2002
|
|
Lehen zikloan halabeharrezko kreditu guztiak (152), bigarren zikloan halabeharrezko 55 kreditu eta 12 hautazko kreditu euskaraz eskaintzea proposatzen du II. Plangintzak. Ikasketa plan berria ezartzen denerako, fakultateko euskararako dekanordetzaren aurreikuspenaren arabera, halabeharrezko 132 kreditu (125 lehen zikloan eta 8 bigarrenean) eta hautazko 12 kreditu eskaini ahal izangodira euskaraz gaur egun
|
dauden
giza baliabideekin. Egoera hori abiapuntU modurahartuta, datozen hiru urteetarako halabeharrezko kreditu guztiak(. Egonaldiak, irakasgaiari dagozkion 15ak izan ezik) euskalduntzea da fakultatearen helburua, kreditu kopururik handiena duten irakasgaiei lehentasuna emanez.
|
|
Automatizazioak bere agerraldia egin duen esparruetan, ez
|
dago
giza lanarekiko errukirik eta hazkunde ekonomikoan eta soldaten jaitsieran ere langabezia murrizteko itxaropenek bere zentzu guztia galtzen dute. Arrazoia garapen teknologikoaren ondorio logikoa dela dio Zuberok:
|
|
Euskal Herriari
|
dagokio
giza komunikabideei dagozkienetan Estatuko oinarrizko arauen legeria aurrera eramatea, Konstituzioaren 20 artikuluan agintzen dena beti ere errespetatuko delarik.
|
|
Estrategia eredu ezarlea ere
|
badago
giza komunikazioaren esparru zabalaren baitan. Ez dago komunikatzerik, baldin eta arautegi minimo bat konpartitzen ez bada.
|
|
Gaur egungo ugaztunen portaerak zein diren ikusita, komunikazio primitibo horretan, elikagaiei buruzko, ehizazko edo ugalketaren gaineko informazio zantzuak zerabiltzatela uste da. Era guztietako aztarnak
|
daude
giza komunikazioaren lehen urratsetan. Zehaztasun txikiko komunikazioa da hori, askotariko interpretaziorako bideak zabal zitzakeena.
|
|
Gaur egun, gero eta argiago agertzen zaigun fenomeno baten aurrean gaude: hedabideen eskuetan
|
dagoen
giza esperimentu da kultura. Hedabideek ezartzen dituzten errutinen arabera ulertzen dira gero eta gehiago kulturaren azturak.
|
2003
|
|
Eratuta dagoenaren eta eratzeke dagoenaren arteko tentsio hori da giza artekotasunaren bizitasunaeta aldaketa historikoa hobekien karakterizatzen dituena. Zeren giza artekotasunerrealean beti
|
baitago
giza artekotasun ideal bat.
|
|
Hortik dator, hain zuzen ere, Joas, Touraine, Bourdieu eta bestepentsalari askoren deia globalizazio prozesua demokratizatzeko, eztabaidagai delaonartzeko eta balioespen zein zenbait aukera dituen prozesu gisa eraikitzeko. Hauda, indarrean dagoen gizartearen aldaketa joera, giza praxian hezurmamitzen aridelako, onartu beharra
|
dago
giza praxia aplikatu ahal zaiola modu erreflexiboan.Izan ere, John Dewey-ren hitzak gogoratuz eta beste une batean aipatu dugunmoduan, logika metasozialak baieztatzeak oztopatu egiten du aktore sareek daukaten ardura onartzea, eta borondate horrek ziurta dezake soilik giza aurrerapena22.
|
2006
|
|
Garrantzitsua da bereiztea ekintza, batetik, eta bere beste muturrean
|
dagoen
giza portaera, bestetik. Esan bezala, lehenengoari zentzua atxikitzen diogu; bestea, ordea, portaera irreflexibo edo automatikoa dugu.
|
2007
|
|
Inguruabarrak aldatzen dira eta, eraberean, denboran zehar aldatzen dira interesak eta horiek herri hauetatik edo bestehaietatik defenditzeko boterea. Baina lurraldetasuna oso atxikia
|
dago
giza taldenaturalaren nozioari, gorputza gizabanakoari datxekion bezainbat, eta denboranbarna funtsezkoa izaten segitzen du, nahiz eta aldaketak egon.
|
|
Espainiarra edo frantsesa izatea hizkuntza horretan bizitzearekin lotzendugu guk nahigabe ere. , hizkuntza batean bizitzea delako, hizkuntza batenbaitan bizitzea, giza bizitzarik ez
|
dagoelako
giza hizkuntzatik at.
|
|
Ohitze/ Desohitze delako teknika ere ikaskuntzan oinarritutakoa da. Horretan, ikertzaileak erakargarria den estimulu bat (adibidez, irribarrez
|
dagoen
giza aurpegibat) jartzen du umearen aurrean. Umea interesatu egiten da eta begiratu egiten du, baina, denborak aurrera egin ahala, haren interesa gutxitu egiten da eta horrek esannahi du estimulura ohitu egin dela.
|
|
Alabaina, gaur egun onartzen da, oro har, ekonomia
|
dagokiela
giza premiakasetzeko beharrezkoak diren zerbitzuen eta ondasunen ekoizpenari eta banaketari.Hala, egungo ikusmoldearen arabera, ekonomia da ondasunak lortzearekin, maneiatzearekin eta banatzearekin (adibidez erostearekin, saltzearekin, maileguekin, bankuekin...) zerikusia duen gizarte munduaren zatia (Webley, 2005). Horida, hain zuzen ere, kapituluan erreferentzia gisa hartuko dugun ekonomiarendefinizioa.
|
2009
|
|
Jakina, beharrezkoagoak dira harreman horiek aztertzen ari garen esparru politikoa errealitatetik gero eta urrunago egonez gero. Eta hori, esparru politiko horri
|
dagokion
giza eta geografia esparrua gero eta konplexuagoa delako (hauxe da, ziur asko, Bruselan eta Washingtonen dauden lobbying bulego kopurua horren handia izatearen arrazoi objektibo nabaria).
|
2010
|
|
Hirugarren erronka hain zabalduta
|
dagoen
giza eskubideen urraketari aurreegitea da. Kontzeptu zabal horretan atal asko sartzen dira.
|
2011
|
|
Izan ere, erabaki politikoen ondorioz hizkuntza batek estatus ofiziala izateak ez dauka zerikusirik hizkuntza horren berezko ezaugarriekin. Hor atzean
|
dagoena
giza erabaki bat da, boterearen esparruan kokatzen den erabaki bat, eta ez hizkuntza baten berezko nagusitasuna. Beraz, Skutnabb Kangasi jarraituz, baiezta liteke azken mendeetan hil diren hizkuntza asko ez direla hil garapen «naturala»ren ondorioz, baizik eta desagertze bidea egiten lagundu zaielako.
|
2012
|
|
Ez dago ezer edota behintzat ia ezeraurresuposatua, existentzia hori aurrera joan ahala joango da definitzen. Bakoitzakbere existentziaren arabera definituko du bere burua, bakoitzak emango dio formabere izateari, beraz, ez da
|
egongo
giza natura orokorrik. Gizakia etorkizunera begiragauzatzen den proiektu bat izango da.
|
|
Ez dago ezer edota behintzat ia ezeraurresuposatua, existentzia hori aurrera joan ahala joango da definitzen. Bakoitzakbere existentziaren arabera definituko du bere burua, bakoitzak emango dio formabere izateari, beraz, ez da
|
egongo
giza natura orokorrik. Gizakia etorkizunera begiragauzatzen den proiektu bat izango da.
|
2014
|
|
Ideia hori kontuan izan behardugu ikusleak biktima izateko bestelako aukerarik gabe utzi eta gizarte ekintzarakoaukera txikiena ere ukatuko dion botere ahalguztidun baten marrazkia egin nahiez badugu. Pertsonak, giza ekintzak beti gordetzen du askatasunerako gutxienekozirrikituren bat, eta ez
|
dago
giza gorputza era absolutu batean bere egin eta beretxokorik barnekoenak konkistatuko dituen erregimenik edo hutsegiterik gabekokontrol mekanismo ahalguztidunik. Subjektuek beti gordetzen dute, nola edo hala, gauzen nondik norakoaren inguruan aukeratzeko gaitasuna emango dien gutxienekohautamen mailaren bat.
|
|
hari esker, errealitatearekin erlazioa duten gertaera hautemangarriei buruzko buru eragiketak egin daitezke. Garapenaren estadio horretan
|
dauden
giza pentsamenduaren ezaugarri garrantzitsuenak azalduko dira ondoren (ikus 6.1.1.01 taula).
|