Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 138

2000
‎Haatik, uste hori duenak ‘gorria orain eta hemen’ adierazpenari buruz mintzatzerakoan, adierazpen hau munduko zerbaiti ote dagokion ala ez jakitea beste gauza bat da. Jakina da ilusioak ez direla ez egiazkoak ezta faltsuak ere, baina hain zuzen horregatik daude ezagutza corpusetik at: norberarenak, subjektiboak, komunikaezinak direlako.
‎Hori zen irizpidea. Ez zegoen ezagutza eta errealitatearen arteko loturaren nozioarekin apurtu beharrik. Schlickek egia egokitzapen gisa teoria klasikoari jarraitzen zion — Veritas est adequatio rei et intellectus, eskolastikoek esan bezala—, Aristotelesen garaitik oraindik zutik zegoena eta Russell eta Mooreren oinarria zena beren idealismoari aurre egin guran101 Schlickek Neurath zeukan aurrez aurre egiari buruzko gogoeta hauetan.
‎Schlicken ustez, ‘emandakoaren’ aurrean jartzen garenean ez dugu ezagutzarik lortzen; honek, ezagutza izan dadin, kontzeptuaren baitan edo, zehatzago, emandakoa transzenditzen duen esanahia daukaten funtzio kontzeptualen baitan erori behar du. Hau da, pentsamendua ez bada tartean sartzen, ez dago ezagutzarik; asko jota, emandakoaren inpresioak jaso guran, sentimenen erabilera bat agertuko zaigu, ez besterik. Baina hau patata zomorroari ere gerta dakioke.
2001
‎Oinam esakune dinamikoak esperientziaren analogiak dira eta hauek hautemapenen arteko lotura oinarritzen dute, hori gabe ez baitago ezagutzarik. Analogiaren zentzua hauxe da:
‎Harreman horren arabera irudimenak errepresentazioaren forma bere baitan hartzen du aintzat, ez adigai bat bilatzeko asmoz. Beraz, judizio estetikoan ezagutza baten baldintza subjektiboak badaude ere, hau ez da inoiz adigaia determinatzera iristen, eta ez dago ezagutzarik, ederraren sentimendua baizik.
‎Eta ezagutza ahalbidetzen duten baldintza hauek ditugulako gertatzen da, orduan, ezagutza hori agerpenetara mugatzen dela. Alderantzizko ikuspegia izanez gero, ez legoke ezagutzaren baliotasuna frogatzerik. Berbaitango gauzak onartzen badira, espazioa eta denbora gauzen ezaugarri absolutuak balira, orduan ezinezkoa litzateke benetako ezagutza:
‎Beste lan batean filosofo klasikorik ez dagoela ere esaten du. Filosofia ez da prest, hila dagoen ezagutza historikoa. Ez, Filosofia filosofatuz ikasi behar da.
2002
‎Irakasleen artean, euskaldunen arteko komunikazioa erabat euskaraz da, nahiz eta euskaldun berriekin erdaraz hitz egiteko aspaldiko ohituren segida izanaskotan. Beraz, nahiz eta egoera hobetu den, dagoen ezagutzarekin egoera hobetubeharrean dagoela uste dugu.
2003
‎Gizarte eta hizkuntzaren arteko joko korapilatsuaren gainean zegoen ezagutzarik eza larri horren ondorioz, gizarteak bere buruari ezarri zion hizkuntz jomuga ere okerra zen: norberak ikasteko edo umeek ikas zezaten ahaleginak bai, baina gehiagorik ez zen behar.
‎Eta, itxuraz, oinarri gisa nahikoa zuen egindako aukeraketarekin. Baina Vienako Zirkuluaren tesi nagusi bat zen benetako ezagutza eta zientzi ezagutza gauza bera zirela, hau da, ez zegoela ezagutzarik zientziaz haratago. Hortaz, epistemologia (ezagutzaren teoria) zientzi ezagutzaren mugen baitan geratzen zen, muga horietatik haratago ‘ezagutza’ deitzeko modukorik ez baitzegoen.
2004
‎Bestalde, Batzordeak, prozesuan zehar, Alemaniako agintariek aplikatzen zuten dosi hirukoitzaren araua Itunaren 30 artikuluaren eta Justizia Auzitegiaren jurisprudentziaren aurkakoa zela mantendu zuen. Ildo horretatik, uste zuen bitamina bakoitza kasuz kasu kalifikatu behar zela, bere propietate farmakologikoak kontuan hartuta, hala ezarrita baitzegoen ezagutza zientifikoaren egungo egoeran. Izan ere, uste zuen Alemaniak erregela ematen ziola bitamina prestakin orori, egunean gomendatutako dosia baino hiru bitamina gehiago zituenean.
2005
‎Denbora luzea behar da horretarako. Legedia Gaur egun eskura dauden ezagutzen arabera, legeria zorrotz betetzeak segurtasun sanitarioaren indize handia ematen die instalazioei. 1991n, giza esposizioarekiko erradiazio elektromagnetikoaren mailetarako estandarrak arautzen dituen lehen araua sortu zen.
2006
‎Publizitate adierazpenak egiten dituen adituak arlo horri dagozkion ezagutza eta trebetasunak izan ditu, produktuari buruz dioenak frogagarria izan du, betiere une horretan eskuragarri den teknologia eta beste edozeinek erabil ditzakeen baliabideen arabera. Egiten diren adierazpenak pertsona juridiko edo erakunde bati buruzkoak izan litezke.
2007
‎Herritarren ulerkuntza gertuago dago ezagutza zientifikoaren analisi soziologikoen ekarrietatik. Horien artean, aipatzekoak dira (Longino, 1990a:
‎Arazo metodologiko eta enpirikoak topatu dira ezagutzaren eta pertzepzioaren arteko korrelazioan. Hori dela eta, badirudi orain konfiantzari dagokiola ezagutzaren ordezko funtzionala15 Ekimen politikoak erealdatzen ari dira: alfabetizazioa ez ezik, informazio zientifikoaren gardentasuna etazientzia gizartera hurbiltzea proposatzen dira16 Nire lanean ere sinesgarritasunaeta konfiantza funtsezko elementutzat jo dira.
‎Horien azterketak zehaztasunez egin daitezkeen heinean, zientzialarien arteko adostasuna lor daiteke: egon dagoenaren ezagutza da gakoa, korrespondentzia dagoenaren eta ezagutzaren artean. Horren guztiaren emaitza ziurtasunaizango da, estilo zientifikoaren berezitasuntzat joko dena (Laudan, 1984).
‎Teknologia transgenikoak, hortaz, agerian jartzen ditu bere ondorio potentzialei buruz dauden ezagutza gabeziak, bai ekosistemaren mailan bai eta ere gizaorganismoen mailan (Muñoz eta Rodriguez, 2004). Zentzu horretan, deitoragarriada genetikoki eraldatutako organismoen erabilera konfinatuari, borondatezkoliberazioari eta merkaturatzeari buruzko 9/ 2003 Lege espainolak berak, markoerregulatzaile europarrean oinarritzen denak26, esplizituki egiten duela bere ezagutza gabezi horren konstatazioa.
‎Errealizazio ahalezkoaren maila hau da: pertsonen oinarrizkopremiak asetzeko dauden ezagutza eta baliabideei eskerlor daitekeena. Errealizazio bideak esaten die Galtung ekezagutza eta baliabide horiei.
‎Egiatik eta justiziatik apartatzen den testu erretorikoa baztergarria da Aristotelesentzat. Autore horrentzat, metafisika eta zientziak omen daude ezagutzaren gailurrean, haren morroi da dialektika (iritzien trukaketa eta argumentazioa), eta beheragoko maila batean legoke erretorika, entzuleak pertsuaditzeko ahaleginean.
‎Onartu beharra dago ezagutza eremu gehientsuenak nahasi eta ilundu egin direla euretan erabiltzen diren hitzen eta mintzamolde orokorren abusuagatik. Eta horrela, hitzek ezagumenari gainez egiteko joera dutenez gero, dena delakoak izan aztergai ditudan ideiak, neure begien aurrean soil eta biluzik ipintzen saiatuko naiz ideiok, nire pentsamendutik lekora uzten ahaleginduz, ahal dudan heinean, etenbako eta luzaroko erabileraz hain hertsiki lotu zaizkien izenak; eta hemendik espero dut honako abantaila hauek etorriko direla.
‎Txostenak proposamen zehatz batzuk biltzen ditu, Administrazioak hurrengo deialdietarako kontuan har ditzan: IKTak gizarte ekintzako GKEetan sartzeari eta erabiltzeari buruz dagoen ezagutza hobetzea. “Adibidez, Behatoki Iraunkor bat sor daiteke, edo lehendik dagoen erakunderen bat aprobetxa daiteke informazio zerbitzu iraunkor eta eguneratu hori emateko”.
‎Emaitza horiek landareei buruzko datu ezagunekin alderatzea eta orain arte dokumentatu ez ziren erabilera eta propietateak aurkitzea zen asmoa. Eta, batez ere, gero eta pertsona gutxiagoren esku dagoen ezagutza gordetzea. Aspalditik kauserak egiteko erabiltzen diren loreak daudela azalduko digu, eta landare basatiak ere badaudela, bideen ertzetan nahiko erraz aurkitzen direnak, barazkiak bezala irakin daitezkeenak edo entsaladak egiteko erabil daitezkeenak.
‎programak konfiguratu. Ez dago ezagutza berezirik behar ez zerbitzari propiorik, baina bai arrazoi on bat: Wikia errepikapenak iragazten dituen eskaera sistema du.
2008
‎Biologia konputazionalak, izenak dioen bezalaxe, ordenagailuak erabiltzen ditu sistema biologikoak ikertzeko. Helburua da esperimentu biologikoen datuen azpian dagoen ezagutza erauztea. Horretarako, tresna edo ekuazio matematiko aurreratuak erabiltzen ditu.
‎Baina laster egingo du talka arazo handi batekin: garai hartan garunari buruz zegoen ezagutza oso eskasa zen eta ez zuen inola ere gaitasunik fenomeno mentalak esplikatzeko. Horren ondorioz, ordutik hona Psikologia noraezean ibiliko da, batzuetan garunaren aldera begiratuz, bestetan teoria espekulatiboak sortuz, askotan metafisikara eta mistizismora ere itzuliz.
‎Nago horrelako askoz gune gehiago ditugula 110 hizkuntzadun gizarte honetan, ezen pauso txiki bat baino ez baitago ezagutza ezetik mesfidantzara, eta beste bat baino ez hortik eta beldurrera (edo erdeinura, edo gorrotora...)... f
‎Kantek arazo horri garrantzi izugarria eman zion: ezagutza zientifikoa esperientzian mugatuta dago, esperientziatik at ezin da egon ezagutza (teorikoa). Baina, berez, gehien interesatu zitzaion arazoa ez zen izan epistemologikoa, ez, gehien interesatu zitzaion arazoa gizakien askatasuna izan zen.
2009
‎Fenomeno horren azterketaren erreferente izateko nahiarekin jaio zen BC3.Pachaurik ekimen horiek ezagutzen ditu eta elkarrizketan esan zuenez, jendeak arazoa eta konponbideak nolakoak diren badaki, erronka horri ekiteko itxaropena egongo dela uste dut. Oso pozik nago ezagutzan oinarritzen zaretelako. Klima aldaketaren arazoari buruz jakiteko era bakarra da, eta eman behar den lehen pausua.
‎Beraz, klima aldaketaren inguruko ezagutza sustatu nahi baduzu, hori da bide onena.Jendeak arazoa eta konponbideak nolakoak diren badaki, erronka horri ekiteko itxaropena egongo dela uste dut. Oso pozik nago ezagutzan oinarritzen zaretelako. Klima aldaketaren arazoari buruz jakiteko era bakarra da, eta eman behar den lehen pausua.
‎Bloga eitb.com en, Sycom aholkulari taldearen, Deustuko Unibertsitatearen eta gaur egun Adimen Emozionaleko Patzuergoaren bidez Innobasque barruan dagoen Ezagutzaren Klusterraren elkarlanaz sortu zen.
‎Bloga eitb.com en, Sycom aholkulari taldearen, Deustuko Unibertsitatearen eta gaur egun Adimen Emozionaleko Patzuergoaren bidez Innobasque barruan dagoen Ezagutzaren Klusterraren elkarlanaz sortu zen.
‎Bloga eitb.com en, Sycom aholkulari taldearen, Deustuko Unibertsitatearen eta gaur egun Adimen Emozionaleko Patzuergoaren bidez Innobasque barruan dagoen Ezagutzaren Klusterraren elkarlanaz sortu zen.
‎Fenomeno horren azterketaren erreferente izateko nahiarekin jaio zen BC3.Pachaurik ekimen horiek ezagutzen ditu eta elkarrizketan esan zuenez, jendeak arazoa eta konponbideak nolakoak diren badaki, erronka horri ekiteko itxaropena egongo dela uste dut. Oso pozik nago ezagutzan oinarritzen zaretelako. Klima aldaketaren arazoari buruz jakiteko era bakarra da, eta eman behar den lehen pausua.
‎Beraz, klima aldaketaren inguruko ezagutza sustatu nahi baduzu, hori da bide onena.Jendeak arazoa eta konponbideak nolakoak diren badaki, erronka horri ekiteko itxaropena egongo dela uste dut. Oso pozik nago ezagutzan oinarritzen zaretelako. Klima aldaketaren arazoari buruz jakiteko era bakarra da, eta eman behar den lehen pausua.
‎Konfiantzaren auzi horri lotuta dago ezagutzaren auzia, beste adiera erantsi batean. Ezagutza faltak ere neurri handi batean anbiguotasuna dakar(% 46 esanguratsu batek ez du bere posizioa argitzen):
‎Robotika eta bioingeniaritza izango dira biosistematikaren oinarri nagusiak. Arazoa ez dago ezagutzaren identifikazioan (geneak, adierazpen genetikoa, elkarrekintza bitarrak, funtzionaltasun molekularra), baizik eta haren ustiapenean, ondo aztertuz aukerak eta horien ondorioak denbora eta espazio iraunkor batean. Informatikak gure eskura jartzen dituen erraztasunak etengabe probatuko ditugu.
‎Halaber, beste moto baimen bat sortu da, A2 izenekoa, gehienez ere 47 zaldiko motozikletak eta 500 zentimetro kubiko arteko motorra gidatzeko baimena ematen duena. Lizentzia hori zuzenean eskuratu ahal izango da, baldin eta izangaiak 18 urte beteta baditu eta dagozkion ezagutzak eta gaitasunak kontrolatzeko proba guztiak gainditzen baditu, edo, pixkanaka, izangaia A1 baimenaren titularra bada, gutxienez bi urteko antzinatasunarekin eta gaitasunak eta portaerak kontrolatzeko proba gainditzen badu. 500 zentimetro kubiko baino gehiagoko motorren kasuan, horiek gidatzeko gutxieneko adina 20 urtekoa izanen da.
‎Oso datu erabilgarriak ematen dituzte migrazio ereduak eta Atlantiko osoan eta Mediterraneoan banatutako tokiko populazioen arteko elkarreraginak argitzeko. Informazio hori atun gorriaren biologiari eta ekologiari buruz dauden ezagutzen arabera interpretatuko da, eta hori erreferentzia gisa erabiliko da arrain horien portaera konplexuaren gakoak argitzeko. Horri esker, zientzialariek gomendioak eman ditzakete agintari politikoek espeziearen ustiapen jasangarrirako eta kontserbaziorako politika egokiak abian jar ditzaten.
‎Platonek ezin zuen ulertu: dena bilakaeran egonik nola da posible beti eta edonon (unibertsalki, beraz) hor egotea ezagutzaren baldintza horiek. Zaila egingo zitzaion, ezbairik gabe, egoera horren azalpen bat ematea.
2010
‎Baina zenbaki eta kopuruek ematen duten argazki kuantitatiboa baino haruntzago bada besterik ere: Ikastolen Elkarteak eraiki dituen hezkuntza berrikuntzen atzean egon den eta dagoen ezagutzaren transferentzia, hain zuzen. Hedapen hau, ordea, ez da Ikastolen Elkartearen barrura soilik egin, bestelako euskal ikastetxeetara eta euskal lurraldeetatik kanpoko beste eskola batzuetara ere heldu baita.
‎Kaleko erabilera errealari dagokionez, aldiz, urte bereko datuek erakusten dute gazteen% 49k (euskaldunak direnetatik% 56,6k) eta helduen% 29k (euskaldunen% 49,5ek) erabiltzen dutela euskara. Alde handia dago ezagutzatik erabilerara, baina, beste herri batzuetako datuei begiratzea besterik ez dago, konturatzeko Tolosa bezalako herri hazitxo eta kaletar batean portzentaje hori ez dela batere mespretxagarria (cf. Otxandio; Ormaetxea 2008).
‎Loftus en ikuspuntuaren arabera, lekukoek ez dute zehazki ikusi dutena kodetzen, baizik eta bizitakoaren interpretazioa. Hau da, oroimenean gordetakoaren zati bat besterik ez da gertakizunaren hautemate errealean oinarritzen; beste zati garrantzitsu bat inferentzietatik eratortzen da, zeina gertakizun mota hauekin erlazionaturik dauden ezagutza eskemetan oinarritzen den. Gordetze aldian, hasiera bateko interpretazioak gertakizunaren ondoren jasotako informazioaren eraginez aldaketak jasan ditzake.
‎Sevillako Koipearen Institutuko Elikagaien Bioteknologia Saileko ikertzaileek proiektu bati ekin diote, mahaiko oliben hartzidurei buruz dagoen ezagutza zabaltzeko, horrela haien kalitatea eta elikadura segurtasuna hobetzeko. Ikerketa Zientifikoen Kontseilu Goreneko (CSIC) ikerketa taldearen helburua da elikagai horren hartziduren segurtasuna eta eraginkortasuna hobetzea, prozesu horretan produktuaren kalitatea murriztu dezaketen beste bakterio agente batzuk sartu gabe.
‎ahots komunikazioen protokolo itxia. Beraz, sistema batzuek Skype ren sareak eta estandar irekietako beste batzuk ez daude ezagutza teknikorik gabeko etxeko erabiltzaileak. Hardwareari dagokionez, ordea, USB telefono gehienak erabilgarri merkatuan deiak egiten dituzte Skype bidez, programa bat instalatzea.
‎“Herritarren ongizatea helburu duten jarduerak sustatu eta garatu nahi dira”. Behar diren baliabide teknologiko guztiak eta dagozkien ezagutzak sare sozialean eskuragarri egongo dira. Funtzionamendu arauak, ekimenen katalogoa, plataforma erabiltzeko eskuliburua, demoak eta bisita birtualak, kontsultarako dokumentuak eta beste eskuliburu batzuk jasoko dira.
‎Ezagutza horrekin bultzatuko dugu gaurko ikaslea biharko irakurle kritikoa izatera, merkatu indarrei edota kanonari itsu itsuan jarraituko ez diena. Hortaz, literaturaren historiari nahiz literatur sistemari dagozkion ezagutza kontzeptualak bitarteko gisa landu behar direla onartuta ere, behar beharrezkoa da irakasle nahiz irakaskuntzako gainontzeko agenteek ezagutza praktiko nahiz kontzeptualak egoki uztartzea, ikaste irakastearen prozesua ezagutza mota batera edo bestera mugatu gabe.?
2011
‎Testu generoa eta sekuentzia didaktikoa hizkuntzek interakzio sozio diskurtsiboan funtzionatzen badute, hala ikasten direla ere ondorioztatu daiteke genevako ikerlarien lanetatik (Bronckart, 1996). eta hau lehen hizkuntza ikasi nahiz bigarren guztiak. ...atziz (Larringan, 2009). egia da testu horietan hizkuntza bakoitzak bere gramatika edo sistema formala erakusten duela, berezia, eta hori ere ikasi beharrekoa dela hizkuntza bat mintzatzeko, baina gramatikak soilik ez du hizkuntza baten erabilera posible egiten (Idiazabal, 2008). gramatika eta testuen arteko loturak eta elkarreraginak nola gauzatzen diren jakitea, hizkuntzen didaktikaren oinarrian dagoen ezagutza da, eta haien ikasketarako baliabiderik emankorrena testu generoa izango litzateke (dolz & gagnon, 2008). Testu generoetan formaltasun diskurtsibo eta gramatikalak biltzen dira, nolabaiteko egonkortasuna dute, eta hizkuntza ezberdinetan antzeko egiturak erakusten dituzte.
‎3.3.2 Euskal gizartearen planoan euskal gizartearen planoan hizkuntza ekologiaren ahulezia gisa aipatzen direnen artean lehena, hizkuntzaren ekologiari buruz gizartean oro har dagoen ezagutza eskasa da. Fokus taldeetara bertaratutakoen esanetan hizkuntza ekologia ez dago gizarteratuta, ziur aski unibertsitatean edota euskalgintzako alor teknikoan adituengan presente egongo da, baina herritarrengana ez da iritsi.
‎7 euskal gizartearen planoan, berriz, teoriaren garapenerako ahulezia gisa honako hauek aipatzen dira: hizkuntzaren ekologiari buruz gizartean oro har dagoen ezagutza eskasa, mugimendu ekologistan bertan hizkuntza ekologiak duen zabalkunde eskasa, hezkuntza alorrean ere duen zabalkunde eskasa, ekosistema baten parte izatearen norbanakoen kontzientzia eza gizarte mailan, edota etikoki ere dirudien bezain onartua ez egotea.
‎Kazetaritza ikuspegitik, audientziaren esku hartzea, eta, batik bat, telefono bidez egiten dena, osoerabilgarria izan daiteke gertaeren informazio tratamendurako. Beste kasubatzuetan, entzuleek aditu gisa ematen dute informazioa, kasuan kasuko diziplinari dagokion ezagutza profesionala dutelako.
‎Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren eta laugarren mailako berrehun eta laurogeita hamazazpi ikaslek osatzen dute lagina. Ikerketan ondorioztatzen da euskararen kasuan daudela ezagutzan eta portaeran alde nabarmenenak jatorriari dagokionez. Ikasle etorkinak dira euskararen ezagutzan, portaeran zein ezagutu nahian kopuru txikiagoak adierazten dituztenak (Larrañaga et al., 2010).
‎Zein neurri hartu? Hor dagoena arazo bat da, baina agian ez dago ezagutza nahikorik horren aurrean zer egin behar den jakiteko.
‎Horrek aldi berean, gatazka arriskua handituko du. Modu berean, kanpo harremanek ere balio berezia izango dute, batez ere lurraldean ez dagoen ezagutza bereganatzea lortuko baita. Bestetik, parte hartzaile diren eragileei dagokienez, autonomia mailak ere ikasketa ahalmenean eragina du.
‎Uretako koleopteroen ezaugarri nagusiak hauek dira: espezie aberastasuna, dibertsitate funtzionala, uretako ingurune aukera zabala eta horien inguruan dagoen ezagutza taxonomiko eta faunistikoa. Gainera, espezie endemiko ugari daude Espainian, oso eremu mugatuetan.
‎Hala da hitzen bidez adieraztea erabakitzen dugunean, hautemandakoaren sintaxi logiko bat egin nahi dugunean. Baina ez ote dago ezagutzarik hitzik gabe. Ezinezkoa ote da izatearen maila zenbaitetan hitzak soberan izan eta ziurtasunez jakitea?
‎" Vivimos en un mundo esencialmente apocrifo —konfesatzen dio bere buruari Machadok—, en un cosmos o poema de nuestro pensar, ordenado o construido todo el sobre supuestos indemostrables...". Ez dago ezagutzaren azken fundamentu ongi fundaturik. Machado fundamentuen eztabaidaren ondotik dator.
2012
‎Gurea bezalako inguru soziolinguistikoetan normalizazio proiektuek berebiziko garrantzia dute (euskararen Aholku Batzordea, 2009); batetik, dagoen ezagutza eta erabilerari tinko eusteko; bestetik, dagoen horrek emango diolako hizkuntza plangintzari funtsezkoa duen behetik gorako indarra eta kemena, plangintza bizia eta sortzailea izan dadin; eta, azkenik, beste testuinguru soziolinguistikoetan ez bezala, hemen eta orain ezinbestekoa delako hezkuntzaz kanpoko beste eragileekin elkarlanean aritzea gure ikasleek jardun gune eta rol harreman gu...
‎Gure artean sarri esaten dugu normalizazioa maratoia bezalako lasterketa dela: batzuk formula 1eko autoarekin eta beste batzuk koxuka. edonola ere, euskararen erabilera luze zabalean hedatzeko nahitaezkoa da denok helmugara heltzea. hizkuntza gutxituaren erabileran aurrera egiteak, gainera, paradoxa askorekin egiten du topo; eta, erabilera beti dago ezagutzari erlatiboki lotuta. esaterako, euskara kide gutxik dakien tokietan ia ia ez da entzuten, eta, eremu geografiko horietan hiztun gutxi batzuk euskaraz entzutea lorpen handitzat jotzen da; ordea, populazioaren proportzio esanguratsuak euskara darabilenean, demagun %38k, zaila egiten zaigu aurrera edo atzera egiten ari garen jakitea. Beste muturrean, berriz, biztanleriaren ehuneko handia euskalduna denean eta oraindik proportzio handiagoetan erabiltzen denean, demagun %70ean, indizeetan aurrera egitea askoz ere nekezagoa da.
‎Ba al dauka eraginik normalizazioak ikastetxe horretan? erantzuna, zalantzarik gabe, baiezkoa da (erriondo & Isasi, 2009, 2011). egin diren kale erabileraren neurketetan frogatu da euskararen ezagutza eta erabileraren artean, zoriz eta batez beste, 20 puntuko aldea dagoela ezagutzaren alde.
‎Gerta daiteke, ordea, argudiotik ondoriorako urrats hori bermatzen duen toposa estarian edo inplizituan egotea, eta norentzakoak ondorio horiek bere egingo baditu estarian dagoen ezagutza komun hori esplizitatu edo berariaz agerian jarri behar izatea; agian, inplikatzen duen edo aditzera eman nahi duen ezagutza komun horren jabe ez delako norentzakoa. Horri, berariaz agerian jarritako lotura edo argudio hobi horri, Fuentesi jarraituz (2002), argudio oinarria deituko diogu.
‎Eta suposamena da hipotesis bat bezala, eta hor hasten ahal da metodo hipotetiko deduktiboa (bada posible bariableak inmutable direla suposatuz unibertsal bihurtzeak egitea, predikatuen logikan egiten ahal diren moduan, baina egiazki, materialismo estrikto batean gaudela ez badugu ahazten, unibertsal bihurtutako teoria horiek egiazko unibvertsaltasunaren azpian daude beti, nik uste dut erraz conprenitzen ahal dela hori, hain zuzen ere hipotesien ikerbidetik goazelako). Kausa efizientea da niretzat intelektoaren lana, beharra, potentzian dagoen ezagutza aktualizatu egiten duena garai bakoitzean (alferkeriak atzerakadak ekartzen ahal ditu, hobe esanda, ekartzen dituela ere afirmatuko nuke). Eta kausa finala da cosmos goragoko horretan dagoen Zeruetako Erreinua, non Dibinitatea dagoen (guk ez dugun ezagutza unibertsal hori, materiarena interesatzen zaigu, baduena, eta hori demostragarria da, probidentziala delako hain zuzen).
‎Publizitate adierazpenak egiten dituen adituak arlo horri dagozkion ezagutza eta trebetasunak izan ditu, produktuari buruz dioenak frogagarria izan du, betiere une horretan eskuragarri den teknologia eta beste edozeinek erabil ditzakeen baliabideen arabera. Egiten diren adierazpenak pertsona juridiko edo erakunde bati buruzkoak izan litezke.
‎Europass web orriak “hizkuntzen pasaportea” atala proposatzen du. Bertan, hizkuntza bati buruz dagoen ezagutza ebaluatzen da eta, baloraziotik abiatuta, ikasleak hizkuntza batean duen ezagutza maila jasotzen duen pasaportea lortzen da. Nola erabaki okupazioa Trebetasunak eta gaitasunak ezagututa, zalantza gehien dituzten ikasleek lanbide bat aukeratzeko adina informazio dute.
‎Biak, subjektua eta egia, dira ustekabekoak, ezohikoak. Sortzen direnean, elkarrekin sortzen dira, ezaugarriei dagokienez ezagutzaren eta objektuaren aurkako kategoriekiko ezberdin. " Egiak, hizkuntza eta gorputzen aurkaritza pragmatikoari erauziak egonik ere, munduan egoteari uzten ez dioten prozedura errealak" dira (Badiou 2006b, 18).
‎" Arazoaren gakoa hauxe ulertzea da: gertaerari izena ematen dion puntu supranumerario horretatik abiatuta, leialtasun prozesu batek jada emana dagoen ezagutza zeharkatzen duen modua" (Badiou 1988b, 36). Egia bat honela hasten da, gertatzen dena benetan gertaera bat denaren ala ez denaren inguruko" funtsatu gabeko erabaki" batekin; beraz," egiaren axioma" baten aurrean gaude (Badiou 2005, 62).
2013
‎hizkuntzak etengabe aldatzen ari dira (ikus Mufwene 2001, 2008). Dena den, argi dago ezagutza motek eta hizkuntzen jabetze prozesuek, irudikapenen galbahetik pasatuta, asko baldintzatzen dutela nork erabiltzen duen zer eta norekin, bai eta erabilitako barietateak zer forma hartzen duen ere.
‎Gero datorkigu Kant bere galdera famatuarekin, nik hainbeste buel ta ematen dizkiodana, eta filosofia naturaletik ez da juizio sintetikorik a priori antzematen inon ez inoiz. Baina ikasten bada Jesusek bazituela egiten juizio klase horiek, signoak dira, orduan Harek bazuen metafisikaren berri, filosofia naturala baino gorago dagoen kosmos baten berri, ez dagoena kosmos honetan, eta halako juizioen a prioritasunak erakusten digu badagoela ezagutza unibertsalik, kosmos honetan ez baina bai beste kosmos goragoko horretan, inbisiblea zaigu baina ezagutza unibertsalaren esistentziak jaso egiten du eskolastikaren hoberena, tomismoa, eta egiazkoa dela erakusten digu. Ez dira izenak bakarrik, gure definizioak gure esentziaz hitz egiten du, eta badago esentzia horren ezagutza unibertsalik beste kosmos batean, Zeruetako Erresuman.
‎Azterketa egiteko izen ematea ETS atari ofizialean kudea daiteke. TOEIC, laneko hizkuntza gaitasunak probatzeko TOEIC, edo Test of English for International Communication, lan munduan ingelesez dauden ezagutzak ziurtatzeko eta, batez ere, Estatu Batuetan lanpostu bat lortzeko egiten da. Proba horren emaitza, beraz, enpresek eskatzen dute, batez ere konpainia multinazionalek.
‎Ezagutza kontzentratuan dauden aurrerapauso eta debateak ezagutzea komenigarria da. Hori bezain garrantzitsua da, dena dela, hiztun komunitatearen guneetan barreiatuta dagoen ezagutzari adi egotea.
2014
‎Hori enpresa aktibitatearen beste hainbat esparrutan ere gerta daiteke, baina politika publikoak ikuspegi orokorra ekartzeko pentsatuta daude –edo egon lukete, eta enpresen baitan dagoen ezagutza normalizatzaile hori partekatzeko eta garatzeko modua egiteaz arduratu lirateke.
‎E. A.: Duela 30 urte ezagutza zen oztopoa, ez zegoelako ezagutza nahikoa. Gizartea aldatu egin da.
‎Baina, Mediterraneo inguruan sortutako ezagutzaz gainera, mundu arabiarretik ere, jakituria gorputz garrantzitsu bat sortzen hasi zen XI. mendetik aurrera.Avicenak Aristotelesen Animalien Sorkuntzaz etaMedikuntzaren Kanona lanak itzulizituen, autore grekoaren ideiak ezagunagoak eginaz. XI., XII. eta XIII. mendeetakojakitunek greziar autoreen medikuntza eta filosofia naturalaren lanen itzulpenakegiteari ekin zioten tradizio hipokratikoaren, Aristotelesen eta Galenoren ezagutza, Erdi Aroko hasierako mendeetan sakabanatuta eta zatikatuta egondako ezagutza, mundu latinora ekarriz, beraz. Autore arabiarren lanak ere itzuli ziren, halaber.Avicena edo Averroesen itzulpenek iturri mediko grekoen gaineko ezagutza sistematiko garrantzitsua eskaini zuten eta autore klasikoen itzulpenekin batera, ezagutzagarrantzitsu baten berrinterpretazio lanari ekin zitzaion Erdi Aro osoan zehar.
‎Txakurren eta pertsonen arteko komunikazioa ez da mugatzen jadanik lapurretara, txakurraren gorputz hizkuntzara edo ulertzera zer dio txakurrak isatsarekin? . Eskandinaviako zientzialari talde batek txakurraren pentsamendua giza hitzetara itzultzeko gai den lehen gailua. Tramankulu horiek oraindik ez dakite animaliaren erantzuna oso galdera konplexuei erantzuten, baina bai hitzekin zakurra haserre, nekea edo beldurra. Errazagoa da txakurraren pentsamenduak giza hizkuntzara itzultzea dirudienetik; nahikoa da lehendik dauden ezagutza teknologiko batzuk aplikatzea», dio Eric Calderonek, Aurkikuntzaren Elkarte Nordikoa eta kantari txinatar bitxi horren prototipoa garatu duen taldearen zati bat. Baina, nola funtzionatzen dute gailu horiek?
‎Baldin badaude (eta hala nahi bada), titulazio ofizialak sartu, adibidez, Cambridgeko Unibertsitatea edo TOEFL. Beste ezagutza eta esperientzia batzuk: Atal honetan, informatikan, musikan edo artean dauden ezagutza guztiak idatzi behar dira, eskatzen den lanpostuarekin lotura handiena dutenak azpimarratuz. Gidatzeko baimena dagoela ere adierazten du.
‎Ardura tekniko gehiago hartzen ditu fisikoki arkitektoak eta proiektu ardura gehiago teknikariak. Automatizazioak ez ditu lanpostuak akabatzen, baina egia da formakuntza pluralagoa behar dela dena ongi irteteko, lehen dena eskuz egiten zuenak orain bere esparrutik at dauden ezagutzak jakin behar ditu, eta alderantziz.
‎Fricka lortzeko, iturritik edan behar izan du, begi bat galdu; gehiago jakiteko, intzestu gorenera iritsiko da. Freud-entzat hor dago ezagutzaren bilaketa ororen funtsa, baita jakintza zientifikoa ere; pertsonak ikerle madarikatuak badira, haien historiaren azken hitza ‘jakin’ nahi dutelako da; alegia, lehenengo psikoanalistaren arabera, nondik datozen jakin nahi dute, nondik datozen umeak, ezkutatzen dieten sexu harremanari buruz jakin nahi dute. Eta Wotanek ez du aitarik; logikoa da gehiago ezin ikastea, eta horrek heriotzara gidatzea.
2015
‎Datuek azaleratu zutenez, 10 elorriarretatik 6.1 gara euskaraz berba egiteko gai, eta kaleko elkarrizketen% 33.3 izaten dira euskaraz gure herrian. Gazteon datuak ikusiz gero, alde handiagoa dago ezagutza eta erabileraren artean: Gazteon %94.2 gara gai euskaraz berba egiteko, baina kalean gazteen artean izaten diren elkarrizketen% 76.6 gazteleraz izaten dira, azterketaren arabera.
‎Lan handia egin dugu. Hala ere, desoreka handi bat dago ezagutzaren eta erabileraren artean. Egindakoarekin konforme gaude, baina asko dugu egiteko.
‎Beste aldetik, ezagutzan oinarritutako ereduakdaude. Hauen kasuan, domeinua eta jarduerei buruz aldez aurretik dagoen ezagutza erabiltzen da ereduorokorrak sortzeko. Eredu orokorrak edozein erabiltzaileri aplika dakizkioke, ereduek jardueren ezaugarriorokorrak biltzen baituzte eta ez pertsona batek jarduera hori exekutatzeko duen modu berezia.
‎Ezagutzan oinarritutako modelatze prozesuek beste ikuspegi batetik egiten dute lan. Datuak erabilibeharrean, aldez aurretik dagoen ezagutza probesten dute ereduak sortzeko. Jakina da kafe bat prestatzeko kafea, edalontzi bat eta beste ob jektu batzuk behar direla.
‎3 Adimen kapitala: Ekonomian eskuragarri dagoen ezagutza eta trebetasun metaketa da: liburuak, memoria informatikoak, kultura, etab. Kasu honetan, inbertsioa ezagutza sortu eta barreiatzera zuzenduta dago.
‎Gure inguruko enpresetako profesional askok eta askok tarteko ingeles maila daukate; hain zuzen ere, urteetan ingelesa ikasi bai, baina hitz egiteko gai sentitzen ez direnek. Gainera, alde handia dago ezagutza gaitasunen emaitzen (gramatika, hiztegia, writinga eta readinga) eta ahozko gaitasunen artean (speakinga eta listeninga). Hori dela eta, ikastaro honen asmoa ingeles maila hobetzea da, atzerriko bezeroekin eta/ edo hornitzaileekin errazago negoziatu eta komunikatu ahal izateko.
2016
‎Izan ere, azken urteetan gora egin du immigrazioak, eta, gainera, gizarte globalizatuago batean, ia erabat erdaraz jasotzen diren aisialdia eta informazio bide berriak dira nagusi. Horren isla argi zegoen ezagutzaren, etxeko erabileraren eta transmisioaren azken neurketako datuetan, eta orain leku publikoetako hizkuntzen erabileran ere berretsi egiten dela dirudi. • Hitz gakoak:
‎Euskara erabiltzea, ordea, ez dago hain baloratua. Tartea dago ezagutzaren eta erabileraren prestigioaren artean. Gizartearen iruditegian irabazteko dugun kontua da erabileraren prestigioarena, erabileraren legitimitatea sendotzearena.
‎Ikerlanak ugariak izanagatik, zientziaren paradigmak osatzen duen zirkuitua ez da gehienetan osatzen. Izan ere, gizartean bultzatu eta garatzen diren ekimen asko umezurtz daude ezagutza zientifikoak eskain liezaiokeen oinarri sendo baten faltan. Elkarren berri urria duten bi mundu dira euskalgintzarena eta unibertsitate sistemarena, eta hutsune hori denontzat da kaltegarri:
‎Eskolan jaso dute euskara ume eta gazte horietako askok, bigarren hizkuntza modura. Aldea dago ezagutzatik erabilerara. Maiz, kezka zantzutan ohartarazten dute ezagutzaren gorakada ez dela erabileran behar beste igartzen.
‎Prozesu honetan ezin da espero informazio jasotze hutsak berehalako jarrera eta ohitura aldaketa ekarriko duenik. Nahiko frogatuta dago ezagutzak jarrerak jokamoldeak erlazioa ez dela kausa efektu erlazio zuzena, baina bai eragina dutela batak bestearengan. Beraz, jarrerak eta jokamoldeak lantzeko, jarduera espezifikoak planifikatzea oso garrantzitsua dela esan dezakegu.
‎Kirol ez profesionalaren babesletzaren gainean dagoen ezagutza faltak ikerketa esploratiboaren metodologia erabiltzera bultzatu gaitu. Zehazki, kasu anitzen metodoa hautatu dugu, fenomeno konkretu bati buruzko ezagutza txikia denean ondo egokitzen den metodoa (Eisenhardt, 1989) izateaz gain, enpresen testuingurua zein dinamikak ulertzeko aproposa baita (Yin, 2003).
‎Oro har, inbertsio soziala etengabe aldatzen ari den ordena sozial eta ekonomikora egokitzeko beharraren emaitza da. Globalizaturik dagoen ezagutzaren ekonomian lehiatzeko erronkei erantzuteko prest dago. Helburu hori lan indar doitu, prestatu eta heziarekin lortzen da, eta parte hartze aktiboa bultzatzen duten ongizate politikek populazioa prestatzen dute arrisku berriei aurre egiteko (Perkins et al., 2004).
‎Horri esker ezagutzen eta erregulatzen dira ezagutza eskuratzeko moduan esku hartzen duten prozesu mentalak. Norberaren ziurgabetasunaren kontzientzia da metakognizioaren trebetasunetako bat, eta horrek ahalbidetzen du, egoera jakin batean dagoen ezagutzaren arabera, estrategiak eta erabakiak egokitzea. Besteen ikasteko laguntza eskatzea Zenbait animalia espeziek partekatzen dute beren ziurgabetasunaren kontzientzia, baina, zientzialarien arabera, gizakiok bakarrik dugu horren berri.
‎Bere ibilbidea oso lotuta egon da makina erremintaren sektoreari, eta arlo horretan izan duen bilakaera nazioartekotzeko eta berritzeko estrategien inguruan mugitu da. Horrenbestez, bere profilaren ezaugarria da nazioarteko merkatuetan lehiatu beharrari dagokionez ezagutza praktiko handia duen zuzendari bat dela. Era berean, bere ibilbidean nabarmentzen da berrikuntzaren alde eman duen bultzada pertsonala ere, makina erreminta bezalako merkatu lehiakor batean.Iñigo Ucinek datorren abuztuaren 1ean hartuko du taldearen lehendakaritza, Korporazioak uztailaren 20an egingo duen urteko Kongresuaren ondoren, zeinean bi ponentzia eztabaidatuko diren, bat “Etorkizuneko MONDRAGON” lantzeko eta bestea taldearen ziklo estrategikoko Politika Sozioenpresariala garatzeko.
2017
‎Hemen, antzeko harreman bat adierazteko asmoz, euskaraz dyferentzia esatea proposatu dugu. aldetik hots, errealitatea zehaztu edo erabakitzean ezagutza horrek nahitaez utzi behar ditu bazter errealitatearen gune zehatzezin eta erabakiezinak. Beti dago ezagutzatik at geraturiko beste zerbait, beti dago ezagutzatik at geraturiko bestetasunik.21 Ezagutza ezin da absolutua izan. Interpretazioak besterik ez dago.
‎Hemen, antzeko harreman bat adierazteko asmoz, euskaraz dyferentzia esatea proposatu dugu. aldetik hots, errealitatea zehaztu edo erabakitzean ezagutza horrek nahitaez utzi behar ditu bazter errealitatearen gune zehatzezin eta erabakiezinak. Beti dago ezagutzatik at geraturiko beste zerbait, beti dago ezagutzatik at geraturiko bestetasunik.21 Ezagutza ezin da absolutua izan. Interpretazioak besterik ez dago.
‎«Elektro bat irakurtzen edo dosi bat ebazten jakin behar den bezala, jakin behar da gaixoak informatzen. Eta legeak jakin behar dira; izugarria da lege askoren inguruan dagoen ezagutza falta».
‎Ikerketa honetan euskara eta boto abertzalearen arteko harremanaren inguruko azterketa ekologikoa burutzen da. Modu horretara, EAEko hautesleen portaera elektorala hobeto ezagutuz gai honen inguruan aurrez dagoen ezagutza osatu nahi da.
‎Ezagutza ez androzentriko, ez etnozentriko eta sozialki adierazgarria sortzen den printzipioarekiko, PLren ekarpena ezagutza oinarritik sortzeaz gain oinarriak nahi duenean barneratzen dela da. Autogestio pedagogikoaren printzipioaren pean erabakigunea asanbladan sortzen denez, ez dago ezagutza bat arrotza balitz bezala eraikitzeko aukerarik.
‎Ildo anti intelektualek mediokritatea baino ez dakarte, zorigaitza, sufrimendua, ezintasuna eta noraeza. Esfortzurik gabe ez dago ezagutzarik. Mesfidantza nagusi den espektakuluaren garai honetan, postegiarena, postheziketarena, ikasteak prezio bat duela onartzen bukatu dugu halabeharrez, esfortzurik gabe ezer gutxi lor baitaiteke benetan.
‎Hizkuntza baten ezagutzan dauden mailak kontuan harturik, hiztun mota hauek bereizten dira (10): 0, A, B, BA eta AB. Baina, aipatu bezala, bi mintzaira daudenean ezagutza maila hauek nahasirik agertzen dira pertsona berarengan. Posibilitate guztiak ondokoak dira, H1 lurraldeko hizkuntza izanik eta H2 kanpotik etorritakoa:
‎Adibidez, produktu akademikoei dagokienez, kontu handiz jaso genituzke unibertsitateko nahiz unibertsitatetik kanpoko orotariko erreferentziak. Hala ere, jabetzen naiz jakintzak beste era batera administratzeko, ezinbestean eragin beharra dagoela ezagutzaren sisteman (unibertsitate sisteman).
2018
‎Inauteriak sortu ziren garaian ez zegoen ezagutza zientifikorik, eta, horrenbestez, edozer gauzari heltzen zioten gaitzak saihesteko. Horrela sortu ziren erritu asko eta asko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dagoen 42 (0,28)
dago 36 (0,24)
dauden 10 (0,07)
zegoen 7 (0,05)
daude 5 (0,03)
dagozkion 4 (0,03)
nago 4 (0,03)
baitago 3 (0,02)
dagoela 3 (0,02)
dagokion 3 (0,02)
Bazegoen 1 (0,01)
badagoela 1 (0,01)
badaude 1 (0,01)
baitzegoen 1 (0,01)
bazegoen 1 (0,01)
dagoelako 1 (0,01)
dagoenaren 1 (0,01)
dagokienez 1 (0,01)
dagokiola 1 (0,01)
dagokionez 1 (0,01)
dagozkien 1 (0,01)
daudela 1 (0,01)
daudenean 1 (0,01)
daudenekiko 1 (0,01)
egon 1 (0,01)
egondako 1 (0,01)
egotea 1 (0,01)
legoke 1 (0,01)
zegoela 1 (0,01)
zegoelako 1 (0,01)
zeuden 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 19 (0,13)
UEU 19 (0,13)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 19 (0,13)
Jakin liburuak 15 (0,10)
Uztaro 8 (0,05)
ELKAR 7 (0,05)
EITB - Sarea 7 (0,05)
Berria 6 (0,04)
Jakin 6 (0,04)
Labayru 6 (0,04)
Susa 5 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
Argia 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon ezagutza zientifiko 6 (0,04)
egon ezagutza hori 4 (0,03)
egon ezagutza maila 4 (0,03)
egon ezagutza oinarritu 4 (0,03)
egon ezagutza ez 3 (0,02)
egon ezagutza kluster 3 (0,02)
egon ezagutza bat 2 (0,01)
egon ezagutza berri 2 (0,01)
egon ezagutza erabilera 2 (0,01)
egon ezagutza eskas 2 (0,01)
egon ezagutza geratu 2 (0,01)
egon ezagutza nahiko 2 (0,01)
egon ezagutza adi 1 (0,01)
egon ezagutza adierazi 1 (0,01)
egon ezagutza aurreratu 1 (0,01)
egon ezagutza auzi 1 (0,01)
egon ezagutza azken 1 (0,01)
egon ezagutza baldintza 1 (0,01)
egon ezagutza baliotasun 1 (0,01)
egon ezagutza bera 1 (0,01)
egon ezagutza bereganatu 1 (0,01)
egon ezagutza berezi 1 (0,01)
egon ezagutza bilaketa 1 (0,01)
egon ezagutza corpus 1 (0,01)
egon ezagutza ebaluatu 1 (0,01)
egon ezagutza egile 1 (0,01)
egon ezagutza egitura 1 (0,01)
egon ezagutza egoera 1 (0,01)
egon ezagutza ekonomia 1 (0,01)
egon ezagutza era 1 (0,01)
egon ezagutza erabili 1 (0,01)
egon ezagutza erauzi 1 (0,01)
egon ezagutza eremu 1 (0,01)
egon ezagutza erlatiboki 1 (0,01)
egon ezagutza eroan 1 (0,01)
egon ezagutza eskema 1 (0,01)
egon ezagutza falta 1 (0,01)
egon ezagutza fluxu 1 (0,01)
egon ezagutza gabezia 1 (0,01)
egon ezagutza gailur 1 (0,01)
egon ezagutza gaitasun 1 (0,01)
egon ezagutza gorde 1 (0,01)
egon ezagutza guzti 1 (0,01)
egon ezagutza historiko 1 (0,01)
egon ezagutza hitz 1 (0,01)
egon ezagutza hobetu 1 (0,01)
egon ezagutza identifikazio 1 (0,01)
egon ezagutza intelektual 1 (0,01)
egon ezagutza interpretatu 1 (0,01)
egon ezagutza jakin 1 (0,01)
egon ezagutza jarrera 1 (0,01)
egon ezagutza kliniko 1 (0,01)
egon ezagutza komun 1 (0,01)
egon ezagutza kontzeptual 1 (0,01)
egon ezagutza lan 1 (0,01)
egon ezagutza lauso 1 (0,01)
egon ezagutza liburu 1 (0,01)
egon ezagutza mota 1 (0,01)
egon ezagutza normalizatzaile 1 (0,01)
egon ezagutza osatu 1 (0,01)
egon ezagutza oso 1 (0,01)
egon ezagutza praktiko 1 (0,01)
egon ezagutza probestu 1 (0,01)
egon ezagutza profesional 1 (0,01)
egon ezagutza prozedura 1 (0,01)
egon ezagutza sare 1 (0,01)
egon ezagutza sistema 1 (0,01)
egon ezagutza sortu 1 (0,01)
egon ezagutza taxonomiko 1 (0,01)
egon ezagutza tekniko 1 (0,01)
egon ezagutza teknologiko 1 (0,01)
egon ezagutza transferentzia 1 (0,01)
egon ezagutza unibertsal 1 (0,01)
egon ezagutza unitate 1 (0,01)
egon ezagutza zabaldu 1 (0,01)
egon ezagutza zeharkatu 1 (0,01)
egon ezagutza zientzia 1 (0,01)
egon ezagutza ziurtatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia