2001
|
|
Lehenik eta behin, proba pilotu bat egingo da urteko laugarren hiruhilekoan, eta 2001aren amaiera baino lehen merkaturatuko da. Ekimenak orain arte abian jarri diren proiektuak integratzen ditu, eta Espainian
|
dauden
finantza erakunde, mugikorren operadore eta ordainketa bitartekoen prozesuko sozietate guztiek parte hartzeko aukera izango dute. Aldi berean, Espainiako estandar hori nazioartean zabaltzeko bideari ekingo dio.
|
2003
|
|
Zergadunak Ogasunari Internet bidez eta kreditu txartelarekin ordaintzeko dituen baldintzak honako hauek dira: Diruaren eta Zerga Zigiluaren Fabrika Nazionalak (FNMT) emandako erabiltzaile ziurtagiria izatea, herritarra nor den bermatzeko, eta kontu horrek zordunketa kontu bat izatea,
|
dagozkion
finantza erakundeekin lotutako kreditu edo zordunketa txartelekin.
|
2004
|
|
José Ramón Ormazábal Europako Hipoteka Federazioko lehendakariordeak nabarmendu duenez, ATASA tasatzaile elkarteak aste honetan egindako Tasazio eta Balorazioaren 3 Biltzarrean, Europar Batasunean (EB) emandako hipoteka maileguen %1 baino gutxiago “mugaz bestaldeko” maileguak dira. Ormazabalek argitu duenez, Espainiako Hipoteka Elkarteko (AHE) zuzendaritza batzordeko kidea da eta kredituarekin finantzatu nahi den higiezinaren herrialdea ez den beste batean
|
dagoen
finantza erakunde batek ematen ditu mailegu horiek. Adituak adierazi du datu horrek erakusten duela Europako hipoteka merkatu errealaren garapen eskasa, mugaz gaindiko hipoteka merkatuak “ia” merkataritza sektorean kontzentratzen baitira.
|
2005
|
|
Erakundeak dio berrogeita hamar bat bezero Gardinako Kaltetuen Plataforman sartu direla dagoeneko, eta beren interesak taldean defendatzeko gomendatu die. Kontsumitzaileen elkartearentzat “onartezina” da maileguak emateko prest
|
dauden
finantza erakunde batzuen portaera, “dirua ematen dieten enpresei gutxieneko kaudimena eskatu gabe”. Adidaek dio Espainiako Bankuak “murriztu, ikuskatu eta zigortu egin lukeela kontsumitzaileari betiko mailegu bat ordaintzera behartzen dioten praktika horiek”.
|
2008
|
|
Irudia: Rednuht a Inbertitzaile batzuek beren akzioak saldu eta %5eko, %12ko, %20ko errentagarritasuna lortzen dute… Baina errentagarritasun hori ez da hain errentagarria, tituluak gordeta
|
dauden
finantza erakundeak aplikatzen dituen komisioak deskontatu behar baitira, bai erosketa eragiketetan, bai salmenta eragiketetan. Horren berehalako ondorioa burtsa eragiketan lortutako hasierako irabazia gutxitzea da.
|
2009
|
|
Oraindik azaleratu gabe
|
daude
finantza erakundeen hainbat gehiegikeria. Atzo Alemaniako Fiskaltzako 240 poliziak herrialde hartako banku publiko handienetakoaren egoitza nagusia miatu zuten:
|
2010
|
|
Iparrorratz erabilgarriak izan daitezke, une honetan lehia handia
|
baitago
finantza erakundeen artean (nork zer merkeago eskaini ari dira).
|
|
Bankimia, iahorro.com eta el superdeldinero ez
|
daude
finantza erakunde jakin baten mende, baina elcomparador.com, aldiz, Bankinter ek sortua da.
|
2012
|
|
«Dirua ematen duenak inoiz ez du doan ematen», ohartarazi zuen herenegun Joaquin Almuniak, Europako Lehiarako komisarioak. Espainiako Gobernuaren inguruan ari zen orduan, baina berdin berdin ari zitekeen Europaren laguntzaren zain
|
dauden
finantza erakundeen inguruan ere, laguntza hori ez baitute doan jasoko. Itxura denez, Europak %3 edo %4 inguruko interesarekin utziko dio dirua Espainiari.
|
|
Abantaila gehigarriak dituzte, hala nola komisioak eta mantentze gastuak ordaintzetik salbuestea, gordailuan utzitako zenbateko osoa eskura izatea eta nomina helbideratzea ez eskatzea. Komisioetatik salbuetsiak daude eta gordailuan utzitako zenbatekoa edozein unetan erabiltzeko aukera ematen dute Batez ere, on line
|
dauden
finantza erakundeek merkaturatuko dute, baina produktu horiek erabiltzen dituzten erakunde tradizionaletara ere jo daiteke bezeroen pasiboa erakartzeko. Nolanahi ere, proposamen guztien ezaugarria da haien errentagarritasuna batez bestekoa baino handiagoa dela,% 3tik gorakoa; batzuetan,% 3,70era ere irits daiteke.
|
|
Nola finantzatzen da FGD? Funtsa eratzeko, Espainiako Bankuan erregistraturik dauden eta lortu dituen gordailuei lotuta
|
dauden
finantza erakundeek bankuak, kutxak eta kreditu kooperatibak. Beharrezkoa bada, entitateek derramak egin dituzte (aparteko kontribuzioak).
|
|
Zerga zorrak ez ordaintzearen ondorioak Zerga zorrak kobratzea Administrazioari esleitutako boterea da. Erakunde eta ordezkaritzetan kutxa zerbitzua betetzeko baimenduta
|
daude
finantza erakundeak, eta kudeaketan erantzukizunik ez badute ere eta diru bilketako organorik ez badute ere, zergak biltzeko orduan erakunde laguntzaile gisa jarduten dute. Zerga horien bilketa borondatezko epean edo epe exekutiboan egin daiteke.
|
2013
|
|
Ez da behar interesdunaren baimenik datu tratamendua egiteko, baina fitxategian sartu dela jakinarazi behar zaio. ZIRBE (Espainiako Bankuaren Arriskuen Informazio Zentrala) ez da berankorren fitxategi bat, bere datu basean jasota
|
baitaude
finantza erakundeetako bezeroek dituzten zorrak, kredituak, maileguak eta abalak, bai ordainketak egunean badituzte, bai ez badaude. Partikular edo enpresa batek bere gain hartu duen arriskua ebaluatzen du erakunde horrek; izan ere, egiten duen txostenean, bere zorpetze maila zein den egiazta daiteke.
|
2015
|
|
Alde handiak daude sektore batzuetatik besteetara. Batez besteko horretatik gora
|
daude
finantza erakundeak, %50eko betetze mailarekin, merkataritza kate handiak (%35, 3) eta garraioak (%25, 5). Batez bestekotik behera daude posta eta komunikazioa (%16, 7), energia (%7, 1), merkataritza oro har(% 6,3; merkataritza guneetan% 3 eta hipermerkatu eta supermerkatuetan% 1) eta etxebizitza(% 2,4).
|
|
Baina ez al zen Nafarroako Gobernua Nafarroako Kutxaren jabe nagusia? Ez al zen Nafarroako Kutxa nafar guztien zerbitzura
|
zegoen
finantza erakundea. Azkenik CANek ez zuen operazioan zuzenean parte hartu, baina onuradun nagusia izan zen.
|
2021
|
|
Batasuneko instituzioek gogoko duten beste egiturazko erreformetako bat pentsioen sistema publikoarena da, bere iraunkortasuna bermatzeko aitzakiapean beti ere. Azpimarratzekoa da arlo honekin lotuta lobbygintza ikaragarria
|
dagoela
finantza erakundeen aldetik, zahartze demografikoaren inguruan dagoen negozio ahalmen itzelarekin bat datorrena. Eta negozio hori borobiltzeko ezinbestekoa da administrazioa eta jarduera publikoa arlo horretatik kanporatzea, bertako jarduerak eta praktikak ahal bezainbat merkatuen esku utzita eta pribatizatuta.
|