irudika ezazue.
2010
‎Gerhard, marxista konbentzitu bat bezala, errealitatearekiko kezkak kezkatzen zuen: errealitatea aldatzeak, klaseetan banatuta dagoen gizarte batetik klaserik gabekora, errealitatearen nondik norakoak ezagutzea baitzuen aurrebaldintza.
‎gizona ekonomia mantenuan, eta emakumea sukaldean etxearen eta seme alaben arduran. Etxebizitza eta familia hierarkiko zein zurrunak, aldaketa etengabean dagoen gizarte batetik urrunduak.
‎Gerhard, marxista konbentzitu bat bezala, errealitatearekiko kezkak kezkatzen zuen: errealitatea aldatzeak —klaseetan banatuta dagoen gizarte batetik klaserik gabekora— errealitatearen nondik norakoak ezagutzea baitzuen aurrebaldintza. Eta giza errealitatearen ezagutzarako —errealitatearen baitan beste bi errealitate bereizten zituen:
‎Mundu ideal hori erlijioa zen eta, finean, berebiziko egiteko soziala betetzen zuen. Materialismoak jota zegokeen gizarte baten izaera orekatuko luke erlijioak.
2011
‎Zinemagile handien bertutea da hutsala dirudien horretarik kontakizun unibertsalak ateratzea. Eta halaxe egin du berriro ere Kore edak.Xehetasun ñimiñoei erreparatu, narrazioa modu pausatuan eraman, krisialdian dagoen gizarte baten erretratua egin, umorea taxuz baliatu. Horiexek dira Kiseki ren sekretuetako batzuk, barnean mirarien magia antzemanezina gordetzen duen filma.
‎POBREZIA ERLATIBOA (Wikipediaren arabera): " Garapen bidean dagoen gizarte batean, adibidez, bizitzeko' beharrezko' produktuak janaria eta jantzi batzuk besterik ez dira; garatutako herrialdeetan, berriz,' beharrezko' gauzen artean hilean behin ateratzea edo Gabonetako opariak daude. Bizitzeko behar denaren kontzeptua, eta ondorioz pobreziaren kontzeptu hau, erlatibo da, bizi garen gizartearen araberakoa".
‎Lehen elikagai araudiak, hasiera batean sektoreak gutxi estimatuak, berehala beharrezkotzat jo ziren. Hala ere, garai hartako higieneko adituek erakusten dutenez, hasiera batean fase bat igaro zen, eta, garapen industrialeko prozesuan zegoen gizarte batek erosteko ahalmena handitu arren, landa eremuko ekoizpen eremuak uzteko prezioa ordaindu zen, elikadura ohiturak eta dieta osatzen zuten elikagaiak hondatuta. Espero zitekeen bezala, klase ez hain pribilegiatuek jasan zituzten gehien ondorio horiek.
‎Geroago, 2008ko otsailean, Daniel Innerarityk [30]" Cómo sobrevivir a la sociedad del conocimiento" hitzaldia eskaini zuen HUHEZIn, Eskoriatzan, eta berak ere teknologia izan zuen hizpide. Bere ustez, sobera informatuta gauden gizarte batean bizi gara, baina, paradoxikoki, informazio gehiegizkoak nahasmena sortzen du eta ergeldu egiten gaitu.
‎Eskerrak iruzurra hedaturik dagoen gizarte batean dena ez dela galera. Pikareskan oinarrituriko literatur ereduak erakutsi zuen bezala, lapurtzeak kultur balio erantsia ekar lezake.
2012
‎Abortua ez da gaitz isolatu bat, gaixo dagoen gizarte baten seinalea baizik, esan du Donostiako gotzainak.
‎Emakumeak burujabe izateko abortua aldarrikatzen duen feminismoa errealitatetik at bizi da, Munillaren ustez, eta abortuaren biktimak izan daitezkeen umeak erreskatatzeko Donostian talde bat dagoela jakinarazi du. Hala ere gotzainak ohartarazi du abortua ez dela isolatutako gaitz bat, gaixo dagoen gizarte baten ezaugarria baizik".
2013
‎Premisa horrek, osasunarekin eta bizi ohiturekin kezkatua dagoen gizarte batean, ondorio logiko eta aldi berean sinplista batera garamatza: " Azukreak du errua".
‎Bestela esanda, dirudienetik denera heldu ahal izateko, Elizabeth eta Darcy, lehendabizi, beren juzguen arbitrarietateaz jabetu dira, eta gero, beren burua hobeto ezaguturik, bestea ezagutzera iritsi. Hala ere, inmobilismorako prestatua dagoen gizarte batean hori ez da batere erraza izango, eta pertsonaia biek mila zilipurdi egin dituzte konbentzionalismoek komunikazio zintzorako uzten duten tarte estu eta malkartsuan elkarrenganako bidea onez egiteko. Bilakabide hori, dena dela, ez dago edonoren esku; Elizabeth Bennet protagonistaren terminoa erabiliz, pertsonaia «katramilatsuak» bakarrik dira horretarako gai, hots, euren baitan hamaika tolestura, zirrikitu eta potentzialitate biltzen dituzten izaki aberats horiek.
‎Trustparency ren sortzaileek nahi dute herritarrek jakin dezatela zer proiektu konprometitzen dituzten, proiektu horien garapenaren lekuko izan daitezela, eta Aguadok behar du «nola lortzen duten haien ekarpenak arazo bati irtenbidea». «Ustelkeria pro hitza oso presente dagoen gizarte batean, gizartearen konfiantza berreskuratu eta GKEei laguntzea lortu nahi dugu». Gardentasuna ez da zenbaki kontua soilik. «Ezinbestekoa da kontuak argi edukitzea eta edonork ikusi ahal izatea», baina ez hori bakarrik.
2014
‎Hori dela eta, animalien babesgarriek dei orokorra egiten diote jabeei egun horretan. Gainera, administrazioen eginkizuna oso garrantzitsua dela gogorarazi dute, animalienganako errespetuan hezteko eta, horrela, babesik gabeko kaleetan ibarrak eta felidoak ez dauden gizarte bat lortzeko. «Txakurren eta katuen abandonuak geldiarazteko mobilizatu behar dugu, eta udalei kontzientziazio eta informazio kanpainak egin behar dizkiegu», dio Arancha Sanzek, Animalien Babes Elkarteko abokatua eta Madrilgo Landareak.
‎Medearena ez delako infantizidio baten kontaketa hutsa, indarkeriari buruzko gogoeta baizik. Izan ere, mundu primitibotik garatuagoa dagoen gizarte batera trantsizioa egitean sortzen den indarkeriaren eta dominazioaren arrazoien indagazioa osatzen baitu Medeak. Errepresio biopolitikoaren biktima izan zen Medea, sorginak bezalaxe.
2015
‎Off line eta on line dagoen gizarte bat baino gehiago, esango nuke gure nortasunaren dimentsio berri bat dela, gu mugitzeko eremu berri bat, ez oso desberdina gimnasiotik, zaletasunetatik, lanetik, familiatik...
‎zailtasunen aurrean kikildu gabe, gure proiektuan eta gure jendearengan konfiantza jarrita, abian jarri dezagun soberaniaren aldeko iritziak duen oinarri sozial zabala, jakinda oinarri hori gero eta handiagoa izango dela jendearen premiei taxuz erantzuten badiegu. Ziur gaude gizarte batek burujabea izatea erabakitzen badu, aurkituko duela marko instituzionala aldatzeko unea eta modua.
2016
‎Bizikidetzarako ezinbesteko baldintza berdintasunarena da. Hierarkikoki antolatuta dagoen gizarte batean bizikidetza eskasa legoke; murriztua litzateke eta justiziaz kanpokoa. Baina berdintasuna ez da denak berdinak izatea, ezta denek iritzi berekoak izatea ere:
‎...osikoko egoera gisa, eta, horrela, ezeztatu zuen hegoaldeko aldaerek dialektoak edukitzea, gaizki erabilitako gaztelaniatzat hartu zirenak. riera bere garaira ailegatu zela" bere jatorrizko izaerari kalte egin ziezaioketen aldaketa sakonik gabe", nahiz eta (hona hemen XIX. mendeko eliteen ideologia)" gure gaur egungo gizartearekin bat egiten ez duen, baizik eta haiengandik oso urrun dagoen gizarte batekin, kultura eta gustu ona urgentziaz behar duena". Hori dela eta," ahots eta esaldi horiek guztiak, antzinean ezagunak probintzia osoan, bakarrik erabiltzen dira gaur egun gehitutako herrietatik kanpoko toki eta baserrietan", baina" oraindik ere, herrixketan erabiltzen da" (Caveda, 1989:
‎Horrek guziak egin du bigarren mailako arte gisa, bigarren mailako literatura gisa begiratua izatea. Unibertsitateak, aginteak eta instituzioek, egoera normalizatuan, behintzat kultura eta hizkuntza nagusietan, ezagutza eta iraunkortasun maila bat eskaintzen baitute, bizirik dagoen gizarte batean.
2017
‎Nire ametsetatik gero eta urrunago zegoen gizarte bat ezagutuz joan nintzen eta zalantzan jartzen hasia nintzen hura nire herrikoa baino bizimodu hobea ote zen. Izan ere, aberats asko zegoen, bai, leku guztietan bezala.
2018
‎Gizarte tradizionalak senidetasun harremanen bidez egituratuta daude, baina, natur egoeratik (horda primitibotik edo Lévi Straussen naturatik) gizarte zibilerainoko pausoa ematean, ordena sozial berri horretan azalberritu egiten da senidetasuna, eta eremu pribatu bereizi bat bihurtu, familia moderno gisa birsorturik. Jatorrizko kontratuaren istorioan, kontatzen dute nola sortu zen bi eremutan egituratuta dagoen gizarte bat, baina, gero, benetan, istorioaren erdia baino ez digute kontatzen oro har, eta, beraz, eremu publiko unibertsalaren jatorriaz bakarrik mintzatzen zaizkigu.
‎Orduan ikusitako François Truffaut frantsaren Fahrenheit 451 pelikula ari ginen bizitzen. Ray Bradburyren eleberrian oinarriturik, irakurtzea debekaturik zegoen gizarte batean, liburuak erretzeko lana zuen Montag suhiltzaileari duda sortu zitzaion eta egoera horren zergatiak ezagutu nahi zituen:
2019
‎Deskuiduan bigarren umea munduratzen baduzu, isun ikaragarri handia jasoko duzu opari. Eta umea abandonatzea delitua denez, bigarren haurdunaldi batek bizitza demas zailduko dizu non eta ekografiak debekatuta dauden gizarte batean. Baina ez dira hor amaitzen arazoak.
‎Hala eta guztiz ere, gure garai hau trantsizio aldi bat da oraindik, ikuspegi feministatik begiratuta. Emakumeen multzo batek bakarrik esku hartzen du produkzioan, eta multzo hori ere antzinako egiturak, antzinako balioak bizirik dauden gizarte baten parte da. Ezkontza modernoa zer den ulertuko bada, hark iraunarazten duen iraganaren argitan begiratu behar zaio.
‎Bide horretan, Nafarroako Gobernuari eskatu diote “adingabeen telefono bat abiaraz dezan, konfiantza giroan oinarrituta, haurrak babespean dagoela senti dezan eta deseroso zaizkion egoerak adierazi ahal ditzan”. Horrez gain, “haurren aldeko Hitzarmen Komunitario bat egin dadila” eskatzen da, baita “adingabeen aurkako sexu erasoek preskripziorik izan ez dezaten lan egitea” ere, “haurren aurkako erasorik ez dagoen gizarte bat eratzeko”.
‎Nire ondorioak aurreratuz orain, hauxe da argudiatzen dudana: Marxen arabera, komunismoa truke balioaz, propietate pribatuaz eta diruaz haraindi dagoen gizarte bat da, ekoizle askeen elkarteetan oinarritua eta" bakoitzari behar duena eta bakoitzarengandik bere gaitasunaren araberakoa" printzipioaren arabera gobernatua, eta feminista antikapitalistek ezinezkoa dute ideal horri uko egitea. Feministek bat egin dezakete, baita, Marxek imajinatu zuen munduaren irudiarekin, lan banaketa sozialetik harago doan munduarekin, nahiz eta ziurtatu nahiko duten goizean ehizan, arratsean arrantzan eta afalostean maiseaketan jardun ostean denbora izango dutela guztien artean garbitasuna egiteko eta umeak zaintzeko.
2020
‎orduan errenditzen dira neska gehienak sedentarismora, ari ezera. Mutilek (ez guztiek, bai askok) lasai ederrean segitzen dute ariketa fisikoa egiten, jolasean, giharrari gihar eta hauspoari hauspo, ume izateko lizentzia galdu gabe oraindik, gizaki arrak naturaz beranduago heltzen direla sinetsita dagoen gizarte baten onberatasun konplizearen abaroan. Neska nerabeei, aldiz, ez zaie inondik ere hain erraz baimentzen ume jolasa, nahiz eta adin horretan oraindik hurbilago duten haurtzaroa helduaroa baino.
‎Zer behar duen erabakitzeko aukerarik izan ez duen komunitate batean. Produkzioa ez gelditzeko kontsumitzera derrigortuta dagoen gizarte batean. Produkzioa baita xedea gure sisteman, eta haren beharrizanek bultzatzen baitituzte gure ustezko hautuak.
‎«Umoreak, bere dualtasunean, alde batetik erakusten du akabatu beharreko etsaia; kasu honetan, birusa. Eta beste aldean uzten gaitu beste guztiok, helburu komun horretan elkartuta dagoen gizarte bat. Darabilgun umore horretan ez da bereizketarik egiten:
2021
‎Urte horietan, zinemak hausnarketa bat egin zuen: zertan lagun ziezaiokeen diktadura batetik ateratzen ari zen eta trantsizioan zegoen gizarte bati. Ke arteko egunak etik gaur egunera, uste dut normalizazio prozesu bat egon dela.
‎Zahartze bidean dagoen gizarte batean bizi gara. Jaiotza tasa gero eta urriagoa den honetan, eta bizi itxaropena luzatzen den heinean, helduak gero eta gehiago dira; gazteak, aldiz, kuantitatiboki gutxi.
‎Horrez gain, azpiegitura edo energia berriztagarrien proiektuen garapenerako «benetako itun sozial bat ezartzea» eskatu zuen. Plataformaren arabera, itun horrek ingurumenarekin «gero eta sentsibilizatuago» dagoen gizarte baten beharrei erantzun die.
‎Aisialdia eta jakin mina landu eta gure pozak eta tristurak bertzeekin partekatu behar ditugu. Elkartua dagoen gizarte batek zailtasunak gaindi ditzake eta momentu zailetan, oinarri sendoak baldin baditugu, aiseago eta agudoago sendatuko gara.
‎Eta galdera bat etortzen zait burura: aurkako interesak dituzten klaseak dauden gizarte bat izan daiteke guztiz demokratikoa. Gaur egungo parlamentarismo demokratikoa burgesiarentzat demokratikoa da, baina herritar xehearentzat guztiz errepresiboa. Funtsean gure bizitzaren gaineko kontrolik ez dugulako, dirurik ezean inolako aukera berdintasunik ez dugulako, ez politika" ofizialean" parte hartzeko ere.
‎bilatu ezazu Segundo, orain gizon librea, Luzense gizon kultuaren esklabo izandakoa, Bakearen tenpluaren eta Nervaren Foroaren atzean". Egile eskubiderik ez zegoen gizarte batean, Martzialek ez zuen deus jasotzen ez liburu denda horietan ez beste edozeinetan saldutako bere liburuengatik, baina agian bere poemen barrenean liburu denda horiek iragartzeagatik kobratzen zuen zerbait, eta horrek gaur egungo telesailen productplacement delakoaren aitzindari erromatar bihurtuko zuen gure poeta. Baliteke, gainera, gustura ibiltzea bere aisialdian denda horietan zokomiran, eta bere epigrametan haiek hilezkortu nahi izatea.
2022
‎Laburbilduz: eskuineko praktika espainiartzaile bat dauka, diskurtso galegozale eta zentratu batekin uztartua, zentralismoarekin oso kritikoa den eta ezkerrerantz lerratua dagoen gizarte batentzat.
‎Bat, euskara. Eta nola kudeatu pantailetara edo sakelakoetara itsatsita dagoen gizarte bat.
‎Baina ez zen neskato joandako guzien errealitatea hura. Bertze bizipen batzuekin, kulturalki eta sozialki aitzinatuagoa zegoen gizarte batetik berriz ere frankismoaren ilunerat bueltan etortzea ez zen beti goxoa. Are gutiago emakumeentzat.
‎Lekukotza horien eskaintzak, igorpenak, gizartearen hautematearen aldaketa eta iloben zein ondorengoen arreta berpiztea lor dezake. Historiak iragana aztertzen du, baina bererekiko jakingurak orainean du oinarria eta estu loturik dago gizarte baten etorkizunerako asmoekin. Oroimenak etorkizuna delako osatu dira.
2023
‎Berriztagarriak ez diren lehengaiekin, batez ere erregai fosilekin, gauza bera gertatu da. Oso kaltegarria da hori, gurea bezala termo industrian oinarrituta dagoen gizarte batentzat. Egungo sistema gero eta garestiagoa da ekonomikoki, eta batez ere, energiari dagokionez.
‎Biquini operazioa”, “esan agur gehiegizko kilo horiei”… Milagroko dietak hamarkada batzuk normalizatu dira produktu hiperkalorikoak nonahi dauden gizarte batean, eta hiri bizimoduak sedentarismoarekin batera bizi dira, eta, ondorioz, “obesitatearen epidemia” sortu da. Gero eta ikerketa gehiago dago obesitateak osasunean duen eraginari buruz, baina desinformazioa erregimen, guru eta produktu dietetikoen bilakaeran doa, eta horiek ezagun egiten dira, iraultzaile gisa aurkezten baitira.
‎Historiaren ikuskera horri iragana zerbait finko eta mugiezin gisa interesatzen zaio, nondik oraina epaitzen eta justifikatzen den. Baina menderatzaileak eta menderatuak dauden gizarte batean, historiaren kontzepzio lineal hori onartuz gero, iraganean gertatutakoagatik justifikatzen da oraina menderatzea. Beraz, iraganeko garaileen kultura egungo menderatzaileek onartzen eta heredatzen dute, gerrako harrapakin gisa.
‎«Foru aldundira iritsi ginenean, Gipuzkoak inoiz izan duen gatazkarik handienetakoari aurre egin behar izan genion. Atez atekoarekin aurrez aurre zegoen gizarte bat izatetik, ekonomia zirkularra garatzeko aukerak eman dizkigun hondakinen tratamenduaren azpiegitura eredu batera igaro gara».
‎Gizartean dituen ondorioei dagokienez, espezializazioak, pertsona batek zeregin gutxi batzuetarako duen gaitasuna handitzeak, beste zeregin batzuetarako gaitasuna galtzea ere badakar. Zentzu horretan, gizarte primitiboagoekin alderatuz gero, beste batzuen, espezialisten mende alegia, gauden gizarte batean bizi gara, iraganeko gizarte haietan baino askoz gehiago.
‎Jakina, kontua ez da espezializazio zientifikoa ezabatzea, baizik eta ezagutza zientifikoa gainerako gizartearekin kulturalki lotuta egotea. Zientziaren mende dagoen gizarte batean, ahalik eta herritar gehienek zientziaren ulermen orokorra izatea bultzatu behar da, baita parte hartze politikoa ere. Ordainetan, zientzia espezialistek kultura orokor zabala izan behar lukete, gainerako gizakiekin komunikatzea lor dezaten eta haien behar eta jarrerekiko sentikorrak izan daitezen.
‎Guztiz arrotza egiten zait, eta sentitzen dut batzuetan, oraindik ere, nahiko zaharkituta dagoen gizarte batean bizi garela. Antzua da sailkapen hori, eta uste dut askoz ere aberasgarriagoa izango litzatekeela banaketa horiek apurtuko bagenitu.
‎" Aretxabaletan nekatu gara futbol zelaian jarrera eta jokabide konkretu batzuk ikusteaz, baina ez dugu uste arazoa futbolarena denik, eta bai gizartearena. Izan ere, halako jarrera duten pertsonak gaixorik dagoen gizarte baten isla dira. Gertatzen dena da futbolak gauza bat duela oso ona; alegia, jende asko batzeko gaitasuna daukala.
‎Berriztagarriak ez diren lehengaiekin, batez ere erregai fosilekin, gauza bera gertatu da. Oso kaltegarria da hori, gurea bezala termo industrian oinarrituta dagoen gizarte batentzat. Egungo sistema gero eta garestiagoa da ekonomikoki, eta batez ere, energiari dagokionez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia