Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2002
‎Hiru urteetan euskarazko taldeak dauzkaten titulazioetan, hau da, Mekanikako eta Industria Elektronikako Industria Ingeniaritza Teknikoetan?, enborrezkoeta beharrezko irakasgai ia guztietan dago euskaraz ikasteko aukera: 31etatik 26tanlehenengo kasuan (%84), eta, bat izan ezik, denetan bigarrenean (%97).
2003
‎Euskaltegietako ikasle kopuruaren jaitsiera nabarmenena azken zazpi urteotan gertatu da. ikasturtean inoiz baino ikasle gehiago matrikulatu zen euskaltegietan, baina orduz geroztik beheranzko joera izan du, eta, gaur egun, EAEn orduan baino 11.000 ikasle gutxiago daude euskara ikasten. Jaitsiera handiena gune euskaldunetan eman da, batez ere, Gipuzkoan eta Bizkaian.
‎Ikerketa soziolinguistiko desberdinetan, Erribera euskararen alde azaldu da, baina hainbat herritan ez dago euskara ikasteko aukerarik; bakar batzuetan AEK k betetzen du behar hori.
‎Tutera, Lodosa eta Bianan, Ebro ibai ertzeko herrihauetan, honela dago euskara ikasteko aukera: Tuteranhiru" gune" daude, nolabait esateko, Hizkuntza Eskola, AEK eta Ikastola; Lodosan AEK eta Ikastola; Bianan IKA eta Ikastola.
2007
‎Ez zen Sanzen hizkuntza politika diskriminatzaileaz hitz egin, ezta Frantziak hiritarrak aske eta berdin tratatzeko duen modu xelebreaz ere. Hizlariek ez zuten Interneten dauden euskara ikasteko baliabideen berri eman, ez zen inondik ageri euskarazko jostailuen zerrendarik. Emozioa, bihotza, komunikazio gogoa, hiztunaren urduritasuna, auto estimua, motibazioa, enpatia... hitz horiek eta antzekoak behin eta berriz.
‎Geuri euskaltegioi dagokigu euskara ikastea erakargarri bilakatzea. Horretarako, derrigorrean eskolak ahalik eta kalitate handienean eskaintzeko konpromisoarekin jarraitu behar dugu.
‎Onik onenean ere, hor ez baitago euskal identitatea osatzen duen elementu instrumental bat besterik sarrienik, euskarak atzerritar hizkuntzaren trataera jasotzen ez duenean. Ulertzekoa da adin arazoak eta tartean daudenean euskara ikasteko muga gaindiezinak egotea. Ulertezina nazionalismo espainolkolonizatzaile horren gurditik ez jaisteko botoa, gogoa eta identitatea da.
2008
‎Hemen zailtasun handiak daude euskaraz ikasteko. Euskal munduaren aurka dagoen jendea ohartu litzateke, baina, euskarak ez duela ezeren errurik.
‎Hala ere, Euskal Herrian zientzi eta kultur aldizkariak urriak dira. Bazeuden euskara ikasteari buruzkoak, Aizu! eta Euskaltzale.
2010
‎Gipuzkoako ekialdea erakusteaz gain (nik mendebaldea bakarrik ezagutzen bainuen), Lapurdin, Nafarroan eta Zuberoan ere ibili ginen autoa erosi zuenetik (AEK ko irakaslea zen eta dirua zeukan beste lagunok ez bezala). Lehenago esan bezala, Txillardegik beti esaten zigun benetako beharrizana dagoenean baizik ez dela hizkuntza bat ikasten, baina Euskal Herrian ez dagoela euskaraz ikasteko beharrik. Gure kasua (zenbait ikaslerena), ordea, oso bestelakoa izan zen.
‎Benetan harro nago euskaraz ikasi izanaz eta horrek berarekin ekarri duenaz. Aitortu behar dut banuela zalantza berrogei urte baino gehiago zituen pertsona batek ondo ikas ote zezakeen ia berria zitzaion hizkuntza.
2011
‎–Solasean erabiltzeko baino, teoria ikasi dut nik gehiago, nire kasuan, zineman erabiltzeko alegia, baliagarriagoa zaidalako teoria praktika baino. Nik diot ikasle betierekoa naizela, beti nagoelako euskara ikasten??, erantzun dit.
‎Unibertsitatean euskara ikasteko klaseen arrakasta txikia zen 70eko hamarkadatik, irakasle monitoreen prestakuntza ez zelako egokia544, ikasleen absentismoa oso handia zelako545 eta abar. Beraz, ezbairik gabe, unibertsitatea baino leku aproposagoak zeuden euskara ikasteko.
2012
‎Konbentzituta nago ikaragarrizko esfortzua egin dugula, ikaragarrizko dirutza erabili da eta ez dugu lortu emaitza horiek izan luketen efektu biderkatzailea gauzatzea. Euskaldunduta daude, baina daude euskaraz ikasita, puntu. Zer egiten duten ikasitakoarekin, nik frogatuta daukat ikasi zutela, eta gehienetan kito.
‎"... gaur egun inork ez du planteatzen A eredua(...) nik uste aitzinamendu handia izan dela" (ibid.). euskarazko eskolaren eta etxeko hizkuntza erabileraren arteko elkarreragina hainbat lekukotasunetan agertu zaigu. Adibidez, Carlos eta haren anaia erdaraz eskolatu ziren orduan herriko eskolan ez baitzegoen euskaraz ikasterik. Carlos baino bederatzi urte gazteagoa den arreba ordea, euskaraz eskolatu ahal izan zen Iruritako eskolan.
‎Euskara elkarteetatik adibidez, euskaldunon komunitatea trinkotzeari garrantzia handia eman izan diogu, eta gutxi landu dugu gaztelera eta frantses hiztun elebakarrekiko harremana. Ez gabiltza gainera komunitate arrotz baten gainean hitz egiten, euskaltzale asko baitago euskara ikasteko urratsa eman ez duena, baina euskararen alde lan handia egin duena: euskaldunon eta euskararen lagun asko dago erdaldun elebakarren artean.
2013
‎Ez dut ulertzen Nafarroan jendeak gure hizkuntza errefusatzea; horregatik, duela hiru urte ikasten hastea erabaki nuen. Oso gustura nago euskara ikasten, hizkuntza handi hau ezagutzen dut eta espero dut, egunen batean, euskaraz mintzatzea?.
‎Arrazoi ugari daude euskara ikasteko. Baina euskara ofiziala ez den zonalde batean erabaki hori hartzea ausarta izatea da, oztopo asko gainditu behar direlako.
‎Asteburuetan, epe motzeko epeetan bidaltzeko aukera ematen du, Iparraldean bertan. Bestalde, heldu asko omen daude euskara ikasi nahi eta euskaldun girorik ez daukatenak beren inguruan, horientzat ere egokia da programa. Eta epeak?
2014
‎Andosilla inguruan aukera gutxi dago euskara ikasi edo hitz egiteko...
‎Bukatzeko, ikastetxe honetan, ez dago etorkin askorik, baina DBH 3.mailako gela honetan dagoenak euskara ikasteko borondatea du. Familia eta ikastetxearen arteko batzarrak, ikasleak berak erantzun duenaren arabera, euskalkian eta euskara ez den beste hizkuntza batean izaten dira.
‎Zorionez, bada jende asko gure altxorra bizirik mantentzearen garrantzia ulertu duena, bizirik eta garai berrietara egokitua, zure inguruan duzun hizkuntza maitatzea, ezagutzea eta erabiltzearen aberastasun pertsonala eta kulturala ulertu duena. Lan honetan inork ez luke kanpoan geratu behar, euskara guztiona delako, eta oso komenigarria litzateke lurralde honetako kargu instituzionaletan daudenak euskara ikasi eta erabiliko balute. Hala ere, kontrako bidean aritzen dira, berezkoa duguna mespretxatuz eta erasoz modernotasun faltsua argudiaturik eta honela mentalitate akonplexatua eta handinahizkoa agerian utzirik.
‎Lanpostu batzuek hizkuntza eskakizuna eta derrigortasun data edukitzeak ez baitu esan nahi lekuok betetzen ari diren langileak euskaldunak direnik, Arruabarrenaren arabera. «Gerta daiteke langilea salbuetsita egotea euskara ikastetik, adinagatik, edo hizkuntza irizpidea ez aplikatzea ere gerta daiteke: praktikan, derrigortasun data igarota, hizkuntza eskakizuna ez edukita ere, ez dute inor postuz mugitzen».
‎Ana Beltran PPko parlamentariak azaldu duenez, ez dute legea aldatzeko beharrik ikusten: «Irmoki uste dugu, eta inkestek ere hala erakusten dute, eremu ez euskaldunean ez dagoela euskaraz ikasteko eskaerarik». 2011ko ikerketako zifrei egin dio erreferentzia:
‎Gurea bezalako lau etxe betetzen dira udan. Inguruotan, dena den, badago euskara ikasten ari den jendea. Aldea nabaritu duzu?
‎Eguneroko komunikaziorako inportanteena hori da, eta hemen behar da euskara. Oso pozik nago euskara ikasi izanagatik. Ikasten jarraitzen dut oraindik, baina nahiko ondo moldatzen naiz.
2015
‎Geroago, etxera joan nintzen anaia Jonen jaunartzera. 1957a izango zen, eta gure etxean neska bat zegoen euskara ikasten, Jose Mari Benito del Valleren, eta hori han ezagutu nuen. Fraidetzatik atera eta hilabete batzuetara, Jose Marik bidalita edo beste bide batetik, Arantzazutik ere asko ibiltzen baitzen, Imanol Lazpiur eibartarra etorri zitzaidan, herriaren borrokan parte hartu nahi nuen galdetu, eta ogibide bat eskaini zidan.
2016
‎Olerkariaz gainera, mineralogaria ere bazen, eta horren kariaz Baigorriko meatzategietako zuzendari jardun zuen. Baxenafarroan zegoela euskara ikasi bide zuen, eta euskal gaien ikerkuntzan ere trebatzen hasiko zen. Garaian garaiko beste ikerlari askoren antzera iberista izan zen, eta bere burua girotzeko agertu berria zegoen Lagunen Elkartean aukeratua izan zen kide izateko.
2018
‎• AEKren euskaltegia dago euskara ikasteko edo hobetzeko, eta Udalak diruz laguntzen du.
‎3 AEKn bakarrik 1986an 20.000 ikasle zeuden euskara ikasten Euskal Herri osoan. Kopuru horri HABEn eta beste euskaltegi zein akademia batzuetan ikasten zeudenak gehitu behar zaizkie.
2019
‎Euskaltegietako irakasleen kezka nagusietako bat, hain zuzen ere, euskaltegietara interes pragmatiko hutsez(, titulitis, ak jota, alegia) hurbiltzen diren ikasleen motibazioan eragitea izan ohi da; euskararekiko jarrera positiboa izan dezaten lortzea eta erabiltzera animatzea. Irakaskuntza arautuan ere, ikasle askok motibazio instrumental hutsez ikasten du euskara, eta administrazio guztietan daude euskara ikasi eta, eskatzen zaien maila edo titulua lortu arren, inoiz erabiltzen ez duten pertsonak. Gehienak, euskararekin ia inolako harremanik ez dutenak.
2021
‎Hausnarketa egin nuen, ni hemen nago euskara ikasten eta ez dut tarterik
‎Dudarik gabe, AISA bezalako harrera ikastaroak eskaintzen jarraitu ahal eta, eta beharbada, behar dira baina beti ere kontuan hartuta etorkinen errotze prozesuaren fasea. Hartara, errealitateak erakusten digu errotze prozesuan aurreratuen daudenek euskara ikasteko interesa agertzen dutela, baina ez AISA taldeetan baizik eta euskaltegian bertan edo talde arruntetan. Talde horiek eta euskara ikasteko laguntzak eta erraztasunak beste modu batean antolatzea eskatuko luke horrek.
‎«Hasieran herrian bertan ikasten hasi nintzen, eta geroago Bilbora jo nuen, trinkoak egitera. Baina herrian gero eta jende gehiago zegoen euskara ikasi nahian, eta, hori dela eta, goizean garai hartako D titulua prestatzen nuen, eta arratsaldean goizean ikasitakoa herrikideei irakatsi behar nien. Hasi nintzen lanean premia handia zegoelako».
‎Kolegio gehien gehienetan, gainera, gutxienez hiru orduko euskara klaseak dituzte ikasleek. Bigarren Hezkuntzan zailtasun askoz ere gehiago daude euskaraz ikasteko, eta, horrenbestez, datuak oso apalak dira murgiltzeari dagokionez.
‎Protesta egin nuen horregatik zuzendaritzan, gure umeak abandonatuta zeudela euskaraz ikasteagatik, eta administrazioan ere kexatu nintzen. Esan nien ea zertan zebiltzan, nola onartzen ahal zuten hori.
2022
‎Erraza ez dela onartuta, batzuek eta besteek egiten duten ahalegina aitortuta, ez dago erakundeen lehentasunetan, ez da programatzen euskalduntze sendoa eta bizkorra, urte gutxian euskaldunen ehunekoa irauliko duena. Gaur egun euskara ikasten ari diren helduak bakarrik daude euskara ikasteko prest. Zenbat daude aldeko giroa sortuz gero animatuko liratekeenak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia