2001
|
|
Nahiz eta jakin, arrazoi desberdinak direla medio, historian zehar pertsonaia famatu ugariri ukatu zaiola betiko zoriona (RIP), ezin esan kontuok beldur edo higuin sentimenduak eragiten ez dizkigutenik. Dela gaizkile famatuak hilobian
|
zeudela
frogatzeko (Jesse James), dela politiko edo filosofo ezagunak babesteko (Abraham Lincolm, Galileo), desehorzketa ekintzek hilotzak jartzen dizkigute begien aurrean, mendebalde honetan tabua den heriotzaren lekuko ixilak.
|
2007
|
|
Lurralde horien jabe egin ziren herriak" indoeuropar" izenaz ezagutzen dira. XIX. mendearen hasieretan, linguistika konparatiboa garatu zen urteetan, hizkuntza klasiko zahar batzuen eta moderno batzuen artean parekotasun handiak
|
zeudela
frogatu zuten hizkuntzalariek, eta hortik hasi ziren galdetzen ea jatorri berekoak izango ez ote ziren. Batez ere Indian egiten zen sanskrito zaharra aztertzen hasi zirenean konturatu ziren zenbait hizkuntzaren arteko antzekotasunez; batez ere Europako hizkuntza klasikoekin (grekoa eta latina).
|
2017
|
|
Izan ere, batetik, postmodernismoak ukatu egiten du altruismo erabatekoaren posibilitatea, edozein emate ekintza banaezina baita aldi berean eta ezinbestez gertatu beharreko bereganatzeedo kapitalizatzeefektutik.205 Ildo beretik Iñakik aldarrikatu bezala, konpromiso esentzialaren ideia ez da fantasia hutsa baizik, gizabanakoak engaiatzeko daukan arrazoi nagusietakoa, hain zuzen ere, nor izateko nahia baita, subjektu emaileak beti ere esker oneko aitorpenen bat jasotzea espero duelarik trukean hark bere buruari eginikoa baino ez bada ere, nortasun indibiduala sendotu eta finkatzeko balio izango zaiona. Horregatik nabarmentzen dira hainbeste Hamaika pauso n Danielek onarturiko konpromisoaren azpian dauden arrazoi nartzisistak.206 Nartzisismo saihestezin hori azpimarratu asmoz egiten du Iñakik, orobat, beldurraren aldarrikapena, beldurrak gizabanakoaren nor izateko nahia ezabatzerik ez
|
dagoela
frogatzen baitu, beldurra gizabanakoaren singulartasun desiraren adierazlerik objektiboena baita. Horregatik bilatzen du beldurraren aztarna hain modu etsian Danielek fusilatua izan aurretik sinaturiko
|
2021
|
|
Azaltzen dutenaren arabera, inplementatzen diren proposamen ugarik ikaslearen alderdi kognitibo eta psikomotorra garatzea dute helburu, eta" gutxitan ebaluatzen dituzte aspektu afektiboak gelako ikaskuntzan" (op.: 26). ...ten eragina kontuan hartuta, horiek ere ebaluazioan txertatzea garrantzitsutzat jotzen dute hainbat autorek, batetik, interesa, lorpena eta motibazioa moduko jarrerazko elementuei buruzko informazioa eskaintzen dutelako (Brookhart, 2007; Stiggins, 2008; Biggs eta Tang, 2011; Qadar, Samisah eta Haryanto, 2018), eta, bestetik, kognizioaren eta afektibitatearen artean" korrelazio positiboa"
|
dagoela
frogatuta dagoelako (Carretero, 198580; Qadar, Samisah eta Haryanto, 2018: 26).
|
|
Bere analisian Beauden gogoetez gain, Octobre, Jauneau, Jonchery, Donnat eta beste ikertzaile batzuen ikerketa lanak ere aintzat hartzen ditut horretarako kontuan hartzeko hainbat ondorio eskaintzen ditu: ...ioa haien esku dago hein handi batean; (2) familian gertatzen den transmisioa giltzarri da atxikimendua, ohitura eta zaletasuna garatzeko; (3) horretarako, kultur giro aberatsa eta jarrera egokia egon behar direla familian, kultur praktikaren beharra eta garrantzia kontatzeko eta ez irakasteko; (4) familian dagoen garapenekonomiko maila eta kultura praktikaren arteko lotura edo menpekotasun handia
|
dagoela
frogatzen dute ikerketek: esate baterako, sektore herrikoietan tresna digitalen erabilera kultur kontsumoa ordezkatzera iritsten den bitartean, maila ekonomiko altukoetan, berriz, kultur kontsumoari eusten zaio apur bat jaisten bada ere; (5) liburuekiko harreman afektibo emozionala, eta ez kognitiboa soilik, eraikitzeko gaitasuna erabakigarria da literatur transmisioan. edota bestearekiko harremanean apurtutako zerbait konpontzeko; fantasiazko beste lurraldeetarako bidea zabaltzeko, horiek gabe fantasiarik eta sormenik ez baitago".
|