2000
|
|
Baina, non, zein arte edo zientziatan ez dago norbera ere halakoetan jausteko arriskutik salbu? Gizaki mota bat beren beregi salatu beharra al
|
dago
giza izpirituaren eri orokorra den horrexengatik. Badira aldiak non ezjakintasuna den nagusi, libururik ez baitago; badira, hala ere, beste aldi batzuk, non ikasten ere zaila den, liburuen gehiegikeria baitago.
|
2001
|
|
San Agustinek ere badio horren antzeko zerbait: " Horrela oinarrituta
|
dago
giza gogoa: beraz gogoratzea..., bera maitatzea inoiz utzi ezina" 49.
|
2004
|
|
Inork esan lezake ‘maitasun’ bezalako hitzak ez direla benetako izenak, errealitateko objektu konkretuei erreferentzia egiten ez dietelako. Baina, baldintza horietan, ba ote
|
legoke
giza hizkuntza izena lukeenik?
|
|
Laburbilduz hauxe esan daiteke: sentikortasunik gabe ez
|
dago
giza adimenik, eta, garrantzi gutxiago ez duena, adimenik gabe giza animalitatea bera ez da bideragarri. Formulazio honetan ageri zaigu arestian bilatzen genuen biologiaren eta kulturaren arteko oinarrizko lotura, kultura giza adimenaren isla izaki.
|
2005
|
|
berak ez du gizakiari buruzko" ezagutzarik" (Menschenkenntnis) kontsideratzen, baldin eta hau ez badator gizaki horren" humanizazioarekin" (Menschenbildung) lotuta. Batetik badaki, giza-historizitatea onartzen duen momentutik, gizakia betiereko eraldaketan
|
dauden
giza- indibidualitate ezberdinen baitan bakarrik dela erreala eta, honengatik, baita ere ezinezkoa dela berari buruzko behin betiko ezagutza lortzea. Bere helburua, bestetik, gizaki konkretuari edo pertsonari benetako laguntza eskaintzea da, horrela, pertsona honek bere burua inoiz bukatuko ez den ibilbide batean osatuz eta garatuz joateko aukera izan dezan.
|
2006
|
|
Zientzia osoan horrenbestez ez dago benetako etorkizunik. Alegia, ez
|
dago
giza denbora historikorik. Zientziaren mugimendu dialektikoa denbora dela esan nahi bada, zehaztu da denbora zikliko bat dela, ez diharduela etorkizunaren arabera.
|
|
Behin Estatu hori gauzatu ondoren, hortaz, ez da borrokarik ez lanik izango: behin Historia amaiturik ez
|
dagoke
giza zereginik. Gizakiak gizaki iraungo du izan den eta izan zitekeen guztia azaltzen duen Liburua irakurri eta ulertzen duen heinean:
|
2007
|
|
Honela dio Kriekemans ek: " Hezkuntzaren posibilitatea inplizituki
|
dago
giza pertsonaren askatasunean: bere berezko gaitasunen garapena bere eginkizuna izan daiteke" 18 Askatasun horrekin batera, baina, gizakiaren hezia izateko eta hezteko" obligazioa" dator:
|
2009
|
|
Hegelekin, Heideggerren ustez, greziar metafisikaren autokontzientzia ematen da (eta ez kulminazioa, hori Nietzscherekin gertatzen baita). Fedearen eta ezjakintasunaren terrenoan
|
dagoen
giza ezagutza pentsamendura ekartzen ditu Hegelek, proiektu kantiarrak alde batera utzi duen berbaitango gauza eta ezagutzaren teoria izpirituaren teleologia bakar bihurtuz. Horregatik leporatuko dio Hegelek Kanti metafisika edo filosofia espekulatiboa lurperatu izana:
|
2017
|
|
Hitz batean esateko, Bestea objektu probable izateko, eta ez objektuzko amets, bere objektutasunak ez du igorri behar jatorrizko bakartasun batera nire eskumenetik kanpo legokeena, baizik eta funtsezko erlazio batera, non eta Bestea agertzen den ez nik beraz dudan ezagutzaren bitartez baina beste modu batean. Teoria klasikoak hizpidean
|
daude
giza organismo ikusi orok zerbaitetara igortzen duela aintzakotzat hartzen dutenean, eta zerbait hori dela bere probabilitatearen funtsa eta bermea. Baina erratzen dira igortze horrek existentzia bereizi bat adierazten duela uste izatean, edota pertzepziozko bere agerpenen atzean legokeen kontzientzia bat, noumenoa Empfindung kantiarraren atzean dagoen bezala.
|
|
kokatzen ere naiz europar gisa asiarren edota beltzen aldean, zahar gisa gazte jendearen aldean, magistratu gisa gaizkileen aldean, burges gisa langileen aldean, eta abar. Hitz batean esateko, gizaki bizidun ororen arabera
|
dago
giza errealitate oro presente edo absente jatorrizko presentzia baten planoan. Eta jatorrizko presentzia horrek izate begiratu gisa edo izate begiratzaile gisa bakarrik izan dezake zentzurik, alegia, Bestea niretzat objektu den edo ni neu naizen Bestearentzako objektu.
|