2023
|
|
Konfiskaezintasun printzipoak balio ideologikoa edo politikoa du, balio juridikoaren gainetik. PALAO TABOADAk eta beste autore batzuek esan dutenez, printzipio hori berdin aplikatu litzateke Konstituzioaren 31 artikuluan
|
egongo
ez balitz ere, baldin eta legeak ezarritako tributuak ondore konfiskagarriak sortuko balitu edo jabetzarako eskubidea ezabatuko balu, kasu horietan 33 artikuluaren aurkakoa izango bailitzateke. (Ikusi, edu berean, urriaren 4ko 150/ 1990 Konstituzio Auzitegiaren Epaia4).
|
|
Zerga bilketaren arloan, TFAOek ezarri dutenez, Ogasun publikoaren aurkako delitua dela-eta zigor prozedura
|
egoteak
ez ditu geldiaraziko likidatutako tributu zorra kobratzeko administrazio jarduketak, salbu eta epaileak erabaki badu betearazteko jarduketak etetea38 Ogasun publikoaren aurkako delituaren ondoriozko salaketa edo kereila onartu denean, Administrazioak ordainketa egiteko borondatezko epea hasi dela jakinaraziko dio betebeharpekoari. Likidazio proposamenean sartutako berandutzeinteresak behin behinean zenbatuko dira proposamenen egunera arte, eta likidazioarenak likidazioa egin den arte.
|
|
Gure esparruan, zalantza sor daiteke ordainketa horien izaeraren inguruan. Argi
|
dago
ez direla tributu betebehar nagusiaren ordainketa. Izan ere, errenten gaineko zergetan, sortzapena zerga egitatea gauzatzen denean gertatzen da, bada, zergaldiaren amaiera arte, beraz, ez dago sortzapenik.
|
|
Ekonomia Itunaren 43 artikuluaren Zortzigarren puntuak jaso duenez, kontrako frogarik
|
egon
ezik, pertsona juridikoen egoitza fiskala ez dela aldatu ulertuko da baldin eta aldaketaren aurreko edo ondoko urtean bat ere jarduerarik egiten ez badute edo jarduera bukatzen badute.
|
|
(a) Gomendatzen da txandak antolatzen direnean txanda horiek txandakatzea, langile bat
|
egon
ez dadin beti txanda bakar bati atxikita. Halaber, langile bat ere ez da egon behar gaueko txandan bi aste baino gehiago jarraian.
|
|
Aparteko orduaren gutxieneko balioa da ordu arruntarena, oinarrizko alokairuari
|
dagokionez
ez ezik, alokairu egiturara bildu beharreko osagarri guztiei dagokienez ere [ikusi 2007ko otsailaren 21eko (33/ 2006 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
|
|
Ordenagailuarekin lan egiten denez, eta ordenagailua enpresak emandako lanabesa ere badenez, jurisprudentziak onartzen du enpresaburuak kontrol informatikoen bidez egiaztatzea langileak bere egitekoak behar bezala betetzen ote dituen, nahiz eta kontrol horiek ohiko ordutegitik kanpo egin, eta ukitutako langilea edo langileen ordezkariren bat aurrean
|
egon
ez. Dagoeneko aipatu den 2007ko irailaren 26ko AGEz gain, kontsulta daitezke, besteak beste, 1999ko ekainaren 15eko (620/ 1999 errek. zk.) Murtziako ANE, 4 Salakoa; 2000ko azaroaren 14ko (4854/ 2000 errek. zk.) Kataluniako ANE, 4 Salakoa; 2003ko maiatzaren 9ko (591/ 2003 errek. zk.) Andaluzia/ Sevillako ANE, 4 Salakoa.
|
|
★ Tipifikazio betekizunak eta kasuan kasuko formalismoak errespetatuz gero, 58 artikulutik ondorioztatzen denaren arabera, enpresaburuari
|
dagokio
ez betetzea baloratu eta horren gaineko zehapena ezartzea.
|
|
Udalen antolaketari dagokionez oso garrantzitsuak ziren 74 eta 75 artikuluak. Garcia ARANDAk adierazten duenez, 1845.eko Konstituzioaren artikulu horietatik udal antolaketaren ildo nagusiak zeintzuk ziren ondoriozta daitezke32 Konstituzioa onartu bitartean 1845.eko urtarrilaren 1eko aginduaren bitartez toki erakundeen antolaketari eta eskumenei buruzko legeak jorratzen hasi zirela (nahiz eta Konstituzioa indarrean
|
egon
ez) eta urtarrilaren 8an aldarrikatu ziren. Udalen inguruko legean udalei hiru eginkizun mota ezberdinak aitortzen zitzaizkien:
|
|
PEREZ LUQUEk adierazten duen bezala, toki erakundeek nortasun juridikoa dute eta adinagusikoak izango balira, ez litzateke zuzena izango erakunde batzuek beste batzuen gain zaintza edukitzea. Autorearen iritziz, zaintza
|
badago
ez dago benetako deszentralizaziorik eta honakoa adierazte du: " Desentralizazioa badago autonomia ere dago.
|
|
Aipatu Epaiaren doktrina hori ondo laburtu zuen TARRES VIVESk modu honetara: " Hala ere, Konstituzio Auzitegiak (1981eko otsailaren 2ko Epaian) aitortu zuen toki erakundeen gaineko administrazio kontrolak
|
egoteak
ez zuela inola ere haien autonomia urratzen. Auzitegi Gorenaren arabera, kontrol horiek bi motatakoak dira:
|
|
Hezkuntzako goi ikuskapena, lege organikoan aurreikusia, aipatutako bigarren afektazioan kontrol prozedura zilegi gisa har daiteke —baldin eta haren erregelamendu erregulazioak konfigurazio organiko hori gainditzen ez badu— (7 OJ). EKren 27 eta 149.1.1 eta 30 artikuluetatik eratorritako estatu eskumenak" arauzko eduki hertsiki baten ahalmenak dira, eta ikuskapenaren bidez ezin dira beste eskumen betearazle batzuetara hedatu, arau edukiak betetzen direla fiskalizatzea (hau da, ‘Goi ikuskaritza’) eta fiskalizazio horri
|
dagozkionak
ez badira" (8 OJ)" 554 Ildo horretatik, goi ikuskaritza harreman bi horiek, koordinazioak eta kontrolak, helburu orokor berdina dute: administrazio sistema koherente eta harmonizatu bat eratzea, toki autonomiaren printzipioa muga bakarra izanik.
|
|
Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bizkaiko Batzar Nagusiek ere prozeduran parte harturik Eusko Jaurlaritzak egindako hausnarketaren aurka agertu ziren eta aurrekontu araubidea garatzeko eskumena lurralde historikoei zegokiela adierazi zuten, honako argudioak erabilita: Toki araubidearen eskumena autonomikoa da Estatu zentralaren erakundeekin alderaturik, baina EAEren barnean erakunde amankomunei
|
dagokiola
ez da zehazten eta EKak babesten duen forutasunaren erakunde bermearen errespetuari jarraituz ulertu behar da barneko eskumenen banaketa. BFAk adierazi zuenez, eskumena beren beregi norena den ez zehazteak ez du esan nahi automatikoki LHLren 6.1 artikuluko klausula aplikatu behar denik.
|
|
Gaitasun horrek Estatuak toki sektorearekiko duen finantza zaintza kentzea baino zerbait gehiago dakar, korporazioek eurek beraien finantza baliabideak lortzeko eta erabiltzeko prozesuan parte hartuz eta errekurtso haien bolumena geldiarazteko eta gastua askatasunez antolatzeko ahalegina eginez, Konstituzio Auzitegiak bere funtsezko arauaren integrazio lanean berariaz adierazi duen bezala". Beraz, bi printzipio horiek harreman estuan
|
egon arren
ez dira gauza bera.
|